Czech Tourism vybral logo od studia Marvil
Agentura CzechTourism představila nové logo a vizuální koncepci, kterou se bude Česko propagovat doma
i v zahraničí. Vítězný návrh sází na magické slovo sociálních sítí – like.
Propagace Česka po deseti letech změní styl. Dostane nové logo, které ve čtvrtek představila agentura CzechTourism. Ta si od nového vizuálního stylu slibuje zvýšení atraktivity Česka jako destinace poznávací turistiky, logo ale bude používat i pro domácí prezentaci.
Vítězné studio Marvil vsadilo na výraz like. Slovo, které anglicky vyjadřuje sympatie ve významu „líbit se“, „mít rád", odkazuje i na sociální sítě. Tlačítkem „like“ (líbí se mi) můžete svým přátelům na Facebooku doporučit obsah nebo prostě dát najevo souhlas či sympatie s internetovým příspěvkem. V angličtině se tedy Czech Republic mění na Czech Republike.
Ústřední slogan tak zní Czech Republike. A lot. (Česká republika se mi líbí. Moc.). Návrh má být variabilní, podle výběrové komise se bude dobře dosazovat do propagačních materiálů různého typu a kombinovat s fotografií. Díky výrazu like agentura doufá ve snadnější prezentaci loga a celé nové image Česka na sociálních sítích.
Studio Marvil, které v roce 1995 založili Václav Sinevič a Pavel Zelenka, zvítězilo v konkurenci dvanácti návrhů. Komise, kterou tvořili zástupci CzechTourism, ministerstev pro místní rozvoj i zahraničních věcí nebo Českých center, se na vítězném návrhu podle státní agentury jednoznačně shodla.
Like se navíc používá i jako spojka „jako“ – to tvůrci využili v sloganech, které nový český grafický styl doprovází. V České republice se podle nich budete cítit jako doma, volní jako ptáci nebo jako v pohádce. Podle CzechTourism má nový styl Česko prezentovat „jako zemi příběhů, které může návštěvník odhalovat, objevovat, prožívat.“
„Vítězný návrh vizuálního stylu naplnil naše očekávání. Obsahuje v sobě pozitivní emoce, je jedinečný a odlišný od ostatních destinačních značek. Koncept like navíc nabízí široké možnosti pro další využití, zejména v on-line marketingu, kterému se chceme podle naší marketingové strategie věnovat stále více,“ komentoval vítězný návrh generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška. Dále podotkl: „Životnost značky v turismu je pět šest let, naše byla jedenáct. Chceme působit emocionálněji.“
„Je to logo pro turisty, není to oficiální symbol země,“ uvedli zástupci Marvilu.
„Výhodou loga, které nepoužívá žádný obrazový symbol, je jeho nadčasovost, navíc není závislé na barevnosti. Vítězný vizuální styl také vytváří vhodný prostor pro práci s fotografií,“ míní Rostislav Vaněk, vedoucí Ateliéru grafického designu a vizuální komunikace na VŠUP.
Vítězný návrh plánuje agentura používat od začátku příštího roku. Návrhy hodnotila komise složená ze zástupců Unie grafického designu, partnerů a zadavatele. V komisi zasedli rovněž představitelé ministerstva pro místní rozvoj, ministerstva zahraničních věcí a Českých center. Za nový styl včetně loga zaplatí CzechTourism 2,5 milionu Kč.
Gratulujeme studiu Marvil k vítězství. Podle našeho názoru jde jednoznačně o kvalitní práci, slovní hříčka je originální, vtipná a zapamatovatelná a především se může dále rozvíjet v rozličných aplikacích.
Jen by nás v této souvislosti zajímalo, zda to znamená rezignaci na zavedení zkráceného názvu Česko / Czechia?
Zdroj a více na mediar.cz a zpravy.ihned.cz.
Komentáře k článku
19. 7. 2012 17:11 M
17. 7. 2012 17:00 jazykoý phashista
Jinak motiv modrého trojúhelníku jako klínu z vlajky není k zahození.
11. 7. 2012 16:40 Aleš Mička | Touch Branding
www.touchbranding.cz/projekt/identita-ceske-republiky-varianta1
www.touchbranding.cz/projekt/identita-ceske-republiky-varianta2
...a ostatních na:
www.zemepribehu.cz
7. 7. 2012 18:34 Lukas Veverka | www.parasite.cz
Jake konkretni komentare ode me jsou psane "horkou jehlou", nebo "po peti pivech", nebo "bez rozmyslu"?
