Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Usměvavá Pepsi – chystá se největší rebranding?

Tento týden byl oznámen pravděpodobně jeden z největších rebrandingů za posledních několik měsíců nebo let – Pepsi bude měnit design a identitu svých klíčových značek (zřejmě kvůli poklesu tržeb, které spadly o 2 až 5 % v různých kategoriích nápojů). Žádný jiný vizuál, než je usměvavý symbol na obrázku zatím ale nebyl zveřejněn, takže následující odstavce jsou předčasným hodnocením práce newyorské agentury Arnell Group

Informace pochází jen ze dvou zdrojů, které informovaly o nastávající změně - z AdAdge.com  a bevnet.com:

PepsiCo dnes oznámila, že během 3 let investuje 1,2 miliardy dolarů do změn, které budou zahrnovat i rozsáhlé změny ve značkách a všeho, co generální ředitelka Indra Nooyi charakterizovala jako „renovování všech stránek identity našich klíčových značek nealkoholických nápojů“. Půjde především o redesign loga společnosti, redesign log produktů a obalů, změn v systému prodeje a komunikace se zákazníky. Změněna bude také Tropicana. To nám umožní znovu zaujmout zákazníky této kultovní značky. Podobná vylepšení uvádíme do pohybu i u celé řady Gatorade, která bude mít úplně novou CI. Bezprostřední inovace čekají i značky G2, Tiger a Propel.

Modročervený globus značky se změní. Bílá stuha (proužek) uprostřed loga se bude naklánět v různých úhlech podle produktu a bude volně vytvářet sérii smajlíků.

Základní úsměv bude charakterizovat značku Pepsi, zatímco široký úsměv („škleb“) bude používán pro Pepsi Max a  menší pousmání pro Diet Pepsi.

Pepsi, Diet Pepsi a Pepsi Max budou pro svá jména používat minusky. Redesign, kterým projde Gatorade se zaměří na úvodní písmeno G. Změny budou zahrnovat grafický redesign stěžejních značek limonád Pepsi, Mountain Dew a Sierra Mist a rebranding některých produktů. Mountain Dew bude na obalu přejmenován na Mtn Dew.

Tolik z překladu. Moc těmto záměrům nerozumíme (různé typy úsměvů?), a tak se necháme překvapit, jak se tyto plány projeví v praxi. Problém s identitou má ale Pepsi již od svého vzniku – zatímco konkurenční Coca-Cola tvrdě buduje svou identitu postavenou na neměnném logu a výrazné červené barvě, Pepsi se pokoušela vyhnout této barvě posunem k modré, což se ale nepodařilo důsledně dotáhnout…

O corporate limonád jsme psali ve Fontu 77, kde byly i tyto ukázky vývoje loga Pepsi.

Jak se vám líbí opuštění stuhy uprostřed kuličky a její nahrazení křivkou, která má vyjadřovat úsměv?


Komentáře k článku

28. 2. 2009 20:59 sdasdsd

fakt vražda...

23. 2. 2009 22:58 Sticker

Ale ne, vlnovka byla klasika, úsměv taky dobrý, ale rozhodně ne lepší :-(

2. 11. 2008 22:27 martina

tam dodelaj v reklame v tv jenom ty ocicka a bude to hnedka usmev ne :D :D :D :D

2. 11. 2008 22:19 lob_o

...tak po delsi dobe sledovani zmateneho tvaru symbolizujici usmev, jsem usoudil, ze zde bohuzel zadny usmev nevidim...vidim zde zaber na postavu, ktera ma modre kalhoty, cervene triko a to vsechno zavrsuje velky pandero lezouci z "rifli"...U pepsi max - nejvetsi a u "lightky" - nejmensi...Ze by neprime zviditelneni urciteho USA symbolu....:D

24. 10. 2008 15:07 font

Radka> Děkujeme, omlouváme se a opravíme... Chyba při překladu :-)

24. 10. 2008 13:39 Radka

"...co generální ředitel Indra Nooyi charakterizoval..."
Az na to, ze Indra Nooyi je zena, jedna z nejlepsich soucasnych manazerek svetovych korporaci

23. 10. 2008 18:44 30

Tak opravdu jsem zvědav jak to nakonec dopadne, zatím to vypadá docela špatně, úsměv bych v tom podivném tvaru nerozpoznal. originalita žádná, .. no snad je to jen velice předběžný návrh.. taková velká firma jako pepsi by si zasloužila něco důstojnějšího..

