Novoborský Crystalex mění tvář
Dobré jméno Česka a pojem české sklo šířila značka novoborského Crystalexu na milionech kusů svých výrobků do celého světa. Po více než 50 letech se teď tento největší český výrobce nápojového a domácenského skla začal prezentovat novým logem a vizuálním stylem od studia Symbiont.
Nové logo
Vývoj symbolu
„Rozhodli jsme se změnit podobu loga a obchodní značky, která poprvé spatřilo světlo světa před půl stoletím při založení našeho sklářského podniku,“ potvrdil generální ředitel Tomáš Januš. Jak zdůraznil, svět se od té doby změnil k nepoznání, proto Crystalex ve spolupráci s odborníky vytvořil nový grafický koncept, jenž staví na dlouhé tradici a zároveň hovoří jazykem, kterému rozumí lidé po celém světě. „Každá linka i záhyb nachází své opodstatnění v naší soustavné sklářské práci, a dohromady tak tvoří štíhlý, elegantní a sebevědomý styl,“ uvedl Januš.
Dosavadní podoba loga Crystalex, tvořená ozdobným písmem společně s oválnou modrozlatou obchodní značkou „Bohemia Crystal“, už podle vedení sklářského kolosu nesplňuje nároky současného globálního obchodu včetně moderních trendů, jakými jsou rozvíjející se segment e-commerce a přesun komunikace na sociální sítě. Proto firma přichází s novým logem.
Podle obchodního ředitele Radka Šulty, změnou vizuálního stylu cílí Crystalex CZ nejen na posílení tržní pozice v tuzemsku, ale zároveň získání nových zákazníků po celém světě. „Změny se nebojíme, proměna je to svěží a elegantní,“ podotkl Šulta. Jak přiblížil, ještě před konečným výběrem nové značky měli na stole několik variant. „Ale pořád to byl jenom text, ve finální podobě každého upoutá symbol znázorňující křišťálovou korunku,“ řekl Šulta. Je si jistý, že jde o moderní ztvárnění jednoho z prvků, který se nachází v současné grafické podobě ochranné známky „Bohemia Crystal“. A k tomu bylo zvoleno autorské „A“, navržené přímo pro Crystalex a podobně jako symbol nad textem evokující ostré hrany křišťálu.
Banner
Inzeráty
Merkantil
Zdroj zde.
Autorem nové identity je studio Symbiont:
Firma Crystalex nás oslovila se slovy „Chceme být moderní, nikoli zasloužilí!“, a požádali nás o vytvoření nového loga a vizuálního stylu, které by souzněly s jejich tradicí, skvělým řemeslem a kvalitou produktů. Netušili jsme, s jakou odvahou a pozitivní zpětnou vazbou se při tak zásadních změnách setkáme. Slovo Crystalex je téměř magické a obsahuje vše, aniž by bylo třeba cokoli doplňovat. Forma písmene „A“ v podobě krystalu a vzkříšení piktogramu z historické verze ochranné známky tvoří základ redesignu značky. Na toto nové tvarosloví navazuje celá vizuální komunikace firmy.
design: Denisa Myšková, Michal Smejkal, Ondřej Lím
písmo: Euclid Circular
foto: Filip Šlapal, Andrea Thiel Lhotáková
foto postprodukce: Jakub Přecechtěl
Zdroj a více ukázek vizuálního stylu zde.
Předchozí podoby loga.
Jak se vám změna líbí?
Komentáře k článku
22. 6. 2021 08:11 pala
10. 6. 2021 12:18 Petr
Jenže ono vlastně - které logo není zaměnitelné?
Vlastně všechny, které vyloženě nevyjadřují tu činnost té firmy.
Ale zrovna na fitko by tedy tohle logo bylo super :)
10. 6. 2021 10:09 Petr
Zajimalo by me co bude s tradicni znackou "Bohemia Crystal"? Ta zmizi? Chapu, ze je to asi prilis podobny nazev tomu, co nabizi v tech milionech smejdskych suvenyr shopu v Praze...
Ale kdo jiny nez nejvetsi vyrobce napojoveho skla v CR by mel byt schopny prosadit tradicni znacku?
Podle me zustal Crystalex na pul cesty...