Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Město Příbor má nový vizuální styl

home

Město Příbor se na přelomu letošního roku a během roku 2025 postupně převlékne do nového vizuálního stylu. Nová identita města zdůrazňuje tři klíčové prvky, které definují jeho jedinečný charakter: bohatou historii, přírodu a klidný život ve městě a jeho okolí. Autorem nového loga a vizuálního stylu je grafický designér Jan Bartoň.

Mesto-pribor

Logo a slogan nového vizuálního stylu odkazují na slavnou osobnost města, Sigmunda Freuda. Charakteristickým prvkem loga jsou Freudovy brýle, které symbolizují zaměření na to, co dělá Příbor tak příjemným místem. Brýle v logu slouží jako pomyslný ukazatel zajímavých a důležitých aspektů města.

Autorem nového vizuálního stylu je Jan Bartoň. Jeho návrh schválila na základě doporučení hodnotící komise, složené z odborníků městského úřadu, politických zástupců města a odborníka v oblasti grafiky, Rada města Příbora. 

Autor vizuálního stylu propojuje jeho koncept s procesem snů a myšlenek, inspirován citátem: „Oči jsou bránou do duše.“ Příbor je v tomto kontextu viděn jako místo, které lahodí očím i duši. Tato optika bude hrát klíčovou roli v propagaci města.

Vizuální styl pracuje s paletou tří barev, každá z nich odkazuje na jiný aspekt města:
Modrá symbolizuje klid a serióznost.
Fialová odráží bohatou historii a kulturní dědictví města.
Zelená vyjadřuje přírodu a okolní krajinu, která zaujme svým půvabem.

Tyto barvy jsou propojeny motivem barevných sklíček, která simulují pohled obyvatele nebo návštěvníka a zaostřují na to, co je zajímavé a co by nemělo uniknout pozornosti.

Claim „Tady snům rozumíme“ doplňuje celkovou filozofii vizuálního stylu. Tento slogan nese dvojí poselství. Na jednu stranu zdůrazňuje, že město umí poskytnout svým obyvatelům i návštěvníkům atraktivní prostředí a inspiraci. Na druhou stranu odkazuje na hluboké spojení se Sigmundem Freudem, jehož odkaz v oblasti snů a myšlenkového světa zde rezonuje.

„Důležitou vlastností nového vizuálního stylu je jeho jednotnost a flexibilita, což umožní jeho zavedení do opravdu široké škály služeb a aktivit. Věřím, že se nový vizuál bude líbit a že si jej obyvatelé města brzy osvojí jako svou značku. Postupně jej začneme využívat ve všech vizuálních výstupech města. Velká část by měla být v novém stylu už od roku 2025, přičemž během implementace budeme postupovat citlivě,“ uvedla Iveta Busková, vedoucí Kanceláře vedení města a školství.

 

ODKAZ NA PROPAGAČNÍ VIDEO: https://www.facebook.com/priboroficialni/videos/562258329979989
Zdroj a více zde.

 

Rozsáhlý rozhovor s Janem Bartoněm najdete ve Fontu 194.

 

 


Komentáře k článku

12. 1. 2025 12:56 Robot

Rozumíme si ale zároveň ne :). Nicméně toto rozhodně nadčasové není, ale spíše brzy okoukane.

12. 1. 2025 00:50 Jan Vybíral

Najbrti jsou u nás bezesporu špička, ale třeba logo Botanické zahrady (B z kytiček) a logo Ostrava (!!!) nemají absolutně žádný stejný rukopis.
Také proto, že je navrhovali v rámci studia různí lidé...
Prostě rukopis u studií a designérů neřešte. Jen, jestli je to logo dobré, zajímavé, originální a nadčasové nebo jen špatné.

11. 1. 2025 14:05 robot

Jan Vybiral: ja jen subjetivne hodnotim prezentovane veci. Nemusite souhlasit, to je na tom preci skvele. Souhlasim s ilustratory – tam to je uplne jasne. Ale myslel jsem to v jinem kontextu – nejspise jsem pouzil spatna slova. Jako priklad tedy napr klasika – studio Najbrt. Ja tam ten rukopis vidim, ale treba jsem to jen ja. Obecne se to tyka znamych studii. Pentagram, Koto a spousty dalsich – je tam proste esence zpracovani, styl, prace s textem a vizualem...za me opet rukopis.
Tohle proste autor priboru nema, to je vse.

