Dráhy má spasit maskot mravenec
České dráhy chtějí vylepšit svou pověst za pomoci maskota v podobě mravence. Podívejte se i na další nové maskotky a ilustrace z reklam jiných českých společností…
Mravenec jako synonymum pracovitosti má být symbolem výstavby, která se nyní na železnici uskutečňuje, a bude upozorňovat na aktuální výluky. Cestující se s ním setkají především v podobě informačních tabulí ve stanicích.
„Maskot lidem říká, že se pracuje, že je tam omezení, ale že to někam směřuje. Zároveň žádá o pochopení, neboť ve výsledku půjde o výrazné zlepšení kvality,“ řekl duchovní otec mravence a ředitel odboru komunikace ČD Zbyněk Honys.
Kampaň podle něj bude dlouhodobá, letos za ni dráhy zaplatí zhruba 12 milionů korun.
Viceprezidentka České marketingové společnosti Jitka Vysekalová však upozorňuje, že mravence mohou lidé vnímat různě.
„Někomu to může připomenout Ferdu Mravence, práce všeho druhu, pro někoho to ale může být komické. Myslím si, že ten symbol není úplně jednoznačný,“ uvedla. Dodala, že budování image je dlouhodobá záležitost, a nikoliv otázka několika měsíců.
„Předtím, než do toho ty miliony dají, by si dráhy měly udělat důkladný průzkum, jak lidé toho maskota vnímají,“ říká Vysekalová.
Představení mravence je dalším krokem drah, které chtějí zlepšit informovanost cestujících o výlukách. Počátkem týdne podnik oznámil, že cestující si mohou ode dneška objednat aktuální zprávy o situaci na trati do své emailové schránky. Stačí se zaregistrovat na stránkách info.cd.cz a zadat region. Podle Honyse dráhy chystají podobnou službu i ve formě SMS zpráv.
Informační kampaň bude mít kromě tabulí podobu billboardů a osvětlených reklamních vitrín v ulicích měst. Mravenec se údajně objeví také v tisku, na montérkách drážních dělníků i zaměstnanců stavebních firem.
„Je to jedna z největších kampaní na železnici,“ uvedl náměstek ředitele drah Jiří Kolář.
Zdroj: LN
Autora maskotka mravence zatím bohužel neznáme…
Zato známe autory jiných kreseb z poslední doby – zajímavé maskoty vytvořili ve studiu DRAWetc. V tiskové a televizní reklamě jste mohli zaznamenat koníka Sazky.
Na stránkách http://www.drawetc.cz/?path=80_portfolio/08_illustration/70_sazka jsou pěkné ukázky vzniku tohoto koníka – hledání ideální podoby (stylu) kresby.
Také se v poslední době hodně objevovaly jejich ilustrace v reklamě na Zlaté stránky.
Kvalitní práce! Gratulujeme!
Související článek: Maskoti útočí
Komentáře k článku
19. 6. 2008 11:53 jarda
na první pohled cikán teda róm nebo horník po šichtě. Než jsem zaregistroval jakási tykadla nad helmou.
Ale pro malé děti dobrý.
15. 6. 2008 01:02 honza.kr
5. 6. 2008 09:08 Ondřej Hájek
p.s. rozhodně nejsem zastánce ČD - už jen proto, že denně využívám jejich služby - ale tahle kampaň se jim podle mého názoru povedla... Jednoduchá, výstižná a myslím, že dík mravenečkovi líbivá pro většinu lidí...
4. 6. 2008 18:29 Jirka
Ale vždyť to přeci pronesla k lidu samotná viceprezidentka ČMS a já vůbec nechápu, jak s tímto může někdo vůbec polemizovat... ;-D
Soukr. názor - je to perfektní! Blahopřeji! :-)