Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Turistický spolek Lipensko představil logo a reklamní materiály

Nový časopis, který je obrazem dění na celém Lipensku, nová informační brožura ve třech jazykových mutacích a hlavně nové logo území. Nově založený Turistický spolek Lipenska (TSL) během prvních měsíců své činnosti produkuje materiály, které slouží k propagaci regionu pokrývajícího území od Stožce po Rožmberk nad Vltavou.

   

„Možná to zní zvláštně, ale na tomto území je to vůbec poprvé, kdy je celý region prezentován uceleně v jednom společném materiálu. Dosud se řada subjektů prezentovala samostatně, což samozřejmě všechny stojí mnohem více času, úsilí i peněz. Nová brožura je výborným pojítkem celého regionu a časopis je skutečně reprezentativní, jsme na něj pyšní,“ uvedla starostka Černé v Pošumaví Irena Pekárková.

Dlouhodobým cílem TSL je vytvořit na Lipensku silnou destinační společnost, která by integrovala zájmy celého regionu tak, aby Lipensko bylo konkurenceschopnou destinací evropského významu.

Lipensko má také nově vytvořené logo a grafický manuál, podle kterého bude vytvářet všechny materiály. „Nebylo jednoduché vytvořit logo území, které by přesně vystihlo specifika celého regionu. Hledali jsme inspirace v zahraniční, ale nakonec máme velice originální české logo. Chtěli jsme najít pojítko celého území, které by do jednoho znaku zahrnulo přírodu, historii, kulturu, lidi a přitom dát jasně najevo, že jsme turistickou oblastí,“ uvedl Jiří Mánek.

Nakonec podle jeho slov pomohly barvy, které člověk vnímá, když je na Lipensku. Je tu tekoucí řeka, je tu velká plocha lipenské nádrže, je tu blankytně modrá obloha a je tu svěží zeleň lesů a luk. „To jsou jasné identifikační barevné pásy, které nám grafik upravil. Udělal z nich totiž turistickou značku. Šipku, která je tolik typická pro českou turistiku a to v barvách typických pro Lipensko. Ve znaku je modrá tekoucí Vltava i dominantní plocha Lipna. Svěží zeleň i blankytně modré nebe a nechybí jasná definice oblasti – Lipensko, od Stožce po Rožmberk,“ dodal Mánek.

Logo teď bude zdobit všechny další materiály, které Turistický spolek Lipenska chystá. „Dalšími produkty, které budou následovat, budou tištěné tipy na výlet s větším mapovým detailem, profesionální webové stránky, aplikace do mobilních telefonů. V současnosti hledáme vhodné dodavatele pro tyto nástroje marketingu, jaké známe z moderních evropských destinací v Rakousku, Itálii nebo Norsku,“ uvedl Mánek.

Zdroj a více na www.zakrasnejsivimperk.cz.

 

Jak se vám líbí logo s turistickou značkou a šipkou vpravo?

Autora této vcelku vydařené práce zatím neznáme, třeba se nám sám přihlásí. :-)

 

AKTUALIZACE ČLÁNKU (24. 10. 2016)

Autorem loga Lipenska je designér David Plouhar, který popsal svou práci takto:  „Lipensko je moje srdeční záležitost, od malička sem rád jezdím, takže práce pro tuto oblast pro mě byla radostnou výzvou. Zadání grafiky bylo sice jasné, ale spojit vše do jednoho všeříkajícího celku nebylo na začátku až tak jednoduché. Předložené vzory byly Lago di Garda, Trentino, Livigno a jiné destinace, ale taková grafika pro mě nevystihovala podstatu českého Lipenska. Nakonec jsem vyšel tedy z barev, které jsou pro tuto krásnou oblast charakteristické. Modrá tekoucí Vltava,  dominantní plocha Lipna, svěží a čistá okolní zeleň a blankytně modré nebe. To byly totiž tři jasné barevné pruhy, které na mě „svítily“ takřka ze všech fotografií Lipenska. Pak už stačilo jim dát tu správnou formu a šipka, vyjadřující směr, plynutí vody, dynamiku a oblíbený český turismus se přímo nabízela. Díky tomu nakonec vznikl jasný, čitelný a všem srozumitelný grafický symbol, který jsem doplnil dalším jasným vymezením oblasti namísto obvyklého sloganu a sice: Lipensko - od Stožce po Rožmberk.“

Prezentace k nahlédnutí zde: prezentace_final.pdf

 

Pár slov autora ke komentářům:

Nevím, jak hodnotitelé došli k Adidasu, ale přece ne všechno, co má 3 pruhy, musí být nutně Adidas?! :-))
Protože pokud, jak píše „Karel“, je logo tvořeno 3 pruhy, každý obarvený na jinou barvu a v jiné poloze (horizontální), tak už to přece není Adidas. :-) Stačí si vyhledat současnou i předešlou podobu loga Adidas a už na první pohled je patrné, že to s ním nemá nic společného...
 
A co se šipky týče, tak je to opět sporné, neboť ta vznikla takříkajíc sama (což vím samozřejmě jen já :-), ale jak vznikla, tak už zůstala, protože krásně vyjádřila podstatu celé oblasti a splnila do puntíku zadání pro logo této destinace…
Samozřejmě si nikdo tím ale nepřivlastňuje šipku vídanou na stezkách a v lesích ČR. Mohl ji použít kdokoliv v jakékoliv destinaci ČR, ale pokud vím, tak se tak dosud nestalo.
Nicméně vzhledem k tomu, že je to veřejně natolik známý symbol, usnadňuje zapamatovatelnost a čitelnost loga a kromě jiného to s filosofického hlediska není vůbec v kolizi s KČT, ba naopak.

Komentáře k článku

11. 10. 2016 10:32 Johny

Karel: Adidas je "nastopéro" registrovaná znáčka, takže tam tahle starost každopádně odpadá. Co se KČT týče, tak tady myslim vpohodě. Jako ta daná značka to úplně nefunguje, ty mají jasně daná pravidla a tohle krom tvaru porušuje všechny z nich a je to od nich relativně zjevně odlišitelné do té úrovně, že se nejedná přímo o značku KČT. Spíš by mi trápilo jak to funguje/nefunguje s tou písmo-částí.

10. 10. 2016 22:40 * Karel *

Mě se to líbí, ALE: rozhodně bych si to nedovolil bez souhlasu KČT. Je to prostě taková trošku vykrádačka, přivlastnění si něčeho, co nepatří jen Lipensku. Možná je chyba, že turisté ty značky nemají nějak právně ošetřené. I tak si ale myslím, že je to napadnutelné. Vzpomeňme na kampaň ODS se sloganem "Po modré společně" z roku 2006. To se snad, pokud se nepletu, schylovalo i k soudnímu sporu, kdy nakonec ODS raději turistickou šipku přestala používat. Vadila ale asi spíš političnost, zde se jedná o stejnou oblast kultury – turistiku. To ale vznáší otázku, jestli třeba logo Adidas, s jiným textem (např. Sportovní obuv), ale se stejným symbolem a obarvené na tři jiné než běžné barvy, je v pořádku, pokud by ho měl například nějaký obchodník s obuví. Zde asi každý řekne, že to v pořádku není. Tak jak je to s tou turistickou šipkou? ... Třeba to svolení KČT Lipensko má.

10. 10. 2016 18:02 Johny

To logo plzně má takových možností!!!

10. 10. 2016 16:45 speedy

Vzhledem k jejich rozpočtu je to slušná práce.

10. 10. 2016 14:18 jakub

jo, šipky jsou teď v kurzu




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.