Nechapu tedy dotaz na apple a nike, ani proc soudite ze ja mam nejaky rukopis :)

10. 1. 2025 22:50 Jan Vybíral

robot: v oblasti navrhování loga a identity by rukopis autora být vidět neměl (na rozdíl třeba od ilustrátora). Každý klient vyžaduje jiné řešení (město třeba stylizaci heraldiky, IT firma moderní minimalismus, škola veselou hravost). Jaké portfolio máte vy? Rád se poučím o vašem rukopisu pro odlišné klienty z různých oborů.

Jinak si myslím, že dorbé logo je stále nadčasový základ. Identita se může časem měnit, ale značka zůstává. Co si vybavíte za obraz třeba pod slovem Nike, Mercedes, Apple? Jejich nadčasová a známá loga? Nebo nějaký aktuální vizuální styl?

10. 1. 2025 11:49 robot

Petr: podival jsem se na uvedeny link a neprekvapuje me to. Nerikam ze to je spatne, to ne, ale vetsina nejsou identity ale jen loga. Proste logo, pak ho dam na vsechny mockupy a je to! Prave v tom vidim jakousi nedotazenost nebo prvoplanovost. Asi to staci, ale neni to malo? Nehlede na necitelny rukopis. U studii nebo jednotlivcu – kteri jsou hodne kvalitni – je prave ten rukopis videt. U identit mest bych cekal ze prave onen system a udrzitelnost i v budoucnu bude dulezita.

9. 1. 2025 13:29 Sigmund Freud

Je to hezké, vidět, že psychoanalýza má ve společnosti stále své důležité místo.
I toto nové logo města Příbor je toho důkazem. Nebojte se své latentní pocity sdílet s ostatními, je to dobře, ostatní vás díky tomu lépe poznají. Jen tak dál.

9. 1. 2025 11:57 Adam P.

já myslím, že je to celkem povedené. neviděl jsem k tomu teda ten vizuální styl a další věci, ale i jako samotné logo a to, co jsem k tomu viděl na tom videu je chytré, má to vtip a je to za mě hezky udělané. budu si asi muset zvykat na tu diakritiku :) ale čím víc se na to dívám, tím míň mně to vadí. asi to bude časem v pohodě :) určitě autor zkoušel i obyč. háček s čárkou. ale tuším, že toto řešení mělo svůj důvod. mně by stačily jen ty brýle, ale je fakt, že tohle je tam jako takový "zlobivý" element, něco, co trošku irituje... a vlastně je to asi dobré... možná to totiž nefungovalo, pokud tam byla normální diakritika – je to hned vedle sebe a navíc v takovém úzkém prostoru mezi velkým P a dříkem toho b, ze kterého už jsou ty brýle. takže je možné, že se to tam moc ucpalo a vypadalo to blbě a proto autor šáhl po tomto neotřelém (ale chytrém) řešení... :) ale celkově mě to baví, pěkná práce!

9. 1. 2025 09:33 Petr

Matyáši Hrabě, zkuste se třeba podívat na portfolio autora, než ho začnete urážet. jnbn.cz

9. 1. 2025 07:48 Matyáš Hrabě

Aha. Nějaký nedouk dokázal otevřít word a napsat pár písmen. Že to někdo kdo nemá na víc udělá naprosto chápu. Ale že za to někdo zaplatí a ještě se mu to líbí, to už jde mimo veškeré chápání.

7. 1. 2025 18:15 Hrabě X

Vypadá to dobře, líbí se mi háčkočárka nad ri — elegantně vyřešeno se zachováním čitelnosti.
Ale ty brýle nevím. Kdyby Freud byl vynálezce brýlí, majitel továrny na brýle, nebo oční lékař, tak super…

7. 1. 2025 10:36 robot

Je to hodne prvoplanove. Nebo kdyz uz to zalozit na freudovi, tak by to preci melo byt nejak vice spojene hodnotove, nazorove atp? Takhle je to slepene jen aby se to hodilo. Hmmm bryle – to je jako dve ocka! A jeje, ale my dve ocka nemame.Pro tuto identitu bych tedy zvolil citat „Před pravdou nelze utéct.“ :)




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.