Nadace Partnerství v novém
Nadace Partnerství, největší česká environmentální nadace v ČR, má nový vizuální styl od pardubického studiospolu. Předchozí logotyp symbolizující spojení ochrany přírody (ryba a pták) a vzájemnou spolupráci (propletené ruce) letos oslavil úctyhodných 28 let. V novém vizuálním stylu ho nahradil klíček.
Jedná se o jasný a zapamatovatelný symbol spojený s pozitivními odkazy jako je růst, život, radost ale také spojení či provázání - partnerství.
Klíček se zároveň stal vizuálním prvkem, který propojuje mateřskou značku s dceřinými značkami projektů. Nadace Partnerství si klíčkem nově své projekty podepisuje a zdůrazňuje tak, že je to právě ona, kdo stojí například za známou anketou Strom roku, iniciativou Sázíme budoucnost nebo projektem Živá půda.
Rebrandingový proces začal na jaře 2022 positioningem značky a identifikací klíčových hodnot a slabých i silných stránek značky.
První práce na nové Nadaci Partnerství završil open call na výběr grafického studia do kterého se přihlásilo nečekaných 25 zájemců. 5 z nich postoupilo do užšího výběru a 3 designérská studia rozpracovala podrobnější zadání za symbolické skicovné.
„Ta cesta byla dlouhá. Po několika měsících vícekolového otevřeného řízení jsme nakonec vybrali pardubické studiospolu, které nás zaujalo myšlenkou signatury a velmi vstřícným jednáním a respektováním vstupního zadání,“ řekl Petr Kazda, ředitel Nadace Partnerství.
Právě idea signatury, tedy znázornění Nadace Partnerství ve formě podpisu, copyrightu u klíčových projektů, nakonec vedlo k rozhodnutí navázat spolupráci s Darinou Fiala a Žanetou Vajdovou ze studiospolu.
Klíček jako hlavní vizuální prvek odkazuje na přírodní a organická vyznění podtrhující environmentální aspekt nadace. Zároveň tvoří typografickou kostru samotného logotypu. Jedná se o jasný a zapamatovatelný symbol spojený s pozitivními odkazy jako je růst, život, radost, provázání mezi projekty.
Hravá práce s klíčkem jako položeným ampersandem umožňuje variabilní práci s původním claimem „Lidé a příroda“. Ten je nyní od loga oddělený a umožňuje komunikaci různých témat, kterými se nadace zabývá.
Vývoj předchozích verzí loga až k novému řešení.
Celou případovou studii k projektu změny vizuální identity Nadace Partnerství najdete zde.
Jak se nová identita líbí vám?
Komentáře k článku
10. 10. 2023 11:46 * Karel *
Navíc, přestože jde o nový symbol, mám pocit, že vizuálně docela příjemně navazuje na tvarosloví toho předchozího.
A je fajn, že to je úspěšný open call, u kterého nebyl Czechdesign a že vítězné studio, není pražské. Tohle prostě vnímám taky pozitivně.