Bienále grafického designu Brno 2010 s novou identitou
Příští rok se v Brně opět můžeme těšit na Bienále grafického designu, které se bude konat od 22. června a potrvá do 24. října. Hlavním tématem bude plakát, firemní, informační a reklamní grafika a pokud byste měli zájem na Bienále prezentovat svoje práce, pak máte možnost do konce roku poslat přihlášku.
Další zajímavou věcí, týkající se Bienále, je nová vizuální identita od Adama Macháčka.
Celý článek čtěte na www.designportal.cz.
Komentáře k článku
10. 12. 2009 15:40 tenced
9. 12. 2009 14:50 Lukas Veverka | www.parasite.cz
8. 12. 2009 14:00 tenced
1. 12. 2009 23:34 martina
30. 11. 2009 15:46 PeťaN | www.urviho.cz
29. 11. 2009 23:55 m2s
5/5
29. 11. 2009 17:34 Lukas Veverka / www.parasite.cz
Karel: Porota nemusí a většinou ani nemá v ruce definitivní podobu. Například u některých dvoukolových soutěží to funguje tak, že finalisté musí návrhy dle DOPORUCENI poroty dopracovat dal, a az pak teprve se vybira vitez, a ani to co se vybere nemusi byt nutne definitivni reseni, drobne typografické, kompoziční atd detaily se často ladí v průběhu zpracování.
Prezentuje se návrh (skica, studie, prezentace atd.) až pak přicházi na řadu definitiva.
Jsou treba studia, ktere si tu praci i takto deli uctuji klietnum zvlast: IDEU, PREZENTACI a DEFINITIVU. To co se posuzuje v soutezich je vzdy jen prezentace a idea, definitivu provadi az ten kdo soutez vyhraje.
Konceptualista: myslím že vím jak to myslíš a v zasade souhlasim, ale ja vnimam tento vizual tak, ze obsahuje urcite urovne komunkace a vystupu, ktere jsou odhalovany v predem znamem poradi a casovem sledu.
Napriklad vyzva pro ucast a zasalni praci do souteze probiha ciste v ramci komunikace odborne verejnosti, designeru atd. Na to navazuji dalsi faze kde se grafika "pretiskuje" dalsima vrstvama a az v te uplne posledni (kde prichazeji na radu bilboardy a jina komunikace k siroke verejnosti) se odhalí vlastne vysledna podoba. A to co jsem videl na DP se mě líbilo celkem dost. Osobne se me proste libi to vrstveni, to ze ten vizual zije, a i to, ze to co se ted zda surove a "nehezke" se na konci procesu zmeni v neco co uz je vlastne vizuálně atraktivní. A tak v zásadě funguje tvorba designu. A to se me libi :)
29. 11. 2009 15:45 HEHE
29. 11. 2009 14:49 Karel
Viděl....skici???
29. 11. 2009 14:48 Karel
29. 11. 2009 14:16 konceptualista z Brna
Pokud je systém vidět jen na webu, tak je něco špatně.Protože jednotlivé položky musí fungovat samostatně, ale zároveň jako celek. A tohle je spíš zmatek nebo chceteli koceptuální záměr. Hlavně fresh.
Možná až budeme koukat namísto bilboardů na dopravní infotabule, kde nám střihnou reklamu na Bienále na D1 cestou do Brna nebo jako reklamu v navigaci, tak uvidíme jak to autor myslel.
Myslím, že jednotlivá část animace není automaticky bilboard, obálka, pozvánka atd.
Bylo by dobré dělat konečně regulerní soutěž na Bienále, jako je to u jiných akcí
a ne aby to byla akcička jen pro pár kluků co spolu mluví.
29. 11. 2009 12:57 Lukas Veverka / www.parasite.cz
29. 11. 2009 12:34 Karel
Aktualizováno 27. 11. 2009: Na žádost Adama Macháčka jsme z článku odstranili náhledy na další verze plakátu, protože se jednalo o neveřejné pracovní skicy.
Tak kde máme možnost vidět ten vývoj?
29. 11. 2009 02:17 Lukas Veverka / www.parasite.cz
Me osobne se moc libi prave ten system s postupnym pridavanim vrstev a gradovanim celeho konceptu vizualu. Odkazuje to na graficky design v nekolika rovinach. A navic aniž bych četl explikaci tak je to všechno alespon pro me naprosto srozumitelne.
27. 11. 2009 22:53 dresing
27. 11. 2009 16:41 HEHE
27. 11. 2009 13:42 Lars
Zaujalo mě použití dlouhé americké pomlčky — (Alt + 151)