Font

reklama

Výběr jazyka

cs / en

 

Čtvrtníček si střílí z Paroubka

U českých silnic se objevil další předvolební billboard. Nápadně připomíná reklamu tvůrců z ČSSD, není ale jejich dílem. Na plakátu je totiž herec a spolutvůrce někdejšího sarkastického pořadu Česká soda Petr Čtvrtníček.

Heslo "Je přece správné zastat se slabšího" je ale vypůjčené od sociální demokracie, což připomíná i úprava billboardu a fakt, že je slogan podbarvený oranžovou barvou.

Zdroj


Komentáře k článku

13. 8. 2009 13:12 Pavel

Hlásím, že to taky nechápu. Když jsem to viděl poprvé, řekl jsem si, že už i Čtvrtníček se dal k ČSSD, nebo to neni on, nebo je to nějaká recese. Jak říkám, nechápu to.

10. 8. 2009 21:56 Podiven

Dost zajímavá diskuze. Ani grafik se nemůže vysvléctr ze své občanské kůže.
Co se toho bb týče, chápu to tak, že nejvyšší socan přece nemůže být slabý, natož slabší anebo že slabší neznamená automaticky lepší, důvěryhodnější. Divil bych se, kdyby Čtvrtníček myslel něco jen tak přímočaře. Ale možná se v něm pletu. Jeho názor můj volební postoj neovlivní.

9. 8. 2009 22:08 jiri_solecito

Myslím, že jde o reakci na házení vajíček na představitele ČSSD. Pan Čtvrtníček tím vyjadřuje solidaritu a porozumění pro to, že si pak už ČSSD opatřilo na mítinky urostlé vyhazovače, kteří se s nikým nemazlili.

7. 8. 2009 12:22 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Ještě k tomu bilboardu. Když jsem si prohlídnul ty originální plakáty, došlo mě, že na nich jsou nějací lidé (nevím jestli s fotobank nebo najatí herci nebo reální lidé) a u nich ty hesla. Nejsou na nich představitelé strany.

To mě trochu změnilo úhel pohledu na čtvrtníčkův příspěvek. Předtím jsem si nevím proč myslel, že zastupuje na bilboardu například paroubka. Teď to dává mnohem větší smysl.

To že je tam minimální grafika, ještě neznamená, že by nebylo co řešit. Však grafikcý design milý anonymní Petře, není jen o formě, ale stejně tak o obsahu. Jedná se o typické medium grafikcého designu => má to na fontu co dělat.

7. 8. 2009 12:12 Lukas Veverka / www.parasite.cz

:D > Petr: Máš pravdu, že politické názory osob, které vůbec neznám, navíc na serveru o grafickém designu, mě vůbec nezajímají, jsou mi ukradené a to zcela.

To sedí od anonyma :)
Skoda ze jsem prestal hulit protoze na tom bych si ulitl :)

7. 8. 2009 11:51 jir_ka /www.zou.cz

> speedy

Těch pár řádků tě tak irituje?

7. 8. 2009 11:46 kingtheking

Já jezdím každý den po jižní spojce, kde jsou na každé lampě jejich reklamní boardy. Ta kampaň je naprosto hnusně populistická a děkuju Čtvrtníčkovi za to, že si z toho utahuje.

7. 8. 2009 11:42 speedy

> jir_ka

trochu to tady zahlcuješ... uber plyn nebo tě čtenářstvo bude nenávidět...

7. 8. 2009 11:11 jir_ka /www.zou.cz

> Petr
"politické názory osob, které vůbec neznám, mě vůbec nezajímají"

Tohle je přesně jedno ze zvolání, které by se náramě hodilo na podobný typ boardu. Dnes ráno jsem viděl další kousek z kampaně "Účinný boj s krizí a více pracovních míst" - no kdo by si to nepřál? Ale ty možná vůbec nevíš o čem mluvím...

7. 8. 2009 10:44 Petr

> jir_ka /www.zou.cz

Máš pravdu, že politické názory osob, které vůbec neznám, navíc na serveru o grafickém designu, mě vůbec nezajímají, jsou mi ukradené a to zcela.

