Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Nový layout časopisu ERA 21

Časopis ERA 21 se dočkal nové grafické úpravy. Autorkou redesignu je Linda Dostálková, koncepci a fotografie obálek vytvořila Daniela Dostálková (obě The Bestseller Creative Platform).

K redesignu bylo přikročeno na základě situace, kdy časopis přes zřejmý dostatek čtenářů řada architektů nečetla. "Architekti jsou zcela specifickou a složitě definovatelnou množinou a je zřejmě nereálné nazvat je cílovou skupinou," píše se v explikaci.

 

 

"Vzhledem k velké míře teoretických textů jsem se rozhodla pro jednoduchý layout, který by byl maximálně čitelný a do určité míry by asocioval akademická skripta. Maximalizuji titulky a perexy, podtrhuji v textech. Zásadou bylo navrhnout dvoustrany jednotlivých rubrik tak, aby i po prolistování číslem byl zřetelný a zapamatovatelný jeho obsah. Každé číslo je tématické a šlo především o to, zohledňovat aktuální téma tak, aby se spíše než o časopis jednalo o jakési kompendium o architektuře." 

 

 

Obálka

"Základní koncepcí řady obálek je personifikace architekta v kontextu s aktuálním tématem čísla. V řadě předcházejících obálek časopisu chceme stále udržet konceptualitu motivů, ale s tím rozdílem, že bude prezentovat architekty v rozličných situacích a nebude tedy postrádat lidský element." 

 

 

The Bestseller Creative Platform byla založena v roce 2005 Danielou a Lindou Dostálkovými po završení několikaleté stáže v atelieru nových médií na AVU ve Varšavě. Zakladatelem platformy se stalo také studio miss3, tvůrci architektonických vizualizací. Naší dlouhodobou koncepcí je vytvořit dílo nezávisle na jeho formě tak koncentrované, že by mělo jít rozložit do nekonečného množství stejně koncentrovaných součástí ve snaze propojit světy umění, architektury a designu. Od letošního roku se platforma sestává z následujících členů: Daniela & Linda Dostálková, David Kořínek, Marek Meduna a Jiří Šimáček. 

 

Redesign časopisu ERA 21 celkově považujeme za zdařilý, přestože některé dvoustrany působí poněkud těžkopádně – zejména použití výrazných barev v orámování nebo kombinace zvýraznění kruhem a obdélníkem spolu se symbolem na dvoustraně Export/Import. Nezbývá než počkat, jak se s novým layoutem bude pracovat a jak bude fungovat nadále.

Jak se redesign líbí vám?


Komentáře k článku

13. 1. 2011 01:49 Balusek

Mě osobně se nový design nelíbí - jednak mi příjde docela nepřehledný, a nejvíc ze všeho mi vadí to rámování stránek. Rámování na sebe strhává hrozně pozornost a jeho násilné barevné měnění na každé straně či dvoustraně mi příjde trochu "cirkusové". Navíc je ten rámeček hodně tlustý, často příliš saturovanou barvou a někdy dokonce přerušovaný, čárkovaný či jinak "hravě" pojatý. Rámeček potlačuje fotky architektury o kterou tam jde v první řadě. Navíc se k nim barevně téměř nikdy netrefuje - příjde mi, že jsou jeho barvy voleny náhodně.
Design od pixl-e byl nesrovnatelně lepší, časopis byl graficky na úrovni a nechal vyniknout obsah. Rád na něj vzpomínám.

21. 10. 2010 14:04 m2s / ideafirst.cz

Určitě změna k lepšímu, dobrý koncept a grafické zpracování je na úrovni, pravda některé podstránky by se daly řešit jinak, ale většina je zdařilá a čtivá.

20. 10. 2010 11:44 Martin Pecina | martin.typomil.com

Bejvávalo. Pixl-e dělali Eru moc let, pak se vedení rozhodlo design změnit a oslovili při té příležitosti jiné lidi. Což mi připomíná, že neměli ani tolik slušnosti, aby mi napsali nebo zavolali, že o mé služby nemají zájem. Věnoval jsem jim pár hodin svého života, damn!

20. 10. 2010 10:35 Michal Malina:.

A já myslel, že Eru dělá www.pixl-e.cz

20. 10. 2010 01:12 Pjenkava

Hmmm... Módní písmo od Radima Peška a rozkošná divočinka. To na architekty zabere? Skutečně tento layout směřující spíše směrem do Žívlu zaujme architekty více než předchozí verze? Vážně architekty zaujme vůbec NĚJAKÝ papírový časopis? A když už nějaký, nebude to náhodou spíše Ar?

19. 10. 2010 19:22 a.g.

V buducnosti sa nechcu orientovat len na architekturu, ale predavat 100 percentny litrovy dzus v 5 dvojdecovych baleniach a jedno zdarma. To mame 3 x 2 kvadre, ktore sa daju rozne poskladat a v kazdom ina chut. Delenie do nekonecna, dazd a periodicke desatinne cisla nemaju domyslene ;-)

19. 10. 2010 15:59 PZ

" Naší dlouhodobou koncepcí je vytvořit dílo nezávisle na jeho formě tak koncentrované, že by mělo jít rozložit do nekonečného množství stejně koncentrovaných součástí ve snaze propojit světy umění, architektury a designu. "

Fakt těmhle pindům někdo rozumí?




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.