Podotykam jen, ze pivo jsem napriklad v zivote neochunal.
7. 7. 2012 13:15 bravo
6. 7. 2012 11:31 davidkotulan
Než začneš ty machrovat, přečti si pořádně můj příspěvek. Já se totiž ptám.
Tady žádná částka není, tu jsem se dozvěděl na idnes a tak jsem se zde "ptal" zasvěcených nebo znalých jak to s tou částkou ve skutečnosti je.
Takže než začneš reagovat, používej zralou úvahu sám.
4. 7. 2012 11:13 Realista
http://www.ceskozemepribehu.cz/cz/article.aspx?v=article-104
Prosím, přispívejte příště do tohoto fóra jen po zralé úvaze a vždy k věci.
3. 7. 2012 17:00 Anna
3. 7. 2012 11:46 Lukáš C.
http://vimeo.com/44807162
2. 7. 2012 21:06 reader
2. 7. 2012 17:04 CI5
2. 7. 2012 12:39 František
http://kybl.net/post/26313953194/untitled-document
Já myslím, že aplikace nemusí stát jen na slovu "like".
2. 7. 2012 10:48 PeterA
30. 6. 2012 07:51 davidkotulan
Jestli jen za práci, tak to je pecka, umět prodat takhle draze tohle.
29. 6. 2012 20:21 Jouda
29. 6. 2012 13:28 blagul
29. 6. 2012 12:29 CubaR jakub.rendla(zavinac)gmail.com
29. 6. 2012 12:16 Jan
29. 6. 2012 12:11 Pavel B. dragonetty(zavinac)centrum.cz
Nápad s LIKE osloví převážně mladší generace a přitom velkou část turistů u nás tvoří generace těch starších , kteří kolikrat ani neovládají jiný jazyk.
29. 6. 2012 12:10 karel designer2(zavinac)seznam.cz
dílny leoše mareše. takže ode dneška Google bude překládat jméno naší
země Czech Republike. už vidím, jak děcka ve škole za to dostávaj
kule: ... ale paní učitelko, dyť to tady je tak na letáku napsaný?!.
když už tahle cesta, tak radši RePUBlic, to by bylo charakterističtější
:-). no, nic, dítě brečí, nejsem přeci žádnej zvrhlike, tak mu dám dudlike, a
padím si k obědu koupit rohlike.
ale prezentace dobrá. škoda, že invenčně předběhla prezentované zboží.
29. 6. 2012 10:32 vsechno spatne
ale nejde jen o to logo, ale o všechny texty kampaní, všechny ty hlášky a sdělení... jak to bude v čínštině? a zrovna tam je kampaň celá v angličtině opravdu nemyslitelná.
nemluvě o zbytku světa, kde není angličtina hlavním jazykem - včetně česka.
29. 6. 2012 10:21 Monik
29. 6. 2012 09:15 Marek stump.graphic(zavinac)gmail.com
To Vsechno spatne: Anglictina je snad globalni jazyk, myslim, ze zrovna ta skupina turistu z ciny, japonska, izraele a buhvi odkud moc dobre vi, co znamena slovo Like:)
29. 6. 2012 08:53 @standakaluza
29. 6. 2012 08:26 jj
to je dobrá haluz
29. 6. 2012 08:12 všechno špatně
Takže třeba i u nás? Nejde jen o logo, ale o to, že celý koncept funguje JENOM v angličtině!
To nikomu nepřijde divné?
29. 6. 2012 08:08 :)
28. 6. 2012 21:24 kuba l.
28. 6. 2012 19:30 MarekP
28. 6. 2012 16:31 Jaromír
28. 6. 2012 15:56 zdenek
28. 6. 2012 15:54 Kout tomas(zavinac)krviktotr.cz
Republike je blbý. Nemůžu si pomoct. Všecky ty trika "Czech me out" jsou 1000× lepší. Jednak se to točí kolem slova "Czech", který je specifický, zatímco "republike" jednak musí přidat písmeno, aby vznikla hříčka, ale co je "cool" na republice?
Zeptejte se kohokoli, kdo má jazykovej cit v angličtině. Nabízí se věci: czechbox, czech it, czech please atd. "Check" má bohatej rejstřík. A jak správně píše Zdeněk, zvuková stránka je taky důležitá a to opět hraje pro "czech/check"
Graficky pěkné, font i barvy, velmi čisté. Nápad dětský, prvoplánový.
