Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

ALMIKA s novým logem

Společnost Almika, která se zabývá výrobou a distribucí krmiv a má výhradní zastoupení pro značku Royal Canin v ČR, slaví 15 let působení na trhu. U této příležitosti představila novou 3D značku. Podívejte se na naše kritické hodnocení…

Logo má dle vyjádření firmy podtrhnout benefity firmy: zkušenost, rychlost, spolehlivost a kompetentnost. Kromě změny loga a celkové firemní identity posiluje Almika interní a externí PR aktivity.

Naše hodnocení:
Vzhledem k zaměření firmy a claimu "vše pro vašeho mazlíka" bychom si uměli představit mnohem zajímavější a originálnější logo (přátelštější, hravější, ev. s vtipným vztahem k mazlíčkům). Výsledek, který jen slepě a bez nápadu kopíruje módní trendy (3D koule s geometrickým znakem ve stylu loga bonton) je podle nás trestuhodně nevyužitou příležitostí.

Vybraný symbol by totiž mohl být užitý pro kohokoliv, zaměření na krmiva pro mazlíčky přitom je pro grafického designéra velmi atraktivní téma. Jaká škoda, že vznikla tato bezpohlavní a nezapamatovatelná značka (kdyby to alespoň třeba vypadalo jako oko zvířete a dále se s tím tak pracovalo ve vizuálním stylu, mrkalo by na webu… atd).

Hodnotíme proto toto zdánlivě čisté a moderní logo, které je zlepšením dosavadní podoby, přísnou známkou 3-4 za nevyužití příležitosti.

Naše návrhy, jak by mohlo nové logo po redesignu evokovat zaměření firmy... :-)

Logám a CI výrobců krmiv domácích zvířat jsme se věnovali ve Fontu 80.

Jak se vám logo líbí? Podtrhuje podle vás uvedené benefity?


Komentáře k článku

8. 4. 2009 16:56 Petr

Sigy> spi dál :)))

8. 4. 2009 16:03 SiGY

Mne pouze evokuje návrh logotypu Primy od Drawetc...
http://drawetc.cz/?path=80_portfolio/06_graphic%20design/77_prima

7. 4. 2009 15:06 minduser

Nemam osobni stranky a to myslim nijak nesnizuje mou argumentaci.

Nicmene jmenuji se Radim Dvořák a panove z Fontu mou identitu znaji. Jsem kreativnim reditelem reklamni agentury. Ovsem stale pomerne kratce na to, abych se za vsechny vystupy hrde bil do prsou (S tim co bylo prede mnou, bych se spojoval jen nerad). Pockjete prosim do vyhlaseni ankety Zlaty strednik (16. 4.) a pak jiste uznate i vy, ze jsme v teto diskuzi rovnocennymi partnery ;)

Ovsem opet podotykam, jsme reklamni agentura, ne graficky atelier. Rozdil v tom, co koho zivi, jiste znate... Ovsem na tomto foru prezentuji ciste sve osobni postoje a nazory, proto nemam v umyslu svou agenturu jmenovat a take je mi blizsi pouzivat svuj nick. Co si myslite o tomto mem pristupu, je mi ukradene...

7. 4. 2009 14:46 Zdenek Hejda

to Minduser: Rad s vami budu polemizovat az se prihlasite pod svym jmenem a uvedete odkaz na sve portfolio. Tak jak to jediny zde v diskuzi udelal Lukas Veverka. Diky.

Zdenek Hejda
www.atelierhejda.com

7. 4. 2009 14:31 minduser

Zdenek Hejda > O vyznamu vizualniho stylu v komunikaci se zakaznikem neni treba diskutovat, co tvrdite je fakt.

Ovsem popirat smysl loga v teto souvislosti a navic s uvedenym prikladem "Maggi vs. Vitana vs. Knorr", je podle meho na jednu stranu hodne kratkozrake a hloupe zobecnujici a na druhou stranu ciste ucelove, aby jste obhajil praci, ktera toho neni hodna (jsme tu opet u loga, vizualni styl jsem nevidel). Pokud by jste totiz udelal stejny pruzkum Puma vs Nike vs Adidas, ziskal by jste uplne jina cisla a vysledek. Proto s touto vasi argumentaci proste nelze souhlasit. Skoda, ze Vam to nekteri polykaji "i s navyjakem"...

