Maskotek lev pro MS Liberec 2009
Tým Kateřiny Neumannové si vybral kresleného lva jako oficiálního maskotka FIS Mistrovství světa v klasickém lyžování Liberec 2009. Jeho autorem je Ondřej Kafka (Kafka Design). Podívejte se, jak maskot vznikl a z jakých lvů se vybíralo…
Nejprve veřejnost vybrala motiv maskota mistrovství (viz náš článek Neumannová hledá maskota).
„1. května skončilo měsíční hledání motivu FIS Mistrovství světa v klasickém lyžování Liberec 2009. Svůj hlas jednomu z kandidátů a případně také návrh jeho jména na stránkách mistrovství dalo přes 10 tisíc jednotlivců. Doslova o pár hlasů zvítězil motiv lva, těsně následován motivem televizního vysílače Ještěd. Vzhledem k tomuto těsnému pořadí prvních dvou se Organizační výbor rozhodl, že zatímco lev se stane maskotem mistrovství, své místo dostane v jeho průběhu také Ještěd – bude průvodcem všech hostů po městě Liberec během tzv. Winter Festivalu, nedílné součásti všech mistrovství. Během následujících dní bude podoba lva dopracována do finální podoby a po odsouhlasení Mezinárodní lyžařskou federací (FIS) a společností APF, držitelem marketingových práv mistrovství, bude poprvé slavnostně představena na nadcházejícím mezinárodním kongresu FIS v Kapském městě během prezentace Organizačního výboru MS Liberec 2009 a souběžně také v České republice.”
Tak se objevil lev nejprve v plyšové podobě. Škoda - plyšák měl vzniknout až podle kresby...
Zdroj: http://www.liberec2009.com/cz/publish/26/Verejnost-vybrala-motiv-maskota-mistrovstvi.html?detail=370
„Maskot bude vidět po celém světě, stane se takovou „neoficiální tváří mistrovství" a po dobu konání šampionátu to bude možná nejznámější „Čech" - proto by i jeho jméno mělo odrážet to, že mistrovství světa v klasickém lyžování je české, že ho dělají Češi. I když zde bude mnoho národů a přenosy ze závodů budou vysílány desítkami televizních stanic do celého světa, bude to mistrovství především pro české diváky.” Uvádí se také na webu MS.
Studio Kafka Design bylo pak shodou okolností požádáno o vytvoření skic kresleného maskota lva.
Nejprve jsme si udělali "analýzu" kreslených lvů, protože jsme se chtěli vyhnout podobnosti... Z webu jsme si proto stáhli desítky lvíčků.
V našem studiu pak vzniklo několik skic maskota (ukázka některých z nich nahoře) různou technikou (od ruční kresby perem po počítačové vektorové kresby). Museli jsme respektovat zadání, ve kterém bylo, aby lev běžel na běžkách a aby měl na hlavě královskou korunu…
Klient si nakonec vybral tento návrh kreslený tuší a kolorovaný v Illustratoru (nahoře), ale měl k němu připomínky. Lev měl být dvouocasý (český), měl na běžkách opravdu běžet, navíc i skákat na lyžích, usmívat se, mít kratší čumák a neměl mít nahatý zadek…
Tak a toto je finální podoba (můžete si kliknutím obrázek zvětšit).
A takto se již maskot postupně objevuje na konferencích nebo v inzerci (s těmito aplikacemi ale už nemáme nic společného).
Uvidíme, jak lvíček za několik měsíců ožije při samotném mistrovství.
-OK-
Jak se vám maskotek líbí?
Komentáře k článku
19. 2. 2009 12:05 Ondřej Kafka
14. 12. 2008 13:01 tomáš
23. 11. 2008 12:55 Pepa
19. 11. 2008 13:09 font -OK-
Studio máme od roku 1990 a časopis Font jsme začali vydávat o rok později. Nyní tedy vychází již 19. ročník. Za tuto dobu jsme ve Fontu představili stovky studií, grafiků a agentur. Sami sebe prezentujeme jen ojediněle (spíš ukazujeme na nějaké naší práci zajímavý postup využití grafického software).
Font jsme začali vydávat na základě poptávky grafiků po podobném médiu a ze stejného důvodu jsme spustili i tento blog. Zvyšující se čtenost a pozitivní ohlasy nás utvrzují v tom, že to má smysl. Pokud se najde někdo jako vy, kdo si myslí, že to děláme špatně, je jeho právo časopis a blog nečíst a číst ev. jiná média (právě o grafice jich ale bohužel moc není).
Jinak principem Fontu bylo, že budeme psát o tom, co nás samotné zajímá. Výhodou zde je, že máme fungující grafické studio a nejsme tedy odtřženi od praxe. Tento jistý "konflikt zájmů" může být někdy snad problém, většinou jsme to ale zvládli a snažíme se být objektivní.
19. 11. 2008 12:26 Honza Král
18. 11. 2008 02:58 Martin Janda
Obecne se mi libi to jednoduche prirazeni Cesko = lev, dale pak i barevnost. Ano je to velmi jednoduche a primocare a pevne verim, ze funkcni. Dva ocasy i zkraceni cumaku je podle mne dobry zasah zadavatele.
Co se tyka poznamek toho, ze je maskot prilis infantilni. No take myslim ze pusobi detsky, ostatne jako vetsina maskotu -- proste male (velke), vesele, mile figurky. Nejsem schopen si ted moc tech maskotu vybavit, ale napr. Widget (UPS), Fuwa (OH Peking), Cobi (OH Barcelona), Sumi ... (OH Vancouver), Ronad (McDonal's) -- ten moc infantilni neni, spis desivej, Chicky (KFC), Misha (OH Moskva), Fotik, Grafik a Webik (IDM) a ja nevim jaci dalsi, ti vsichni pusobi vesele a hrave a mozna tedy detsky. Asi budou existovat i neinfantilni maskoti, ale panstvo mi promine, jediny zastupce, ktery se mi vybavuje je burinka jako maskot produktu Ceske Sporitelny.
Takze zaverem -- myslim, ze ostudu nam lvicek urcite neudela, ba prave naopak!
14. 11. 2008 14:25 borro
14. 11. 2008 13:32 font
14. 11. 2008 13:21 borro
13. 11. 2008 13:45 Roman Kyselý
13. 11. 2008 11:23 zvědavec
13. 11. 2008 10:45 font
Obecně se ale snažíme, aby maskot (a pak cca 5 základních pozic finální podoby) měl stejnou hodnotu jako třeba logo. Je s tím také srovnatelné množství práce, dělá se nejprve několik různých návrhů atd.
13. 11. 2008 08:43 Marek
Pro male deti do pohadky ok, ale jako maskot MS v Liberci nic moc.
12. 11. 2008 23:07 zvědavec
12. 11. 2008 22:32 Kuba
12. 11. 2008 18:55 font
Ne vážně, díky za pochvalu i kritiku, prostě občas půjdeme na tomto blogu se svou kůží na trh i my.