Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Blatná s růžovou identitou

jakub-vanek-studio-czechdesign-1-cover-foto

Vizuální identitu v netradiční růžové barvě právě představuje městská příspěvková organizace Centrum kultury a vzdělávání Blatná. V designérské soutěži, kterou pořádala organizace CZECHDESIGN, se svým návrhem zvítězilo Jakub Vaněk Studio. Autoři se inspirovali zdejší tradicí pěstování růží a vytvořili nápaditý a pozitivní styl, který se nakonec stane zároveň i vizuální identitou města Blatná.

Blatná je malebné město s přibližně 6 000 obyvateli v severozápadní části Jihočeského kraje s rozvinutou kulturní scénou a historickou tradicí pěstování růží, která je spjata se jménem slavného pěstitele a šlechtitele Jana Böhma. Ve městě působí příspěvková organizace Centrum kultury a vzdělávání Blatná (dále CKVB), která pořádá kulturní a vzdělávací aktivity a zastřešuje místní kino, muzeum, knihovnu, komunitní a informační centrum.

 

dosavadní logo CKVB

Původní logo CKVB

 

Pro svou prezentaci CKVB používalo logo, které ale z důvodu nečitelnosti v malém formátu a absence návazného systému nevyhovuje současným požadavkům. Proto vznikla potřeba vytvořit ucelený systém, který by sjednotil a systematizoval vizuální komunikaci a prezentaci organizace i jejích podznaček. Měl by promlouvat současným komunikačním jazykem a akcentovat atributy, které jsou s městem spojené.

Samo město Blatná v minulosti uspořádalo soutěž na identitu města, která ale nepřinesla profesionální výsledky a byla zrušena. Po této zkušenosti oslovili zástupci CKVB k organizaci soutěže odbornou organizaci Czechdesign.

 

jakub-vanek-studio-czechdesign-2.1

V designérské soutěži uspělo Jakub Vaněk Studio se sebevědomým konceptem vycházejícím z tradice pěstování růží. Vizuální styl se opírá o frazém „Z blata do růže“. Symbolem je stonek, který spojuje obě charakteristiky. Je mostem mezi „bahnitou“ krajinou a voňavým barevným květem, který představuje text. Blata zastupují minimalistické obrazce – průhledy krajinou, které jsou patrné na mapě blatenské krajiny.

 

jakub-vanek-studio-czechdesign-8     jakub-vanek-studio-czechdesign-2.3

Nové logo // Barevná paleta nového vizuálního stylu vychází z barev růží

 

Směr růží propsali autoři i do názvu instituce, která se nově bude prezentovat jako Kulturní Plantáž Blatná. „Tak jako Jan Böhm pěstoval růže na svých blatenských plantážích, Plantáž pěstuje vášeň pro kulturu a vzdělávání,“ doplňují autoři Barbora Micajová a Jakub Vaněk.

 

jakub-vanek-studio-czechdesign-2.4

Zvolené písmo

 

jakub-vanek-studio-czechdesign-4

Vizitky s leitmotivem vizuálního stylu

 

jakub-vanek-studio-czechdesign-5

Náhledy mobilního zobrazení webové prezentace Plantáž

 

Vizuální styl je dle poroty soutěže nápaditý, pozitivní a doslova květnatý. Porota ocenila až doslovné uchopení tématu růží, které je pro Blatnou charakteristické. Práce s jazykem se ukázala jako velmi silnou stránkou celého konceptu, který se tak rozvíjí dál za hranice grafického designu. Nezaměnitelná, odvážná a svěží je i barevnost vizuální identity.

 

jakub-vanek-studio-czechdesign-3    jakub-vanek-studio-czechdesign-7

 

O soutěži

Do soutěže, kterou pro CKVB zorganizovala odborná organizace Czechdesign v druhé polovině roku 2020, byly vybrány následující subjekty: Jakub Vaněk Studio, studio Colmo a duo Lucie Marková a Tereza Pejřimovská

Za nezávislou část poroty návrhy hodnotili: MgA. Kristina Fišerová, grafická designérka, pedagožka ZČU v Plzni, Jiří Hanek, grafický designér, Parteo, Jiří Toman, grafický designér, Studio Toman Design.

Soutěž měla jedno kolo, všichni soutěžící obdrželi skicovné a vítěz zakázku na vypracování nové vizuální identity organizace a její implementaci.

Zdroj a více zde.

 

Jak se tato růžová identita líbí vám?

 


Komentáře k článku

12. 5. 2021 17:11 Petr Staníček

Zvolit z růží motiv trnů místo květů je odvážný, ale podařilo se to asi skvěle. Ten font je úplně boží! Těším se na aplikace.

Jen škoda, že se tam neobjevil motiv zámecké věže, ta je za mě pro Blatnou naprosto ikonická a chybí mi ji tady nikde nevidět.

25. 4. 2021 22:38 pala.sicka

vizualně je to hezké. Líbí se mi i ten koncept s blaty. Odvážné, milé. Snad to přesvědčí i obyvatele. Dovolilm si pozńmku nadřazenou této práci a s ní přímo nesouvisející: škoda že města přicházejí o svoji heraldickou historii.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.




UGD logo na vysku-box