Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Jihočeské divadlo oslaví 100. výročí i novým vizuálním stylem

DL_formaty

Jihočeské divadlo slaví jubilejní 100. sezónu a při této příležitosti pro své diváky přichystalo několik novinek. Jednou z nich je i změna vizuální identity. Na tvorbě nového vizuálního stylu divadla pracovali studenti Uměleckoprůmyslové školy v Praze  a pro vizuální podobu sté divadelní sezóny byl nakonec vybrán návrh Darjana Hardiho a Davida Šrota.

„Jelikož oslavami naší stovky nechceme pouze poukazovat na historii divadla, ale chceme pracovat s myšlenkou a nadějí pro dalších 100 let, rozhodli jsme se oslovit Uměleckoprůmyslovou školu v Praze, konkrétně ateliér ilustrace pod vedením Michaely Kukovičové a ateliér grafiky pod vedením Petra Krejzka. Na základě zadání vzniklo 11 návrhů od 11 týmů, složených z řad studentů právě těchto dvou ateliérů,“ říká  Mgr. Lenka Cimlová Ostrá z marketingu Jihočeského divadla.

 

Nakonec byl vybrán návrh Darjana Hardiho a Davida Šrota, kteří svůj koncept popisují takto:

Nová podoba vizuální identity Jihočeského divadla vychází z požadavku na typografickou identitu, oproštěnou od použití fotografie.
Hlavními prvky identity jsou nové písmo v kombinaci s abstraktní ilustrací, nabízející širokou škálu motivů, kterou je možno neustále obměňovat. Zvolené nadpisové písmo (které existuje v různých podobách už od 16. století, ale přesto působí stále velmi současně) je obohacené o negativní proklady, které ještě více umocňují jeho úzkou formu. Základními stavebními prvky divadla jsou jednotlivé soubory: činohra, opera, balet, Malé divadlo a Ateliér 3D.

Každý z těchto souborů má přidělené barvy a série tvarů, které přibližují nebo evokují charakterově typ divadelního souboru. Jsou odlišné, ale zároveň mezi sebou vytvářejí dialog a doplňují se navzájem.

Vizuální prvky činohry jsou postavené na dominantních převážně černých plochách, které vycházejí z charakteru samotných představení. Dynamické linie zvolené pro divadelní balet vycházejí ze samotného pohybu , podobný princip je aplikovaný i na operu, kde jsou kresby otevřené, čistější a uspořádanější. Pro Malé divadlo jsem se rozhodli z celého souboru kreseb použít kresby popisnějšího a hravějšího typu, jež by mohly být bližší mladšímu publiku. A u Ateliéru 3D, který se snaží ve svém programu zakomponovat prvky ze všech divadelních souborů, jsou k jeho identitě použité prvky aplikované na více souborech.

 

cinohra     balet

Vizuál pro činohru a balet

 

opera2     male divadlo

Vizuál pro operu a Malé divadlo

 

atelier 3D

Vizuál pro Ateliér 3D


Komentáře k článku

10. 9. 2019 19:18 palad

Měla jsem tu možnost pracovat s člověkem z této školy. Nevěděl co je "kapitálka", zato mi tohle v brandu prezentoval jako styl. No nešlo to. Mimochodem skvěle to ilustruje především kvalitu českého uměleckeho vzdělání. Totální dno.

10. 9. 2019 14:17 Vktor

Humus

28. 8. 2019 12:06 Michal

Fuj!

27. 8. 2019 22:55 Sádlo

Já tomu nerozumim... Ale hnusný to je.

26. 8. 2019 18:56 * Karel *

80 % řadová socialistická propagační tvorba ze sedmdesátek + 20 % současný "progresivní" studentský design = nový nepovedený vizuál JD
Pokud je to jenom na rok, tak se s tím dokážu smířit. :)

Bylo by docela fajn sem pro porovnání doplnit současnou podobu čím se divadlo prezentuje v posledních deseti patnácti letech. Poznamenám, že něco dělal R. V. Novák, nějaké fotky V. Jirásek a v průběhu dost (dobré) grafické práce odvádí M. Vácha. Tohle není důstojné navázání, JD to mělo svěřit Váchovi a ne s tim utíkat na umprumku, výsledek by byl dobrý a práce by zůstala v regionu. Ten požadavek na typografické řešení bez fotek působí, jako by se divadlo snažilo ušetřit za fotografa.

25. 8. 2019 22:35 Honza

Dojem, který to na mě udělá na první dobrou, je přelom sedmdesátých a osmdesátých let. Obzvlášť ty první tři obrázky - kdyby tam byl místo roku 2019 rok 1982, tak mi to ani nezarazí.

23. 8. 2019 19:22 jakub

Hmm... asi "umění"... ale podle mne se tohle jako vizuální styl brzo okouká a vyčerpá... všechno je to skoro na jedno brdo - sem tam čárka, čárka, flek, ... tipuju, že za rok to budou muset zase komplet změnit.

23. 8. 2019 17:59 dj Bobo

Ouvej. Tomuto teda vůbec nerozumím. Vrchní tři obrázky jsou ještě jakš-takš, ostatní je ale hrozný guláš v těžkém retro stylu (repertoár ani budoucí směřování divadla však neznám). Zvolené písmo mi nepřijde nejvhodnější (v 16. století asi bylo fajn ale doba je jiná a má jiné požadavky) a ten negativní kerning je tedy už jen takové kopnutí do už ležícího... Škoda.

23. 8. 2019 12:20 robot

souhlas s jirkou. Chtelo by to poladit a urcite by se nejaka prace nasla. Ale zaklad mylsim dobry. Divadlo neni preci bezcharakterni, korporatni a suchy.

23. 8. 2019 08:58 jirka

Je to určitě lepší než 95 % toho co vidíme kolem sebe. Zasloužilo by si to ještě práci s typografií, také ty zaoblené rámečky s textem jsou úsměvné, ale jinak je to vlastně hodně dobré a osobité…

22. 8. 2019 19:13 slow

jde spíš o vizuální identitu oproštěnou od vkusu

22. 8. 2019 18:28 stará škola

To by dřív neprošlo ani v prváku na Grafárně u Bróni Malého, nebo u Blažeje.
To to upadá........Vizuální brajgl

22. 8. 2019 18:28 stará škola

To by dřív neprošlo ani v prváku na Grafárně u Bróni Malého, nebo u Blažeje.
To to upadá........Vizuální brajgl

22. 8. 2019 14:58 Petr

Takhle to dopadne, když vizuální styl dělá ateliér ilustrace.

22. 8. 2019 14:25 DH

neni to hezký

22. 8. 2019 12:10 Petr

oni na těch školách mají jen Malování?




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.



boxik2020