Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

ZOO Ostrava zavádí novou hravou identitu s hrochem

na homepage

Ostravská zoologická zahrada téměř po dvaceti letech mění své logo i vizuální identitu. Ústředním motivem stále zůstává hroch, který je pro zoo charakteristický. Zároveň však logo odkazuje na skutečnost, že součástí zahrady je také botanický park. Novinářům to řekl ředitel zoo Jiří Novák. Vizuální identitu ostravské zoo zpracovali ve Frank Atelieru.

 

billboard

Za vytvoření loga a nového vizuálního stylu zahrada zaplatila 372 000 korun bez DPH. Obměnit vše do nové vizuální podoby chce zoo postupně. Předpokládá, že celý proces by mohl trvat zhruba rok.

„Nové logo vychází z potřeby pokračovat ve vizuálu a logu s motivem hrocha a spojit ho s botanickým parkem. Nebyl to lehký úkol, neboť hroch není pro nás úplně nejkrásnější zvíře, ale věříme, že rozhodnutí pokračovat s hrochem byl velmi dobrý krok. Věříme, že se nám podařilo propojit nejenom to zvíře, ale i tu přírodu,“ řekl David Hanousek z pražského Frank Atelieru, který pro zoo novou identitu zpracovával.

 

7

12

Při vytváření barevných kombinací se tvůrci inspirovali barvou srsti zvířat i barvami přírody. „Úplně jednoduše lze říct, že logo je spojením lístečků přírody se stylizovaným tvarem hlavy hrocha,“ upřesnil Hanousek. Tvorba nové identity trvala zoo déle než rok, v závěrečné fázi právě i ve spolupráci s odbornou firmou, kde se na ní podílelo několik grafických designérů.

9

11

8

6

orientacni system

4

10

5

„Důvodem pro novou identitu byl jednak samotný fakt, že předchozí logo bylo 20 let staré, a už nám opravdu přišlo potřebné v tom něco udělat. Hlavně jsme vlastně opravdu neměli jednotící identitu, která by charakterizovala zoologickou zahradu. Pokud na materiálu nebo cedulce nebylo logo, nebylo zřejmé, že se jedná o materiál zoologické zahrady Ostrava. To jsme chtěli změnit. Chtěli jsme být rozpoznatelní, jednoduše identifikovatelní a spojitelní s nějakými barvami a nějakou identitou,“ vysvětlil důvod změny Novák.

 

 

historie

 

Zoo od svého vzniku v roce 1951 až do roku 1970 neměla oficiální logo. První vytvořil Ludvík Kunc a jeho motivem byl rys. Zoo ho používala až do roku 2004. Rys je však motivem log zahrad poměrně často. V roce 2004 zoo proto začala využívat logo hrocha s akácií, které odkazovalo na propojení zoologie s botanikou, od roku 2007 měl své logo i botanický park, který je součástí zahrady. Autorem byl Zdeněk Berger. Hrocha, jehož chovu se zahrada dlouhá léta věnuje, chtěla zachovat i v novém logu.

„Máme rádi nějaké tradice a máme na co navazovat a máme taky možnost navazovat na naše předchůdce. Můj předchůdce Petr Čolas stál před 20 lety za výběrem hrocha, a myslím si, že ten výběr byl vynikající. Jednak je hroch výrazné a charismatické zvíře a hlavně historie chovu hrochů v ostravské zoo je opravdu tradiční. Myslím si, že do budoucna navíc naše péče a zájem o hrocha budou nutné vzhledem k jejich stavu ve volné přírodě,“ míní Novák. Nové logo mohou návštěvníci vidět například už ve vstupu do zoo nebo na novém parkovacím domě.

 

Zdroj a více ukázek zde.

 

 

Hodnocení redakce:

Za nás pěkná a kvalitní práce. Líbí se nám nejen logo, které je veselé, pestré, hravé a výrazné (a bude se tak líbit nejen malým návštěvníkům a dobře prodávat třeba na dárkových předmětech), ale především celý propracovaný vizuální styl, který funguje kompaktně. Gratulujeme k profesionální práci!

ostrava!!!

Ano, možná by některé grafiky napadlo udělat logo ostravské zoo ve stylu zavedeného loga města a jeho organizací od Studia Najbrt se třemi vykřičníky. Ale přiznejme si, že loga zoologických zahrad jsou hlavně určená pro děti. Tak ať tam jsou vkusně vyvedená exotická zvířata, to funguje. Tedy nikoli jen hlava „koně“, jak to kdysi chtěla ve své zrušené soutěži pražská zoo. Protože kůň, byť Převalského, prostě není pro děti moc velké lákadlo do zoo jako třeba hroch, slon, žirafa nebo lev… Tak to prostě je. :)

PS: Kéž by podobnou identitu tedy měla i pražská zoo, která sice před lety zaplatila asi dva miliony renomovanému americkému studiu za samotné logo s otisky stop zvířat, ale vizuální styl nemá k němu bohužel žádný (např. billboardy stojí jen na obyčejných fotografiích, přes které se „někam“ plácne samotné logo…). Nojo, tak třeba se i ona po zrušení té jedinečné a unikátní identity postavené na linorytech Michala Cihláře dočká nějakého dořešení celé vizuální komunikace…

 

Jak se logo a vizuální styl ostravské zoo líbí vám?


Komentáře k článku

22. 7. 2023 15:38 DH





Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.