Usměvavá Pepsi – chystá se největší rebranding?
Tento týden byl oznámen pravděpodobně jeden z největších rebrandingů za posledních několik měsíců nebo let – Pepsi bude měnit design a identitu svých klíčových značek (zřejmě kvůli poklesu tržeb, které spadly o 2 až 5 % v různých kategoriích nápojů). Žádný jiný vizuál, než je usměvavý symbol na obrázku zatím ale nebyl zveřejněn, takže následující odstavce jsou předčasným hodnocením práce newyorské agentury Arnell Group…
Informace pochází jen ze dvou zdrojů, které informovaly o nastávající změně - z AdAdge.com a bevnet.com:
PepsiCo dnes oznámila, že během 3 let investuje 1,2 miliardy dolarů do změn, které budou zahrnovat i rozsáhlé změny ve značkách a všeho, co generální ředitelka Indra Nooyi charakterizovala jako „renovování všech stránek identity našich klíčových značek nealkoholických nápojů“. Půjde především o redesign loga společnosti, redesign log produktů a obalů, změn v systému prodeje a komunikace se zákazníky. Změněna bude také Tropicana. To nám umožní znovu zaujmout zákazníky této kultovní značky. Podobná vylepšení uvádíme do pohybu i u celé řady Gatorade, která bude mít úplně novou CI. Bezprostřední inovace čekají i značky G2, Tiger a Propel.
Modročervený globus značky se změní. Bílá stuha (proužek) uprostřed loga se bude naklánět v různých úhlech podle produktu a bude volně vytvářet sérii smajlíků.
Základní úsměv bude charakterizovat značku Pepsi, zatímco široký úsměv („škleb“) bude používán pro Pepsi Max a menší pousmání pro Diet Pepsi.
Pepsi, Diet Pepsi a Pepsi Max budou pro svá jména používat minusky. Redesign, kterým projde Gatorade se zaměří na úvodní písmeno G. Změny budou zahrnovat grafický redesign stěžejních značek limonád Pepsi, Mountain Dew a Sierra Mist a rebranding některých produktů. Mountain Dew bude na obalu přejmenován na Mtn Dew.
Tolik z překladu. Moc těmto záměrům nerozumíme (různé typy úsměvů?), a tak se necháme překvapit, jak se tyto plány projeví v praxi. Problém s identitou má ale Pepsi již od svého vzniku – zatímco konkurenční Coca-Cola tvrdě buduje svou identitu postavenou na neměnném logu a výrazné červené barvě, Pepsi se pokoušela vyhnout této barvě posunem k modré, což se ale nepodařilo důsledně dotáhnout…
O corporate limonád jsme psali ve Fontu 77, kde byly i tyto ukázky vývoje loga Pepsi.
Jak se vám líbí opuštění stuhy uprostřed kuličky a její nahrazení křivkou, která má vyjadřovat úsměv?
Komentáře k článku
28. 2. 2009 20:59 sdasdsd
23. 2. 2009 22:58 Sticker
2. 11. 2008 22:27 martina
2. 11. 2008 22:19 lob_o
29. 10. 2008 09:14 plechi
24. 10. 2008 15:07 font
24. 10. 2008 13:39 Radka
Az na to, ze Indra Nooyi je zena, jedna z nejlepsich soucasnych manazerek svetovych korporaci
23. 10. 2008 18:44 30
23. 10. 2008 16:52 Tomas D
23. 10. 2008 13:41 Mo.
23. 10. 2008 12:35 Kanibal
23. 10. 2008 11:06 Ukee
23. 10. 2008 10:59 plechi
23. 10. 2008 10:38 RS
23. 10. 2008 10:36 font
23. 10. 2008 08:36 dk
22. 10. 2008 23:23 Tomáš
22. 10. 2008 21:13 Robert Štencl
22. 10. 2008 20:39 miretc
22. 10. 2008 20:38 miretc
22. 10. 2008 19:17 yaniczech
22. 10. 2008 19:10 Marek
22. 10. 2008 17:11 Lukáš
22. 10. 2008 16:07 dement
22. 10. 2008 16:06 Mirek
22. 10. 2008 16:00 medea
určitě souhlasím, že je to pořádný skok zpět
22. 10. 2008 15:40 Honza
22. 10. 2008 14:55 howl
ale jinak je mi to jedno.. budu pít kofolu a coca colu
22. 10. 2008 14:15 borro
22. 10. 2008 14:09 Jakub
Jsem ale zvědavý na ty modifikace typu škleb :-)