Dockame se nejake reakce k diskuzi i ze strany Fontu? Myslim, ze by to bylo zadouci a vitane. Hmmm...?

7. 4. 2009 12:09 Lukas Veverka / www.parasite.cz

No ale ja jsem zatim vizualni styl nevidel. Videli jsme logo a piktogramy. A napriklad piktogramy a logo pro Zooland je mnohem lepsi prace nez Almika.
A je tam spousty jinych peknych veci.

Skoda jen ze prave v te kategorii Brand Identity jsou prezentovane ve vetsine pripadech pouze znacky. To moc nekoresponduje s tim volanim po pohrbivani znacek.

7. 4. 2009 12:01 HE

to LV> Já s Vámi souhlasím....reagoval jsem tím na silná prohlášení, která se opakují prakticky u každého hodnocení, že jde o kopii..."to se nestydi sem poslat okate zkopirovanou znacku od drawetcu". Přišlo mi to absurdní. Co se týče samotné identifikovatelnosti a nezaměnitelnosti loga... máte pravdu, ale to je záležitost designéra a spadá to do celkového hodnocení nápaditosti. V případě Almika se nic převratného nekoná... ale výsledek se projeví až v celkovém konceptu a zpracování piktogramů zvířat se mi docela líbí. Nicméně, chtěl jsem spíš reagovat na kulturu dialogu zde v hodnoceních. Tak nějak to budí zdání že máme plnou zemi skvělých designérů, ale podle mne většina studií a reklamek produkuje mnohem a mnohem horší věci než je vizuál Almiky.

7. 4. 2009 11:37 drawet ma nechce?

myslim, ze chcel povedat zhruba to, ze logo je ceresna na torte a bez ci/vizualneho stylu sa zakaznik nenapapa ;)

http://synapticstimuli.com/stateofmind-stateofbody/

sak ked budem mat taketo potrtfolio zavesene na nete este ma budu prosit ;)

7. 4. 2009 11:36 Pažout

Zdenek Hejda: souhlasím s váma, umíte si to hezky oprezentovat bez pocitu jakéhokoliv tlaku a vnucování... nejspíš víte o čem je řeč :o)

7. 4. 2009 11:29 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Chci jen dodat, ze to ted se nevztahuje k logu ALMIKA, tam zadnou podobnost nevidim a podobnost s logem primy me prijde bezpredmetna. Spis jsem reagoval na to precenovani loga s kontrastem k tomu ze ty loga jako grafici porad prodavame dal.

7. 4. 2009 11:23 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Jasne ze jde o vizualni styl, ale logo je jeho soucasti a vizualni styl mnohdy z neho vyhcazi. Pokud si jako trouba vyberu logo, podobne ostatnim, budu mit pak i s budovanim stylu problemy. Jestli je logo mrtve nebo ne, je jina otazka, a pak nechapu proc to klientum prodavate kdyz si tohle myslite. Misto, aby jste meli koule jim rict, ze je pro vas logo mrtve a ze jim ho delat nebudete, jim udelate logo u ktereho je vam jedno co delate, hlavne ze klient ma logo a vy dostanete penize, pripadnym kritikum se rekne ze logo je precenovane a ze jen klient to nechape? To me prijde dost trapne.

Shrnuto: vizualni styl se obejde i bez loga, s tim souhlasim, ale pak neprodavejte zakaznikovi k vizualnimu stylu i logo jen aby tam bylo, a pokud uz ma zakaznik zaplatit i za logo tak si myslim ze by melo byt pouzitelne i vcetne toho co jsem napsal prve.

7. 4. 2009 11:07 Zdenek Hejda

To Lukas Veverka: Lukasi, precenujete funkci loga, zejmena v dnesni dobe, kdy sve logo ma kazde mesto nad 200 obyvatel. Logo je v podstate mrtve, cim driv to pochopi nejen klienti, ale i grafici, tim lepe pro ne a jejich business. Zakaznikovi je prakticky jedno, jake logo ma jeho oblibeny brand, zakaznik vnima celkovou vizualni koncepci - to je patrne z vyzkumu, ktere jsme provadeli napr. pred navrhem noveho packagingu Maggi - 80% respondentu neumi zpameti nakreslit logo Maggi, natoz Vitany nebo Knorru. A to znacka Maggi a Vitana je zcela podobna, vcetne barevnosti. Naopak respondenti zcela jednoznacne rozpoznali vizualni styl Maggi vs. Vitana vs. Knorr, a to pri zakrytem logu.

