Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Slovensko má nové logo – Good Idea Slovakia

Good Idea Slovakia – Dobrý nápad Slovensko je ode dneška novým symbolem, kterým se bude Slovenská republika prezentovat doma i v zahraničí.

Ministerstvo zahraničných vecí dnes predstavilo nové logo Slovenska, ktoré nahradí zaužívaného motýľa či iné logá a slogany, ktoré boli doteraz používané na prezentovanie našej krajiny za jej hranicami. Štát do neho investoval približne 80-tisíc eur.

Štyri piliere Slovenska

Šéf slovenskej diplomacie Miroslav Lajčák poznamenal, že na finálnom prevedení novej značky pracovali približne sedem rokov. Aj preto hovorí, že tento projekt nemá na Slovensku obdobu.

Nové logo a slogan má podľa ministra prezentovať štyri základné vlastnosti charakteristické pre Slovensko: rôznorodosť, vynachádzavosť, vitalita a autentickosť.

„Prosím, prijmite ho v dobre vôle a bez predsudkov,“ odkázal verejnosti Lajčák.

Minister zahraničných vecí pritom neskrýval, že sa týmto počinom chce Slovensko priblížiť ku krajinám ako Veľká Británia či Nemecko. Tie už takýto jednoliaty vizuál totiž vo svojej komunikácii smerom do zahraničia využívajú.

Používať ho majú ako ministerstvá, tak bude k dispozícii aj regionálnym či súkromným inštitúciám. Stať sa má tak postupne do konca roka.

 

Slovensko ako kolíska nápadov

Simona Bubánová, šéfka agentúry Creative Department, ktorá logo realizovala tvrdí, že vychádzali z toho, že Slovensko dáva svetu inovátorov a nositeľov nových myšlienok, dobrých nápadov, preto Good Idea Slovakia (Dobrý nápad Slovensko).

Podľa nej je tiež dôležité, aby už deti v škole nemuseli memorovať vybrané slová, ale radšej názvy spoločností, ktoré robia dobré meno Slovenska v zahraničí.

„Sme malá krajina a neoplývame nerastným bohatstvom, preto musíme predávať myšlienky. Ak je niečo, na čo môžeme byť naozaj hrdí, je to sila ideí. Preto predstavme svetu Slovensko, v ktorom sa nápady rodia, ale aj menia na skutočnosť. Predstavme krajinu dobrých nápad,“ vysvetľujú význam nového loga Ministerstvo zahraničných vecí SR a agentúra Creative Department.

Miroslav Lajčák zároveň upozornil, že úspech projektu bude závisieť aj od bežných ľudí na Slovensku.

„Musia byť s ním stotožnení. Ten vizuál totiž nevznikol niekde v zatvorenom kabinete.  Aj vďaka tomu odráža očakávania ľudí,“ dodal prvý muž slovenskej diplomacie.

Zdroj a více zde.

 


Komentáře k článku

8. 6. 2016 14:58 Johny

Nechápu o co v tom jde :-/

24. 5. 2016 17:16 * Karel *

Je to divné. Ke Slovensku mi to nesedí. Možná je to jen geniální a já to nechápu. Možná zbytečně pompézní a barevné jak z lunaparku.

Ale tohle je dobré: http://1url.cz/Bt1Ec

17. 5. 2016 13:54 a.-

Ani jsem si toho loga nikdy nevšimla... Kvalitka...

9. 5. 2016 13:31 paf

https://www.typotheque.com/blog/slovakia_launched_new_branding_of_the_country_using_typotheque_fonts

Spot a animace povedené.
Ale autoři zapomněli, že každý nebude koukat na jejich spot.
Logo má být aplikovatelné na všem a fungovat i samo o sobě,
tohle je skoro nepoužitelné, při zmenšení se úplně ztrací.
Originalita za každou cenu.
Zase jedna konceptuální hříčka, Good idea tak akorát sama pro sebe.

7. 5. 2016 01:35 Peter

Nie,nepaci sami to. Tak ako motyl predtym, ktoreho v podstate kazdy odignoroval, lebo so slovenskom nemal nic spolocne, bohuzial ani toto si nikoho neziska. Preco nemozme mat normalne logo ako ostatne turisticke destinacie: Chorvatsko, Turecko, nieco s nasim statnym znakom, co by sme si hrdo dali do kazdeho letaku ci publikacie? Toto nas vobec neprezentuje. Prezentuje to znacku Good Idea a Slovensko je tam len ako taky privesok

4. 5. 2016 14:00 Typoadesign_Radim Zahraj

Ano mate pravdu, tento projekt OPRAVDU nemá na Slovensku obdobu:-) Mozna kdyby toi zverejnili pred 7 lety byl by jedinecny v ramci celeho sveta. Takto jste prisli s "krizkem po funuse".

3. 5. 2016 18:58 Martin Pecina | book-design.eu

Dosti špatně realizovaný dobrý nápad postavit vizuál země na mnohovrstevnaté typografii. Předně je pitomost kombinovat tolik řezů ZÁROVEŇ s tolika barvami. Barvy u tak hravého řešení měly být maximálně dvě (bílá plus pestrá), protože dostatečné variability je docíleno vrstvením řezů přes sebe. U vizuálu, kde hlavní roli hraje písmo, mají být veškeré ostatní elementy značně upozaděné, aby nebyl výsledkem chaos. Čili primární má zůstat písmo, ostatní obrazové sdělení je naopak třeba potlačit, zjednodušit (barevně, výrazově atd.). Variabilní vizuální styl je těžké ohlídat, aby se nerozpliznul, takže tady bych to viděl na relativně přísný manuál, který stanoví způsob vrstvení řezů přes sebe, povolené (a zakázané) kombinace a také jasná pravidla pro nakládání s kompozici, ať už to znamená, že bude přísně centrální, či jinak jednoznačně koncipovaná.

