Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

AFO 2009 má svou vizuální podobu

Vítězem veřejné dvoukolové soutěže na jednotnou vizuální podobu festivalu se stalo pražské studio ReDesign.

„Rozsah soutěže i její kvalita svědčí o stoupajícím povědomí o našem festivalu. Do finálního výběru se dostaly pouze technicky i invenčně velmi vyspělé návrhy a po dlouhém rozhodování byl vybrán ten, jenž v sobě má nejsilnější vizuální dynamiku a za sebou špičkové grafické studio nabízející nové možnosti spolupráce,“ zhodnotil průběh soutěže ředitel festivalu AFO Petr Bilík.

Pro druhé kolo, které proběhlo 8. 10. 2008 v pražském kině Bio Oko byly z celkem 107 zaslaných návrhů vybrány čtyři, u nichž porota ocenila obzvláště netradiční uchopení zadání a profesionální vypracování návrhů. Účastníci měli za úkol osobně odprezentovat jednotlivé prvky vizuální podoby festivalu (web design, obálku katalogu, propagační předměty).

Vybrané návrhy pro 2. kolo: Andrea Hrušková, Studio ReDesign, Jana Matasová a Studio Colmo

Více na webu designportal.cz.


Komentáře k článku

16. 12. 2008 19:08 p.s

trochu to připomíná minulou verzi

15. 12. 2008 00:48 parasite.cz

Me se to napriklad vubec nelibi. Je to nudne, konstrukce kolaze deset let pozadu. Ale to bych prezil jako veci vkusu. Co me osobne chybi, je nejaka snaha o osloveni divaka. Dejme tomu ze me pismena AFO nijak nepripomenou festival a pujdu kolem toho plakatu, nebudu mit vubec chut zkoumat jeho obsah, protoze me (ackoliv patrim mezi cilovou skupinu) design plakatu vubec neoslovi.
Nijak me to nenapovi o co jde. Ty obrazky v mozajce nebudu ani lustit, a i kdybyhc se na ne zameril, tak rychleji si prectu text nez pochopim vyznam obrazku. Jinymi slovy, ty plakaty nebudou a ani nemuzou fungovat jinak, nez ze k nim prijdu zblizka. U akce, ktera probiha jednou v roce, bych cekal ze chce zaujmout divaka jeste driv nez prjde na dosah ruky k plakatu.
Jina vec je vizual, ktery samozrejmen fungovat bude perfektne, navstevnici festivalu lehce rozpoznaji vsechny mista spojena s festivalem atd.

12. 12. 2008 15:25 Jirka

Díky za reakci, tohle beru. Kdyby to tak bylo napsáno hned, nereagoval bych.
)

12. 12. 2008 14:12 Lukáš

...vetou neni to zadna bomba, jsem chtel vyjadrit, ze je to udelano az zbytecne konvencne a zatahle, takze bez urazky, ale me vzdy dostane, kdyz se nekdo nad podobnym vizualem rozplyva obdobnym stylem jako ty jirko..Podobnych veci v cechach vznika spousta, jedna se o kvalitni veci, ale jaksi splyvaji v jednu obrovskou vlnu...hlavne proto jsem poslal odkaz na vyborneho ilustratora... ocekavejme od autorit a znamych studii vice, nez tohle AFO

12. 12. 2008 13:42 Jirka

> Lukáš
Díky, ale bomba je jako vše, to co tam je?

Nerad bych to svedl jen na honbu za bombami a o to mi vlastě šlo. Vy jste psal, že ten vítězný návrh není žádná bomba - a na to jsem hlavně reagoval. Podle mého je ten vítězný návrh AFO prostě výborný a shledávám ho kvalitním. Nehledám v něm bombu - a je mi taky jedno kdo to dělal. Nám nic společného s ReDem, šlo mi o jen a jen o věc samu. Ale hodnocení "zadna bomba to neni" mi připadně hloupé - toť vše. Více už nehodlám dikutovat, je to asi stejně zbytečné...

12. 12. 2008 11:53 Lukáš

12. 12. 2008 10:49 Jirka

> Lukáš
- kecy, kecy, kecy
Budu moc rád, když sem Lukáši dáte link na, podle vás, nějakou bombu. Rád se podívám, děkuji. Jinak - kecy, kecy, kecy...

12. 12. 2008 09:42 Lukáš

..RS velice jsi me pobavil...Jiste sto tisic meli dostat..Vizual mi prijde nudny: vafle, kolaz z fotek..Podobnych navrhu s fotkami dokumentarniho charakteru tam bylo vic...Koncept mi neprijde silny ani zajimavy ? Viidel jsem napriklad verzi adama turecka a i pres silny trendy nadech, mi jeho ztvarneni prislo zajimavejsi
v cechach neokoukanejsi. Redesignaru si vazim, ale tohle vyhrali diky svy povesti, zadna bomba to neni...Zase jedna zbytecna vyberovka. Zakazku mohli primo zadat velkemu, znamemu, sexy studiu a usetrili by spoustu starosti..

11. 12. 2008 13:37 Jirka

Tak to je paráda, ty ukázky aplikací na dp jsou výborné.

11. 12. 2008 12:54 RS

Líbí se mi to, zvlášť barevně je to velmi výrazné.
Jen ta odměna 50.000 je za takovou práci velmi nízká.
Co si o tom myslí ve studiu ReDesign? Vzali to jako sponzoring dobré věci?




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.