Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Nová CI prostějovského Growshopu

Po čase se opět ozval jeden z našich odvážných čtenářů s prosbou o vaše názory. „Občas se zde na Fontu pouštím do komentování designu a tak si již chvíli říkám, že by bylo správné, abych i já podstoupil tento „křest ohněm“.
Tak jen do mě :-),“ píše Jan Vitásek a.k.a. Yawn.

Logo

Na první pohled abstraktní logo, ukazuje konkrétní myšlenku kořenového balu rostliny pěstované v květináči (viz. jeden z letáků). Kořeny jako motiv byly zvoleny, neboť při indoorovém pěstování (na které je Growshop zaměřen) představuje péče o kořeny a jejich zdraví zásadní disciplínu ve snaze o dobrou úrodu. Vzhledem k celkovému záměru CI je logo pouze v černé barvě. Pro co nejmenší náročnost CI bylo upuštěno od myšlenky variabilního (měnícího se) zpracování kořenů.

CI

Nejzásadnějším požadavkem na CI byla co nejnižší cena a minimální náročnost použití. Vizuální styl byl vytvářen tak aby byl realizovatelný i na staré černé stolní tiskárně. Pro větší výraznost a variabilitu celku bylo zvoleno použití různobarevných papírů.

 

Protože na této tiskárně nelze potisknout zdaleka vše, bylo vytvořeno razítko, kterým leze „obrendovat“ vše (resp. skoro vše) ostatní. Tedy ne ve smyslu běžného razítka vedle podpisu na faktuře, ale jako zásadní prvek CI.

 

Razítko tvořilo (kromě samotného designu) jediné vstupní náklady na CI. Provozní náklady na barevný papír jsou mírně vyšší než na bílý, ale to se kompenzuje použitím pouze černého inkoustu.


Komentáře k článku

23. 11. 2010 17:08 MarekP

Nápad výborný, jen doladit. Kořeny jistě nejsou na okrajích květináče "usekané", měly by se tvarovat podle okrajů, spodní část bych možná ještě trochu zhustil. Písmo dobré, pohrál bych si u něj s myšlenkou toho, co roste nahoře, trochu mi to prostě na ten "květináč nesedí, ta krychle... Ale za nápad a jednoduchost palce nahoru...

9. 10. 2010 12:00 dock

ms: no at se kluk zviditelnuje! jen houst zviditelnovani sikovnych lidi a dobrych pocinu! I mimo Font.

8. 10. 2010 17:44 ms

Jo, je to holt zbytečný. Internetový diskuze jsou prostě jen pro zvýšení seběvědomí a plácání po ramenou. Jak se objeví kritika, strhne se vlna nevole a všichni začnou útočit na toho, kdo kritizuje.

Omlouvám se všem vespolek, že jsem si dovolil tady vyjádřit svůj hloupý názor.

Mějte se tu skvěle a pokračujte si tu v lichotkách a pokusech o to být vtipní a zajímaví.

8. 10. 2010 15:41 Jirka Dvořák

Zdravim, pořád mi trochu nesedělo umístění a zarovnání textu, tak sem zkusil název posunout takhle:
http://img28.imageshack.us/img28/6726/00702005045465kopie.jpg

V případě realizace budu požadovat 50% odměny.

8. 10. 2010 09:57 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

MS: Za prvé vůbec nevidím důvod psát cokoliv kamkoliv pod přezdívkama nebo nedohldatelnýma nickama. A je uplně jedno jestli kritizuje negativně nebo pozitivně.
vzal jsi to za špatný konec. Spíš se podívej na ostatní často negativně kritické komentáře neannymních diskutérů. Proti nim se nikdo nevyhraňuje.
Mě osobně příjde lehce ubohé psát anonymně urážlivé komentáře. Podle mě věty typu: "Lezte si dál do zadků" nemají s kritikou nic společného.