3. 5. 2016 11:52 Petr

Tve :D

2. 5. 2016 22:17 stará škola

Boha jeho, asi mnoho borovičky padlo na tuto psychedelickou kreaci.
Jaksi se zapomíná, že logotyp s piktogramem by měly býti pokud možno co nejjednodušší a ve své vizuální sdílnosti pokud možno snadno identifikovatelná jako např. dopravní značky, které jsou jasnou a pochopitelnou informací. Myslím si, že motýl byl pro Slovensko ideální, anžto pod jeho smyslovou ikonografií si můžeme představit od přírodních krás našich sousedů po i autory proklamovanou "dobrou ideu a kreativitu" (vizuální kreace různých druhů motýlů a i samotná transmutace larvy do nádherného motýla). Takže ta nová kreace snad do nějakého trochu odvážnějšího bedekru, či časopisu v grafice stylu Davida Carsna nebo našeho českého Živlu, ale ne proboha jako logotyp prezentující územní celek....
Jinak mí slovenští příbuzní a přátelé by řekli, že to urobil kýsi ko...t a že to je na p...u.

2. 5. 2016 16:43 Dan

martin xburm24: ale to je reklama na ESET antivirus :), je to slovenská firma, tak ji v reklamě ukazují jako příklad slovenské invence (jako my měli kostky cukru v památné reklamě předsednictví)... a u sportu se Slováci patrně chlubí cyklistou Saganem...

2. 5. 2016 16:36 martin

Ten banner s textem Smart Ideas vypadá spíše jako reklama na Eset Antivirus :)
https://www.mojandroid.sk/infografika-eset-smart-security-8-nod32-antivirus-8/

1. 5. 2016 14:59 KAREL IV., JAKÝ BYL

Načakáš, kým budú oblasti ľudskej činnosti, ktoré sú hlavne vidieť, priťahovať normálnych ľudí a nie chudákov s papiemi na hlavu. Včera v zemlyanke, dnes pán!

30. 4. 2016 16:00 Martin

To mi odľahlo :)

30. 4. 2016 15:56 Alexej Alexejevič Alexejev

Nie, nebola. Potrebuješ manuál k frkom?

30. 4. 2016 15:36 Martin

Nižšie bolo spomenuté meno Petry Štefankovej. Bola v autorskom tíme? Jej práce poznám, je vynikajúca ilustrátorka.
Ale tento vizuál vo výsledku žiaľ nemá s výtvarnou čistotou jej tvorby veľa spoločného.

30. 4. 2016 14:43 Sociálne siete vraj vedú ku kríze identity

No hurá! Konečne niekto v tzv. mienkotvorných médiách nabral odvahu a dovolil si naznačiť za čo v Ľuptáklike získaš titul PhDr ;) A ako tí, ktorí k remeslu ani len nepričuchli a aj tak sú pečení, varení? Lebo to sa dá ;)

Flákač Hitler si frustráciu z priemernosti a z toho, že nie každý ho bezmedzne miloval ako jeho matka, riešil tak, že hľadal vinníkov svojej mizérie. Raz to boli socialisti, potom odborári a sústavne Židia.

30. 4. 2016 14:02 Martin

Neviem, toto je ťažko stráviť.
Ani nie tak logo samotné, ale jeho funkčnosť a použiteľnosť. Nie je to nič nadčasové, je to tak na možno na jednosezónnu reklamnú kampaň.
A navyše branding štátnej správy opajcnutý od Nemecka.
Samé GOOD IDEAS... alebo blamáž?
https://dennikn.sk/445529/ministerstva-dostanu-jednotne-loga-grafici-vidia-podobnost-nemeckymi/

30. 4. 2016 12:02 Gény verzus výchova

Výsledok jedenásť rokov vývoja popri štúdiu nezáživných odborných predmetov. DIDO Award 2006, Štefanková.

29. 4. 2016 23:20 Avie

Budu oponovat předchozím komentářům. Mám rád hravý značky a tahle práce se mi opravdu líbí. Výsledek je mnohem emotivnější a vlastně i reprezentativnější než motýl. Na první dobrou mi to evokuje Slovensko, jako pestrou, zajímavou, nápadům otevřenou zemi. Motýl? No fajn, ale podobně laděných značek je spousta. Nové logo je originální a myslím, že i výborně zapamatovatelné.

29. 4. 2016 21:22 SK

Strašný trapas.
Neoriginálny prekombinovaný mačkopes, bez vkusu, bez línie, bez duše a v podstate bez nápadu.
Toto mohol byť produkt prvého brainstormingu a nie výsledok sedemročného vývoja.

29. 4. 2016 17:55 KJSDkj

Pěknej průsej...

29. 4. 2016 17:19 Jirka

Tak toto je řádně překombinovanej šmejd. O to smutnější je, že to vznikalo 7 let :-D

29. 4. 2016 15:19 wgx

Zajímal by mě důvod změny původního loga s motýlem. Jinak si myslím, že logo je příliš složité, přitom nic neříkající. Taky mi vůbec nesedí tvarosloví, kterému nerozumím - Dobrá myšlenka Slovensko - co to má jako znamenat? I ten vizuál je samá idea a ideas.. Na jedné ploše hned 3x.. Chytré nápady, Nápady ze Slovenska dorý nápad.. co to je? Myslím, že toto není moc dobrý nápad..




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.