Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

ETA po více než 60 letech mění logo

Český výrobce malých domácích spotřebičů ETA změnil po více než 60 letech své logo. Namísto dosavadního oválu á la Ford přechází na volně psaný nápis. Změna značky je jedním z kroků, které by měly přispět k posílení pozice na trhu…

Před nedávnem došlo ke spuštění celoplošné reklamní kampaně představující nové logo značky ETA. To bylo výrazně změněno poprvé od založení společnosti v roce 1943. Nové logo vytvořila agentura FireFly, která vyvinula loga jako UPS, Samsung nebo Microsoft.

Součástí loga se nově stal i slogan "Tady je doma", který odkazuje na tradici značky ETA. Reklamní kampaň zahrnuje jak tištěná média, tak televizi a vytvořila ji agentura Kaspen. Reklamní spot režíroval Jaromír Malý, který má bohaté zkušenosti z natáčení reklam například na Becherovku, Škodu, Radegast nebo Kooperativu.

"Převážně žlutá barva nového loga by měla značku odlišit od jiných známých značek na trhu," řekla marketingová manažerka firmy Dagmar Zweschperová.
Eta se zaměřuje na vývoj, výrobu a prodej spotřebičů pro domácnost. Na trhu má 13,5% podíl. Hlavním produktem firmy jsou vysavače, kde dosahuje pětinového tržního podílu. Eta zhruba 60 % své produkce prodává na domácím trhu, 20 % na Slovensku a zbylou produkci vyváží zejména na Ukrajinu a do Ruska. V Česku v současnosti provozuje 43 vlastních prodejen, na Slovensku pět. Všechny by měly postupně projít modernizací.

Firmu od loňského června vlastní česká investiční společnost Benson Oak. Loni vykázala tržby v celkové výši jedné miliardy korun. Noví majitelé plánují v roce 2011 zdvojnásobit tržby na dvě miliardy.
Zdroj: http://www.financninoviny.cz/index_view.php?id=333686

Více ukázek na http://www.eta.cz/

Nová značka sice není výjimečným designérským počinem, nicméně je lepší než dosavadní do oválu deformované znaky. Působí svěže a výrazně. Kurzívní Avant Garde Gothic pod nově nakresleným logem se nám již líbí méně, ale to je možné časem změnit.

Drobný detail: málokdo píše písmeno "t" tak, jak je v novém logu. Jak vy píšete malé "t"? Děláte také přeškrtnuté "l" s bříškem nebo spíše do špičky - jako jedničku, případně jen shora vedený tah jako je v logu Citroenu Xantia?

O dosavadním logu ETA a corporate výrobců elektrospotřebičů jsme psali ve Fontu 69.

Jak se vám nová ETA líbí?


Komentáře k článku

4. 3. 2009 20:48 Valdo

Mne sa viac páčilo pôvodné logo. Bolo výrazné a nadčasové. v obchode naň padol pohľad, lebo ,,kričalo" zo spotrebičov. Bolo tradičné a zaujímavé.

16. 10. 2008 10:15 harp

To loge je sice retro, ale mne sa paci. V tomto pripade odzrkadluje tradiciu znacky a retro je pri ete trendy. Z mojho pohladu...

29. 9. 2008 22:43 martina

tak oni neměli kam vecpat tu hlášku "tady je doma" tak kvůli tomu udělali nový logo NE? To je pochopitelný :D :D :D :D hehehe, hrůza

29. 9. 2008 14:36 skutik

Myslim, ze by ta sipka mela byt naopak =) podle me je to nudne, typoska docela nestastna a ma to podstatne horsi kontrast nez puvodni logo. Tecka =)))

28. 9. 2008 09:33 petr flíček

Mě se nové logo "eta" líbí. Podle mě je to dobrá práce. Tečka.

24. 9. 2008 22:13 miretc

Už dlouho jsem chtěl do ety napsat, jestli neuvažují o změně loga, dokonce sem si do šuplíku nějaké stvořil. Nevím nevím...Snaha o tradiční logo, ale bez tradice. Ctělo to spíše redesign směrem vpřed, než pokus o vychílení časové osy.

24. 9. 2008 18:27 aleso

taky jsem to napoprvé četl jako elta...

24. 9. 2008 10:12 Kanibal

Ona nová značka hlavně vypadá nic moc právě na žlutém pozadí - ve žlutém provedení na černém pozadí je to lepší... i když pořád vcelku bída. Nikoho asi nepřekvapí, že se FireFly touto realizací ani na svém webu nechlubí ;) Známe jak občas/často funguje spolupráce s klientem: bere agenturu jako nějakého poradce, kterého má potřebu přesvědčit, že to takhle musí být, že jsou jeho zákazníci takto zvyklí...

23. 9. 2008 16:22 Tomáš Ledba

je to nudny a spatne provedeny redesign .. typografie je priserna a ackoliv predchozi logo take nestalo za nic, alespon bylo vyrazne.. zlute odliseni od konkurence je sice pekne, ale jak bude vypadat na prevazne bilych krabicich od spotrebicu nevim ..skoda ..dalo se z toho vytezit daleko vic ..

23. 9. 2008 11:01 Che

Nieje to nahodou kvoli tomu aby mohli vstupit aj na spanielsky trh pod nazvom ELA? Tam sa totiz so svojim nazvom velmi asi presadit nemozu :P

23. 9. 2008 10:03 Hykal

skoro mi to připadá jako že se přejmenovali na ELA...je to málo spojené s tím, co domáci spotřebitel zná a má spjaté se značkou ETA...teď to bude český důchodec marně hledat a koupí třeba TESLU neteslu...

23. 9. 2008 01:55 Intrika

Nejspíš nápad s káblem propojený ve značce, bohužel dle mého špatná finální realizace. Prijde mi to vhodné spíš pro nějakou sérii spotřebičů Eta určenou matkám s dětmi. Ohřívač lahví na sunar, nebo tak...

23. 9. 2008 01:13 otoman

Internetové stránky ety mi připadají jak web opraváře elektrospotřebičů na malém městě. Texty v letácích co mají na webu jsou nečitelné a logo také nedopadlo nejlépe. Nejspíš při zadávání zakázky nového vizuálního stylu hrála z rádia písnička od tatabojs.. .. jsme jen kapela lokáálníího výýznamu... Změna po 60ti letech je určitě výzva, škoda že to eta podcenila..

22. 9. 2008 23:33 30

logo mi přijde nevýrazné, ani esteticky se mi moc nelíbí, slogan pod logem nezapadá, ale oproti předchozímu logu je to zlepšení..

22. 9. 2008 22:05 Difught

Ani moc ne. V podstate se to da i cist jako elta, coz neni dobre a pouzity font u "Tady je doma" se vylozene s logem kope.

22. 9. 2008 20:12 SuperLachtan

Nemůžu si pomoc, ale to t v logu mi připadá jako přeškrtnuté l

22. 9. 2008 17:19 Karel

to nám, grafickým designérům, snad ti majitelé firem dělají naschvál.

22. 9. 2008 17:03 sococz

Nejak mi k tomu logu nesedi font u "Tady je doma"




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.