Nejdulezitejsi a zasadni u jakehokoliv brandu je pouze vizualni styl a jeho dodrzovani skrz veskere materialy. Zakaznikovi je nutno nabidnout jedinecny svet, ve kterem se bude predevsim snadno orientovat, a na jehoz zakladech muzeme dale stavet dalsi marketingovou komunikaci (awareness, aspiration atd). Sumasumarum logo je jen jednou malou casti celeho sveta znacky. Bez znalosti celeho vizualniho stylu nema tedy smysl jakekoliv logo hodnotit.

Zdenek Hejda
www.atelierhejda.com

7. 4. 2009 10:33 Lukas Veverka / www.parasite.cz

He: Souhlas na pul. Souhlasim s tim at se na to bezpredmetne lidi vykaslou. Ovsem, pokud najdu v stejnem segmentu stejne logo (nemusi jit o segment trhu, spise o segment respondentu kterym je znacka urcena) je dulezite nevytvorit znacku kteoru si muze respondent zamenit s jinou.

Stale me prijde ze nekteri grafici nechapou to logo jinak nez jen hezky obrazek. O tom to prece vubec neni, ta stylova stranka veci je dulezita ale take jen kvuli sve funkci. A kazdym aspektem (koncept, tvar, stylove provedeni) potrebuji docilit ruznych efektu aby ta znacka byla v funkcni. Pokud tedy je vzhled zamenitelny s jinou znackou ve stjenem segmentu tak logo a jeho funkce selhava.

A proto me prijde upozorneni na existujici podobnost v opodstatnenem pripade jako podstatna cast kritiky.
Je to chyba a lenost designera, ktery si cilovy segment neprojde a neudela research. Silne znacky najdete v kazdem segmentu behem dvou tri dnu hledani.
Lenost a neprofesionalita sama.

7. 4. 2009 10:17 HE

Já si myslím že je bezpředmětné neustále poukazovat na tzv. "kopírování", když jde v podstatě ke každému logu dohledat X dalších víceméně podobných prací

7. 4. 2009 08:41 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Chapu ze rozpracovani znacky do serie pictorgramu vzbuzuje sympatie, nicmene me vadi dve veci:
1. Dokázal bych si predstavit serii pictogramu zalozenou na tvaroslovi vychazejícím z znacky, ovsem nedeformujici znacku samotnou.
2. Dokazal byhc is predstavit ze pictogramy opravdu pripominaji ty konkretni zvirata. Troufnu si tvrdit, ze bez textoveho popisu jsou pictogramy necitelne = totalne zbytecne.

Proc nekdo dela piktogramy ktere potrebuji textovy komentar? Samotna konstrukce symbolu pripomina stredoskolske pokusy tvorby pisma, kdy studenti tvori jednoltive litery tim, ze napriklad V otoci a vznikne jim A, nebo male b flipnou a maji d. Absolutni nepochopeni vnimani tvaru a tvarovych archetypu, nesmyslne drzeni se prvku obsazenych v znacce vede k tomu, ze ryba rybu nepripomina i kdyz to pod ni napisu.

Chapu ovsem, ze je vyhodne vytvorit co nejvice aplikaci, ktere se daji zakaznikovi prodat, zvlast kdyz tomu nerozumi.

7. 4. 2009 00:58 Ps1cho

A mě se zase tohle http://www.atelierhejda.com/almika.jpg líbí ;)

6. 4. 2009 23:46 Pavel Buben

Libor: No samozrejme to bylo uplne prvni co me napadlo .-D http://www.drawetc.cz/?path=80_portfolio/06_graphic%20design/77_prima To logo je absolutni nuda. Stokrat ohrana pohadka bez napadu bez smyslu. Krmivo pro zvirata by si zaslouzilo neco dustojenjsiho.

