Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Chance Liga a Chance Národní Liga přichází na scénu

uvod2

Obě nejvyšší domácí fotbalové soutěže mění název. Počínaje červencem nesou minimálně dalších pět let jméno Chance Liga a Chance Národní Liga. Příchod nového generálního partnera, sázkové společnosti Chance, přináší také kompletní změnu identity obou soutěží, kterou připravilo studio Touch Branding.

Nová loga Chance Ligy a Chance Národní Ligy čerpají inspiraci z loga Ligové fotbalové asociace a nesou tak pevný odkaz: LFA tvoří kluby a kluby tvoří LFA. Proto používají i stejnou ikonu fotbalového míče a podobná jsou si taktéž písmena L. Slovo Liga je výraznější, protože právě dění na hřišti a samotné zápasy jsou to, co je atraktivní a lákavé.

 

nove-logo

 

Chance Liga i Chance Národní Liga mají nové logo, barvy, znělku, font a další prvky, které vycházejí z moderních trendů a stanou se synonymem pro obě soutěže.

 

loga-varianty

Logo Chance Liga má tři základní varianty. Vertikální a horizontální loga jsou těmi, která se používají nejčastěji. Ikona je zjednodušenou verzí loga používanou ve specifických případech, například na hráčských dresech.

 


Právě modernost a obecně nadčasovost byly výrazným kritériem při vyhodnocování tendru na zhotovitele nové identity. Jako nejlepší zvolila Ligová fotbalová asociace práci studia Touch Branding pod vedením designéra Martina Marušince. 

„Nová identita obou soutěží se poprvé v historii stává svébytnou a je silně zaměřena na mladší generaci. Toto se projevilo zejména ve výběru barev, v širším vizuálním stylu a také v motion designu, který společně s ostatními prvky vyčleňuje identitu z tradičních principů sportovních značek,“ vysvětlil Martin Marušinec. 

 

bilboard-hala

vlajkabags

 

Dominantními barvami Chance Ligy budou výrazná limetková a tmavě modrá. Chance Národní Liga bude oděna do neonové zelené a tmavě modré. Obě soutěže tak v barevnosti sázejí na kombinaci moderního svěžího pohledu a tradice, což odpovídá směřování obou lig.

Claimem sezony je „V novém dresu. Mezi elitu“, který odkazuje na nového generálního partnera Chanci, kompletní rebrandování soutěží a zároveň jedno z hlavních lákadel sezony – boj o přímý postup do Ligy mistrů.

Písmem nové identity je Franci od písmolijny Typetogether navržené předním českým typografem Tomášem Brousilem.

 

franci

Zdroj a více zde.

 

Jak se nová identita ligového fotbalu líbí vám?


Komentáře k článku

2. 8. 2024 09:09 Petr

Dobra grafika. Ale ubohe, ze se identita meni s kazdym sponozorem… U profesionalnich lig - nebo u jakehokoliv brandu - je to prece naopak. Liga ma mit jasnou stalou znacku - a sponzor ma byt mensi soucasti, ktera se zmeni…

17. 7. 2024 13:55 Font

Díky za upozornění.
Patrně chyba v tiskové zprávě. Písmo je od Suitcase Type Foundry Tomáše Brousila.
Viz: https://www.suitcasetype.com/fonts/franci

16. 7. 2024 23:58 * Karel *

Brousil dělá pro konkurenci?
"Písmem nové identity je Franci od písmolijny Typetogether navržené předním českým typografem Tomášem Brousilem."

15. 7. 2024 12:26 Honza

Moc se mi líbí font od Tomáše Brousila. (Ale to už je klasika, jsem fanouškem jeho prací.) Škoda, že barevnost není modrá - bílá- svítivě zelená, právě jako u náhledu písma.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.