Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Konference Mouvo 2023 se blíží

homepage


Osmý ročník proběhne v termínu 21.–22. dubna 2023 v Technologické budově UMPRUM Mikulandská v Praze. Akce, kterou pořádá pražské studio Oficina, jako vždy nabídne to nejlepší ze světové scény audiovizuální kultury na průniku grafického designu, animace, filmu a interaktivních technologií.

Osvědčený dvoudenní formát jehož ústředním tématem bude new.0 je doplněn o workshopy pod vedením hostů Mouvo. Novinkou je spolupráce spojená s výstavou unikátních projektů, jež vznikly na akademické půdě zdejších univerzit.

 

Nikdy nekončící hledání a usilování o něco nového. Nové tvary. Nové formy. Nové vzory. Nekonečné možnosti. Verze jedna – dva - tři. Zapomeňte na objevené, objevte zapomenuté. NEW.0.

Constantly hunting, striving for newness and never done. New shapes. New forms. New patterns. Version One – Two – Three. Infinite possibilities. Forget discovered, discover forgotten. Celebrate new.0”

 

 

Raquel

Mezi hosty, kteří přijedou do Prahy a na konferenci představí svou práci bude španělská umělkyně Raquel Meyers. Svou práci definuje jako manuální dovednost s klávesnicí. A snaží se nahlodat náš vztah k technologiím. Kromě představení své práce na Mouvo stage bude možnost přihlásit se na KYBslojd Poetic Workshop vedený autorkou.

Raquel Meyers ve své tvorbě upřednostňuje využití starých digitálních technologií v aktuálním kontextu. Pracuje s jejich limity a nostalgickým omezením a pomocí textových vstupů vytváří nové originální digitální výstupy s médii, mezi která patří například již pozapomenutý teletext, počítač Commodore 64, fax nebo psací stroj. Se svými animacemi a ilustracemi se účastnila řady výstav různých formátů.

 

 

Melina_2    Melina

Dalším hostem je Mélina Poiré, animátorka a motion designérka žijící v Montrealu. Věnuje se typografii, celkem odvážně pracuje s barvami a je součástí studia Oddfellows.

Mélina ve své tvorbě zaujala světovou scénu především originálním přístupem ke kinetické typografii. Její projekty jako 36 dnů písma a promo sekvence pro festival Motion Motion využívají nejrozmanitějších přístupů k typografické animaci, kterou velice vhodně doplňuje osobitých ilustračním stylem. Svým animačním citem a smyslem pro detailní propracovanost pohybu oslovila také oceňované studio Oddfellows z Portlandu, a tak rozšířila jeho animační tým.

 

 

Joelle_Snaith1

Naše pozvání přijala v Londýně žijící audiovizuální umělkyně Joelle Snaith, ve své práci zkoumá vztah mezi zvukem a formou…

Joëlle Snaith se zaměřuje hlavně na interaktivní a experience design, pracovala pro oceňované studio UsTwo. Kromě práce na komerčních projektech se věnuje také své osobní tvorbě, kde kombinuje především kreativní možnosti technologického propojení digitální animace a designu s hudbou. Její výstupy tak byly součástí řadu hudebních produkcí a také festivalů v Barceloně, Mexico City, Londýně nebo Vídni. Pravidelně spolupracuje s populárním londýnským klubem a galerií FOLD nebo dalšími umělci, jako je Joshua Davis.

 

 

Tim_Rodenbroker_1

Grafický designér a kodér Tim Rodenbroeker se představí pržaskému publiku.

Tim Rodenbröker je německý designér a kreativní technolog, jehož doménou je generativní a procedurální animace a design. Pro ty intenzivně využívá své programovací znalosti a pohybuje se na hranici kódování a grafického designu. Kromě svých projektů založil také platformu Creative Coding, kde nabízí lekce programování zaměřené na designéry a umělce a sdružuje podobně zaměřenou komunitu. Zároveň produkuje podcasty, kde se zaměřuje se svými hosty na veškeré aspekty průniku kreativních technologií, designu a programování.

 

 

Stupid_Studio2

Dalším hostem je Christian Mogensen z dánského Stupid Studia.

Oceňované studio Stupid z Kodaně se zaměřuje na širokou škálu kreativních služeb, především pak na branding, vizuální identitu a experience design. Jejich ústřední strategií pro inovativní postupy je hra a hravost v mnoha různých podobách. Spolupracují s klienty jako Lego, Ikea nebo Adidas, ale také s řadou kulturních, edukačních a státních institucí. Mezi jejich projekty patří také netradiční animované projekce pro divadelní hry nebo inovativní imerzivní instalace pro muzea a výstavy.

 

 

Evan_Anthony_1

Posledním potvrzeným hostem je designér a animátor z New Yorku Evan Anthony.

Evan Anthony je všestranný tvůrce − designér, animátor a technolog. Za svou kariéru se podílel na velkých projektech pro klienty jako Google nebo Coca Cola. S jeho prací v podobě hravých animovaných barevných teček se každodenně setkávají uživatelé všech forem platformy Google Assistant. Nejraději kombinuje možnosti animace, designu a programování a se svým kolegou Jeremy Abelem vytvořil originální video hru Genesis Noir, která vyniká vizuálním zpracováním, poetikou, tématem i herním designem a získala celou řadu prestižních ocenění. Jeho kolega Jeremy Abel navíc pro fanoušky Mouva povede unikátní workshop zaměřený na moderní Unreal Engine, na který vedl kurz také na New York University.

 

 

Ohlášené workshopy

19/4 — Jeremy Abel: Interactive Puppetry

20/4 — Raquel Meyers: KYBslöjd Poetics

21/4 — Jonas Pilz: Cinema 4D – Everyone can do 3D

 

Více informací najdete na webu www.mouvo.cz a sociálních sítích projektu.


Komentáře k článku





Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.