Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Největší spořitelní družstvo v ČR změnilo logo

Moravský Peněžní Ústav, největší spořitelní družstvo v ČR, od 1. prosince 2008 definitivně opustilo logo, které používalo od roku 1996. Nově navržená podoba reprezentuje zejména vizi spolupráce s klienty a novou cestu. Kompletní redesign loga proběhl in-house…

Levá část loga symbolizuje tým bankéřů, kteří připravují pro klienty zajímavé podmínky úrokových sazeb a jejich přístup péče o klienta v osobním bankovnictví. Pravou část představuje klient se svými vklady. "Pokud se klient rozhodne uložit si u nás prostředky, obě strany a jejich myšlenky se setkají – to je prolnutí stran uprostřed loga. Tím začíná spolupráce, cesta s klientem, péče o něj, vzájemná komunikace, vzájemné posilování a stabilita. Nové logo je zobrazením myšlenek přístupu Moravského Peněžního Ústavu ke klientům," představuje logo Tomáš Malach, marketingový manažer Moravského Peněžního Ústavu.

Tvůrce loga grafik Vladan Synek o novém logu řekl: "Redesignovaná značka navazuje na fragment původního loga – šikmý rostoucí prvek uvnitř čtverce, který však nadále rozvíjí na zcela novém myšlenkovém základě."

zdroj: http://www.mesec.cz/tiskove-zpravy/nejvetsi-sporitelni-druzstvo-v-cr-zmenilo-logo

Náš názor

Dosavadní logo nám trochu připomínalo známou značku Deutsche Bank z roku 1974, jejímž autorem je Anton Stankowski. Tato inspirace (asi ne tak úplně náhodná) zavedenou bankou již další možnost k redesignu nenabídla. Proto došlo k zásadnější změně – pouze se zachováním firemní barevnosti.

Nové logo má být v duchu aktuálních trendů přátelštější a modernější. Již žádná studená geometrie, ale dynamický, prostorový, stínovaný, poloprůhledný šál! To je v pořádku a logo není špatné (třeba písmo a celková kompozice jsou mnohem lepší než u minulé verze). Problémem ale i u nového loga je malá originalita. Mohou tyto "trendy" stuhy plnit identifikační roli v už tak přeznačkovaném světě?

Ale jinak hodnotíme značku celkem kladně, tak za 2-. Bude záležet na celkovém vizuálním stylu, zda dokáže symbol využít a doplnit jej ev. o další unikátní prvky…

Jaký je váš názor?


Komentáře k článku

16. 12. 2008 15:35 Dave

už vim, co mi to furt připomíná! Na stejné logo koukám každej den na DVD Sencor při přehledu pořadů UPC (na webu jsem to zatim nenašel).....

13. 12. 2008 13:08 Pepa

já plně souhlasím s Michalem níže: "nezapamatovatelné, neoriginální, nudné, nic neříkající" je dokonale výstižná charakteristika. mizernej amatérskej symbol a vedle něj tupě mimo kontext vysázenej název v Myriad :-/

13. 12. 2008 10:50 Pavel

To by mě tedy zajímalo podle jakých pravidel...

12. 12. 2008 16:06 petr

podle pravidel je ale malé m správně

12. 12. 2008 15:22 Jrka

r!CCi°21 - souhlas, mě taky vadí

12. 12. 2008 14:43 r!CCi°21

Já nevím, ale mě tam stále vadí to malé m na začátku... :-/
Jinak pěkný redesign :)

12. 12. 2008 14:26 m2s

logo je fajn :)

12. 12. 2008 13:18 honza / RA30412.com

nemyslím si, že logo nutně musí mít čitelný "vtip". dokonce mě občas příliš vypointovaná loga rozčilují po delší době... nakonec vždy zůstane jen pocit z tvaru, barev a vizuální identity. Nový symbol je sice trochu sterilní a trendy, ale na druhou stranu taky působí celkem profi dojmem, což si myslím že je dnes u podobných organizací největší problém (viz. například Slavie). Na krkolomné explikace bych se vykašlal, je to prostě nový znak, obrázek, který subjekt charakterizuje, a ten mě čistě vizuálně vůbec neuráží. spousta důležitých bank a společností mají jako logo v podstatě pouze obrázek či symbol bez příliš zjevné pointy či vztahu k cíli podnikání, někdy z tracice například, ale fungují skvěle a působí profesionálně... Tak proč nezaložit novou tradici?

12. 12. 2008 13:08 Michal

Podle meho nazoru velice spatne logo, nelibi se mi. Nic mi nerika a to vysvetleni, ze leva strana bankeri a prava klienti a stred jejich propojeni, to by se dalo rict skoro o jakemkoliv tvaru. Toto logo je pro me nezapamatovatelne a neoriginalni, nudne a nic nerikajici. Mozna tam trochu vidim pismeno M, ale to na veci z meho pohledu nic nemeni. Logo nema zadny vtip, spis pripomina nejaky most nebo sroubovici DNA. Myslim, ze 3d znackam ted zase na kratsi dobu odzvonilo...

12. 12. 2008 11:55 petr

Logo se mi líbí, ústav na mě teď působí dobrým dojmem. Dávám dvojku (jistě by se dalo najít zajímavější písmo než Myriad).

Zajímavé je srovnání explikace grafika Synka a managera Malacha – levá strana bankéři, pravá strana klient s vklady... Takové pohádky akorát dělají z klientů blbce.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.