Nový grafický ateliér Grafikbüro
Lukáš Kocelský nám do redakce poslal vizuální řešení nově vzniklého grafického ateliéru Grafikbüro. Rád by znal názor vás, čtenářů Fontblogu. Jak se vám práce mladých studentů líbí?
Dobrý den,
Zasílám vám vizuální styl nově vzniklého grafického ateliéru.
Chtěl bych znát váš názor (popřípadě názor čtenářů fontblogu) na grafické zpracování a celkový koncept. Jedná se o ateliér založený mnou (Lukáš Kocelský) a mým spolužákem Janem Buchtelou. Oba jsme maturovali na SPŠKaS
v Karlových Varech v oboru propagační výtvarnictví a nyní jsme studenty FUD UJEP, ateliér Grafický Design II.
Díky. LK.
Zde (PDF 12.2 MB) si můžete prohlédnout celou prezentaci.
Jak se Vám líbí Grafikbüro, bude mít šanci uspět?
Komentáře k článku
1. 4. 2009 12:58 vaclav
a cely to zavání takovým holčičím středoškolským stylem...
24. 3. 2009 16:17 Kachle
Téma reakce bylo, že se vyjadřuješ jako kůl arťák z agošky a tvým názorům se pak nedostává patřičný etenšn. Hele byl to fakt dobře míněnej edvajs, tak soráč.
24. 3. 2009 14:08 Flooric
Drž se tématu. Já na nejsem zvědav na tvůj názor ohledně formy mého příspěvku.
24. 3. 2009 13:05 Kachle
Slovo WOW! na začátku mne vyděsilo, ale zkusil jsem číst dál. Když jsem došel k termínu "prezoška", tak jsem číst přestal. Možná máte co říct a názor je zajímavý, ale použítím takového ptydepe jej v mých očích rovnou splachujete do záchodu.
23. 3. 2009 06:43 Flooric
Problém vaší prezošky je právě v obsahu. Nazvali jste ho totiž honosně "vizuální styl nově vzniklého grafického ateliéru" čímž jste samozřejmě píchli do vosího hnízda! Kdyby jste to nazvali "náš pohled na grafiku" nebo "pokus o vizuální identitu" asi byste dopadli lépe.
Reakcím se pak nemůžete moc divit. Pokud se nazvete grafickým ateliérem, každý to hodnotí komplexně a od podlahy, včetně sazby, aplikace, atd ;) A protože je to kvalitativne právě na úrovni mezi střední školou a prvním semestrem na UJEP, každý vám za to nadá. Paradoxně, protože právě tahle úroveň práce kurví tu naší českou grafickou scénu, kterou byste vy chtěli vylepšit :)
Dobře se to zamotalo. Takže, pokud by vás zajímala má rada. Udržte si nadšení, protože to je energie českého designu a nabírejte zkušáky co to půjde. Věřím, že o vás ještě uslyšíme! Mějte se všichni fajn.
27. 2. 2009 11:04 lob_o
26. 2. 2009 00:17 Petr Široký
24. 2. 2009 21:21 Vojta
24. 2. 2009 14:36 efa
24. 2. 2009 12:14 martina
24. 2. 2009 03:19 Lukáš Kocelský
23. 2. 2009 09:59 Roman Kyselý
20. 2. 2009 16:53 medea
nápad s písmem se mi docela líbí..ale celková kompozice je podivná a usedlá
19. 2. 2009 20:45 Ondroun
19. 2. 2009 19:42 jan
19. 2. 2009 18:47 Meela
Když jsem však otevřel PDF, řekl jsem si, že sem asi ostatním křivdil. Chtěl bych vážně vědět, komu se kluci prodají. Ta snůška textu, ve kterém se chvástají až do nebes, ale už jen to, že neumí ten pitomej text ani pořádně vysadit, je do nebe volající...
Pánové, kdyby jste alespoň znali základy typografie a trošku více se věnovali písmu, na kterém si evidentně zakládáte (řečma), vezmete si nějaké ponaučení z příspěvku Martina Peciny a zkusíte nám to ukázat třeba příště? Vy na to čas určitě máte, když jste si s tím do teď dali tu práci, tak proč to nedotáhnout? Přehlasovaný U ve mě evokuje 2 postavy (ty a kámoš), takže myšlenka by tam možná byla, teď už jen tu formu chlapi, co? :-)
Jinak ty geometrický tvary si dokážu představit na hooodně tmavé fialové parciálem, na nějakou super portfolio obálku, kde bude výčet vašich klientů a realizovaný práce...
S chutí do toho po těchto komentářích, a půl je hotovo...
