Českobudějovický dopravní podnik má nové logo
Šedesát pět let uplynulo od zavedení autobusové dopravy v Budějovicích a při té příležitosti představil Dopravní podnik nové logo, které by mělo být předzvěstí dalších novinek. S heslem Chytrá cesta chce českobudějovický Dopravní podnik dosáhnout lepších služeb pro cestující.
Mimo jiné například chystá pro příští rok bezkontaktní platbu jízdného v automatech i validátorech nebo internet ve vozech. Nový symbol Dopravního podniku, který budou obyvatelé vídat na vozech již příští týden, by měl znázorňovat zkratku DP. Piktogram má představovat jednoho či dva navzájem se požírající hady, kteří mají značit dynamiku a cyklický koloběh městské dopravy. Celá proměna loga přišla na více než sto tisíc korun.
Dosavadní logo mohli Budějovičtí vídat dlouhých šestnáct let. „Nezapomínáme na naši historii, ale nemůžeme žít jenom v minulosti. Potřebujeme se dívat dopředu,“ shrnul k výběru nového symbolu ředitel Dopravního podniku Slavoj Dolejš. Dopravní podnik se chce vydat „Chytrou cestou“. Nový claim Chytrá cesta má představovat přijetí novinek, které usnadní cestování po městě a přimějí obyvatele přestoupit z auta do autobusů. „Chceme, aby chytrou cestu lidé vnímali nejen jako přepravu odněkud někam, ale také jako způsob, jak některé věci dělat jinak a lépe. Budeme rozšiřovat bezkontaktní platební terminály, digitální označníky s časy příjezdů na zastávkách či pokrytí vozů internetem,“ zmínil Radek Filip, vedoucí oddělení strategie a řízení dopravy DPMČB. Příští rok chystá město jako vlastník společnosti i nákup klimatizovaných vozů.
Součástí idey Chytré cesty je i preference MHD na křižovatkách ke zrychlení dopravy. Vyhrazené pruhy pro autobusy a trolejbusy však nelze vytvořit na každé silnici, v krajském městě se nabízí i jiné řešení. „Chceme se zaměřit na komunikaci vozidel s řadiči křižovatek a na využívání takzvané dynamické preference na světelných křižovatkách. V tom je velký potenciál, jak docílit toho, abychom dodržovali jízdní řády,“ vysvětluje za DPMČB Radek Filip. Českobudějovický Dopravní podnik si letos připomíná 65 let od zavedení autobusové dopravy a zároveň 25 let od obnovení trolejbusové dopravy ve městě.
Zdroj a více zde.
Na téma vizuální styl dopravních podniků jsme zaměřili Font č. 75 (3/2004), kde byla publikována i podobná loga (oblíbené spojení písmen d a p a šipky).
Jak se vám v tomto kontextu líbí nové logo českobudějovického dopravního podniku? Neměla by identita městských dopravních podniků spíše vycházet ze znaku nebo loga daného města v rámci sdílené identity (a tím namísto univerzálního DP propagovat primárně své město)?
Komentáře k článku
23. 3. 2017 08:35 Jirina cCipinova
18. 10. 2016 14:28 daniel
30. 9. 2016 09:26 jasmina
29. 9. 2016 10:07 Vocas
V prostoru okna to nevadí, protože tyto potisky jsou většinou děrkované (nevím přesný název tohoto materiálu) a ven je zevnitř normálně vidět a v noci je vidět i dovnitř. Navíc, výhled ven zase nějak extra nepotřebujete, když každý den jezdíte v tu samou dobu těmi samými ulicemi. Neříkám, že ho nepotřebujete vůbec, jen prostě se nepotřebujete každý den neskutečně kochat ulicemi, které vidíte každý den a jsou stále stejné.
14. 9. 2016 11:41 Michal
14. 9. 2016 09:30 chuck
Logo je fakt odpad.
13. 9. 2016 17:39 robot
13. 9. 2016 16:30 dj bobo
13. 9. 2016 12:36 * Karel *
2. V totmo případě používat slogan v angličtině je skutečně přihlouplé...
3. Aplikace loga na autobusy je taky jak od studenta 2. ročníku SŠ. A vůbec, proč to logo je tak velké a v prostoru okna. Já mám tedy raději výhled z autobusu...
4. Spojení písmen D a P je už hrozné klišé...
5. Dobře řešená MHD nepotřebuje propagaci. Takže odpověď na otázku Fontu je: ano, DP v podstatě nepotřebují své vlastní logo a sdílená identita by byla plně dostačující a hlavně vkusnějším řešením.