ETA po více než 60 letech mění logo
Český výrobce malých domácích spotřebičů ETA změnil po více než 60 letech své logo. Namísto dosavadního oválu á la Ford přechází na volně psaný nápis. Změna značky je jedním z kroků, které by měly přispět k posílení pozice na trhu…
Před nedávnem došlo ke spuštění celoplošné reklamní kampaně představující nové logo značky ETA. To bylo výrazně změněno poprvé od založení společnosti v roce 1943. Nové logo vytvořila agentura FireFly, která vyvinula loga jako UPS, Samsung nebo Microsoft.
Součástí loga se nově stal i slogan "Tady je doma", který odkazuje na tradici značky ETA. Reklamní kampaň zahrnuje jak tištěná média, tak televizi a vytvořila ji agentura Kaspen. Reklamní spot režíroval Jaromír Malý, který má bohaté zkušenosti z natáčení reklam například na Becherovku, Škodu, Radegast nebo Kooperativu.
"Převážně žlutá barva nového loga by měla značku odlišit od jiných známých značek na trhu," řekla marketingová manažerka firmy Dagmar Zweschperová.
Eta se zaměřuje na vývoj, výrobu a prodej spotřebičů pro domácnost. Na trhu má 13,5% podíl. Hlavním produktem firmy jsou vysavače, kde dosahuje pětinového tržního podílu. Eta zhruba 60 % své produkce prodává na domácím trhu, 20 % na Slovensku a zbylou produkci vyváží zejména na Ukrajinu a do Ruska. V Česku v současnosti provozuje 43 vlastních prodejen, na Slovensku pět. Všechny by měly postupně projít modernizací.
Firmu od loňského června vlastní česká investiční společnost Benson Oak. Loni vykázala tržby v celkové výši jedné miliardy korun. Noví majitelé plánují v roce 2011 zdvojnásobit tržby na dvě miliardy.
Zdroj: http://www.financninoviny.cz/index_view.php?id=333686
Více ukázek na http://www.eta.cz/
Nová značka sice není výjimečným designérským počinem, nicméně je lepší než dosavadní do oválu deformované znaky. Působí svěže a výrazně. Kurzívní Avant Garde Gothic pod nově nakresleným logem se nám již líbí méně, ale to je možné časem změnit.
Drobný detail: málokdo píše písmeno "t" tak, jak je v novém logu. Jak vy píšete malé "t"? Děláte také přeškrtnuté "l" s bříškem nebo spíše do špičky - jako jedničku, případně jen shora vedený tah jako je v logu Citroenu Xantia?
O dosavadním logu ETA a corporate výrobců elektrospotřebičů jsme psali ve Fontu 69.
Jak se vám nová ETA líbí?