ALMIKA s novým logem
Společnost Almika, která se zabývá výrobou a distribucí krmiv a má výhradní zastoupení pro značku Royal Canin v ČR, slaví 15 let působení na trhu. U této příležitosti představila novou 3D značku. Podívejte se na naše kritické hodnocení…
Logo má dle vyjádření firmy podtrhnout benefity firmy: zkušenost, rychlost, spolehlivost a kompetentnost. Kromě změny loga a celkové firemní identity posiluje Almika interní a externí PR aktivity.
Naše hodnocení:
Vzhledem k zaměření firmy a claimu "vše pro vašeho mazlíka" bychom si uměli představit mnohem zajímavější a originálnější logo (přátelštější, hravější, ev. s vtipným vztahem k mazlíčkům). Výsledek, který jen slepě a bez nápadu kopíruje módní trendy (3D koule s geometrickým znakem ve stylu loga bonton) je podle nás trestuhodně nevyužitou příležitostí.
Vybraný symbol by totiž mohl být užitý pro kohokoliv, zaměření na krmiva pro mazlíčky přitom je pro grafického designéra velmi atraktivní téma. Jaká škoda, že vznikla tato bezpohlavní a nezapamatovatelná značka (kdyby to alespoň třeba vypadalo jako oko zvířete a dále se s tím tak pracovalo ve vizuálním stylu, mrkalo by na webu… atd).
Hodnotíme proto toto zdánlivě čisté a moderní logo, které je zlepšením dosavadní podoby, přísnou známkou 3-4 za nevyužití příležitosti.
Naše návrhy, jak by mohlo nové logo po redesignu evokovat zaměření firmy... :-)
Logám a CI výrobců krmiv domácích zvířat jsme se věnovali ve Fontu 80.
Jak se vám logo líbí? Podtrhuje podle vás uvedené benefity?
Komentáře k článku
8. 4. 2009 16:56 Petr
8. 4. 2009 16:03 SiGY
http://drawetc.cz/?path=80_portfolio/06_graphic%20design/77_prima
7. 4. 2009 15:06 minduser
Nicmene jmenuji se Radim Dvořák a panove z Fontu mou identitu znaji. Jsem kreativnim reditelem reklamni agentury. Ovsem stale pomerne kratce na to, abych se za vsechny vystupy hrde bil do prsou (S tim co bylo prede mnou, bych se spojoval jen nerad). Pockjete prosim do vyhlaseni ankety Zlaty strednik (16. 4.) a pak jiste uznate i vy, ze jsme v teto diskuzi rovnocennymi partnery ;)
Ovsem opet podotykam, jsme reklamni agentura, ne graficky atelier. Rozdil v tom, co koho zivi, jiste znate... Ovsem na tomto foru prezentuji ciste sve osobni postoje a nazory, proto nemam v umyslu svou agenturu jmenovat a take je mi blizsi pouzivat svuj nick. Co si myslite o tomto mem pristupu, je mi ukradene...
7. 4. 2009 14:46 Zdenek Hejda
Zdenek Hejda
www.atelierhejda.com
7. 4. 2009 14:31 minduser
Ovsem popirat smysl loga v teto souvislosti a navic s uvedenym prikladem "Maggi vs. Vitana vs. Knorr", je podle meho na jednu stranu hodne kratkozrake a hloupe zobecnujici a na druhou stranu ciste ucelove, aby jste obhajil praci, ktera toho neni hodna (jsme tu opet u loga, vizualni styl jsem nevidel). Pokud by jste totiz udelal stejny pruzkum Puma vs Nike vs Adidas, ziskal by jste uplne jina cisla a vysledek. Proto s touto vasi argumentaci proste nelze souhlasit. Skoda, ze Vam to nekteri polykaji "i s navyjakem"...
Dockame se nejake reakce k diskuzi i ze strany Fontu? Myslim, ze by to bylo zadouci a vitane. Hmmm...?
7. 4. 2009 12:09 Lukas Veverka / www.parasite.cz
A je tam spousty jinych peknych veci.
Skoda jen ze prave v te kategorii Brand Identity jsou prezentovane ve vetsine pripadech pouze znacky. To moc nekoresponduje s tim volanim po pohrbivani znacek.
7. 4. 2009 12:01 HE
7. 4. 2009 11:37 drawet ma nechce?
http://synapticstimuli.com/stateofmind-stateofbody/
sak ked budem mat taketo potrtfolio zavesene na nete este ma budu prosit ;)
7. 4. 2009 11:36 Pažout
7. 4. 2009 11:29 Lukas Veverka / www.parasite.cz
7. 4. 2009 11:23 Lukas Veverka / www.parasite.cz
Shrnuto: vizualni styl se obejde i bez loga, s tim souhlasim, ale pak neprodavejte zakaznikovi k vizualnimu stylu i logo jen aby tam bylo, a pokud uz ma zakaznik zaplatit i za logo tak si myslim ze by melo byt pouzitelne i vcetne toho co jsem napsal prve.
