Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Habánské sklepy redesignují

Jak informuje týdeník M&M, Habánské sklepy (patřící pod skupinu Bohemia Sekt) mění vizuální styl – od loga po viněty nebo webové stránky. Změnu hodnotíme velmi pozitivně – pryč už s těmi rádoby kaligrafiemi :-)

Oč lépe působí poctivá ruční kaligrafie oproti dosud užívanému zdeformovanému fontu Zapf Chancery... Ačkoli kresba pod názvem by mohla být jednodušší (v malých velikostech je nesrozumitelná) – nebo nemusela být vůbec…

Od dubna má tyto změny na starost agentura Grey, která zvítězila ve výběrovém řízení se svou myšlenkou tzv. Habánských zákonů a sloganem „jen dobré přetrvá“.

„Naším cílem je komunikovat Habánské sklepy jako tradiční značku. Ostatně i to je důvod, proč nová podoba loga vychází ze stylu písma, které používali Habáni po svém příchodu na Moravu v 16. století“, uvedl manažer značky Ondřej Čabrada.

*** sem nové webové stránky

Novou podobu postupně získávájí webové stránky i viněty na lahvích…

 

Jak se vám redesign líbí?

O značkách a identitě vína jsme psali ve Fontu 93.


Komentáře k článku

18. 5. 2010 21:29 Jirka

to: peperman - Googluj:) Zde je to off topic.

11. 5. 2010 14:46 Lenka

Zkusil se nekdo podivat na habanskou kulturu a keramiku, prave kterou habani prosluli? Logo vychazi z 90% prave z Habanske kultury a keramiky- pouzity font, psani datumu,symbol stromu...

11. 5. 2010 14:28 peperman

mě by to zajímalo jirko... :-)
napiš něco

8. 5. 2010 22:41 Jirka

Pudingo: Hlavním prodejním kanálem rychlo-obrátkového zboží je v důsledku regál. Kde případného zákazníka musí kromě ceny upoutat samotný produkt. Myslím si že to redesign splňuje. Kam tím směřuji. Primární určení loga je viněta, kde je logo dobře čitelné a kde splňuje s vizuálním stylem i obalem to, že výrobek je proti konkurenci jasně vymezen. Psal jsem, že nebudu vysvětlovat proč je blbost dělat firemní stránky komplet ve Flash, to je na dlouhé povídaní…

7. 5. 2010 22:31 Pepa

ten web - to si z nich někdo udělal srandu a prodal jim nějakou bezplatnou aušusovou šablonu, ne? tam je toho tolik špatně (i technicky), že by to vydalo za článek. za tohle bych fakt lámal pracky.

jak může vypadat dobrej vinařskej web? http://jaxvineyards.com

7. 5. 2010 20:18 Pudingo

Jirka: Já jsem svým příspěvkem reagoval na větu na konci článku, která zní: "Jak se vám redesign líbí?". Mně se nelíbí, tak jsem napsal co mi vadí konkrétně. Jako laik budu rád, když mi hodíš protinázor, proč ti třeba ta tenká linka přijde dobrá Přístup "je to tak a nebudu vysvětlovat proč" nevnímám pro diskusi jako přínosnej a je úplně jedno, jestli člověk zrovna kritizuje nebo chválí...

7. 5. 2010 19:36 Jirka

Vsem chytrakum nize, spekulujicim nad tenkosti linky, rucni ci nerucni kaligrafii… Hodte sem nejdrive svoji praci a pak kritizujte! At se vsichni zasmejeme. Cocoon odvedl dobrou praci. Pro MM: Komplet flash web pro firemni stranky je blbost, nebudu vysvetlovat proc.

7. 5. 2010 11:05 Michal Malina:.

7. 5. 2010 10:15 J. Sláma

Web podle mě teda katastrofa, na to že je novej. Podivná stínková leštěnka, navíc to na mě teda vůbec nepůsobí exkluzivně. Toto fakt nechápu..
Ono vůbec v oboru není příliš pěkných webů. Podívejte se třeby na weby špičkových vinařství jakou jsou Reisten (www.reisten.net) nebo Sonberg (www.sonberk.cz). To je taky bída... a přitom víno mají skvělé.
Líbí se mi snad jen web Volaříka: http://www.vinarstvivolarik.cz/

Znáte někdo ještě nějakej další dobře udělanej web Moravských vinařství?
V zahraničí je situace jiná, třeba takové http://www.angelus.com/ je jiná liga :-)

6. 5. 2010 15:29 Karimartin

Web je dost nudný, pokud se chce brand tvářit trošku luxusně chtělo by to na zapracovat i na webu. Z me strany spatne.

6. 5. 2010 14:05 Pudingo

Tenká úhlopříčná linka u H logu na čitelnosti nepřidává, první dojem z provedení v menší velikosti u mě byl, že je to nějak pixelově okousané. Problém vidím v různých fontech obou slov a vůbec v jejich uspořádání (Habánské 1614 SKLEPY?) I když je to asi krok vpřed, vnímám to pořád jako dost mimo - nadčasovost si představuju trochu jinak.

6. 5. 2010 14:01 Jan Sabach

Neprijde mi to tak senzacni. Aquiline je je sice sice lepsi nez Chancery, ale rucni kaligrafie to neni. Kresba je hezka, ale az moc detailni, taky pusobi trochu "uschle". Je skoda toho asymetrickeho slunce (nebo co to je) z puvodniho loga, to bylo docela zajimave. Je to lepsi, pusobi to historicteji, myslim, ze to ale chtelo jeste par kol zjednoduseni a pouzit pravou kaligrafii.

6. 5. 2010 10:10 peperman

nevím nevím...žádná nádhera to není...je to tady v komentářích nějaká promo reklama...tak doufám, že alespoň vínko stojí za to

6. 5. 2010 09:59 helena

pro upřesnení; redesign loga a novych etiket pro Habanské sklepy vytvářela agentura COCOON

6. 5. 2010 08:54 Karel

staré pravidlo říkalo, že dobré víno nepotřebuje zlato na vinětě....

6. 5. 2010 08:28 gregori.cz

Potenciál jejich www považuji za zcela nevyužitý. Velmi průměrný design, který na exkluzivitě jejich brandu nic nepřidává. Zasloužili by si více.

5. 5. 2010 23:45 Jirka

Skvělá práce Grey! Resp. tvůrce loga, vizuálního stylu a kreativce. Špatná práce Grey digital. Nové logo je parádní, ani bych neřešil, že v malém provedení bude nečitelné. Je to prostě daň za originalitu. Viněty s tímto logem vypadají skvěle a ani polygrafické zpracování nezaostává. Slogan a vůbec celý koncept Habánských zákonů je dobrý nápad, jak značku udělat přitažlivější - sice už stejný nápad využívá Pilsner Urquell, ale to je stejně jiný segment, dá se to prominout:). Jen ten web je opravdu špatný:/ Moc špatný, koncepčně i designem.

5. 5. 2010 22:08 Jan

Stránky celkem fajne, ale ta hlavička, ta hlavička... To chce ještě doladit. A taky občasné chyby - třeba tady:
"Omlouváme se, ale webové stránky www.habanskesklepy.cz jsou přístupné pouze osobám starším 18ti let."
- ... starším osmnáctiTI let. - "titi" radši ne. ;-)

5. 5. 2010 21:11 Zap

Vzhled stránek mi přijde lehce jednoduchý, aspoň hlavička by nemusela být tak prázdná




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.