Ale napadá mě uplně jiná mnohem zajímavější věc. Mně osobně se nelbí spousta blogů a webů, ale nechápu proč bych měl jít na blog který je v rozporu s mojí filozofií a psát jeho tvůrcům ať jdou do hajzlu. Nic mě nenutí tam chodit. Evidetně ten blog není určen pro mě když mě nekonvenuje tak proč tam chodit zvracet do jejich prostoru. To je otázka. Vážně by mě to zajímalo. Tady totiž nejde o kritiku práce nebo tématu tohoto postu, ale o kritiku redakce a kritiku lidí co sem posílají práce.

8. 10. 2010 09:53 veve naive

> ms: buď tak laskav, malé sebevědomí, přestaň kopat. my jsme to samozřejmě všichni pochopili, co za moudro jsi nám chtěl sdělit. vypadá to, že jediný, kdo tady něčemu nerozumí, jsi za posledních deset diskutujících ty ;)

8. 10. 2010 00:07 ms

Myslíte, že kdybych se podepsal, bude to z očí do očí? Nebo se chystáte si sednout se mnou na kafe a pokecat a potřebujete pro to znát moje jméno? Pochybuju... Je tu spousta lidí pod různými nicky napr. (plusminus, aType, PZ), jenže ti vám nevadí. Plácají vás po ramenou, takže vám skrytá identita naprosto nevadí. Jste banda alibistů a nedokážete se postavit kritice jinak, než útokem a zesměšňováním.

Nechte to plavat a pokračujte ve svém blábolení, aniž byste se zamysleli nad tím, co jsem vám chtěl sdělit.

8. 10. 2010 00:07 Ondra J.

To gregory: Neboj, neobjevil jsem to dneska, byla to reakce na post od Petra Korunky. Ale kdyz uz stouras, mozna by ses nejdriv mohl naucit anglicky...

7. 10. 2010 22:28 gregory

to ondra: welcome on internet!

7. 10. 2010 14:18 font

Ano, chtěli bychom vidět toho ms, jak nám v redakci do očí říká to, co píše pod rouškou anonymity...

7. 10. 2010 11:35 Petr Korunka

To, že sem někdo něco pošle s vůlí nechat to podrobit veřejné debatě je jendoznačně odvaha! Zvláště při podmínkách, které na českých diskuzních fórech vládnou - a nemůže za to redakce Fontu, stejnětak zřizovatelé všemožných NYXů, Hofylandů apod. Mám na mysli to, o čem píše pan Veverka - spíš se ozvou kritici a plivači než ti, kteří chválí. To už je prostě povaha Čechů.

CID pro Growshop je rozhodně povedená a plně chápu proč to (přesto nebo právě proto) sem Jan hodil. Jako inteligentní člověk si z objektivních příspěvků vyzobe argumenty a to mu pomůže to někam posunout. Zlepšit, zdokonalit. A v tom bych viděl smysl celého toho všeho. Prostě jakási forma odborné diskuze. Tak by to mělo být!

Jen je škoda, že jsme v prostředí internetu a některé identity se tu zbaběle schovají za nějaký monogram a nemůže se to probíhat "z očí do očí"... Pak by možná nikdo nikoho nosočoval z lezení kamkoli...

6. 10. 2010 22:30 Aaron

odpoved k odvahe je tu http://www.martinus.sk/?uItem=42375

6. 10. 2010 11:48 ms

Lezte si tu dál do zadků. :)

Jen jsem kritizoval způsob, jakým se tu ta práce prezentuje.

Jestli je něco na tý práci na dotažení? Vždycky je a vždycky bude. O žádný práci se nedá říct, že je dokonalá a nedá se jí už nic vytknout a nezmění se to i s poznámkami vás všech, pořád se to bude dát udělat líp, nebo zajímavěji.

Jde mi jen o to, že autor ví sám moc dobře, že je to dobré, redakce to moc dobře ví, já to vím a většina komentujících to ví taky. Takže jakápak kůže na trh? Jaká odvaha? Co to tady plácáte?

6. 10. 2010 11:48 veve naive

> yawn the courageous: mám radost s tebou, že je to dobrý, šak viš ;) je super, že se ti dostalo přesně těch připomínek, který jsi ještě potřeboval a těšim se, jak se ti to podaří dotáhnout!

