CzechTourism vypíše soutěž v tvorbě nové značky ČR
Téměř po deseti letech bude agentura CzechTourism měnit destinační značku České republiky, nové logo vybere odborná porota. CzechTourism to sdělil v úterý.
Agentura změnou loga reaguje na výsledky výzkumů o vnímání Česka očima cizinců a na vývoj mezinárodního trhu. Dlouhodobé výzkumy vnímání České republiky jako ideální destinace pro zahraniční dovolenou totiž ukazují, že řada obyvatel vzdálenějších zemí Českou republiku stále vnímá jako postkomunistickou zemi. Navíc konkurence na mezinárodním trhu cestovního ruchu se neustále přiostřuje. Logo nedávno změnila Velká Británie, Slovinsko, ale také Slovensko, Maďarsko a Polsko, s nimiž se Česká republika prezentuje na vzdálených trzích.
„Současné logo působí ve srovnání se zahraničím poměrně konzervativně, pokud chceme zlepšit image České republiky jako otevřené, přátelské a rozmanité země, je potřeba naší destinační značku změnit. Rozhodně ale nepůjde pouze o jednostranný krok z CzechTourism, na nové značce chceme spolupracovat jak s odbornou veřejností z oblasti cestovního ruchu, marketingu, ale i s našimi partnery v regionech, s ministerstvem pro místní rozvoj i s ministerstvem zahraničí,“ komentoval záměry agentury její generální ředitel Rostislav Vondruška.
Nutnost oživit logo zdůraznil i přední odborník na reklamu a marketing Jiří Mikeš z Vysoké školy ekonomické v Praze. „Myslím, že není pochyb o tom, že změnit značku České republiky je skutečně potřeba. Nejedná se jen o samotné logo, ubírat bychom se měli cestou jednotného a zastřešujícího brandu především v českém cestovním ruchu,“ řekl Mikeš na diskusním semináři, který k tomuto tématu CzechTourism uspořádal.
Záměr agentury podpořilo i ministerstvo zahraničních věcí. „Iniciativu pro změnu loga vítáme a jsme připraveni na novém brandu s agenturou CzechTourism spolupracovat,“ uvedl Jan Bondy, ředitel odboru veřejné diplomacie Ministerstva zahraničních věcí ČR.
Soutěž o nové logo vyhlásí CzechTourism v polovině září, vybere ho odborná porota.
Zdroj: Mediafax, článek zde
Komentáře k článku
14. 1. 2012 21:06 Alois
Jednalo se pouze o peníze a z těch byl na konci roku určitě upořádnej mejdan.
Žádný logotyp nezachrání českou pohostinnost.
1. 12. 2011 15:36 minduser
Ten nejzákladnější problém byl ale v tomhle:
"Navrhněte logo naší země a vymyslete si jak jí budete nazývat. Přikláníme se k anglickému označení "Czech", protože se nám nelíbí "Czechia". Jenže smaotné "Czech" se nám také nelíbí, tak si s tím prostě nějak poraďte, třeba jako s adjektivem. Jo a abychom nezapomněli, sice se tou značkou máme prezentovat v drtivé většině v zahraničí, ale potřebujeme, aby váš návrh fungoval i v české verzi. No však vy to nějak zkoulíte dohromady."
Dálší problém byla hlupá omezení jako stanovená minimální velikost a přesně nadefinované formáty toho, co máte předložit. Pokud by se jim tedy někdo pokusil navrhnout něco variabilního, jako má teď USA, nepochodil by, protože by to bylo považováno za několik různých návrhů. Například jeden z mých podaných návrhů má tentýž potenciál, ale ve snaze striktně dodržet pravidla nebylo jak tento koncept rozvinout, aby nebyl považován za další návrh.
Navrhoval bych tedy s novým smysluplným zadáním oslovit autory oněch deseti návrhů považovaných početnou porotou za nejlepší. Bylo by to fér a má to logiku.
1. 12. 2011 15:11 Font
PS: ta kapa destička ve velikosti 15x15 cm byl asi omyl. V původním zadání to měla být kapa deska většího formátu, na které je nalepené logo i ve velikosti 15 x15 cm. Tato úsměvná minela ale přece nemá vliv na obsah návrhů...