7. 8. 2009 10:20 jir_ka /www.zou.cz

> mh
> Ps1cho
> Petr

Pánové (nebo kdo to vlastně je) by chtěli asi nějaké lízátko, nějaké výhradně grafickodesignové slaďoučké lízátko, protože nic jiného je asi vůbec, ale vůbec nezajímá. Otřepané, leč pravdivé - vše souvisí se vším - platí.

Co dodat jinak, díky Lukáši, jsem opravdu moc rád, že tu tvé názory jsou.

Taky bych se přimlouval za více té zelené, i kdyby" jen" v podobě trávy, stromů... A abych se vrátil na začátek, tedy k tomu boardu - čím míň jich bude, tím lépe!

7. 8. 2009 10:08 Kanibal

Pěkně se kucí rozjeli. Já si vzpomněl na Štěpána Mareše, který dal na bb Ussámu a připsal grossovské "Myslím to upřímně" - to mě rozesmálo, škoda že byl jen jeden u Třebíče...

7. 8. 2009 09:28 ._.

Jo jo. Je to humus. A vono se to cely uz vyresi nejak samo.

7. 8. 2009 07:53 mh

o ničem.. ta diskuze

6. 8. 2009 20:32 Ps1cho

Veverka > Máte štěstí, že už se tu o politice bavit nechci, jinak bych Vám sem napsal něco ne moc pěkného :)

Jestli je font opravdu tak apolitický, proč sem tento článek vůbec dávají? Vždyť, jak už jsem jednou napsal, z grafického hlediska opravdu není co řešit.

6. 8. 2009 19:20 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Už jsem nechtěl reagovat ale Petr mě přesvědčil že bych měl. :)

Očekávat od politků něco jiného, než to co dělají je prostě naivní. V holandsku je to uplně stejné jako jinde. Možná ti jen jejich způsob Skákalo příjde příjemnější tvé nátuře a to mě ostatně taky, a možná taky jen nerozumíme tamnějším poměrům a jazyku a situaci natolik, abys to mohl vidět v celé své 'kráse'.

To, že například považuješ lobbing za něco nechutného, je jen tvoje vnímání světa, jiní lidé to vidí jinak. Lobby je pro mě uplně normální způsob fungování který oba používáme i v našem byznyse, proč ti vadí politickej lobby yachting ale najíst se zdarma u svého klienta ti už nevadí nechápu. Je to obchod. Není v tom rozdíl. Každy člověk má jiné zájmy ale jen někdo rozhoduje. A ty jdeš se svým zájmem za tím kdo rozhoduje. A je uplně jedno jestli mu dáš dobrou cenu abys získal co chceš nebo dáreček. Zde je to stejné. Někomu to příjde nefér, a chtěl by revoluci. Mě ne.

To bys za chvilku mohl chtít zaručit zákonem nepřitažlivým lidem každý měsíc sex zdarma, prostě proto že není spravedlivý že se narodili nepřitažlivý. Je třeba si zvyknout na to, že když prší tak zmokneš.. Voják je vrah. Bez ohledu na motiv činu. Policista bude vždy násilník. Doktor léčí. A politik politikaří.

6. 8. 2009 18:57 Petr

To si, kluci, nemuzete zavolat nebo jit na pivo? Chapu ze pro sva moudra potrebujete publikum, tak zkuste facebook... Mezi temi pindy se zbytecne ztraci zajimave komentare, ktere jsou k veci.

6. 8. 2009 18:29 ._.

Ano, revoluce. Muj sen :)
Ma jiste svoje vyhody – a potrebovali bysme nejakou.

Nevim, proc by politika mela byt jenom hneda. Tvymi slovy – kdyz pujdu k volbam, volim particku mafianu a zlodeju... no ale pak tam nemusim chodit. O me to stejne neni. K cemu pak tahle rozprava. Ja sem si nekde mohl tukat to svoje a ostatni se mohli zatim koukat na nejakou zaplatu na Quark.