19. 2. 2009 12:35 Lukas Veverka / www.parasite.cz
Ostatne napriklad me se stalo uplne to same. Kratce po tom co jsem si vybral jako nick a domenu PARASITE (asi 7let zpet) jsem zjistil, ze skoro v kazde zemi existuje designer ci studio ktere nese obdobne jmeno. Postupne nektera studia zmizela, a nektera existuji dal. Jojo, chce si to dobre rozmyslet tyhle veci. :)
19. 2. 2009 00:13 Lenka
18. 2. 2009 19:16 Ondřej
18. 2. 2009 13:29 Martin Gross
18. 2. 2009 12:56 Petr Korunka
K vašemu stylu:
Budu zde hodnotit spíš subjektivně. Na to, že jste mladí designéři je to až moc strohé. O kombinaci velkorysých barevných ploch a rozbitého ornamentálního rastru ani mluvit nebudu. Chce to víc života, víc odvazu, víc barev a více hravosti!!!
Tohle je jak od nějakého usazeného architekta... nemá to život, který by člověk čekal od mladého progresivního týmu grafiků, za jež se podle všeho považujete.
18. 2. 2009 12:10 yawn
Mít silný názor a neohýbat se pod požadavky na estetiku klientovy manželky či trendů, je dobrý způsob jak vytvořit něco jedinečného. Nese to sebou i mnoho nepovedených věcí v rámci experimentu, ale pak to může stát za to.
Z ukázky stylu jsem na zadek sice nepadnul, ale je to podle mého oka slušné.
Přeji mnoho úspěchů a pevné vůle jít cestou o které jste přesvědčeni že je správná.
18. 2. 2009 12:00 Michal
18. 2. 2009 10:51 Lukas Veverka / www.parasite.cz
Mimochodem zaznelo tu at font tyhle veci neuverejnuje. S tim nesouhlasim. Za prve je to blog casopisu FONT. Za druhe je to BLOG ne casopis kterej si platite a kde snad castecne muzete citit rozcarovani nad obsahem za ktery sem zaplatil. U blogu me to prijde jako drzost nekomu mluvit do toho co ma nebo nema ma svem blogu zverejnovat.
18. 2. 2009 10:40 AWEEK
Jinak celkový koncept nic moc, taková nafouklá bublina, co je celkem graficky nudná plus dlouhé bla bla. Prvně jsem si to vůbec nechtěla číst, jak je to dlouhé, ale komentáře mě k tomu přiměly, nestálo to za to. Jsem taky ještě mladá a plná ideálů, ale rozhodně mám i určitou úctu a soudnost a když za sebou nemám nějákou vážně povedenou práci, tak se takhle nekasám. Třeba nás z Grafikbüra ještě překvapí a pošlou ukázku zdařilého projektu.
A na závěr Pdf? chce si to tady snad někdo tisknout a k tomu i ořezávat? sorry
Kritika je důležitá a člověka posouvá dál.
Určitě držím palce!
18. 2. 2009 10:35 veve
18. 2. 2009 10:32 Charvát
18. 2. 2009 09:21 Jirka
18. 2. 2009 09:15 pm
18. 2. 2009 09:13 Ondřej
18. 2. 2009 08:56 zips
ako keby to bolo nejake cvicenie zo strednej skoly
to ze pouzivate illustrator to vam nepomohlo ktomu aby z vas boli lepsi grafici
zobudte sa!!!!!
18. 2. 2009 08:32 P€ETR
18. 2. 2009 08:29 Matouš Horáček
Německý název mi příliš nevadí, ale v souvislosti s manifestací opravdu neladí. Firmu ještě asi založenou nemáte, tak zkuste trochu podumat...
Zajímaly by mě také reference, je-li něco k nahlédnutí, rád bych se podíval. Zákazníka nezajímá žádný manifest, ale reference, skutky, prodeje, zisky.
Řekl bych, že je to celé navržené moc křečovitě.
V neposlední řadě Corel vs. Adobe? Corel mě štve, ale rozhodně jej nezatracuji. Tak jako tak je to věc, která, upřímně, vůbec nikoho nezajímá jde přeci o výsledek a ne o nástroje;)
18. 2. 2009 01:49 tea
text... nechápu to. mluvíte o čistotě, přímočarosti, funkci před formou a problému s přesyceností informacemi. co je tedy ten váš text sám o sobě, ze své podstaty? je přesně tím přehršlem zbytečných informací, blábolivých výkřiků, nepodložených jediným přesvědčivým příkladem. je ukázkou typické dnešní agresivní sloganovité reklamy. navíc žádný potenciální zákazník to číst nebude, protože to nedává smysl - zákazník chce vidět reference, výsledky, portfolio a seznam klientů. řeči o "corelistech" tomu pak jen nasazují korunku: davá to celému textu punc amatérské citové zabarvenosti. podle toho co říkáte by přece na použitém softwaru nemělo vůbec záležet. Osobně znám řadu skvělých, i světových grafiků co dělají zásadně na corelu, a desítky totálních grafických analfabetů přísahajících na illustrator... a naopak samozřejmě... no a? rozhodně to není informace patřící do "manifestu".
a konečně, když se dívám na ten poslední obrázek růžové tapety s geometrickými vzory... je toto ten příklad vítezství funkce nad formou? zase, nechápu: hodíte sem MANIFEST obhajující bauhaus, funkci, A. Loose a odkazující se k článku ornament je zločin, a prezentaci zakončíte dekorativní (ornamentální) geometrickou tapetou?? Proč??
