Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Město Kadaň má nové logo

kadan-zmena_NEW

Studio Colmo zvítězilo v designérské soutěži na nový vizuální styl města Kadaně. Jejich návrh pracuje s typografií jako symbolem propojení historie a současnosti města a rozehrává hru dvou písem.

Nová vizuální identita měla především reflektovat povahu města, Kadaň je malebné historické město s turistickým potenciálem uprostřed průmyslem a těžbou zasaženého chomutovského regionu.

Přístup radnice ke správě města a snoubení historického pozadí se současností jsme se snažili zkombinovat nejen ve značce, ale také v celém konceptu prezentace města. Navrhli jsme jednoduché typografické logo, které tyto dva aspekty spojuje. Úvodní litera K kombinuje tvarosloví grotesku (současnost) a prvky antikvy (historie). Symbol K pak bude sloužit i jako výchozí element pro tvorbu značek městských organizací, komentuje Miroslav Roubíček ze studia Colmo.

Dvě písma, které autoři v návrhu postavili vedle sebe, spolu hrají netradiční hru, vzniká vtip, kombinace starého a nového.

 

vizuální styl Kadaně od Colmo 01

vizuální styl Kadaně od Colmo 03

vizuální styl Kadaně od Colmo 02

vizuální styl Kadaně od Colmo 04

 

Realizaci dvoukolové uzavřené soutěže zajišťovala organizace CZECHDESIGN. V prvním kole se zúčastnilo 6 subjektů: studio Colmo, Dipozitiv Studio, Jakub Vaněk studio, grafický designér a rodák z Kadaně Lukáš Kocelský, grafická designérka Věra Marešová a autorská dvojice složená ze sociální architektky a známé výtvarnice Kateřiny Šedé a grafické designérky Kristíny Drinkové.

Do kola druhého postoupily 3 subjekty: studio Colmo, Dipozitiv Studio, Jakub Vaněk studio. Porota na vítězném návrhu ocenila precizní práci s typografií, literou K a představenou komunikační strategii, která je založená na velmi nápaditém copywritingu a ilustracích. Nezávislou část poroty tvořili odborníci Pavel Frič, Lumír Kajnar, Markéta Steinert.

Všichni účastníci v prvním i druhém kole obdrželi skicovné, vítěz pak zakázku na vypracování nové vizuální identity Kadaně a její implementaci.

 

Heraldicky symbol Kadaň

Heraldický znak města Kadaň.

 

Zdroj a více zde.

 

Jak se Vám nová identita Kadaně líbí?

 

 

 


Komentáře k článku

25. 8. 2020 12:25 viha

Tady ty vizuální identity českých měst, to je fakt skoro vždycky průser jak mraky.

8. 6. 2020 08:18 Jirka

Viz nedávno prezentovaný vizuální styl Muzea města Prahy, a toto
https://bpando.org/2014/02/28/logo-historiska/

4. 6. 2020 14:27 DH

Podobný princip jako u jiného projektu od studia Colmo - města Nymburk.
Tam ale inicála N s věžičkou dávala větší smysl a byla výraznější.

https://www.font.cz/logo/ugd-pomohla-nymburku-vybrat-novou-vizualni-komunikaci.html

4. 6. 2020 14:17 pala

neoriginální, navíc nedostatečně reprezentující. 3 druhy písem. K, serif, sans-serif. Jediné pozitivum je tvarová jednoduchost iniciály, která umožňuje široké užití. Za mě to je ale málo. Absolutně nechápu hvězdičku v K. Opět v tomto případě vyvstává otázka, jestli takovou identitu město vůbec potřebuje.

4. 6. 2020 13:51 wgx

Super práce!




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.