7. 4. 2009 11:07 Zdenek Hejda
Nejdulezitejsi a zasadni u jakehokoliv brandu je pouze vizualni styl a jeho dodrzovani skrz veskere materialy. Zakaznikovi je nutno nabidnout jedinecny svet, ve kterem se bude predevsim snadno orientovat, a na jehoz zakladech muzeme dale stavet dalsi marketingovou komunikaci (awareness, aspiration atd). Sumasumarum logo je jen jednou malou casti celeho sveta znacky. Bez znalosti celeho vizualniho stylu nema tedy smysl jakekoliv logo hodnotit.
Zdenek Hejda
www.atelierhejda.com
7. 4. 2009 10:33 Lukas Veverka / www.parasite.cz
Stale me prijde ze nekteri grafici nechapou to logo jinak nez jen hezky obrazek. O tom to prece vubec neni, ta stylova stranka veci je dulezita ale take jen kvuli sve funkci. A kazdym aspektem (koncept, tvar, stylove provedeni) potrebuji docilit ruznych efektu aby ta znacka byla v funkcni. Pokud tedy je vzhled zamenitelny s jinou znackou ve stjenem segmentu tak logo a jeho funkce selhava.
A proto me prijde upozorneni na existujici podobnost v opodstatnenem pripade jako podstatna cast kritiky.
Je to chyba a lenost designera, ktery si cilovy segment neprojde a neudela research. Silne znacky najdete v kazdem segmentu behem dvou tri dnu hledani.
Lenost a neprofesionalita sama.
7. 4. 2009 10:17 HE
7. 4. 2009 08:41 Lukas Veverka / www.parasite.cz
1. Dokázal bych si predstavit serii pictogramu zalozenou na tvaroslovi vychazejícím z znacky, ovsem nedeformujici znacku samotnou.
2. Dokazal byhc is predstavit ze pictogramy opravdu pripominaji ty konkretni zvirata. Troufnu si tvrdit, ze bez textoveho popisu jsou pictogramy necitelne = totalne zbytecne.
Proc nekdo dela piktogramy ktere potrebuji textovy komentar? Samotna konstrukce symbolu pripomina stredoskolske pokusy tvorby pisma, kdy studenti tvori jednoltive litery tim, ze napriklad V otoci a vznikne jim A, nebo male b flipnou a maji d. Absolutni nepochopeni vnimani tvaru a tvarovych archetypu, nesmyslne drzeni se prvku obsazenych v znacce vede k tomu, ze ryba rybu nepripomina i kdyz to pod ni napisu.
Chapu ovsem, ze je vyhodne vytvorit co nejvice aplikaci, ktere se daji zakaznikovi prodat, zvlast kdyz tomu nerozumi.
7. 4. 2009 00:58 Ps1cho
6. 4. 2009 23:46 Pavel Buben
6. 4. 2009 22:55 funak pravda
6. 4. 2009 22:52 8F
6. 4. 2009 21:44 m
prace s povrchem kuze zvirat byla zamyslena rozvezt, zde jen chlupata ukazka
6. 4. 2009 18:18 minduser
Zdařilé piktogramy toto průměrné logo nezachrání...
6. 4. 2009 17:55 honza
6. 4. 2009 17:31 m2s
6. 4. 2009 17:00 Libor
http://www.drawetc.cz/?path=80_portfolio/06_graphic%20design/77_prima
6. 4. 2009 16:51 Roman Kyselý
Fór např. s " ušima" je přesně to, co tomuto logu chybí.
6. 4. 2009 16:30 Martin J.
Na druhou stranu musim priznat, ze se mi libi rozpracovani toho symbolu do zajimaveho systemu nejruznejsich zviratek. A bude to prave ten system a jeho aplikovani na obaly atp. co bude lakat a prodavat.
Myslim ze je to rozhodne velky skok oproti predesle verzi.
Drzim palce produktum ALMIKA v boji s konkurenci!
PS: U pejska, kocicky, kralicka (nebo jaky jiny hlodavec to je) mam pocit ze se na ne divam zezadu. Prijde mi, jak kdyz jim koukam do zadku, i kdyz ta tecka ma byt spis cumacek ze? :-).
6. 4. 2009 16:18 RS
Souhlasím proto s fontem, že to šlo udělat líp...
6. 4. 2009 16:05 Kateřina
6. 4. 2009 15:55 Zdenek Hejda
logo firmy je pouze jednou z casti celkove nove firemni identity Almika. Jednoduchost loga je odpovedi na prvoplanove zpracovani "roztomileho zviratka" v logu, ktere ma kazda firma zabyvajici se obchodem se zviraty ci s krmivem (navic je to prvni vec, ktera grafika pri navrhu napadne).
S takto graficky jednoduchym logem lze vyborne pracovat a postavit na nem celou novou firemni identitu. Nize uvadim priklad zpracovani ikon zvirat vychazejicich z tvaru loga:
http://www.atelierhejda.com/almika.jpg
Zdenek Hejda, autor
www.atelierhejda.com