Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Citroën mění identitu

Snímek obrazovky 2022-09-27 v 13.12.46

Francouzská automobilka Citroën představila nové logo, identitu a slogan. S nástupem elektrické éry se vrací do minulosti, nová grafika připomíná začátky firmy do druhé světové války.

a2527e4670f601456a8d42a14f964d0bb90062be

7f0ed68e52f7d04be489d0c893a549b35a10ed24

vyvoj

 

Poté, co Volkswagen, Škoda, Volvo, Renault, Dacia a Peugeot v posledních letech změnily svá loga, je Citroën další evropskou automobilkou, která mění svou firemní identitu.

Nový pohled na dvojitý šíp je návratem k původnímu designu z roku 1919, který přijal zakladatel André Citroën, a představuje desátou evoluci za 103 let. Stále odkazuje na patent, šípovitě ozubené kolo. Upravené logo se svislým oválným rámem, na němž jsou umístěny dvojité šipky, ztrácí chromový povrch.

Brzy logo poprvé uvidíme na autě, které automobilka označuje jako „významný rodinný koncept“. Dále bude inovované logo v několika verzích implementováno na sériových a koncepčních vozech od poloviny příštího roku.

Francouzská automobilka říká, že pracuje na novém designovém jazyce, díky němuž bude odznak viditelnější, aby každý hned věděl, že se dívá na Citroën. Podobně k tomu přistoupila i sesterská značka Peugeot se svým zvětšeným lvem.

Modrý odstín Monte Carlo, inspirovaný ikonickými vozy, jako jsou 2CV a DS, se vrátí nejen jako lak karoserie, ale také jako součást identity značky. Kromě toho nová červená Infra nahradí současný červený odstín ve fyzických, tiskových a digitálních aplikacích.

Společnost věří, že tyto změny byly nezbytné před jejím přechodem k elektromobilitě. V rámci plánu Dare Forward 2030 mateřské společnosti, představeného na začátku tohoto roku, budou všechny osobní vozy Stellantis do konce desetiletí elektrické, včetně Citroënu.

Zdroj a vice zde.

 

REDAKCE: Za nás jde o krok správným směrem – symbol je jednodušší, čistější a dvojité šipky tak vizuálně výraznější.

 

Jak se nová tvář automobilky líbí vám?


Komentáře k článku

7. 10. 2022 08:56 Ondřej

Nejsem úplně fanoušek toho písma, obávám se nebude dobře stárnout, ale jinak jako citace toho původního loga z r. 1919 je to asi ok.

6. 10. 2022 11:35 jirka

Souhlas s Palou.

4. 10. 2022 13:17 eix

Je to takový kříženec mercedes×adidas, ale nevypadá to špatně.

2. 10. 2022 17:20 pala

Za mě super. Milionkrát lepší než předtím, navíc logo, co bude fungovat a dobře vypadat všude. Srovnání s Peugeotem je totálně mimo.

30. 9. 2022 16:39 Petr

Zklamani - skoro jako u Peugeot. To pismo je male a nekoresponduje s logem. Zvolene pismo je "futuristicke" dle predstav z roku 2000....

Od roku 1959 pouzivali vyraznejsi sipky - tahle verze je mene vyrazna nez ta co je 60 let stara...

30. 9. 2022 12:29 wxg

...a ten vůl jsem byl já...

29. 9. 2022 13:38 wgx

Byla to pohádka o vajíčku, které šlo na vandr. „Bylo žilo jedno vajíčko, které bylo na statku nespokojeno, a proto se vydalo do světa hledat štěstí. Sotva vyšlo z vesnice, potkalo vola a dalo se s ním do řeči...




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.


bold_font_teaser_gif_125x125


font-banner




UGD logo na vysku-box