Časopis Vinařský obzor v nové grafické úpravě
Vinařský obzor, profesní časopis českých a moravských vinařů a vinohradníků, který vydává Svaz vinařů České republiky, získal novou grafickou úpravu od agentury X Production. Na otázku, zda bylo těžké u klienta prosadit novou titulní stranu, odpovídá Dan Trávníček s neskrývaným úsměvem takto: „Vinařům jsem pohrozil, že pokud náš návrh neakceptují, uříznu si ruku.“
„Tak jako v ostatních lidských aktivitách, i ve vydavatelství čas od času nazraje doba ke změně. Máme za sebou již 106 ročníků a pohled do archívů potvrzuje neustále zvyšování kvality našeho časopisu. V tom chceme pokračovat. Jedním z dílčích kroků je i změna grafické podoby,“ vysvětluje Martin Chlad, marketingový manažer Svazu vinařů ČR, proč se rozhodli ke změně, a dodává: „Díky nové grafické úpravě je časopis přehlednější a lépe se čte lépe. K tomu napomáhá nová typografie: Tvar, velikost a podoba písma. Proto jsme zvětšili nadpisy, zvýraznili úvodní odstavce a to důležité z textu, jsme místy ještě jednou zdůraznili a zopakovali. Ponechali jsme tematické okruhy, které v dalších číslech budeme postupně rozšiřovat o témata nová.“
Emoce vzbudila zejména nová koncepce titulní strany a její ústřední motiv. Na první pohled nápadný a snad i záměrně trochu provokativní. Atraktivní tvář profesionální modelky v tradičním lidovém kroji vytváří nezvyklé až svůdné napětí.
„Tak jako jsou vína spojená s místem, s regionem, tak jsou i lidové kroje spojeny s danou oblastí. Zobrazením tradičních krojů na obálce se jednoznačně hlásíme k dlouhé a bohaté tradici vinohradnictví a vinařství v Čechách a na Moravě,“ obhajuje motiv Dan Trávníček z agentury X Production, a dodává: „Navíc modelka v lidovém kroji s vinohradnickou motykou symbolicky upozorňuje na nezbytnou péči, kterou je nutné v této části vinařského roku vínu a vinohradu věnovat.“
Autorem titulní fotografie je Vladimír Kiva Novotný. X Production pro měsíčník Vinařský obzor zajišťuje kompletní produkční práce. Od grafické podoby, přes sazbu, redakční zpracování a tisk.