28. 6. 2012 15:44 Standa
28. 6. 2012 15:25 radimzahraj_typoadesign rzahraj(zavinac)typoadesing.cz
28. 6. 2012 15:11 Pepa
28. 6. 2012 15:01 Jaroslav Tesařík info(zavinac)jaroslavtesarik.cz
28. 6. 2012 14:59 LB
Was ist das?
28. 6. 2012 14:53 Libor
Nemuzu se zbavit dojmu, ze nadsene ohlasy prichazeji od infantilnich jedincu, jestlize tohle nekdo povazuje za hrave. Takhle jsme si hrali v materske skolce, ze jsme komolili slova a smichy jsme se mohli potrhat.
A ten hrad to jenom dokresluje. Posahany neprezident (taky rad vymysli posahana slova), posahana reklama na Ceskou republiku.
Das Tschechische Republike.
28. 6. 2012 14:21 Pepa
„Originální nápad“ ještě neznamená „dobrý nápad“ ;-)
A ještě technická: anglofonní obvykle nepoužívají Republic, prostě říkají jen "Czech". Nehledě na to, že ta křečovitá "Republike" jde přiřadit k prakticky jakékoliv jiné minirepublice ve východní Evropě, takže zapamatovatelnost nula.
28. 6. 2012 13:56 Milan
28. 6. 2012 13:51 Aldus
Dobre zvolena typografie a celkovy vizualni dojem je, myslim, taky velmi dobry. Jen mam drobnou obavu, jestli bude tento cesky minimalismus dost atraktivni pro svet a jestli to nebude za par let nakonec nudit i nas.
Ale celkove good job. Jen tak dal.
28. 6. 2012 13:37 Čenda
28. 6. 2012 13:24 zdenek
28. 6. 2012 13:17 Mustafa
28. 6. 2012 13:13 Honza
28. 6. 2012 13:12 lh
28. 6. 2012 13:06 Petr
28. 6. 2012 12:43 Bebe
28. 6. 2012 12:41 Bodlákovič bodlina(zavinac)pichlina.cz
28. 6. 2012 12:24 nicnovyho nicnovhyo(zavinac)seznam.cz
28. 6. 2012 12:21 thorx89
28. 6. 2012 12:20 Font OK
Zde je ten přesah se slovem Like a palcem nahoru coby odkaz na populární označení sympatií ze sociálních sítí. A to je zajímavé a vtipné – i za tu cenu, že bylo třeba trošku změnit slovo v názvu (u ostatních jmenovaných případů tato nutnost zásahu do názvu destinace nebyla)... což může někdo vnímat jako násilný zásah (aby mi ten vtip vyšel) nebo to lze brát jako výhodu (sLOVEnia má ten vtip jen v grafické podobě, zde bude fungovat i foneticky, třeba v rozhlasové reklamě).
Viz http://new.pentagram.com/2007/09/new-work-paula-scher-brands-sl-1/
28. 6. 2012 12:19 Qinet karolina.kubikova(zavinac)gmail.com
28. 6. 2012 12:17 Lukáš Veverka | www.parasite.cz
28. 6. 2012 12:13 Lukáš Veverka | www.parasite.cz
Akorát když se kvulí tomu musí pokroutit název aby se to tam našlo, tak je to takové na hraně. Dávat akcent na slovo které není až zas tolik podstatné, je obecné a bez vztahu k naší zemi, taky nemusí být uplně štastné.
Ale celkově to funguje dobře. Ve srovnání se světem lepší průměr. Dobrá práce..
28. 6. 2012 12:01 Font
Zdroj: Typo
28. 6. 2012 11:57 Jan Vlček jan.vlcek(zavinac)conquestprint.cz
28. 6. 2012 11:56 Disgrafik
28. 6. 2012 11:55 m
28. 6. 2012 11:55 Petr petrmail(zavinac)seznam.cz
28. 6. 2012 11:50 Ondřej Panoch | quickdesign.cz
28. 6. 2012 11:32 Klara kl.bednarova(zavinac)gmail.com
28. 6. 2012 11:28 Ondřej Panoch | quickdesign.cz
28. 6. 2012 11:22 David
Republike
už tak legračně nevypadá. Mně to přijde spíš trapné.
V příhraničních oblastech plných prostituce by se spíše hodilo
Czech
Republick