Politika ma hodne barev a hneda byla a asi bude vzdycky soucasti. Vem si, jak se snazime byt striktni s ohledem na pravidla. Kdy naposledy jsi neco ukradl, nebo kdy naposledy jsi nekomu jen tak rozbil drzku. Ja uz ani nevim, kdy sem jel opilej autem. Chovame se slusne. Ale proc teda? Kdyz to nema zadnej vyznam. A pokud to ma vyznam, pak asi jen do urcite spolecensko-politicke urovne. Nekde kolem komunalnich politiku se to lame a poslanec uz muze byt jak straka. O nedotknutelnych bezpaternich nemluve, ti muzou uplne vsechno. Je to tak?

A ktomu zvoleni zi ziti v Cesku. Ja ted v Cesku neziju (i kdyz nejaky dane tam platim). A presto mi to ukradeny neni. Jednou se vratim – a to bude teprv srumec!!!
Ale je zajimavy treba Holandsko (kdyz uz jsme se dostali k tomu ziti). Ma opravdu minimalni uroven korupce. Tady bude nepomerne min hnede, nez v tom balkanskym zrizeni, ktery u nas je diky tomu, ze lidi jsou proste apaticti a lhostejni.
A ja sem na to prisel minule, jak sme debatili o stesti. Ty nehodlas spolecnost nijak zasadne resit, vychovavat, kultivovat, smerovat… rikejme tomu jakkoliv. V podstate ti je vetsina lidi ukradena. Me ne. Nevidim na tom nic zasadne spatnyho, oboji ma svoje a je to taky asi jedinej rozdil, co mezi sebou mame – i kdyz teda kvuli nemu sme se snad nikdy neshodli, sakra :)

Nikdy sem nemel moc rad takovy to podkopavani sebe sama tim, ze si budeme rikat, jaci jsme my Cesi kokutci a ze jsme posrali, co se dalo a kde se dalo. Ale tohle je opravdu klasika. Nechat to byt, jak to je a z toho, co je, vytriskat co nejvic. Zmena je narocna, takze zustat u staryho a jeste tomu rikat klasika a pochvalit si to. Tak, jak to je, je stav, ktery je nutny logicky a tedy nezmenitelny (Alespon ne natolik, ze by z toho pro nas kynula nejaka vyhoda ci dokonce odmena. A pro jiny [napr. generace] to delat nebudem.). Ona ta zmena prijde casem sama.

Nepokecame radeji vo nejakym dizajnu?
Za dvacet minut na Skype :)

6. 8. 2009 16:40 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Politika je hnědá, vždycky byla hnědá a zůstane hnědou navždy. Zelená tam nikdy nebude. :)

6. 8. 2009 16:37 Lukas Veverka / www.parasite.cz

No jó, tak to je jasné. :)

Ty prostě věříš, že by svět mohl fungovat lépe, kdyby na těch vedoucích pozicích seděli hodní, pravdomluvní a roztomilí lidé. :)
A mohli by místo vybírání daní nám rozdávat lízátka.

6. 8. 2009 16:29 Lukas Veverka / www.parasite.cz

:) já neřikám že s tím nejde nic dělat. Jen mám pocit že jsme to tak všichni chtěli ne? A teď když to máme tak nám to zas nevyhovuje?

Lidi jen pořád nadávají. Nikdo nechce pracovat. Jen více výhod pro sebe. Nic za to.

Na to já kašlu. Máme pár možností. Všichni. Podpořit jednu z existujících variant. Nepodpořit žádnou. Lobovat za svoje zájmy. Stát se jedním z nich. Vybrat si jinou zemi k životu. atd. Tím že platíš daně a pracuješ v této zemi je podporuješ víc než tím že jim dáš hlas nebo nedáš.

Já tu teď chvíli žít budu a pracovat taky, dobrovolně jsem se tak rozhodnul, jako všichni, a nadávat na to že tu žiji mě příjde trapné. A budu tu pracovat a žít podle svého kodexu. Podle své morálky. Tak jak bych žil v jakémkoliv jiném systému. A když se podívám na politickou scénu, zkouknu programy stran, tak vím že dnes budu volit Top09 prostě proto že jejich program se mě zamlouvá nejvíce.