1. 12. 2011 11:07 minduser
Dovedu si dost dobře představit, že těch několik kvalitních designérů, kteří se pokusili "narvat kuličku do hranatého otvoru" (15 x15 cm :) a zjevně tak zcela zbytečně mrhali svojí energií a časem, se jim na novou soutěž z vysoka... Takže výslekem dost možná bude ještě větší procento přihlášených diletantských paskvilů, z nihž však již bude více než žádoucí konečně něco vybrat a příštích pár let se budeme prezentovat nějakou otřesnou malůvkou. Nehoráznost...
I tak díky za info, Filipe.
30. 11. 2011 22:40 Lukas Veverka | www.parasite.cz
Dalsi nesmysl je tvrdit ze propagace, potazmo logo nezvedne tu navstevnost. Logo samo o sobe urcite ne, ale napriklad david ogylvy udelal nekolik uspesnych kampani pro nekolik zemi a u nektere zeme se mu dokonce povedlo zmenit to, jak lide tu zemi do te doby vnimaly. Takze to proste jde. Netvrdim ze to ma byt to co mame chtit, ale je nesmysl tvrdit ze logo, propagace, kampan atd. nemaji vliv. Muzou mit a zasadni.
Jinak je to cele porad o tom samem. Dokud budou lide ochotni do podobnych projektu posilat navrhy tak budou i takove souteze porad vypisovany.
30. 11. 2011 15:52 Filip Blažek
27. 8. 2011 08:18 jirka
27. 8. 2011 03:20 Pudingo
26. 8. 2011 12:32 Petr
25. 8. 2011 12:10 Petr
24. 8. 2011 12:25 Jirka
24. 8. 2011 11:43 font
Viz oznámení zde:
http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/rozhodnuti_o_vyberu_nejvhodnejsi_nabidky/$File/rozhodnuti_o_vyberu_nejvhodnejsi_nabidky.pdf
24. 8. 2011 09:35 Ales
"Rozhodně ale nepůjde pouze o jednostranný krok z CzechTourism, na nové značce chceme spolupracovat jak s odbornou veřejností z oblasti cestovního ruchu, marketingu, ale i s našimi partnery v regionech, s ministerstvem pro místní rozvoj i s ministerstvem zahraničí"
Takze rozhodovani na na 2 roky, 100 ruznych lidi u kulatyho stolu. Nakonec stjne nevyhraje to nejlespi, ale to, ktery nikomu nevadi. Tzn. vlastne jedno z nejhorsich.
Mimochodem, vi tady nekdo jak dopadla soutez na nove logo CSU? Viz. http://www.font.cz/ostatni/cesky-statisticky-urad-vyhlasuje-soutez-na-nove-logo-a-vizualni-styl.html
24. 8. 2011 08:00 davidkotulan
23. 8. 2011 22:24 Stana | www.tomsej.cz
23. 8. 2011 20:36 Petr
To je vystizne :)
23. 8. 2011 18:21 budlix.cz
- jednoduchý to recepis. hladomory by se mohly řešit třeba přidáním chleba do vlajky.. asi..
23. 8. 2011 17:51 font
U této tiskové zprávy je ale překvapující formulace, že tento záměr "podpořilo i MZV", které ve své soutěži relativně nedávno paralelně vybralo návrh studia Side2 s "bublinami". MZV tento návrh za nemalých investic podporovalo, přesto dosud ani nebyl pořádně zaveden do praxe (mj. i pro neužívání CzechTourismem). Znamená to snad, že bubliny se úplně přestanou používat? Nebo budeme mít dvě turistické/marketingové značky ČR? Zkusíme se zeptat na MZV... (viz http://www.mzv.cz/jnp/cz/o_ministerstvu/prezentace_cr/marketingove_logo_cr/vitezny_navrh.html)
23. 8. 2011 17:05 Jirka
23. 8. 2011 16:35 cha!
23. 8. 2011 16:22 dan
PS: možná ho umístím do tunelu...