Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Ministr zdraví: nové logo a vizuální identita

uvod

Cílem nově vznikajícího think tanku Ministr zdraví je do roku 2030 prodloužit v Česku dobu prožitou ve zdraví o pět let. Důraz je kladen na prevenci ve smyslu udržení zdraví, která je levnější než následná léčba, a také na prodloužení délky života ve zdraví. Digitalizace podporující osobní odpovědnost a motivaci jednotlivce ke změně, stejně jako efektivnějšímu a udržitelnému financování systému. Logo a vizuální identitu této platformy navrhla Markéta Steinert, která zvítězila v soutěži organizace Czechdesign.

Nově vznikající expertní interdisciplinární think tank Ministr zdraví spojuje profesionály z oblastí zejména digitalizace, prevence a financí, kteří věří, že lze dosáhnout změn v systému českého zdravotnictví ve prospěch prodloužení délky života ve zdraví, která přímo ovlivňuje kvalitu života každého občana i občanky Česka. Platformu založil chirurg Tomáš Šebek, jehož dlouhodobým tématem je popularizace role zdraví, prevence a vzdáleného přístupu k lékaři, především se zaměřením na udržitelnost a evoluci systému zdravotnictví.

Vzhledem ke krátké existenci se platforma dosud prezentovala pouze prostřednictvím loga a webové stránky, které vytvořila firma Deloitte. Komplexní vizuální identita vznikla především kvůli potřebě ucelené, přívětivé a srozumitelné komunikaci směrem k publiku Ministra zdraví.

„Důležité pro nás bylo, aby naše identita byla sebevědomá a důvěryhodná. Promlouvat má jak k odborníkům, tak k široké veřejnosti a bude fungovat především v digitálním prostředí. To vše návrh Markéty Steinert perfektně vystihuje,“ říká Pavel Gruber, ředitel Ministra zdraví.

Všechny aspekty zadání nejlépe splnil návrh od Markéty Steinert, který porota ohodnotila jako přitažlivý a doslova vitální.

 

Marketa_Steinert_ministr_zdravi_leaflet

Marketa_Steinert_ministr_zdravi_merch

merkantil

Marketa_Steinert_ministr_zdravi_web

Marketa_Steinert_ministr_zdravi_posters

 

Nové logo Ministra zdraví tvoří symbol ručičky a typografie. „Ručička vychází z digitálního prvku, kdy se šipka počítače změní pro akci právě v ručičku a představuje  digitalizaci. Navíc poukazuje na propojení s lidským dotykem, protože zdraví je hlavně o lidech, o pacientech, lékařích, vědcích. Trochu skrytým prvkem v logu je, že otočením ručičky vzniká tzv. fajfka jako symbol splnění úkolu, popisuje Markéta Steinert.

 Ministr_zdravi_marketa_steinert14

Logo s použitím ikony ruky je dle poroty ideálně apelativní a samotná ikona je nosná i bez aplikací a přidaného textu. Symbol dotyku také dobře funguje.  

Ministr_zdravi_marketa_steinert6

Atraktivitu celého návrhu podtrhují i zvolené barvy. Žlutá jako hlavní barva je dobře vidět v digitálních komunikačních kanálech, bude dostatečně identifikovatelná a funkční.

Ministr_zdravi_marketa_steinert8

Jako písmo v logu a písmo pro delší texty byl vybrán font Space Grotesk kvůli jeho technickému tvarosloví. Jako titulkové písmo byla vybrána Lora pro příjemnější a přívětivější tvary a zlidštění informací.

Autorka sestavila vizuální identitu z jednotlivých stavebních prvků, které jsou zdarma k užití, ale dohromady tvoří ucelený silný charakteristický výraz.

„Myslím si, že celá vizuální identita příjemnou formou motivuje a ukazuje příklady dobré zdravotní praxe. Cílí na to, aby byla přístupná a srozumitelná a aby lidé chtěli značku sledovat, našli inspiraci a sami byli tou změnou,“ doplňuje Steinert.

 

O soutěži

Designérská soutěž probíhala jako  vyzvaná a jednofázová. Soutěžící zpracovali koncept a systém vizuální identity, logotyp a návrh fundraisingové kampaně. Do soutěže byli na základě pečlivě provedené rešerše vyzváni 3 účastníci (Konektor, Markéta Steinert a uskupení Studio Svéráz s Marathon Studio). Všichni účastníci obdrželi skicovné, vítěz pak zakázku na vypracování nové vizuální identity Ministra zdraví a její implementaci. Za odbornou část poroty hodnotily: Kristina Fišerová – grafická designérka, pedagožka na Fakultě designu a umění Ladislava Sutnara, Jana Vinšová – teoretička designu, ředitelka Czechdesign.

 

Zdroj a více zde.

 

Jak vizuální identita Ministra zdraví líbí vám?

 

 


Komentáře k článku

24. 4. 2023 11:29 AI

Přesně takový identity bude za pár let dělat AI, k tomu není potřeba desingér. Vypadá to velmi dobře, ale…

19. 4. 2023 15:10 Petr

Think-thank venujici se zdravi je potreba. Ale jinak mi to prijde marketingove cele spatne
1) To samotne jmeno je hrozne. Oni nejsou ministr ani ministerstvo. Je to zavadejici.
2) Barevnost i ilustrace jsou prilis podobne Rekonstrukci statu. Vzhledem k tomu, ze se asi jedna taky o obcansky lobbying tak je to hloupe.

5. 4. 2023 16:25 jakub

Podle ukázek celá identita stojí spíš na těch trendy ilustracích. Zajímavé (a možná neuctivé) proto je, že jsem v textu o autorovi ilustrací nenašel ani slovo... Pokud je tedy nekreslila autorka loga, což pochybuju (nebo nejsou jen koupené ve fotobance, což by byla ostuda - může si to koupit každý)...

3. 4. 2023 19:50 Jirka

Palec dolu. Bez nápadu. Víc práce dalo vymyslet ty pindy kolem.

1. 4. 2023 18:11 karel

dnes je prvního dubna - není to celé apríl?




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.