5. 10. 2010 18:58 Lukas Veverka | www.parasite.cz

ms: Ach jo. Co je na tom špatného, že jde s kůží na trh a ukáže ostatním co dělá? Já respektuji grafiky, kteří by nikdy nic neposlali tímhle způsobem z různých důvodů a já to beru. Ale to poslední co bych vyčítal je způsob jakým font Jana tituloval. Totiž ta "odvaha" je zde naprosto na místě.

Kdokoliv sem pošle práci tak je odvážný. Vystavuje se útokům jak ze strany všeználků a lidí co mají potřebu komentovat či kritizovat prakticky cokoliv (třeba jako jsem já), nebo anonymních plivačů obviňující kohokoliv z čehokoliv hlavně když je možnost napsat cokoliv negativního.

5. 10. 2010 18:05 yawn | inkink.cz

ms: Jojo, zátáhl jsem celou naivní redakci Fontu do temné uličky a tam jsem jim vyhrožoval že jim nebudu klikat na reklamní bannery pokud mi nezveřejní dílko :-)

Ale vážně, je to tak jak říkáš. Tedy všechno co jsem se o designu naučil je z nějaké komunikace nad prací se svým okolím (dřív ve škole, teď s kolegy). Skoro každou věc co dělám konzultuju se dvěma kamarádama a v 90% případů jejich názory ovlivnily to, jak práce nakonec dopadla. Nejsem typ člověka, který neochvějně stojí za tím co udělal a nepotřebuje impulzy z vnějšku. Věř tomu, že tyhle komentáře ovlivnily dvě, tři věci které ještě chci dotáhnout. Tohle jsem sem dal protože si myslím, že je to moje nejzajímavější práce (kdybych si to nemyslel, nedával bych ji sem) a chci ji dotáhnout co nejdál. Aby to byla věc se kterou se můžu pochlubit na svým webu nebo před klienty, ale taky abych z to měl pocit že se mi něco povedlo. Říkej tomu klidně chlubení a nemusíš se za to omlouvat, je to prostě způsob jak pracuju. Stejně tak i já ostatním "chlubílkům" zde či na jiných serverech říkám co si myslím. A byl bych rád kdyby jich zde bylo víc, jako např. Lukáš Veverka s galerií Půda, či agentura TAH od nás z Hradce s návrhy CI knihovny. Rád prohlížím nový věci a když myslím že mám co, řeknu to. Rozhodně to jsou články které procházím radši, než třeba články o nových foto knihách. Spíš nerozumím, proč tě to tak naštvalo že mluvíš o Fontích lidech jako o naivních.

5. 10. 2010 17:24 font

ms: to je od vás ale dost hloupé (nebo závistivé?). Prostě se tady mj. prezentují zajímavé nové práce (a v komentářích je čtenáři kritizují nebo chválí). O co vám jde? Kde je v tom naivita redakce? Klidně pošlete něco svého...

5. 10. 2010 16:31 ms

něco pro autora:

Je to moc hezký, to ale víš moc dobře sám. Rozhodně bych tě nedefinoval jako "jeden z našich odvážných čtenářů s prosbou o vaše názory". Jde prostě a čistě jen o chlubení. Soráč

Práce krásná a čistá (1A), ale snažíš se tu zviditelnit na naivitě redakce. Doufám, že ti ty oslavný komentáře zahřejou srdíčko.

5. 10. 2010 16:05 Aleš Talácko

Tohle je bomba. :) Téměř všechny vytýkané detaily jsou dle mého skromného názoru především otázkou vkusu a preferovaného stylu toho kterého hodnotitele. Jediné, nad čím jsem se sám také (ač pouze na moment) pozastavil, byly již zmíněné kořínky rostoucí "odnikud nikam". A nápad s razítkem je prostě geniální.

5. 10. 2010 09:19 lh

me jen mrzi, ze to razitko neni vyrobene z brambory :)

5. 10. 2010 08:11 Ondřej Kempný

Tomáš Brousil: Cílem je největší a kvalitní výnos, nikoli pěstování á la amatér. To je ten prvotní předpoklad, aby si člověk pořádně zahulil, nebo aby měli třeba Evropané dostatek rajčat a libečku i v zimě. K dosažení největšího výnosu je potřeba znát technologické postupy a growshopy v této věci poskytují veškerou poptávku.
Nejdříve lidé pěstovali a jako amatéři podomácku vyráběli techniku, potom přišly growshopy a pěstitelům situaci usnadnily, aby lidé mohli pěstovat na úrovni při dosažení největšího výnosu.

