Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Nová identita muzea Edvarda Muncha s písmem Radima Peška

MUNCH_PR_Web_04_Logo-The-Scream

V letošním roce uběhlo deset let od založení RP Digital Type Foundry Radima Peška, českého grafického designéra, který působí na mezinárodním poli. Jeho písmo používá řada kulturních institucí, privátních podniků, projektů a platforem. Mezi posledními je i Munch Museet, norské muzeum věnované slavnému malíři Edvardu Munchovi, autorovi obrazu Výkřik. Kultovní dílo, které patří k nejcitovanějším obrazům, se promítá i do podoby současného vizuálu.

 

MUNCH_PR_Web_25_Building_ Images_C_©Adrià Goula     MUNCH_PR_Web_25_Building_ Images_D_©Adrià Goula

MUNCH_PR_Web_03_Logo-Munch-on-Beach     MUNCH_PR_Web_01_Logo

 

Identita od londýnského studia North je ukotvena v Peškově písmu, které v sobě spojuje charakter Munchových prací s architekturou nové budovy muzea. Stavba od studia Herrerose, která se s úctou uklání k městu Oslo, byla částečně inspirována fotografií Muncha ve Warnemünde v Německu. Téměř nahý maluje dalšího téměř nahého muže na pláži a zaujat prací se předklání, stejně jako budova. Tento úhel se odráží i do písma navrženého Radimem Peškem, které je ‚ukloněno‘ o 20°, a zrcadlí tak toto architektonické gesto. Kombinace ostrého úhlu a neobvyklého stylu typu blackslant vytváří typografický výraz a ‚hlas, který má evokovat Munchova nekonvenčního ducha.

 

MUNCH_PR_Web_02_Logo-Colour-Block

MUNCH_PR_Web_08_Typeface

MUNCH_PR_Web_15_Posters_B

 

Také nová muzejní budova měla být původně zpřístupněna začátkem letošního roku, z důvodů celosvětové pandemie však bylo otevření přesunuto na jaro 2021. Jako mnohá jiná muzea ovšem i Munch Musset nabízí rozsáhlý digitální obsah. Skrze něj přibližuje reálné expozice, ale nabízí třeba i speciální aktivity pro děti.

 

Písma Radima Peška v současné době používá řada jednotlivců a institucí po celém světě (módní firma Paco Rabanne, britský Art Fund, časopis Respekt ad.) Písmo Larish Neue také zvolil pro své zatím poslední albu s názvem 4:44 americký rapper, producent a podnikatel Jay-Z. Dlouhodobě spolupracoval s různými muzei a galeriemi, například se Secession ve Vídni, Bedford Press v Londýně, byl kurátorem tří po sobě jdoucích ročníků Mezinárodního bienále grafického designu Brno. Podílel se na identitách Boijmans Van Beuningen Museum v Rotterdamu, Stedelijk Museum v Amsterdamu, Aspen Art Museum, Fridericianum či Berlin Biennale 8. Jeho písmo bylo použito pro identitu poslední 14 documenta, mezinárodní přehlídky současného umění se sídlem v německém Kasselu.

 

Kontakt: radimpesko.com
Vizualizace: © North, 2020, Foto: © Adrià Goula, 2019


Komentáře k článku





Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.