Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Gdaňsk má nové logo

Vydařenou vizuální identitu postavenou na moderně stylizovaném historickém znaku představilo významné polské město Gdaňsk. Tleskáme.

Město na identitě pracovalo asi rok s vysokou uměleckou školou Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku pod vedením Prof. Sławomira Witkowskiho. Celkové náklady na nový corporate design se odhadují na ekvivalent 25 000 eur. Z toho 3 500 eur bylo vyplaceno jako honorář Akademii.

*** sem kresba

Základem identity je citlivé překreslení tradičního znaku, jeho zjednodušení a moderní styl.

*** sem sdilena identita

Dalším důležitým prvkem je zavedení sdílené identity města. To je u nás stále problém (roztříštěná identita např. Prahy a jejích městských částí a organizací je častým terčem naší kritiky).

Zdroj a více na designtagebuch.de.

 

** se politechnika

Pro zajímavost – již dříve (asi před 4 roky) jsme obdivovali i stylizaci znaku města Gdaňsk v logu univerzity Politechnika Gdańska. Autor: mamastudio.

Zdroj a více www.underconsideration.com.

 

Která stylizace znaku se vám líbí více (podle nás jsou skvělé obě :)) ?


Komentáře k článku

18. 11. 2016 10:41 Ondřej

Tady se taky schyluje k nádheře, Týn nad Vltavou už vybral 5 postupujících návrhů na nové logo: http://www.tnv.cz/vismo/dokumenty2.asp?id_org=17212&id=9843

1. 11. 2016 14:50 DH

rozhodně lepší cesta, než různé šipky, podtržení, kopečky, sluníčka nebo smajlíci :)

31. 10. 2016 14:01 wgx

Hezká stylizace erbu

31. 10. 2016 11:42 Vera Maresova

souhlasím s JV
vizuálně je to určitě příjemnější než původní znak ...

31. 10. 2016 11:32 JV

Zajímalo by mě, čemu přesně redakce tleská. Obecně chápu a souhlasím s používáním erbu jako východiska pro loga měst, nicméně logo by (obzvláště v situacích kde je původní znak velmi komplikovaný) mělo myslím fungovat jako jeho vizuální zkratka, případně doplňek. To, co tu vidíme, zkratkou rozhodně není, troufl bych si dokonce tvrdit že jde o přesný opak: překres na hexagonální mřížku (samo o sobě značně svévolné rozhodnutí) z původního erbu dělá lehce úsměvnou, "low-fi" ale stále pořádně komplikovanou značku, ve které se ztrácí význam původních prvků, ty ale z nějakého důvodu skoro všechny zůstávají. Vztah mezi znakem a logem tedy není vzájemně se doplňující, ale duplicitní: dvě stylizace téhož, obě značně poplatné době vzniku, ta druhá ale ještě navíc bez existence první částečně nečitelná. Sdílená identita je určitě chvályhodná věc a netvrdím že jde celkově o nějaký průšvih, fungovat to bude, ale naprosto nerozumím klíči, kterým redakce vybírá ukázky zahraničních prací, toto není špičkové logo ani identita, pouze lehce rozporuplný příklad přístup který tu občas propagujete.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.