Nová identita města Břeclav
Mladistvou vizuální identitou, která současně odkazuje k tradici, se bude nově prezentovat město Břeclav. Vytvořila ji kreativní agentura Little Greta, která uspěla v designérské soutěži pořádané odbornou organizací Czechdesign.
Břeclav se donedávna prezentovala především prostřednictvím znaku se lvem, lužními lesy a hradní věží. V poslední době ale vznikla potřeba posunout vizuální prezentaci města do moderní, současné a široce aplikovatelné formy, která se propíše do klasických i digitálních médií. Zároveň bylo třeba vytvořit zastřešující systém komunikace i pro městské příspěvkové organizace jako turistické informační centrum, knihovna, sportoviště nebo muzeum. To vše bylo předmětem soutěže, kterou pro město uspořádala organizace Czechdesign.
Designérská soutěž probíhala jako dvoufázová a vyzvaná, přičemž do první fáze bylo vyzváno 5 subjektů: Jakub Vaněk Studio, Jindřiška Mikešová, Little Greta, duo Přemysl Herka a Tereza Drábková a Studio Pixle.
Do druhého kola postoupila Little Greta, Studio Pixle a designérka Jindřiška Mikešová.
Kromě grafického konceptu a systému vizuální identity a logotypu museli soutěžící navrhnout též podobu místního zpravodaje, propagačních předmětů a plakátu pro městské slavnosti. Všichni soutěžící za svůj návrh obdrželi skicovné, vítězná agentura pak zakázku na vypracování nové vizuální identity Břeclavi a spolupráci při její implementaci.
Nezávvislou část poroty tvořili tito grafičtí odborníci: Roman Černohous – grafický designér a typograf, art. Žaneta Kögler – grafická designérka a pedagožka, MgA. Mikuláš Macháček – grafický designér a pedagog.
Vítězným se stal návrh studia Little Greta, v němž dominuje písmeno B, kterému dala agentura hravou podobu a měkké, roztančené linie.
„Znak představuje hrozen a zároveň srdce jako odkaz na přátelskost, uvolněnost, atmosféru a dobrou náturu Břeclavanů, ale i protínající se cesty jako odkaz na fakt, že město je historickou křižovatkou,“ komentuje Milan Nguyen z agentury Little Greta.
Primární barvou nové identity je zelená, která se objevuje i ve znaku města. Autoři ji ale posunuli do tmavého tónu, který působí seriózně a hodí se pro účely vizuálního stylu města.
„Za nás symbolizuje zelená také svěžest regionu vyznačujícího se přírodním bohatstvím a typickými vinohrady,“ doplňuje Nguyen.
I ostatní barvy v nové identitě odkazují na historický znak. Porota soutěže ocenila, že je výsledný barevný posun atraktivní, působí odvážně, ale zároveň je důstojný a dobře reflektuje atmosféru města.
Kromě typického geografického umístění je Břeclav spojována též z cyklistikou. Tohoto spojení se autoři rozhodli využít a jako jednu z ilustrací navrhli lva na kole. Ilustrace lze využít v navigačním systému nebo ve vizuálech akcí. V rámci spolupráce mezi designéry a městem vznikne takovýchto ilustrací více.
„Z návrhu vizuální identity čiší mladistvá energie, jež je usměrněna profesionalitou zpracování jednotlivých aplikací. Autoři dobře porozumněli potřebám komunikovat různým způsobem jak s místními, tak turisty. Za bonus považuji i to, že za návrhem stojí břeclavští rodáci, a to autor identity Milan Nguyen a autor písma FK Grotesk Květoslav Bartoš,“ komentuje Eliška Malečková, vedoucí soutěžní sekce organizace Czechdesign.
Vizuální identita byla veřejnosti poprvé představena na Slavnostech břeclavského piva 10 a 11. června.
Video představující vítězný návrh je k dispozici zde.
Zdroj a více zde.
Jak se nová identita Břeclavi líbí vám?
Komentáře k článku
13. 9. 2022 22:48 Jitka
13. 9. 2022 20:41 David Korda
18. 7. 2022 08:32 Ondřej
20. 6. 2022 13:36 L
17. 6. 2022 11:03 Honza
16. 6. 2022 16:07 knaks
16. 6. 2022 16:06 knaks
Čmáranice jsou vždy hravé, ale jestli to stačí jako identita města, hmm.
16. 6. 2022 03:09 DH
15. 6. 2022 23:15 Vít
15. 6. 2022 13:54 * Karel *
Je škoda, že není pravidlem zveřejnění také všech ostatních návrhů... Když se jedná o vyzvané soutěže, pravidlem by to určitě být mělo!
15. 6. 2022 09:41 jirka
Divnýmu lvovi na kole, ale taky vůbec nerozumím, to je asi fakt úlet.
13. 6. 2022 22:47 jakub
Divnýmu lvovi na kole ale taky vůbec nerozumím, to je úlet a špatně nakreslenej....