Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Čtverec se dvěma zakulacenými rohy. Nový trend?

V poslední době se objevilo hned několik nových značek, jejichž podoba stojí na symbolu čtverce, který má diagonálně dva ostré a dva zakulacené rohy. Zakulacené jsou vždy rohy levý horní a pravý dolní, asi aby ostrá dynamika symbolu směřovala vzhůru a vpravo. Co je na tom tak zajímavého?

 

Patrně prvním, kdo s tímto stylem přišel, byla značka Bahamských ostrovů, která svou originalitou ovlivnila řadu designérů.

 

Pokud má čtverec zakulacené hned tři rohy, vznikne podobný problém s originalitou, což řešila před pár lety firma Quark (on to je spíš kruh s vytaženým jedním rohem do podoby jakési kapky).

Jak se vám líbí moderní symbol "ani kruh ani čtverec"? Použili jste jej ve svých návrzích také?


Komentáře k článku

24. 9. 2009 21:20 Stepo

Non pripomina to takovy jakoby listicek rekl bych ze to prislo s fenomenem zvanym BIO vyrobkly... takove BIOloga a design :D

7. 8. 2009 17:08 Rich

Všiml jsem si toho i u sebe... myslím že je v tom jistá dynamika hodící se k dnešní čisté grafice.

5. 8. 2009 15:06 JD

4. 8. 2009 13:46 bora bora

akira - je to len umyvanie riadu, ale mi verime ;)

3. 8. 2009 12:56 boro

pardon za 3x post, nejak mi blbol browser

3. 8. 2009 12:55 boro

Tento styl pouziva aj kampan Slovakia Travel
http://www.slovakia.travel/

Mam pocit ze som ho videl na zaciatku r. 2008(no moze byt starsie)

a tiez lemonflip, ktoreho reklamu mozete vidiet na tejto stranke v pravo :)

3. 8. 2009 12:55 boro

Tento styl pouziva aj kampan Slovakia Travel
http://www.slovakia.travel/

Mam pocit ze som ho videl na zaciatku r. 2008(no moze byt starsie)

a tiez lemonflip, ktoreho reklamu mozete vidiet na tejto stranke v pravo :)

3. 8. 2009 12:52 boro

Ako dalsi priklad davam do pozornosti logo Slovakia Travel, http://www.slovakia.travel/

Na svete je uz nejaky ten rok, no nie som si isty kedy presne vzniklo (mam pocit ze som ho videl uz pred 2008).

Za pozornost stoji, ze ho pouziva aj lemonflip - design & advertising archive ktoremu patri 5 reklama na bocnej liste :)

31. 7. 2009 11:25 Kanibal

Ten trend se nedá přehlédnout ... a ruku na srdce - občas to chce mít člověk jednodušší a dá klientovi co po něm chce - klienti taková loga milují! :)

31. 7. 2009 08:41 Jan Hrkal

Hranaté tvary představují mužský princip a kulaté jsou zase lépe vnímány ženami, takže jde vlastně o takový příjemný kompromis, který by mohl být pozitivně vnímaný oběma tábory.

30. 7. 2009 17:17 pipe

Ad Quark - take neco od nas::
http://www.boadesign.cz/

30. 7. 2009 17:04 důvod

Co je na tom tak zajímavého?... Na to je jednoduchá odpověd. Lidské oko má rádo kontrasty (zde ostrost versus zaoblení) Tento vliv na člověka je ještě umocněn celkovou jednoduchostí atd...

30. 7. 2009 16:58 Pavel Buben

U nas mozna nejznamejsi zaobleny cverec a z meho pohledu katastrofa redesign loga :-D http://www.mall.cz divim se, ze se v clanku neobjevil.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.