Citroën mění identitu
Francouzská automobilka Citroën představila nové logo, identitu a slogan. S nástupem elektrické éry se vrací do minulosti, nová grafika připomíná začátky firmy do druhé světové války.
Poté, co Volkswagen, Škoda, Volvo, Renault, Dacia a Peugeot v posledních letech změnily svá loga, je Citroën další evropskou automobilkou, která mění svou firemní identitu.
Nový pohled na dvojitý šíp je návratem k původnímu designu z roku 1919, který přijal zakladatel André Citroën, a představuje desátou evoluci za 103 let. Stále odkazuje na patent, šípovitě ozubené kolo. Upravené logo se svislým oválným rámem, na němž jsou umístěny dvojité šipky, ztrácí chromový povrch.
Brzy logo poprvé uvidíme na autě, které automobilka označuje jako „významný rodinný koncept“. Dále bude inovované logo v několika verzích implementováno na sériových a koncepčních vozech od poloviny příštího roku.
Francouzská automobilka říká, že pracuje na novém designovém jazyce, díky němuž bude odznak viditelnější, aby každý hned věděl, že se dívá na Citroën. Podobně k tomu přistoupila i sesterská značka Peugeot se svým zvětšeným lvem.
Modrý odstín Monte Carlo, inspirovaný ikonickými vozy, jako jsou 2CV a DS, se vrátí nejen jako lak karoserie, ale také jako součást identity značky. Kromě toho nová červená Infra nahradí současný červený odstín ve fyzických, tiskových a digitálních aplikacích.
Společnost věří, že tyto změny byly nezbytné před jejím přechodem k elektromobilitě. V rámci plánu Dare Forward 2030 mateřské společnosti, představeného na začátku tohoto roku, budou všechny osobní vozy Stellantis do konce desetiletí elektrické, včetně Citroënu.
Zdroj a vice zde.
REDAKCE: Za nás jde o krok správným směrem – symbol je jednodušší, čistější a dvojité šipky tak vizuálně výraznější.
Jak se nová tvář automobilky líbí vám?
Komentáře k článku
7. 10. 2022 08:56 Ondřej
6. 10. 2022 11:35 jirka
4. 10. 2022 13:17 eix
2. 10. 2022 17:20 pala
30. 9. 2022 16:39 Petr
Od roku 1959 pouzivali vyraznejsi sipky - tahle verze je mene vyrazna nez ta co je 60 let stara...