Lesy hl. m. Prahy představují nové logo a vizuální identitu
Jedna z největších pražských příspěvkových organizací, jejímž hlavním úkolem je péče o přírodu, se bude nově prezentovat atraktivním vizuálním stylem od studia Frank Ateliér, vítěze designérské soutěže organizace Czechdesign.
Výtvarně atraktivní systém, organické prvky a pestrá paleta barev charakterizují nový směr vizuální komunikace, který budou využívat Lesy hl. m. Prahy, včetně Záchranné stanice hl. m. Prahy pro volně žijící živočichy a Zahradnictví Ďáblice. Současně dochází ke zkrácení komunikačního názvu na Lesy Praha a Záchrana zvířat Praha.
„Pestrost aktivit, které organizace zastřešuje, stejně jako různorodost lidí, kteří její služby využívají, jde ruku v ruce s rozmanitostí přírody a živočichů v Praze a jejich potřebami. Klíčové pro nás bylo všechny tyto prvky identifikovat, správně uchopit a přenést do architektury značek, jejich podoby i podoby celé vizuální identity,“ popisuje záměr David Hanousek z Frank Ateliéru.
Autoři návrhu záměrně navázali na prolínání organických tvarů, barevnost i čtvercový tvar původního loga. Nové logo je evolucí předchozího a je složeno ze základních grafických prvků reprezentujících lesy a vodní toky.
Barevnou paletu doplňují akcentové odstíny odrážející pestrost přírody. Vizuální koncept pracuje s bezpatkovým písmem Area Inktrap od typografického studia Blaze Type, které je inspirované architekturou, ale skrývá v sobě i organické prvky.
Vítězný návrh od Frank Ateliéru porota ocenila jako silný a promyšlený koncept, který odpovídá poslání organizace a v němž dobře funguje souhra jednotlivých grafických prvků. Pozitivně byla hodnocena tonalita a dynamičnost barevné palety, práce s fotografií, atraktivita plakátů ve veřejném prostoru i snadná implementace a srozumitelnost layoutů.
O soutěži
Soutěž proběhla jako uzavřená, dvoufázová a na základě rešerše do ní byli vyzváni čtyři účastníci:
Artbureau,
Frank Ateliér,
Jakub Janeba a Jana Hrádková,
Josefina Karlíková, Matej Vojtuš, Jozef Ondrik.
Do druhého kola soutěže postoupila studia Artbureau a Frank Ateliér a duo Jakub Janeba a Jana Hrádková.
Nezávislou část poroty tvořili tito odborníci:
MgA. Roman Černohous – grafický designér, typograf,
MgA. Miroslav Roubíček – grafický designér, zakladatel studia Colmo, lektor grafického designu,
MgA. Petra Kalousková – grafická designérka, zakladatelka studia Svéráz
Všichni účastníci za svůj soutěžní návrh obdrželi skicovné, vítězné studio pak získalo zakázku na dopracování svého návrhu, jeho implementaci a tvorbu grafického manuálu vizuální identity.
Zdroj a více zde.
Jak se líbí barevná organická vizuální identita vám?