Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

OnLive vsadil také na 3D stuhu

Společnost OnLive, provozující jednu z nejvýkonnějších služeb typu Games On Demand – technologii přinášející herní tituly předních výrobců do TV, Maců či PC přes internet, představila nové moderní logo…

I když nová identita OnLive obsahuje všechna klišé, která může člověk očekávat – technický bezpatkový font, 3D kruh s přechody a stíny, který uvnitř vytváří tlačítko Play, animované světelné odrazy na webových stránkách – výsledný dojem odpovídá účelu zaměření OnLive a působí ve svém celku kompaktně.

Obrázky produktů naleznete zde.

Je v dnešní záplavě nových geometrických 3D log možné přijít s něčím originálním? Téměř se zdá, že ne. Důležité ale vždy zůstane zabránit zaměnitelnosti v daném segmentu (vůči nejbližší konkurenci) a vybrat řešení, které dobře "sedí" dané společnosti či produktu.

Je to ale pak stále ještě o těžce se rodícím grafikově nápadu nebo jen o řemeslné zručnosti a "nastudování" aktuálních módních trendů?

Takhle vypadají další podobná moderní loga z poslední doby. Líbí se vám?


Komentáře k článku

16. 4. 2009 22:46 michal:.

Az na to, ze normalniho cloveka pri kratkodobem pohledu ho tyto veci o nekonecnosti a hrani vubec nenapadnou...Na bilem pozadi mi stiny stuhy evokuji špínu, na cernem pozadi vypada pekne, ale nechapu obri velikost pri aplikacich na nekterych vyrobcich...:.

16. 4. 2009 21:00 Tomáš Ledba

toto logo se mi líbí, plasticke zpracovani efektne spojuje symboliku Mobiovy pasky, jakozto nekonecnosti a symbolu play pro hrani, spusteni ... tim padem nam vznika slogan "nekonecne hrani", coz docela odpovida smyslu teto sluzby ....

16. 4. 2009 09:56 Ps1cho

Roman Kyselý> Příjde mi hloupé zavrhnout logo jenom kvůli tomu že je "3D". Já osobně vidím loga s různými gradienty jako kvalitní alternativu ke klasickým plochým značkám. Ani v tomto případě neplatí že by každé z nich mělo náboj, a chyběla mu nadčasovost - jediné na čem záleží je šikovnost a kreativita tvůrce.

15. 4. 2009 21:06 Roman Kyselý

S tou "vizualizací" jsme se Lukáši asi nepochopili. Měl jsem na mysli grafické značky, které používají následující "efekty" - 3D, rádoby 3D, méně plastické, více plastické, přechody, stíny a já nevím co ještě. Jsou momentálně "in", to je pravda, sypou se na nás ze všech stran jako z nějaké tuningové velkovýrobny, supermarketu, fabriky... zkrátka působí uměle. Na první pohled mají náboj všechny, podívejme se na ně 10x za den, zjistíme, že střelný prach jim došel.

15. 4. 2009 20:51 no predsa ja!

tazko sa rodiaci napad sa stane trendom a remeselnici potom vyrabaju dokial sa napad neopotrebuje ;) nasledne pride srotovne, sucasne a nezavisle od neho dalsi tazko sa rodiaci napad ;) cyk cyk cyk

15. 4. 2009 16:23 lumir kajnar

Kouzlo originality dnes nespočívá v logu samotném, ale v tom, jak se s ním pracuje a jestli se někdo zasadí o to, aby přežilo další 2 roky. Kvalitní produkt, dobře zvládnutá komunikace a jakási smysluplná filozofie znčky obhájí i logo, které vzešlo z dobových trendů.

15. 4. 2009 15:06 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Ale je zajimave a to je zrejmne minusovej bod, jak ty loga vypadaji jak z jedne rodiny, ci od jedne firmy, pritom jsou od ruznych tvurcu a pro naprosto navzajem nesouvisejici podniky. To neni moc stastne.

15. 4. 2009 15:04 Lukas Veverka / www.parasite.cz

No je zvlastni to nazyvat 3D vizualizaci. O vizualizaci tu prave ted nejde. Logo samotne je 3D. Navic 3D loga se delaji od jakziva, jen v posledni dobe se tvori za pomoci gradientu a odlesku, driv byli vice graficke.

15. 4. 2009 14:22 Roman Kyselý

Font a barevnost působí skvěle. Horší je to se symbolem. Samotný trojúhelník evokující tlačítko "Play" by na mě působil lépe. V současné značce jej hledám. S 3D vizualizací značek mám zkrátka problém - ztrácí svou "čistotu".

15. 4. 2009 14:01 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Vypada to na profi praci. Ten symbol PLAY tam neni tak patrnej jak by mohl ale to tolik ani nevadi. Nevyrabeji prece prehravace. Ja osobne proti 3D a gradientum nic nemam. Osobne me vadi jen ty 3D tunningy jinak graficky peknych log. Kdyz je logo navrzeno jako 3D tak v tom zadny problem nevidim.

15. 4. 2009 12:17 janzabransky

Logo vypadá velmi atraktivně. Nezaměnitelnost a oroginalita je však diskutabilní. V dnešní době trendů je velmi cenné pro designéry vytvořit a pro firmy mít nezaměnitelné a originální logo. Tím nechci snižovat hodnotu loga Onlive. Nedá se mu upřít výraznost a přitažlivost. Spotřebitel nad originalitou v logodesignu tolik nepřemýšlí jako my co jsme v tom denně namočení po uši. Pro něho a stejně tak i pro firmu Onlive bude nejdůležitější aby se logo cílovce prostě líbilo a to tohle logo plní.

BTW logo Power je opravdu krásné. nemůžu se na něj vynadívat :-)

15. 4. 2009 12:14 Ps1cho

Logo onlive se mi líbí. Je to sice klišé, možná i kýč, ale co je hlavní - bude plnit svůj účel. Pomůže odlišit produkty firmy onlive od konkurence a zároveň je dost jednoduché na zapamatování. Od pohledu vidím, že varianta bez gradientů, popř. čb nebude problém a nesníží příliš rozpoznatelnost loga. Jde o kvalitní řemeslnou práci - nic víc, nic míň. Hodnotím známkou 2. (jedničku si schovávám pro loga která kromě všeho výše zmíňeného mají ještě nějáký vtip, nebo nápad).

15. 4. 2009 12:14 Dan

Ono to možná bude mít co dočinění s Möbiovým pruhem jako symbolem nekonečnosti, která se v podstatě pojí s filozofií systému onlive. Takže i když to nemá žádnou originalitu, docela se to hodí :))




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.