Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Český lev za Protektora

Film režiséra Marka Najbrta Protektor získal na nominačním večeru Českého lva 11 nominací a tři ceny. Jednu z nich převzali Aleš Najbrt a Václav Jirásek za nejlepší plakát...

Nominovány byly ještě plakáty Zuzany Lednické ke 3 sezónám v pekle a Krištofa Kintery k filmu Zoufalci.

Je podle vás v ČR dostatečná konkurence pro tvorbu filmových plakátů (dost filmů), aby měl Český lev v kategorii plakát adekvátní prestiž?


Komentáře k článku

29. 12. 2011 15:16 Tomas

Chtěl bych vzkázat velké většině přispěvovatelů. Vyližete si už sakra prdel, odborníci. Takhle nesmyslně kydat na všechno hnůj umí bohužel jenom malý Češi.

10. 8. 2010 21:29 miretc

konkurence je, abych to vystihnul, k..evská. Ale jde o značky, a tady má pan Najbrt vše, co k velmi dobře zavedené značce na trhu náleží. Neotřesitelnou pozici získanou kvalitní prací pro klíčové klienty od Prahy až po Ostravu, a také přímé spojení na malou velkou "kulturní mafii" dobře, a to je dobře, působící v v různých produkcích pracujících zejména pro ČT.
Jeden s jeho plakátu si prohlížím den co den v místnosti, které říkám čítarna. Visí tam proto, že ten film je skvělý a baví mě. Víc takových plakátů. Musím ale skočit do kina, jestli nemám vyměnit Šílence za Zoufalce...

8. 3. 2010 07:16 Disgrafik

Kvalita plakatu kopiruje kvalitu filmu, alespon v kontextu sirsim nez je jen cesky rybnicek. Proste nedelame svetove filmy a stejne tak ne svetovy graficky design. Najbrtovo studio vybocuje u nas stejne jako par ostatnich, ale v svetovem kontextu je prumernym studiem. Tech par ceskych lidi, kteri drzi graficky design v contemporary poloze je mimo rybnicek nebo nema zapotrebi se srat s ceskou malosti. Kdo to dela lip ukaze az cas.

6. 3. 2010 23:04 DIN

Nevím, čemu se tak divíte - proč by Najbrt nedělal plakát zrovna k filmu, který režíroval jeho bratr... ?
S tou originalitou máte pravdu - dát červenou typografii na černobílou nebo lehce tónovanou fotku je docela jistota - ale jaké jiné plakáty byste volili?

6. 3. 2010 11:14 Pjenkava

Mě ten plakát k Protektorovi od začátku iritoval... Nejen kvůli typografii postrádající originalitu, ale hlavně kvůli fotkám, které jsou podle mě vysloveně špatně nasvícené a nepovedené. Divím se, protože Jiráska miluju. A eště víc se divim, že tenhle plakát získal lva... 3 sezóny v pekle jsou trochu lepší, ale stále žádná bomba. No a Zoufalci, to je slabotka.

5. 3. 2010 15:53 vodička

Najbrta mám moc rád, ale tady měli Zoufalci vyhrát. Plakát i web k filmu je perfektní.

5. 3. 2010 13:27 martin

plakát na protektora spíše asociuje reklamu na firmu vyrábějící protektory pneumatik pro kola...proč si myslíte, že jde o funkční plakát? asi nejzajímavější plakát posledních let byl vesnický učitel...ale taky žádná převratná kreativita to nebyla...A jinak volba grafika pro plakát je o osobních zkušenostech a to jak producenta tak režiséra. Přeci jen je to ve finále podpůrný marketingový nástroj...

5. 3. 2010 13:06 čadis atype

Plakat 3 sezony v pekle je naprosto fadni. To uz je trochu moc. Nebo spis malo.

3. 3. 2010 22:09 Ondřej

Dělá si už někdo srandu? Co prvoplánovějšího se nabízelo než je tato filmová scéna? Co je na tom za kreativu k ocenění? Opět bude hlavním argumetnem jednoduchost a výstižnost? Ach jo, opět jedna promarněná šance ocenit něco zajímavého...

3. 3. 2010 17:02 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Tak nevím, v roce 2009 jsem napočítal aspoň deset filmů. Od pohádek přes hrané filmy po dokumenty. Rok 2008 byl také poměrně bohatý.

Nevím kdo má právo na to posuzovat jestli je 10 filmů málo na to aby se kvůliva tomu vyhlašovali ceny jako je český lev, filmaři by vám to asi vysvětlily :).

A není přece chyba najbrtů, že lidé když chtějí dobrý plakát tak jdou za nimi. Najbrti udělali řadu vynikajících filmových plakátů, třeba vratné lahve mám docela rád. Nechápu ty z nás, jenž odsuzují fakt, že když je někdo spokojený s vaší prací tak za vámi příjde zas. A příjde i jeho konkurence. Vždyt kvůli tomu to snad děláme ne? Aby jsme tím že to děláme dobře si vybudovali věrnou klientelu. Ty co se tu ohánějí monopoli jsou zamindrákovaní tupci kteří nepochopili jak funguje trh.

