Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Nová identita města Břeclav

BV_CZD_1_grid

Mladistvou vizuální identitou, která současně odkazuje k tradici, se bude nově prezentovat město Břeclav. Vytvořila ji kreativní agentura Little Greta, která uspěla v designérské soutěži pořádané odbornou organizací Czechdesign.

 

BV_CZD_logo

Břeclav se donedávna prezentovala především prostřednictvím znaku se lvem, lužními lesy a hradní věží. V poslední době ale vznikla potřeba posunout vizuální prezentaci města do moderní, současné a široce aplikovatelné formy, která se propíše do klasických i digitálních médií. Zároveň bylo třeba vytvořit zastřešující systém komunikace i pro městské příspěvkové organizace jako turistické informační centrum, knihovna, sportoviště nebo muzeum. To vše bylo předmětem soutěže, kterou pro město uspořádala organizace Czechdesign.

Designérská soutěž probíhala jako dvoufázová a vyzvaná, přičemž do první fáze bylo vyzváno 5 subjektů: Jakub Vaněk Studio, Jindřiška Mikešová, Little Greta, duo Přemysl Herka a Tereza Drábková a Studio Pixle.

Do druhého kola postoupila Little Greta, Studio Pixle a designérka Jindřiška Mikešová.

Kromě grafického konceptu a systému vizuální identity a logotypu museli soutěžící navrhnout též podobu místního zpravodaje, propagačních předmětů a plakátu pro městské slavnosti. Všichni soutěžící za svůj návrh obdrželi skicovné, vítězná agentura pak zakázku na vypracování nové vizuální identity Břeclavi a spolupráci při její implementaci.

Nezávvislou část poroty tvořili tito grafičtí odborníci: Roman Černohous – grafický designér a typograf, art. Žaneta Kögler – grafická designérka a pedagožka, MgA. Mikuláš Macháček – grafický designér a pedagog.

 

BV_CZD_overview

Vítězným se stal návrh studia Little Greta, v němž dominuje písmeno B, kterému dala agentura hravou podobu a měkké, roztančené linie.

„Znak představuje hrozen a zároveň srdce jako odkaz na přátelskost, uvolněnost, atmosféru a dobrou náturu Břeclavanů, ale i protínající se cesty jako odkaz na fakt, že město je historickou křižovatkou,“ komentuje Milan Nguyen z agentury Little Greta.

Primární barvou nové identity je zelená, která se objevuje i ve znaku města. Autoři ji ale posunuli do tmavého tónu, který působí seriózně a hodí se pro účely vizuálního stylu města.

„Za nás symbolizuje zelená také svěžest regionu vyznačujícího se přírodním bohatstvím a typickými vinohrady,“ doplňuje Nguyen.

 

BV_CZD_plakaty

BV_CZD_mockupy

BV_CZD_3_magazin

I ostatní barvy v nové identitě odkazují na historický znak. Porota soutěže ocenila, že je výsledný barevný posun atraktivní, působí odvážně, ale zároveň je důstojný a dobře reflektuje atmosféru města.

Kromě typického geografického umístění je Břeclav spojována též z cyklistikou. Tohoto spojení se autoři rozhodli využít a jako jednu z ilustrací navrhli lva na kole. Ilustrace lze využít v navigačním systému nebo ve vizuálech akcí. V rámci spolupráce mezi designéry a městem vznikne takovýchto ilustrací více.

„Z návrhu vizuální identity čiší mladistvá energie, jež je usměrněna profesionalitou zpracování jednotlivých aplikací. Autoři dobře porozumněli potřebám komunikovat různým způsobem jak s místními, tak turisty. Za bonus považuji i to, že za návrhem stojí břeclavští rodáci, a to autor identity Milan Nguyen a autor písma FK Grotesk Květoslav Bartoš,“ komentuje Eliška Malečková, vedoucí soutěžní sekce organizace Czechdesign.

Vizuální identita byla veřejnosti poprvé představena na Slavnostech břeclavského piva 10 a 11. června.

Video představující vítězný návrh je k dispozici zde.

Zdroj a více zde.

 

Jak se nová identita Břeclavi líbí vám?

 

 

 

 

 

 

 

 


Komentáře k článku

13. 9. 2022 22:48 Jitka

Je to hnusné. Děti si hrály?

13. 9. 2022 20:41 David Korda

Mě se vizuál líbí, jen si myslím, že už je mrtvý. Obyvatelé města ho nepřijali ...

18. 7. 2022 08:32 Ondřej

Proč se města snaží vypadat jako firmy? Musím říct, že mě ty identity měst přestávají bavit, protože je to všechno na jedno brdo, ale zároveň každý pes jiná ves. Nejsem velký fanoušek heraldických znaků, protože podle mě už v současnosti postrádají relevanci, ale skoro bych byl radši, kdyby se jich většina měst držela.

20. 6. 2022 13:36 L

Moc pěkný a povedený vizuál. Příjemná barevnost i hravost symbolu.

17. 6. 2022 11:03 Honza

Povedená práce, nicméně - pokud s tím Břeclavští vyjedou někam, kde je neznají (řekněme veletrh cestovního ruchu někde v cizině), bude jasné odkud jsou? Nebude se to číst jako "hravý symbol" řeclav?

16. 6. 2022 16:07 knaks

Jo a ten chudák na to příšernémkole, to je fakt děs. Jak z hospody po 10 pivech a 6 panácích tuzemáku. Bléé

16. 6. 2022 16:06 knaks

V Břeclavi dělají preclíky, nebo co?

Čmáranice jsou vždy hravé, ale jestli to stačí jako identita města, hmm.

16. 6. 2022 03:09 DH

Vít vitt86: Asi ano, ale kolik takových vy znáte? :D

15. 6. 2022 23:15 Vít

…znak se lvem a věží, může mít jakékoliv město…

15. 6. 2022 13:54 * Karel *

Mě se to líbí a myslím, že to bude dobře fungovat.

Je škoda, že není pravidlem zveřejnění také všech ostatních návrhů... Když se jedná o vyzvané soutěže, pravidlem by to určitě být mělo!

15. 6. 2022 09:41 jirka

To B je podle mě hodně sympaticky veselý, hravý a originální,.
Divnýmu lvovi na kole, ale taky vůbec nerozumím, to je asi fakt úlet.

13. 6. 2022 22:47 jakub

To B je podle mě sympaticky veselý, hravý a originální, Jako logo fungovat může.
Divnýmu lvovi na kole ale taky vůbec nerozumím, to je úlet a špatně nakreslenej....

13. 6. 2022 14:30 eix

Odfláknutá jalová blbost. Takové logo může mít jakékoliv město, začínající na B, zdůvodnění se vždycky najde. Žádné vinohrady, jak stojí v popisu, v Břeclavi ani u Břeclavi nejsou, je to město na rovině. Má to být logo města, ne regionu. Břeclav má zajímavý znak se lvem a věží, šlo by se s ním pohrát a vytvořit moderní zjednodušenou verzi. To by ale nemohl dělat ten zoufalec, co sesmolil toho příšerného lva v podivném posedu na ještě příšernějším kole :(




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.