Ale ty asi plánuješ nějakou revoluci že ano. Nebo jinak si to neumím vysvětlit. Možná by jsi se s náma mohl podělit o tvoje revoluční myšlenky jak by to tu mělo vypadat. :)

6. 8. 2009 16:13 ._.

A jeste jedna vec. Nikdo nenadava na modry nebe a zelenou travu, navic nikdo nechce, aby se volilo jedno z toho. Je to – slovy tveho primeru – asi tak, ze dnes mame nebe hnedy, ale nekdo nam furt rika, ze to je ve skutecnosti modra. Trava je taky hneda, ale zase jsem barvoslepy ja.

No a ja chci, aby trava byla zelena. Aby v ni bylo videt kazdy hovno. Tezko totiz dnes tu spoustu hoven v te hnede uvidis. A to je stav, ktery oni potrebuji a ktery naopak ja chci zmenit. Nic vic.

Takze jestli nekdo kritizuje nekoho, ze sere na travu, zatim co sam notne tlaci, nebo jineho v jeho tlaku toleruje, ci dokonce podporuje, pak tomu nerikam jinak, nez snaha na hovno!

6. 8. 2009 16:08 ._.

Bema tady nebudem rozebirat. Na toho je klavesnice skoda – jeste by nechal zavrit redakci apolitickyho Fontu.

Ale to, co rikas, ze to je mafie a nic s tim delat nejde a jenom se to musi vzit jako fakt, to je hruza. Proc to teda tak vsichni schovavaji? Proc konecne nereknou: "Lidi bezte do prdele, ja si tady delam svoje kseftiky, tu dovolenou mi platil CEZ, pac sem pro nej vydyndal kseft za 40 mld. Je mi ukradeny, vo co vam de, jestli se chcete mit jako ja, nechte se zvolit a jinak drzte hubu a platte dane, jinak nevim, z ceho budu zivej."
Az tohle reknou, bude to aspon koser. Ale to tak neni. NAvic je videt, jak lzou. Neustale lzou a lidi jim to zerou. Jen debil si dnes muze myslet, ze treba ta situace kolem tech dovolenych byla jak kristal. Ale oni blaboli a blabolia kdyz je to prestane bavit, tak reknouz, ze uz blabolili dost a ze uz blabolit nebudou a radeji obvini tu druhou stranu, aby se odvedla pozornost.

A i kdyz to muze byt fakt, tak to neznamena, ze to tak ma zustat. Vdyt je jedno, kdo vladne. Ne? Ten, kdo vladne, vladne a basta. Hotovo.
Proc teda resit korupci? Proc se srat klukum do vyberovych rizeni, kdyz to maji tak hezky rozjety. Proc vubec neco menit, kdyz to tak ma byt...

Tuze divny.
Ale uz sme zase tam... i kdyz to bylo o tom, tam sme byt nemeli.

6. 8. 2009 15:03 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Já ten bilboard chápu jen jako rejpnutí do těch trapných populistických nesmyslů.

Pokuď to mělo podporovat pravicové strany, tak mě tam taky něco chybí. I když jsou lidé, kteří maí čtvrtníčka zařazeného tak, že jim to smysl dává celkem jasnej.

No, nevím proč si myslíš že je Bém smažka, myslíš výraz co se používá u feťáků? Co fetuje pan Bém? Tipnul bych si že my dva jsme větší smažky než on.

Podvodník nepodvodník. Já jsem nikdy nechápal politiku jako spolek čestných hochů. Je to mafie. Tak jsme si ji zvolili. Před tím tu byli despotičtí diktátoři, monarchové a jiní vůdci. To jsme se rozhodli zrušit, ačkoliv je nad slunce jasné, že čím více se moc dělí mezi více osob, tím je to pro celek (stát například) horší a horší. Viz korporace. Soukromá firma na tom bude vždy lépe než korporace, která nikomu nepatří a o moc se tam dělí X lidí. A i tito lidé na vedoucích pozicích jsou podvodníci, zloději a lháři. Ale to jsme všichni. :) Takže, místo nadávání že nebe je modré a tráva zelená, si prostě vyber jednu nebo druhou věc.

6. 8. 2009 14:51 ._.

