Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Grada nebo Gradient?

Docela podobné značky firem s docela podobným jménem… Na náš dotaz ale zástupce firmy Gradient sdělil,
že s firmou Grada nemají nic společného. Zajímavé, člověk by řekl, že ano. :-)

Grada

Knihy s logem GRADA vycházejí v České republice již od roku 1991. GRADA si za dobu své existence vybudovala pozici největšího tuzemského nakladatelství odborné literatury co do objemu tržeb, počtu vydávaných nových titulů
i šíří oborů své působnosti a to jak v České tak i ve Slovenské republice. K dnešnímu dni GRADA vydala téměř
5 300 titulů v celkovém nákladu skoro patnáct milionů knih. Nabídka společnosti GRADA pokrývá široké spektrum odborné literatury z nejrůznějších oblastí lidské činnosti. Ročně produkuje více než 380 novinek ve více než 25 oborech asi v 70 edičních řadách. Autorem loga z roku 1994 je Libor Samec ze studia Lonon.

GRADIENT

Výrobce sportovních potřeb – jedna z vedoucích světových paraglidingových firem. Firma má od svého počátku sídlo v Praze. Kromě hlavní kanceláře je v Praze také GRADIENT servisní středisko, vzorkovna a prodejna. GRADIENT vznikl počátkem roku 1997 a od samého začátku se soustředil na svůj vlastní vývoj a výrobu. Používáním nejmodernějších technologií při vývoji a produkci klouzavých padáků si získal mezinárodní reputaci jako výrobce vysoké kvality a velmi vyspělé konstrukce.

Gradient představil nové logo 1. 2. 2007.

Také vám připadají tato dvě loga zvláštně podobná? :-)


Komentáře k článku

19. 3. 2008 07:49 Annie

Mnohem podobnější je logo Grady a písmeno O v názvu bonbónů Bon Pari, viz například tenhle odkaz: http://www.dododo.sk/imgs/tovar/201156.jpg

Jinak souhlasím s tím, že někdy může člověk i neúmyslně vytvořit logo, které je zatraceně podobné už nějakému existujícímu.

18. 3. 2008 08:52 Tindo

Když jsem si přečetl první tři slova textu o gradientu, hned mě napadlo, že prodávají lyže, podle toho, co mi logo připomíná. Ale neprodávají.

17. 3. 2008 23:47 pipe

>Pavel: Ta GRADA je spíš Pacman - a GRADIENT nějaká helma ze sci-fi.
Zkuste si k obojímu domalovat očička.

17. 3. 2008 17:17 pipe

Takovou věc bych posuzoval hlavně dle kvality toho loga "an sich" - a krom podobnosti s GRADOU (kdyby tam vůbec žádná nebyla, asi o tom nepíšete) mi novější logo ničím zajímavé ani extra kvalitní nepřipadá.
Paragliding? Mohlo by to být cokoliv jiného... Žádnou symboliku ani souvislost s oborem (padák, pohyb, let) v tom nevidím, Docela rád bych si přečetl autorovu expilikaci ;o) V tomto konkrétním případě hraje obrovskou roli podobnost názvů.
Když má podobné či stejné řešení smysl, tedy hlavu a patu v té které situaci, tak nic proti tomu. Zda to autor zná - a vědomě či nevědomě se inspiroval - to lze těžko prokázat. Sám jsem taky nevědomky pár věcí opráskl, aniž bych si to v ten moment uvědomil...
A s tou vzývanou originalitou to v principu prostě ani nemůže být tak slavné. Viz můj oblíbený text od Michla http://www.geocities.com/athens/2360/cz.redesign.html.

17. 3. 2008 17:17 ?

"nevím, zda si je autor loga vědom, jak vypadá logo GRADA"

myslel som, ze logo grady je bezne zname ;)

zmena velkych pismen za male, kruhu za stvorec so zaoblenymi rohmi
vysek z opacnej strany.

celkom nahodne opakovanie ;)

zaujimave, ze logo je tiez umiestnene presne nad pismenom -a- a -d-, tak ako v grade. zabudol vycentrovat? ;) farby tiez pozil podobne, len to cele nechal "stmavnut". zaujimalo by ma co je to uz nasud, alebo nie ;)

_?

17. 3. 2008 17:04 Pavel

Značku GRADA chápu jako písmeno G. Škoda, že není značka GRADIENT o 180° otočena, připomínalo by padák.
Zajímala by mě nějaká rada, jak se vyvarovat náhodě. Myslím, že v dnešní době je prakticky nemožné vymyslet něco nového.

17. 3. 2008 14:52 Font

Hledání a komentování podobností (log, web designů, reklam a dalších) je tradičně čtenáři na podobných blogách oblíbené a nejvíce čtené. A to i v zahraničí. Čas od času jsme to proto chtěli zařadit pro vaši zábavu a zpestření i my. Nezřídka přitom jde o nějaký obecnější trend (třeba 3D kuličky) a mnohým z nás může jeho pojmenování pomoci v další práci. Na co si je třeba dát pozor a nesklouznout k nějakému klišé...
Originalita grafického řešení třeba abstraktního symbolu v logu bude stále težší úkol – značek je strašně moc a toto “pátrání“ může částečně pomáhat se zorientovat v tom, co již na trhu existuje.
Neříkáme zde ale, že někdo něco ukradl. Může jít o náhodu, ale i té je třeba se vyvarovat.

17. 3. 2008 14:02 intrika

Samozřejmě je do budoucna přínosné vidět podobnosti log, ale vzhledem k tomu, že neznám přístup autora a hlavně nevím, zda si je autor loga vědom, jak vypadá logo GRADA a zda-li k němu nějak přihlížel, anebo z něj v horším případě vycházel, přijde mi tuhle věc hodnotit zbytečné. To bychom pak mohli srovnávat každou značku, která obsahuje byť jen lehce podobný motiv, ale třeba právě on vystihuje tu pravou myšlenku a autor přece nemůže mít přehled od všech značkách, které existují... Je to na pováženou.

17. 3. 2008 12:50 yawn

Doufám že nepřijde.

17. 3. 2008 12:26 Jiří Tvrdek

Nepřijde vám tohle hledání domnělé podobnosti log už trochu trapné?




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.