Moravský podzim s novou identitou
V Brně právě probíhá již 52. ročník mezinárodního hudebního festivalu Moravský podzim. Novou vizuální identitu vytvořilio kreativní studio B tým, které pomocí morfujících „závojů“ ilustruje letošní téma festivalu − odhalovat skryté.
Opomíjená díla velkých skladatelů, opomíjení skladatelé velkých děl. Angeloi neboli zvěstovatelé aneb paralelní dějiny hudby. To jsou témata dalšího ročníku Moravského podzimu, jednoho z nejvýznamnějších festivalů klasické hudby u nás.
Nepřehlédnutelné vizuály vytvořilo brněnského studio B tým. „Ačkoliv se přímo nabízelo zpracování tématiky andělů, chtěli jsme přijít s jinou, překvapivou a nečekanou cestou. Hráli jsme si s tím, jak do vizuálu propsat myšlenku odkrývání, odhalování, prozření nebo zahlédnutí zamlženého,“ vysvětluje myšlenku identity její autorka designérka Katarina Kyselicová.
Vizuál tak tvoří zlaté závoje míhající se před Moravským podzimem, který je uveden výrazným patkovým fontem na bílém poli. Divák, posluchač a návštěvník tak začíná v různých podobách objevovat to podstatné.
Každý ročník Moravského podzimu spojují společné vizuální prvky. Jsou jimi zlato černá barevnost, patkový výrazný font a celkově vizuální identita spojená s Filharmonií Brno. Letos se však objevila příležitost odlišit a zvýraznit letošní ročník od těch předchozích a od dlouhodobé komunikace brněnské filharmonie.
Tomu má pomoci nová výrazně červená barva. Přebírá v sekundární komunikaci hlavní úlohu a nahrazuje základní zlatou. Přitahuje oči všech kolemjdoucích a ponouká je k odkrývání zapomenutých děl a skladatelů.
Nezvyklý vizuální koncept doplňuje obsah, který podpírá myšlenku odhalování skrytého. Slyšet skryté, poznat zmizené, odhalit poklady. O to tu jde. A také vidět tóny, neboť Moravský podzim přináší i vizuální zážitek v podobě hry na skleněnou harmoniku a barevným rozsvícením jednotlivých zvuků při hře.
Jak se vám nová identita tohoto hudebního festivalu líbí?