Rovnou dodávám, že 12MBtové pdfko jsem nerozklikl, ve světě přesyceném informacemi a plném nedostatku času to odemě nemůžete čekat :)
17. 2. 2009 23:58 Michal
Souhlasim s vama, asi na to zadny nazor nemam, nejak me to "neupozornilo"...
17. 2. 2009 23:07 Marek
Prave som narazil na prezentaciu novovznikajúceho grafickeho ateliéru? s názvom Grafikburo. Plný očakávania som si počkal kým načíta celé PDF, a uprimne povedané dosť som bol sklamaný. Hlavne po prečítaní textov, hlavne to že uprednostnňujú obsah spojený s funkciou, myšlienka dobrá, lenže už samotné SelfPromotion popiera toto tvrdenie. Pardon, ale cca 12 mb pre stihnutelnú verziu, alebo som zaspal a teraz je trend davat na rychle prezretie printový export?...
(čakal som nejake ukažky realizovaných projektov)
Štylizácia textov, úroveň vysokej školy?
Za základ si brať základné geometrické tvary - sice peke opísane, lenže strašne mi to pripomína ruské revolučne avandgardy a Maleviča so svojou totalnou redukciou formy - taktiež, myšlienkovo dobrý základ, lenže on dospel k tomu že jeho redukcia sa stala absolútne neprogresívna.
Spracovanie loga -
chýba mi niečo ako pamätový efekt, čo je asi najpodstatnejšia vec pri tvorbe Brandingu, toto je tuctové. Spracovanie vlastného fontu - v texte sa odvolávajú na klasických corelákov(ja sicé corel nepoužívam, a moc ho nezastávam, ale toto je trocha moc, kedže už forma spracovanie je druhoradá, aspoň ako sami tvrdia) a zločiny páchané na typografii, lenže už v samotnom spracovaní je jasne vidieť, že chlapcom nie je až tak jasná vzájomnáý svetelnosť.
Farebnosť, už som asi dosť ovplyvnený komerčnou sférou dnešnej každodenne bombardovanej spoločnosti, moj prvý dojem bol - aaaa zašednutý T-mobile. Ale na druhej strane, ten kto bráni svoju nekomerčnosť, tak y sa mal nad tým zamyslieť.
Je pekné mať nejakú víziu, a ideu na čo sa dá nabalovať, to im dávam ako plus.
Chcem sa spýtať či už mali nejakého vačšieho a naročnejšieho klienta?
Pretože prax je trocha o niečom inom ako len o redukcii formy. V realite, či chceme, alebo nie, je to tak že klient je vačší odborník ako samotný grafik(aspoň u nás na SVK, a asi ešte aj v ČR).
Už som sa trocha dosť rozpísal, ešte by bolo síce o čom, lenže to už je na iné miesto ako na krátku diskusiu k téme.
Ale napriek všetkému Vám držím palce...
17. 2. 2009 21:27 Jakub G.
17. 2. 2009 21:12 Kachlík
I my. Tak se Kocenský jdi naučit sazbu uvozovek a pak se tu ofrňuj nad corelisty. Je to trapný.
17. 2. 2009 21:09 Martin Pecina
17. 2. 2009 20:09 Ondroun
17. 2. 2009 18:46 Robin Raszka
17. 2. 2009 18:44 Jirka
17. 2. 2009 17:18 TV
heh, starochovi. Semtoaleblb.
17. 2. 2009 17:07 TV
nejjednoduších vs. nejjednodušších
jednouchá vs. jednoduchá
"uvozovky" vs. „uvozovky“
Ukázka textu na fialové ploše je příliš suchá a akademická i na mě, vyhlášeného jedeatřicetiletého konzervu :) Text by se spíše hodil do portfolia levicovému starochovy typu Kena Garlanda apod.
A jedna (pro chlapce dost nepříjemná) věc: V pdf uváděná doména grafikburo.cz ještě ani není zaregistrovaná! Skoro mě to láká si ji registrovat sám.
Každopádně držím oběma grafikům palce, tím spíše, ze jsem obě výše zmiňované školy navštěvoval také.
to JaK: No a co? Anglický by ti nevadil? GraphicStudio bys chvalil? 3× fuj tobě.