23. 10. 2008 16:52 Tomas D

Usmev dobrej spis by me zajimalo jak by me oduvodnili u te ligt verze nejmensi usmev. Jako ze ten kdo pije lightku je suchar? trochu nedomyslene ... (da se to tak bohuzel vylozit)

23. 10. 2008 13:41 Mo.

Mě to celé připadá nějaké zoufalé...

23. 10. 2008 12:35 Kanibal

Tak úsměv v tom opravdu nevidím - spíš amorfní nic

23. 10. 2008 11:06 Ukee

Mtn Dew vypadá dobře, ale ten nový úsměv Pepsi ve mně vzbuzuje spíše smutek.

23. 10. 2008 10:59 plechi

23. 10. 2008 10:38 RS

23. 10. 2008 10:36 font

Díky za tip. Doplnili jsme tedy do článku jeden obrázek, kde je vidět jak se mění úsměv a také jak bude vypadat typografie. Nutno dodat, že ani jedno se nám moc nelíbí. Zatím to budí spíše rozpaky…

22. 10. 2008 23:23 Tomáš

dalo mi docela velkou praci najit v tom tvaru nejaky usmev:-) po "nezbytnych" 3d efektech uz to snad bude jasnejsi .. zatim 0 ..

22. 10. 2008 21:13 Robert Štencl

Než úsměv, mi to připomíná slunečí brýle.

22. 10. 2008 20:39 miretc

...jo, osvěžujicí úsměv..

22. 10. 2008 20:38 miretc

Uf...v jednom filmu se mlada náctiletá ptá druhé: "Dáš si PEPSI nebo COLU?"....a tvářila se u toho ledově klidně i když byly hodně cool kámošky Dá to fušku vybrat modročervené kuličce, ten pravý osvěžujicí výraz..ale klidně postačí i cool ledově klidný úpřmný výraz...:)

22. 10. 2008 19:17 yaniczech

Sakra nevim proc, ale porad v tom vidim plachetnici Old Spice :)

22. 10. 2008 19:10 Marek

Na mě ten úsměv působí poněkud zlomyslně ;)

22. 10. 2008 17:11 Lukáš

Nechápu. Pepsi sice neměla nikdy tak silný brand jako Coca-Cola ale myslím, že tohle není posun k lepšímu. Myslím, že se bude jednat o jednu z těch současných trendy "značek v pohybu" takže možná smysl to má. Zatím bych nedělal předčasné závěry a počkal si co z toho vyleze.

22. 10. 2008 16:07 dement

vypadá to jako kdu

22. 10. 2008 16:06 Mirek

Nebuďte konzervy... to nové je lepší a dá se s tím lépe pracovat. Navíc úsměv budí pozitivní emoce, což se o relativně sterilní kuličce s nablblou vlnovkou říci nedalo.

22. 10. 2008 16:00 medea

od redisednu bych čekala větší kreativitu, zvláště u takové značky, jako je pepsi..spíše mi to příjde jako pěkně odbytá práce..
určitě souhlasím, že je to pořádný skok zpět

22. 10. 2008 15:40 Honza

Hluboce nesouhlasím.

22. 10. 2008 14:55 howl

noné.. jako nějaká vánční rozzářená vtipná série možná ale trvalý rebranding.. spíš bych stávající logo očistil, zjednodušil, změnil typografii.. nějaký zajmavý design láhve.. ale zkřivení rozpoznávacího znaku neni přece rebranding.. proč rovnou mercedesu nepřidat jednu nožičku a rozšířit tak klientelu o květinové děti že?
ale jinak je mi to jedno.. budu pít kofolu a coca colu

22. 10. 2008 14:15 borro

Z pohledu kvality loga je to krok zpátky. Bohužel o to tady asi nejde.

22. 10. 2008 14:09 Jakub

Proč ne? Namísto nicneříkající vlnovky bude kulička zářit thymolinovým úsměvem. Jestli jim to pomůže v prodejích nevím, ale graficky se mi to líbí.
Jsem ale zvědavý na ty modifikace typu škleb :-)




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.