Pozn.: I ta babička potřebuje vědět, kdy ty okurky sázet, jak zalévat. Že se zalévají brzo ráno a v podvečer, kdy nepraží slunce, že se musí dávat pozor, aby okurky od země nezahnívali, pokud je deštivo atp.

5. 10. 2010 08:02 yawn | inkink.cz

Je to tak. Growshopy se hodně zaměřují na simulování ideálních podmínek pro pěstování za použití tecnických prostředků. Proto je to i technicistně řešené. Prostrkání názvu a odsazení té jedničky není dobré, to přisuďte mé zbrklosti kdy už jsem chtěl řeštl CI a zapoměl se vrátit k logu. To už řeším.
Výběr řezu - zkoušel jsem i o stupeň tučnější písmo ale moc mi v celku nesedělo (potřeboval bych tam ještě stupeň mezi normal a semibold a šahat do písma jsem nechtěl :-)))). Porovnával jsem vytištěné logo s různými tučnostmi tohle v reálných podmínkách bylo dostatečně dominantní a víc odpovídalo mému záměru. Chápu výhradu - zvažoval jsem to. I tak moc díky za připomínky.

5. 10. 2010 07:25 Zdeněk

> TB, m2s: není moc věcí techničtějších než je to co prodávají growshopy. V těchto obchodech se neprodává žádná flóra, ale z 90% závlahové, světelné a větrací systémy, budíky, spínače, filtry,... To že semínko hodíš do země a ono stejně vyroste i bez péče je sice pravda ale nijak to nesouvisí s tím na co se specializují growshopy. Je vidět, že autor to má domyšlené do detailů. Že někumu vadí ten či onen detail je normání i u těch světově nejlepších věcí. Pro mě je tohle zatím letos nejlepší výstup grafického designu u nás.

4. 10. 2010 23:30 Tomáš Brousil

Ondřej Kempný: Pěstování okurek, feferonek nebo libečku rozhodně žádná složitá technologie není, to mi potvrdí každá zahrádkářka. To, že se o to byznys kolem pěstování hulení v obýváku snaží, je trochu jiná věc.

4. 10. 2010 22:56 m2s / ideafirst.cz

nápad s kořenovým systémem je fajn, kompozice s písmem mi přijde nekompaktní... výběr písma nevhodný (souhlas s T. Brousilem), proč i aplikace působí technicistním dojmem? (diagonály, čáry) - vzhledem k tématu a omezeným provozním nákladům bych čekal něco více ve stylu chtěného amatérismu, nedokonalosti... (viz. razítko)

4. 10. 2010 21:57 Ondřej Kempný

Tomáš Brousil: Mně třeba výběr stylu typa nevadí. Ono pěstování (čehokoliv) je přeci záležitost složité technologie.

Možná mi vadí to, že oba prvky, tedy typo + obrazový prvek, jsou vzájemně dominantní. Nejspíš by celku slušelo, kdyby písmová část sahala pouze do šířky kořenového balu, která by se odvíjela od zlatého řezu. Čitelnost by určitě nebyla ohrožena.

4. 10. 2010 20:32 Karel

Rozumím, díky moc.

4. 10. 2010 20:26 Tomáš Brousil

Jo, omlouvám se, že jsem to s tím písmem jen nakousnul a nedopověděl.
Zaprvé si nejsem moc jistý výběrem Fishmongeru, je to písmo oblíbené spíše u architektů, pro něco jako pěstitelský fanklub se mi zdá až moc technicistní. Ale možná s tím má něco společného i vzrůstající osobní averze k němu.
Nicméně i tak je práce s ním v logu trochu v nepořádku, těsné prostrkání přívlastku a především nevhodný výběr tučnosti, která nevytváří vůči té obrazové části žádný kontrast. Evidentní je to na těch brutálně komprimovaných fotkách, kde by to logo, i přes zkreslení, mělo prostě jasně a čitelně svítit a místo toho se stává součástí skrumáže kořenového balu.

