Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Městská divadla pražská mění vizuál

 

Městská divadla pražská, jejichž součástí se opětovně stává i divadlo Komedie, mění skoro po deseti letech svůj vizuál. Divadla ABC, ROKOKO i Komedie budou od sezony 2018/2019 výrazně programově profilovaná – jejich odlišení pomůže i nový grafický styl. Ve vyzvaném výběrovém řízení na novou vizuální identitu zvítězil grafický designér Ondřej Zámiš.

S novou uměleckou koncepcí a opětovným připojením divadla Komedie přestala být dosavadní vizuální identita Městských divadel pražských dostačující. „Městská divadla pražská musejí sledovat trendy kulturního marketingu, a dokonce je jako prestižní metropolitní instituce i udávat. Inovace stávající grafické prezentace divadel je proto žádoucí“, vysvětlil důvody změny ředitel Městských divadel pražských Daniel Přibyl.

Městská divadla pražská proto spolu s organizací CZECHDESIGN.CZ vyhlásila v březnu tohoto roku soutěž o nový vizuální styl, který by lépe reflektoval plánované změny v této významné kulturní instituci.

Na základě rešerší bylo v soutěži osloveno šest grafických studií: Bicepsdigital, Breisky, s.r.o., Colmo, Michal Kupilík, Studio zetzetzet a Ondřej Zámiš. Sedmičlenná porota složená z odborníků z oblasti designu, zástupců Městských divadel pražských a také z Magistrátu hlavního města Prahy vybrala jako nejlepší projekt Ondřeje Zámiše (vzniklý ve spolupráci s Romanem Černohousem), mimo jiné autora nového grafického vizuálu města Liberec, výtvarného řešení výstav Retro a Fenomén Masaryk v Národním muzeu a mnoha dalších grafických projektů.

Vítězný návrh založený na novém původním písmu Romana Černohouse podle poroty dostatečně odliší tuto instituci na pražské kulturní scéně. Svým uměřeným výrazem podtrhuje intelektuální a dramaturgický fundament nové umělecké koncepce Městských divadel pražských.

 

   

 

 

Dnes žijeme v komunikačně a vizuálně roztříštěné době a my jsme k tomuto trendu nechtěli ještě více přispívat. Proto, spíše než logo, vznikl systém, který hravě kombinuje hlavní název instituce s jeho částmi, ty se ovšem netváří jako jednotlivé scény, ale naopak tvoří jeden celek – „jedno slovo“, uvedl Ondřej Zámiš k vítěznému návrhu a pokračoval: „Nevnímáme komunikaci Městských divadel pražských jako princip hlavní značky a podznaček, ale jako jednu identitu, jeden systém, který je variabilní, proměnlivý, kde všechny jeho části jsou na stejné úrovni, vzájemně se podporují a tvoří celek – Městská divadla pražská. Jednota a jednoduchost, to jsou hlavní hesla, která nás provázela při tvorbě návrhu nové identity Městských divadel pražských.“


Komentáře k článku

31. 8. 2018 13:19 věra marešová

pěkná práce!

30. 8. 2018 15:29 robot

moc hezky!

30. 8. 2018 15:19 davidk

opravuji, nebyly to manuály ale nějaké prospekty přibalené k manuálům

30. 8. 2018 15:18 davidk

yep, inspirací budiž mi rok 1970. Grafika se blbě tiskla, tak byly efekty s písmem. měl jsem v ruce pár manuálů na škoda 110R, 120R. Tomuhle docela podobné.
Pak strojní učivo (pro srojaře) z roku 1980... taky sejné. O babiny časopisech z roku 63-82 nemluvě... bude asi tím prohlášením: "jen recyklace může zachránit planetu" :-D

29. 8. 2018 15:16 DN

DOSTDOBRY

28. 8. 2018 12:45 T_B

Intelektuální fundament.. já se...

Ale líbí se mi to.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.