6. 4. 2009 22:55 funak pravda

pozeram ze bambas port sa veselo pouziva po celom svete... v drawetc by ma mohli zamestnat ;)

6. 4. 2009 22:52 8F

co sa vam nepaci? ved je to skvele a bez filtra z ps! ako to robia? sam som to skusal podla primi ale vobec mi to neslo ;)

6. 4. 2009 21:44 m

http://graves09.com/764054_item.php
prace s povrchem kuze zvirat byla zamyslena rozvezt, zde jen chlupata ukazka

6. 4. 2009 18:18 minduser

Souhlas s Fontem, nesouhlas s autorem. Úmyslné vyhnutí se "prvoplánovitosti" při tvorbě loga, které logicky chápu jako záměr udělat logo, jenž bude co nejméně korespondovat s činností zadavatele (činnost nelze napoprvé nijak identifikovat), je podle mého názoru v přímém rozporu se základní funkcí logotypu. Tento přístup bych ještě dokázal pochopit, kdyby byl výsledek něčím originální, inovativní, revoluční, výjimečný. Bohužel nemohu než konstatovat, že toto dílo je v přímé opozici se všemi přívlastky z předchozí věty...

Zdařilé piktogramy toto průměrné logo nezachrání...

6. 4. 2009 17:55 honza

jde o tak naprosto otřepaný a milionkrát použitý symbol, že značka nemůže být označena za rip ničeho. Problém je neoriginalita a absence vztahu k předmětu podnikání. Tvrdit ale, že jde zrovna o rip loga od drawetc., je směšné. V tom případě je to logo od nich zase rip ripu ripu ripu ripu ripu ripu ripu znaku RAF, který je znovu rip asi miliónu dalších ripů, nejspíše sahajících někam do raného starověku :)

6. 4. 2009 17:31 m2s

to se nestydi sem poslat okate zkopirovanou znacku od drawetcu? patrne jeden z nejotrepanejsich symbolu milionx od dob londynskeho metra ne-li drive! tj trapas...

6. 4. 2009 17:00 Libor

6. 4. 2009 16:51 Roman Kyselý

Distributora krmiv bych pod tímto logem nehledal, snad nějakou pojišťovnu ...
Fór např. s " ušima" je přesně to, co tomuto logu chybí.

6. 4. 2009 16:30 Martin J.

Musim priznat, ze nez jsem si prohledl ty hratky s logem na nez autor odkazuje, samotne logo by mne take nejak vyrazne neoslovilo – a to je asi chyba. Moderni a cisty symbol v logu mi prijde stejne jako Fontu zamenitelny s cimkoliv jinym.

Na druhou stranu musim priznat, ze se mi libi rozpracovani toho symbolu do zajimaveho systemu nejruznejsich zviratek. A bude to prave ten system a jeho aplikovani na obaly atp. co bude lakat a prodavat.

Myslim ze je to rozhodne velky skok oproti predesle verzi.
Drzim palce produktum ALMIKA v boji s konkurenci!

PS: U pejska, kocicky, kralicka (nebo jaky jiny hlodavec to je) mam pocit ze se na ne divam zezadu. Prijde mi, jak kdyz jim koukam do zadku, i kdyz ta tecka ma byt spis cumacek ze? :-).

6. 4. 2009 16:18 RS

ikonky trochu pomáhají logu vybřednout ze šedi a dostat do toho nápad a nějakou vizuální vazbu na zvířata, ale nesouhlasím s autorem loga, že by řešení základního loga s takovou vazbou muselo být prvoplánové. Prvoplánová je podle mne naopak tato skleněná kulička, která navíc bohužel znakem uvnitř nijak nekoresponduje s typografií nápisu vedle sebe.
Souhlasím proto s fontem, že to šlo udělat líp...

6. 4. 2009 16:05 Kateřina

Pro autora: ty ikonky jsou super, ale bylo nutné logo dělat rádoby moderně ve 3D?

6. 4. 2009 15:55 Zdenek Hejda

Dobry den,
logo firmy je pouze jednou z casti celkove nove firemni identity Almika. Jednoduchost loga je odpovedi na prvoplanove zpracovani "roztomileho zviratka" v logu, ktere ma kazda firma zabyvajici se obchodem se zviraty ci s krmivem (navic je to prvni vec, ktera grafika pri navrhu napadne).
S takto graficky jednoduchym logem lze vyborne pracovat a postavit na nem celou novou firemni identitu. Nize uvadim priklad zpracovani ikon zvirat vychazejicich z tvaru loga:
http://www.atelierhejda.com/almika.jpg

Zdenek Hejda, autor
www.atelierhejda.com

6. 4. 2009 15:48 janzabransky

BRAVO Fonte za kreativní kritiku, ty grafické koncepty dole jsou pěknou tečkou. Nemám co dodat, vystihli jste to za mě.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.