4. 10. 2010 19:54 Karel

Mě se to docela dost líbí.

Už jsem viděl hodně podobné studentské projekty.
Ochlupení tam nevidím, teda trochu vidím, ale až po upozornění. Ale souhlasím s Ondrou J., že by stálo za to si rozříznout květináč a inspirovat se. Taky mě trochu dráždí ta "ořezová maska"...
Docela by mě zajímalo, co Tomáši Brousilovi vadí na písmu, když to zde pojmenuje, budu rád. Osobně mi na tom písmu taky něco nasedí, pravděpodobně příliš malé rozpaly v první řádce. Výběr písma mi přijde v pořádku.

3. 10. 2010 20:51 yawn@inkink.cz

Jsem rád za tak pozitivní ohlasy, to jsem zde nečekal :---) A díky i za všechny připomínky, nějaký změny by to sneslo.

Písmo: Po těch dvou dnech co jsem na to nekoukal vidím, že to potřebuje poštelovat.
Rastry: Furt jsem si říkal jestli je používat nebo ne. Nakonec jsem se rozhodl je zkusit - na plakátech mi sedí u vizitek a papíru trochu nudí. Ještě to promyslím.
Chlupy: haha to je vtipný :-) - sice je tam osobně nevidím ale to že je tam někdo vidět může mi neva a zadavateli dle jeho slov vlastně taky ne.

1. 10. 2010 15:54 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

Dojem veskrze pozitivní.



Když bych se měl do toho pouštět více, asi bych se ptal proč u takového projektu nebyl větší důraz na alternativní cestu, zvlášť když podmínky k tomu přímo vybízí. Teď je to trošku tak, jakoby šlo o snahu tu absenci prostředků grafikou nebo přístupem zakrýt. Já bych naopak tento fakt použil jako základní vstupní prvek, asi tak jako je to u razítka. Tam to funguje.

Třeba by se povedl podobný přístup nalézt i u těch ostatních tiskovin. Hloupě řečeno, vykašlal bych se na koncence a hledal nejčistší a nejjednoduší přístup jak pokrýt tu či onu potřebu.

Co se rastru týká, vidím tu možnost ho třeba občas měnit, teď je vizuál podložen šikmými pravidlenými proužky, za pár měsícu by tam mohl být rastr třeba z kroužků nebo vlnovek nebo negeometrických prvků. Což by ale asi nepříjmeně konkurovalo samotnému logu.

1. 10. 2010 12:47 Roox

mdz malo zaujímavejšiu explikáciu pri ktorej som sa bavil :) toto je "len" opäť jeden kvalitný CI od susedov...gratulujem

1. 10. 2010 12:26 Ondra J.

Dobrá práce Honzo! Líbí se mi nápad s černobílým tiskem a razítkama (barevné papíry tomu opravdu přídávají). Jen si také nejsem jistej tím písmem/zarovnáním a stejně jako Michal Štochl si myslím, že by si to chtělo ješte pohrát s těma kořínkama. Např. ty na okraji, který rostou odnikud nikam jsou pro me dost matoucí. Možná bych si zkusil nějaký květináč rozříznout vejpůl a mrknul se jak se to s těma kořínkama vlastně má:) Jinak palec nahoru

1. 10. 2010 11:01 Rosta

Po mdz balzám pro oči i duši. Vypadá to parádně, díky za to!

1. 10. 2010 09:54 Ondřej Kempný

Paráda, díky za to! Doufám, že se to podaří dotáhnout do konce! Už se těším, až to uvidím naživo.

1. 10. 2010 09:53 Michal Štochl

Mně se to líbí, jen ty kořeny by měly víc připomínat kořeny a ne chlupy z ohanbí. To by podle mě ještě chtělo doladit.

1. 10. 2010 09:33 jir_ka /www.zou.cz

Výborné, i Brousilův Fismonger mám rád a zde mi sedí. Ať se daří Honzo.