;)
Pod garazi mam uz veci (a lidi). Hanmba mluvit.

Ale nejde o to, ze nekdo nesdili mu politickej nazor. At si kdo chce co chce. To nevylucuje sice nejakou rozepri, ale jde o to, ze nekdo na jednom nenecha nit suchou a druhyho by nejradeji susil sam i kdyz jde o tu samou vec. Nejak mi tady chybi konkretni zaklad a konzistence podstaty veci. Vo co teda Crtnickovi de? Nema rad CSSD a chce, aby vyhrala ODS? Nebo mu jde o nejakou obecnou ci systemovou chybu?

Pripada mi - a predevsim kdyz se podivas na internetovy diskuse -, ze dneska je to asi takhle:
"Nemam rad CSSD Karle."
"Ty jsi ale hnusna modra straka Pepo."
"A ty jsi klasickej komunista Karle!"
Karel nakonec voli zeleny a Pepa k volbam vubec nejde, protoze ma neco dulezityho na praci.

Dneska rict, ze nesouhlasite s CSSD je jako rict, ze souhlasite s ODS. Ctvrtnicek podpori jednoho z nejvetsich ze soucasnych podvodniku a za par mesicu jinyho pokritizuje. S tim at jde nekam. Z jeho strany nejde o apoliticke vyjadreni nazoru ci nespokojenosti, ale vo agitku ve prospech konkretni partaje. A pokud to tak je, pak je to sice relevantni, ale minialne pro me to je marginalni a je to jako z blata do louze (i kdyz teda CSSD je spis to blato a ODS ta louze).

A navic – pac vo to tady asi de – to dela dost prapodivnym a patrne dalsim nefunkcnim zpusobem.

6. 8. 2009 14:20 Lukas Veverka / www.parasite.cz

:) A uz je tu zase opičák skákavý.

Jakou potvoru přikrmuje tím že ukazuje na nesmyslnost populistických hesel, postrádajícíh politický program?
To by mě zajímalo.

A stejně nechápu ty tvoje politické názory :)
Kde se to v tobě bere?

Jak u tebe může klesnout někdo kvůli svému politickému názoru, to fakt nechápu. To já musím být už asi u tebe zakopanej hluboko pod garáží kde parkuješ to ferrari.

6. 8. 2009 14:07 ._.

Hele ja to nechapu :(

Navic po D1 ve svem virtualnim Ferrari poskakuji 380 km/h a v te rychlosti mi prijde, ze Ctvrtnicek dela reklamu CSSD. A hodne lidi na tom bude stejne i ve svych realnych, byt mnohem pomalejsich, skorapkach. Takze nevim, nevim.

Navic Ctvrtnicek u me klesl uz tim, ze podporoval smazku Bema. Je to chytrej kluk, urcite to ma v ty hlave srovnany, ale tady mu ty kocky zacaly padat dost nepravidelne a na jednu stranu...
A jestli nekdo broji proti jedne potvore a na druhe strane prikrmuje jinou, pak mi jeho snaha prijde k nicemu.

6. 8. 2009 13:39 aaape

Neukazuje Čtvrtníček drahé hodinky? Možná v tom by měl být ten fór... A nebo budou následovat další "díly"...

6. 8. 2009 01:21 Ps1cho

A mě to zase nebaví. Pana Čtvrtníčka a jeho humor mám docela rád, ale tohle mi vtipné nepříjde. Mračící se herec s nic neříkajícím sloganem - no budiž, ale to vystihuje plakáty všech stran a tak jen díky podobnosti s volební grafikou čssd víme která strana je zrovna na mušce.

Z grafického hlediska není o čem diskutovat a o politice se tu bavit nechci.

5. 8. 2009 21:56 Lukas Veverka / www.parasite.cz

jirko nene, jsem tu. Ale po mych poslednich prispevcich lehce vulgarniho typu se snazim drzet zpatky.

Ja tomu rozumim co pises ale prijde me ze napriklad typicky levicovy volic temito plakaty nebude nijak ovlivnen a pro pravicoveho jsou uz ty puvodni cssd bilboardy sami o sobe motivem hodit hlas do prava. Ja proste nevim co tim chtel ctvrtnicek docilit. Mozna v tom jen zbytecne hledam neco co tam hledat nemam. Samozrejmne jako sranda me to bavi taky.