3. 3. 2010 13:44 tygr

Cena Český lev v kategorii plakát je naprosto zbytečná, vzhledem k tomu kolik se u nás točí filmů a kolik grafiků se k té práci dostane. Je to cena šitá pro jedno studio.
Je to naprosto absurdní situace, takový monopol nebyl za první republiky, za protektorátu ani za komoušů. Nevím proč filmaři dostávají prachy a granty na filmy od státu a nemají žádné povinnosti, třeba oslovit více grafiků. Proto je to taková nuda.
Úspěšnost založená z velké většiny na státních zakázkách bez výběrových řízení, na soutěžích s kamarády v porotách není žádné měřítko.
Kdyby to bylo tak jako dnes v šedesátých letech, nevím čím bysme se dnes chlubili.

3. 3. 2010 09:15 Font

Nedopatřením jsme zveřejnili jiný plakát 3 sezón v pekle.
Chybu jsme opravili, omlouváme se vám za mystifikaci!

2. 3. 2010 23:19 Karel

Krištof Kintera se píše s měkkym I po R.

2. 3. 2010 22:00 HEHE

Ono to je tak trochu o tom mainstreamu... na jedné straně existují oskaři a lvi apod. ...nejde jen o film, ale hlavně o hudbu. A na straně druhé vzniká kvalitní tvorba s uměleckou hodnotou. Dovolím si tvrdit že každá druhá nezávislá promítací akce artových flmů má mnohem invenčnější plakáty. V té komerčně populární vlně plakátu vzniká jakýsi "korporate" styl. Tj jak již bylo zde zmíněno neinvenčně fotka se sazbou.
Ohledně studia Najbrt... jejich tvorba se mi nelíbí, ale neustále tu omílat Najbrti tak a onak...? Grafický design má polohu práce za účelem získání zisku stejně jako ostatní profese. A Najbrt je velmi úspěšný ve svém oboru ať se to komukoli líbí, či nelíbí. Možná je to dobrým marketingem, uměním naladění se na vlnu žádaného, možná dobrou prací, možná kontakty. Vše je to o podnikatelském umění... takže makat a nebrečet, nenadávat a nehanit. Pokud s touto polohou něko nesouhlasí... tak ať dělá na pomezí grafický design/volná tvorba, ale asi bude muset počítat s tím že nezbohatne.

2. 3. 2010 19:32 karel

Dohadovat se o monopolech na tvorbu plakatu nema cenu. Plno plakatu dela take side2 a pod. Problem vnimam v docela velke uniformite. Uspesny cesky plakat musi pouzivat fotku, maximalni extravagence je orizla fotka o pismo (najbrt studio pro posledniho Hrebejka). Vetsinou jde pouze o formalni upravu pisma v prostredi fotky uzce spjate s hlavnimi hrdiny filmu. Mozna tohle jsou prave duvody naseho pocitu, ze filmovy plakat u nas je nuda.

2. 3. 2010 17:11 Vít Nevřela

To si nemyslím, tendence natáčení nových českých filmů je až optimisticky vzrůstající. Byl jsem překvapený, kolik toho vzniklo za loňský rok.
K plakátům asi toto - o Studiu Najbrt mám své mínění, nemůžu říci, že by bylo kladné nebo záporné, ale každopádně si vybudovali dobré jméno, za což jim patří velký obdiv. Možná i svými občas velice kontroverzními realizacemi. Ale to k tomu patří, ne...?
Na druhou stranu je pravda, že žádná pecka to není. Ani jeden. Nevidím zde jedinou známku kreativity a nápaditosti, což je škoda :-/

2. 3. 2010 16:45 JK

....ono je to s celým tím slavným Českým lvem spíš humorný. Rozdává se víc cen, než kolik je u nás nových filmů :-) Taková onanie filmařů a velká show o ničem...

2. 3. 2010 16:14 Honza

tommyboy> to neni o monopolu. Proste je Najbrt zádany, má povest nejlepsího grafickeho studia u nás. Tak se s tím smirte, nezávidte mu to a pracujte na sobe. :-)

2. 3. 2010 15:59 tommyboy

najbrt ma monopol na plakaty k ceskym filmum?

2. 3. 2010 15:53 čadis atype

strasna nuda vsechno... kdyz neco vyhraje, melo by to byt vyjimecny. tohle je uplne bezna vec milionkrat videna.

2. 3. 2010 13:12 HEHE

děs a hrůza... zlaté šedesáté.... jak film, tak plakát

2. 3. 2010 12:43 ---

nic
sme ako zlato
chemicky nereagujeme so ziadnym prvkom

2. 3. 2010 12:42 Ekonez

To: speedy. Moje řeč. Bohužel konkurence je minimální. Plakát (Protektor) je sice fajn, ale žádná pecka.

2. 3. 2010 12:34 speedy

Českého lva za plakát dostane Najbrt automaticky každý rok ne? :-)




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.