1. 10. 2010 09:23 Font

> Petr Pernica: www.inkink.cz

1. 10. 2010 07:33 RostislavBlaha.cz

Krásné, vtipné, funkční. nezbývá, než pogratulovat zadavateli :)

1. 10. 2010 07:07 Petr Pernica

Je někde k vidění více prací autora?

1. 10. 2010 03:32 Uprimne super!

Moc povedene, takova prace z ceske sceny mi vzdy zvedne naladu:) Super kdyz nekdo nad tim taky obcas premysli a vysledek je jasny, nepotrebny dvoustrankove explikace.

1. 10. 2010 02:29 rehe

paci sa mi to, len mi trosku vadi ta srafura na hlavickovom papieri a vizitkach - kazi to cistotu :)
a mozno by som este skusil iny zakladny tvar... predsalen, asociacie so zenskym prirodzenim mozu vyskocit pri nejakych konkretnych aplikaciach...

1. 10. 2010 02:17 Dock

Velmi dobre, jako pocin, na nase pomery opravdu velmi. V monochrom duchu sedou plochu demostrovat srafovanim je uzasne drze a libi se me to. Co se tyce fontu tak se pridam k vetsine, asi bych volil jiny, ale jen o trochu... Mam akorat osobni problem, stylitace mi pripomina moudii:) - chlupy na pohlavi, jedno jakem:) takze osobne bych u vsech prvku koncepece zustal, ale vzdalil se klinum:) par vyrazovych zmen..

1. 10. 2010 01:33 Pudingo

Snad jediné co mi v CI trochu nesedí je používání vzorku úhlopříčných linek. To mi přijde dneska už trochu mimo. Nebo to má nějakou funkci? Co využít motivu kořenů? ;)

1. 10. 2010 01:28 Pudingo

Fajn fajn!

30. 9. 2010 23:36 Michal Malina:.

Mně se nelíbí ten název, přesněji řečeno mi přijde to "1. PROSTĚJOVSKÝ" tak trochu navíc - v rámci loga. Samozřejmě nevidím do vaší spolupráce s klientem, jen mě to tak napadlo. Jinak smekám, hlavně ten přístup k věci je sympatický.

30. 9. 2010 23:17 Uruk

Super!!!

30. 9. 2010 19:24 Jan Vitásek

Děkuju, mám radost.

Písmo: moc rád si nechám poradit od autora či od někoho kdo k tomu má co říct. Přeci jenom je toto zatím "release candidate" takže to ještě můžu doladit/předělat.

30. 9. 2010 18:52 PZ

stejně jako tobrosch - písmo, písmo, písmo...
ale jinak palec nahoru, líbí

30. 9. 2010 18:42 Tomas Varil (",) tomasvaril.com (,")

Moc pekna identita. Opravdu originalni napad! Palec nahoru za me. Zajimal by me manual na konstrukci loga ;)

30. 9. 2010 18:39 Tomáš Brousil

Já mám teda nějakej problém s tím písmem, Jane.

30. 9. 2010 18:31 Filip Blažek

Honzo, moc se mi to líbí, mám rád práce, které jednak řeší nějaký klientův problém, v tomto případě žádné peníze, jednak neokázalým způsobem přesně odpovídají zadání.

30. 9. 2010 17:41 aType

Povedene. Je videt, ze u toho nekdo premyslel a povedlo se mu vytvorit originalni vec.

Tohle je jasna identita.

30. 9. 2010 17:39 plusminus

+++

30. 9. 2010 17:30 Roman Tubl

Velice pekna identita, ocenuji napad a jeho originalitu.

30. 9. 2010 17:30 Roman Tubl

Velice pekna identita, ocenuji napad a jeho originalitu.

30. 9. 2010 17:21 janzabransky.cz

Výborné! mě se to moc líbí. Nic podobného jsem neviděl což oceňuji - originalitu. Líbí se mi jak vizuální stránka koresponduje s obsahem, má to styl a je to nadčasové. Super je jak vypadají aplikace živě, přitom je to ČB tisk! Tohle se fakt povedlo.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.