5. 8. 2009 21:12 jir_ka /www.zou.cz

> Lukáš

No já myslel, že jsi někde v hodní dolní bez netu... :)

Font se nemusí vyjadřovat k politice jako jeden muž, to určitě nechci, právě proto jsem se ptal, ktopak to sem dal. A ta kampaň ČSSD mě fakt štve a taky mám docela strach, jak ty předčasné volby dopadnou, není mi to jedno a článek (spíš tedy reakce/neakce fontu ) mě lehce nadzvedl.

Asi jsi byl mimo republiku, protože alespoň Brno a jeho okolí je poseto boardy, kde nám ČSSD sděluji pomocí floskulí, že slibují modré z nebe, co komu dají a komu co vezmou... a Petr Čtvrtníček má board, na kterém je v graficky identickém layoutu jako boardy ČSSD, věta, se kterou nelze než souhlasit. "Je přece správné zastat se slabšího" může na to někdo říci ne?...

5. 8. 2009 18:55 DRESING

tohle je hodně povedené :) tleskám

5. 8. 2009 17:13 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Ale no tak kluci. Jak to že se tu hašteříte bez mé přítomnoti :)
Já bych to Jirko neviděl tak černě. Všimnul jsem si, že zde Font opravdu často je apolitický, ale přiznám se, nevadí mě to.
Vlastně to často považuji ze korektní způsob předávání informace. Navíc, za koho by ten názor jako byl? Za Font jako časopis? Za Kafku? Já například dost často spolupracuji úzce s tím Skákavým grafikem, a s ním se neshodnu na politice ani v jednom bodě. Nedokážu si představit, že by se font vyjadřoval k politice jako jeden muž.

Na druhou stranu jsem ten bilboard vůbec nepochopil. Ani nevím čím by to mělo nastavovat zrcadlo. Příjde mě ten plakát bezzubý. Doufám že je to jen tím že to nechápu.

5. 8. 2009 16:30 jir_ka /www.zou.cz

> font

"Prostě nás to zaujalo, tak jsme to převzali s uvedením zdroje. Nic víc, nic míň, je to jen blog a někdy se sem dávají pouze odkazy na jinde publikované články"
> úsměvné

"Vaše starosti bychom chtěli mít. :-)"
> starost o věci veřejné je tedy něco mimo, no není to ojedinělý názor - setkávám se s ním neustále, ještě že tu máme Petra Č.

Dekomunizace - zde se musím za tu apolitičnost omluvit.

5. 8. 2009 16:08 font

Ježiši, to je zase kritika Jir_ko... Prostě nás to zaujalo, tak jsme to převzali s uvedením zdroje. Nic víc, nic míň, je to jen blog a někdy se sem dávají pouze odkazy na jinde publikované články... Vaše starosti bychom chtěli mít. :-) Nic ve zlém. Apolitický Font není, i když je to tady především o designu, již jsme x-krát podporovali (dekomunizace atd.) a komentovali politické dění (viz poslední Font Ve zkratce).
A kromě toho, zajímavý komentář sem můžete k těmto kratším článkům doplnit vy...

5. 8. 2009 15:49 jir_ka /www.zou.cz

Ale proč je stejně blbý titulek i tu? Myslel jsem, kdo to sem dal v této formě (CTRL/jabko + C > CTR/jabko +V) bez názoru, bez komentáře...? - díky
FONT jako vždy důsledně apoliticky - hluchý - slepý...

5. 8. 2009 15:38 font

autorem jsou Lidovky.cz, včetně titulku (viz Zdroj)

5. 8. 2009 15:21 jir_ka /www.zou.cz

Přoč ten titulek Fonte (kdo je konkrétně autorem tohoto článku)??
Čtvrtníček si z Paroubka přece nestřílí - nastavuje ČSSD a jejich voličům zrdcadlo. Ukazuje na nechutně-populistický způsob začátku volební kampaňě ČSSD. Díky za to Petře!




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.