Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Autorizovaný reprint slavného plakátu k Něžné

Něžná

Ikonický plakát k francouzskému filmu Něžná Roberta Bressona v jeho československém vydání zná téměř každý. Navrhla jej výtvarnice Olga Poláčková-Vyleťalová a obdržela za něj v roce 1973 cenu Grand Prix na Mezinárodním filmovém festivalu v Cannes. Kromě toho její plakát zlidověl a stal se v Československu fenoménem, který chtěl mít doma každý. Od jeho vzniku uplynulo 50 let a k tomuto výročí se dočkal autorizovaného reprintu v rámci činnosti Terryho ponožek.

„Vyjednat autorská práva a vytvořit autorizované reprinty k plakátům je náročný proces, zvlášť když se jedná o tak ikonický plakát jako je Něžná. Jsme moc rádi, že se nám to podařilo a může tak ožít dalším životem,“ říká Pavel Rajčan z Terryho ponožek. 

Díky souhlasu tvůrkyně se Něžná zařadí k dalším deseti reprintům legendárních plakátů československých umělců. Mezi ně patří plakát Milana Grygara k filmu Zvětšenina, mistrné koláže Zdenka Zieglera k filmům Čelisti, Psycho, Ukradená vzducholoď a Roma. Reprintu se dočkaly i dva slavné plakáty Bedřicha Dlouhého, a to k filmům 8 1/2 a Rašómon, plakát k My Fair Lady od Zdeňka Kaplana, Sladký život od Karla Vaci a Žlutá ponorka Antonína Sládka.

Plakáty jsou tištěny nedigitálním, ofsetovým tiskem v limitovaném nákladu 1000 kusů ve snaze co nejvíce dostát barevnosti a povaze tisku plakátů z 60. let.  Každý exemplář je na zadní straně opatřen autorizačním razítkem.

 

Něžná nerealizovaná_katalog

Současně s reprintem plakátu k Něžné vychází i katalog se všemi 85 plakáty, které autorka vytvořila v rozmezí let 1969−1990 pro Ústřední půjčovnu filmů. Obsahuje i nerealizované verze plakátů včetně druhého návrhu k Něžné umístěného na titulní straně katalogu. 

Plakát můžete zakoupit na e-shopu www.terryhoponozky.cz či v kamenné prodejně v pražském kině Světozor. Cena je 490 Kč.

 

Více zde: www.terryhoponozky.cz / www.terry-posters.com

 


Komentáře k článku

26. 10. 2020 10:55 slow

„Vyjednat autorská práva a vytvořit autorizované reprinty k plakátům je náročný proces, ...“
Za komančů to zřejmě tak náročný proces nebyl

17. 10. 2020 01:32 časopis Font

Tak to jsme opravdu nevěděli. To je fakt drsný, a zásadně to mění náš názor na tento plakát... Děkujeme za informaci.

15. 10. 2020 14:17 něžnej

škoda že je ten hlavní motiv sprostá copy and paste kopie práce legendární americké módní návrhářky diany vreeland, ale asi se o tom tady nesmí mluvit

https://www.anothermag.com/fashion-beauty/2081/alexander-vreeland-on-diana-vreelands-jewellery




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.




UGD logo na vysku-box