Český lev za Protektora
Film režiséra Marka Najbrta Protektor získal na nominačním večeru Českého lva 11 nominací a tři ceny. Jednu z nich převzali Aleš Najbrt a Václav Jirásek za nejlepší plakát...
Nominovány byly ještě plakáty Zuzany Lednické ke 3 sezónám v pekle a Krištofa Kintery k filmu Zoufalci.
Je podle vás v ČR dostatečná konkurence pro tvorbu filmových plakátů (dost filmů), aby měl Český lev v kategorii plakát adekvátní prestiž?
Komentáře k článku
29. 12. 2011 15:16 Tomas
10. 8. 2010 21:29 miretc
Jeden s jeho plakátu si prohlížím den co den v místnosti, které říkám čítarna. Visí tam proto, že ten film je skvělý a baví mě. Víc takových plakátů. Musím ale skočit do kina, jestli nemám vyměnit Šílence za Zoufalce...
8. 3. 2010 07:16 Disgrafik
6. 3. 2010 23:04 DIN
S tou originalitou máte pravdu - dát červenou typografii na černobílou nebo lehce tónovanou fotku je docela jistota - ale jaké jiné plakáty byste volili?
6. 3. 2010 11:14 Pjenkava
5. 3. 2010 15:53 vodička
5. 3. 2010 13:27 martin
5. 3. 2010 13:06 čadis atype
3. 3. 2010 22:09 Ondřej
3. 3. 2010 17:02 Lukas Veverka | www.parasite.cz
Nevím kdo má právo na to posuzovat jestli je 10 filmů málo na to aby se kvůliva tomu vyhlašovali ceny jako je český lev, filmaři by vám to asi vysvětlily :).
A není přece chyba najbrtů, že lidé když chtějí dobrý plakát tak jdou za nimi. Najbrti udělali řadu vynikajících filmových plakátů, třeba vratné lahve mám docela rád. Nechápu ty z nás, jenž odsuzují fakt, že když je někdo spokojený s vaší prací tak za vámi příjde zas. A příjde i jeho konkurence. Vždyt kvůli tomu to snad děláme ne? Aby jsme tím že to děláme dobře si vybudovali věrnou klientelu. Ty co se tu ohánějí monopoli jsou zamindrákovaní tupci kteří nepochopili jak funguje trh.
3. 3. 2010 13:44 tygr
Je to naprosto absurdní situace, takový monopol nebyl za první republiky, za protektorátu ani za komoušů. Nevím proč filmaři dostávají prachy a granty na filmy od státu a nemají žádné povinnosti, třeba oslovit více grafiků. Proto je to taková nuda.
Úspěšnost založená z velké většiny na státních zakázkách bez výběrových řízení, na soutěžích s kamarády v porotách není žádné měřítko.
Kdyby to bylo tak jako dnes v šedesátých letech, nevím čím bysme se dnes chlubili.
3. 3. 2010 09:15 Font
Chybu jsme opravili, omlouváme se vám za mystifikaci!
2. 3. 2010 23:19 Karel
2. 3. 2010 22:00 HEHE
Ohledně studia Najbrt... jejich tvorba se mi nelíbí, ale neustále tu omílat Najbrti tak a onak...? Grafický design má polohu práce za účelem získání zisku stejně jako ostatní profese. A Najbrt je velmi úspěšný ve svém oboru ať se to komukoli líbí, či nelíbí. Možná je to dobrým marketingem, uměním naladění se na vlnu žádaného, možná dobrou prací, možná kontakty. Vše je to o podnikatelském umění... takže makat a nebrečet, nenadávat a nehanit. Pokud s touto polohou něko nesouhlasí... tak ať dělá na pomezí grafický design/volná tvorba, ale asi bude muset počítat s tím že nezbohatne.
2. 3. 2010 19:32 karel
2. 3. 2010 17:11 Vít Nevřela
K plakátům asi toto - o Studiu Najbrt mám své mínění, nemůžu říci, že by bylo kladné nebo záporné, ale každopádně si vybudovali dobré jméno, za což jim patří velký obdiv. Možná i svými občas velice kontroverzními realizacemi. Ale to k tomu patří, ne...?
Na druhou stranu je pravda, že žádná pecka to není. Ani jeden. Nevidím zde jedinou známku kreativity a nápaditosti, což je škoda :-/
2. 3. 2010 16:45 JK
2. 3. 2010 16:14 Honza
2. 3. 2010 15:59 tommyboy
2. 3. 2010 15:53 čadis atype
2. 3. 2010 13:12 HEHE
2. 3. 2010 12:43 ---
sme ako zlato
chemicky nereagujeme so ziadnym prvkom