Město Příbor má nový vizuální styl
Město Příbor se na přelomu letošního roku a během roku 2025 postupně převlékne do nového vizuálního stylu. Nová identita města zdůrazňuje tři klíčové prvky, které definují jeho jedinečný charakter: bohatou historii, přírodu a klidný život ve městě a jeho okolí. Autorem nového loga a vizuálního stylu je grafický designér Jan Bartoň.
Logo a slogan nového vizuálního stylu odkazují na slavnou osobnost města, Sigmunda Freuda. Charakteristickým prvkem loga jsou Freudovy brýle, které symbolizují zaměření na to, co dělá Příbor tak příjemným místem. Brýle v logu slouží jako pomyslný ukazatel zajímavých a důležitých aspektů města.
Autorem nového vizuálního stylu je Jan Bartoň. Jeho návrh schválila na základě doporučení hodnotící komise, složené z odborníků městského úřadu, politických zástupců města a odborníka v oblasti grafiky, Rada města Příbora.
Autor vizuálního stylu propojuje jeho koncept s procesem snů a myšlenek, inspirován citátem: „Oči jsou bránou do duše.“ Příbor je v tomto kontextu viděn jako místo, které lahodí očím i duši. Tato optika bude hrát klíčovou roli v propagaci města.
Vizuální styl pracuje s paletou tří barev, každá z nich odkazuje na jiný aspekt města:
Modrá symbolizuje klid a serióznost.
Fialová odráží bohatou historii a kulturní dědictví města.
Zelená vyjadřuje přírodu a okolní krajinu, která zaujme svým půvabem.
Tyto barvy jsou propojeny motivem barevných sklíček, která simulují pohled obyvatele nebo návštěvníka a zaostřují na to, co je zajímavé a co by nemělo uniknout pozornosti.
Claim „Tady snům rozumíme“ doplňuje celkovou filozofii vizuálního stylu. Tento slogan nese dvojí poselství. Na jednu stranu zdůrazňuje, že město umí poskytnout svým obyvatelům i návštěvníkům atraktivní prostředí a inspiraci. Na druhou stranu odkazuje na hluboké spojení se Sigmundem Freudem, jehož odkaz v oblasti snů a myšlenkového světa zde rezonuje.
„Důležitou vlastností nového vizuálního stylu je jeho jednotnost a flexibilita, což umožní jeho zavedení do opravdu široké škály služeb a aktivit. Věřím, že se nový vizuál bude líbit a že si jej obyvatelé města brzy osvojí jako svou značku. Postupně jej začneme využívat ve všech vizuálních výstupech města. Velká část by měla být v novém stylu už od roku 2025, přičemž během implementace budeme postupovat citlivě,“ uvedla Iveta Busková, vedoucí Kanceláře vedení města a školství.
ODKAZ NA PROPAGAČNÍ VIDEO: https://www.facebook.com/priboroficialni/videos/562258329979989
Zdroj a více zde.
Rozsáhlý rozhovor s Janem Bartoněm najdete ve Fontu 194.
Komentáře k článku
12. 1. 2025 12:56 Robot
12. 1. 2025 00:50 Jan Vybíral
Také proto, že je navrhovali v rámci studia různí lidé...
Prostě rukopis u studií a designérů neřešte. Jen, jestli je to logo dobré, zajímavé, originální a nadčasové nebo jen špatné.
11. 1. 2025 14:05 robot
Tohle proste autor priboru nema, to je vse.
Nechapu tedy dotaz na apple a nike, ani proc soudite ze ja mam nejaky rukopis :)
10. 1. 2025 22:50 Jan Vybíral
Jinak si myslím, že dorbé logo je stále nadčasový základ. Identita se může časem měnit, ale značka zůstává. Co si vybavíte za obraz třeba pod slovem Nike, Mercedes, Apple? Jejich nadčasová a známá loga? Nebo nějaký aktuální vizuální styl?
10. 1. 2025 11:49 robot
9. 1. 2025 13:29 Sigmund Freud
I toto nové logo města Příbor je toho důkazem. Nebojte se své latentní pocity sdílet s ostatními, je to dobře, ostatní vás díky tomu lépe poznají. Jen tak dál.
9. 1. 2025 11:57 Adam P.
9. 1. 2025 09:33 Petr
9. 1. 2025 07:48 Matyáš Hrabě
7. 1. 2025 18:15 Hrabě X
Ale ty brýle nevím. Kdyby Freud byl vynálezce brýlí, majitel továrny na brýle, nebo oční lékař, tak super…