Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Chcete hlasovat o designu produktů Ryoru?

Firma Ryor (RYbíz–ORanž) zvolila zvláštní přístup při hledání nového designu obalů kosmetických produktů. Návrhy zřejmě vytvořili grafici přímo v Ryoru na základě nápadů a komentářů zákazníků.

Formou hlasování na webu www.mujryor.cz je možné do 30. 5. 2010 přidávat hlasy a komentáře. Je na výběr ze 4 zcela průměrných a nenápaditých návrhů, které v regálech zaniknou i mezi levnými privátními výrobky velkých řetězců.

Pod každým návrhem je uvedeno jméno (asi autora), po kliknutí na ně se ale vždy zobrazí okno s medailonkem jistého Toma Vilda (www.tomvild.cz). Ten se návrhům tištěných i elektronických dokumentů věnuje okolo dvaceti let a má za sebou cca 500 projektů a šéfuje grafikům ve studiu Žabka (Ryor si ho zřejmě najal aby šéfoval grafikům Ryoru...).

Akce je další ukázkou toho, jak šetřit na nesprávném místě. Kdyby Ryor zadal návrhy profesionálnímu studiu, jistě by získal kvalitní a hlavně funkční obaly. Nebo je celá tato akce, podpořená např. spoty v rádiu, určena jen k netradiční propagaci značky? 

Jak na Vás tato akce (kampaň) působí? Neoslabuje spíše značku Ryor (nevíme jaké dáme obaly > co vlastně chceme > koho chceme oslovit > jak...)?

A víte proč vybrat návrh (styl) č. 2? Protože to autor dělá rád a baví ho to. :-)

Toto je krok zpět, Tome... :-(


Komentáře k článku

13. 6. 2010 17:09 tom vild

ja tu nikomu nezakazuju - ani nemuzu - mlcet. jen me zajima, kdo se za tim bezva nazorem skryva a nakolik muzu brat za solidni to co rika.

to je vse.

13. 6. 2010 17:01 Michal Malina:.

Kdyby bylo na mě, už dávno bych tuto diskusi uzavřel, protože ta hovna co tu společně házejí Tom Vild a tea na jednu hromadu mě už nabaví. :) Nevím čím to je, ale poslední dobou jsou diskuse pořád podobnější, Font něco zveřejní a pár lidí, zřejmě profesionálů (ale to usuzuji pouze z textu a nemám jistotu kvůli jejich anonymitě) má několik věcných připomínek, ale většina se zde hádá, posmívá se a degraduje tím pádem tento blog. Ostudou také je, že spousta příspěvků obsahuje značné množství gramatických chyb. Myslím si, že žáci prvního stupně jsou na tom líp. :) Jak by to zde bylo skvělé, kdyby diskuse byla rozdělena do dvou částí, z nichž by první byla otevřená pouze pro uznávané lidi z oboru. :)

13. 6. 2010 16:41 tea

zajimave. ja treba nerozumim tomu, co je to "vyhrat" diskuzi: diskuze je pro mne vymena nazoru jejiz cilem neni omlatit ten svuj oponentovi o hlavu, ale pomoci argumentu se dobrat k uspokojivemu vysledku, at jiz jim bude muj pohled, oponentuv pohled, ci neco uplne noveho. Bud mam pak dobry pocit z toho, ze jsem se ve svem nazoru utvrdil, nebo z toho, ze jsem si ho opravil. Oboji povazuji za vyhru. Pokud jste se snazil diskuzi "vyhrat", pak vskutku tezko cekat ze se nekam dostaneme :)

13. 6. 2010 16:35 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Hm, to že někdo vystupuje anonymně osobně nechápu, a nemám rád. Zvlášť když se za anonymitou místo konstruktivní kritiky skrývá nenávistný komentář.

Ale samozřejmně bych nezakazoval anonymům psát komenty nebo se vyjadřovat. To je taky blbost.

Každopádně ale ať už napíše cokoliv nějaký "tea", "---", "honza" nebo "áj", tak si velmi těžko umím představit jak s takovou informací naložit. Na grafickém designu není téměř nic objektivního. Je to a vždycky bude subjektivní. Argument s 1+1 selhává. To je uplně mimo. Znát člověka, jeho pozici nebo roli (dtp, fotograf, grafik, artdirektor, copywriter atd) a jeho práci je pro mě celkem důležité proto, abych pochopil jak si mám subjektivní názor vyložit, jak ho pochopit.

Protože, když pak napíše Tom Vild že viděl práce uznávaných grafických designéru a že šlo o sračky, pak si tento názor umím mnohem lépe přeložit, než kdyby to napsal nějaký anonym. Jednoduše s přihlédnutím k jeho portfoliu a zkušenostem pochopím, že nemá schopnost vidět určité estetické a funkční kvality které třeba mě osobně baví. Ale nevidím v tom nic špatného.

Ale zároven to nedává Tomovi Vildovi právo, aby někomu zakazoval diskuzi ve stylu, ukaž portfolio nebo mlč.

13. 6. 2010 15:59 tom vild

jak jinak - ale diky za konstruktivni debatu.

vite, jakykoli rozhovor s clovekem vaseho typu nejlze vyhrat, tak vam popreji alespon hezky pracovni tyden. jiste se vam bude darit vase prace jako dosud.

13. 6. 2010 15:00 tea

za to platí ty stovky klientu kteri ocenuji Vildovu profesionalitu a kteri nemaji cas ztracet cas pubertaky s osobnimi projekty v portfoliu :)

ad aj: obcas neni nad mensi mentalni klystyr na internetech, beru to jako vikendovou rozcvicku pred dalsim pracovnim tydnem ;)

13. 6. 2010 14:12 jerry

shledl jsem portfolio pana vilda a vubec se mi nelibi, nejsem grafik ale vypada to jak prace nejakeho studenta ze soukr. stredni graficke. za tohle nekdo plati?

13. 6. 2010 14:11 áj

> to tea > teda vydržel jsi to obdivuhodně dlouho! klobouk dolu... říkám si podobné srážky jsou dost vyčerpávající a hlavně nikam nevedoucí a bohatě mi stačej ty, které musím pracovně dostoupit, a představa že to budu dělat ještě dobrovolně.... uf!

13. 6. 2010 13:42 tea

:D

dost dobre, myslim ze tuhle diskuzi nekam postnu. vite, kdybych mel sam aplikovat vas pokrouceny pohled na svet, pak vam neodpovim vubec na nic, protoze na zaklade vasich referenci jste dilentant, jehoz nazor nemuze z profesniho hlediska zajimat ani toho nejposlednejsiho prumerneho grafika:)

13. 6. 2010 12:04 tom vild

to vy tu scitate veci polopatickym zpusobem.

me zajima jedna vec - jestli jste natolik solidni profesional, abych vas nazor mohl mit pro me nejakou vahu. a to posoudim jen ja sam k sobe. a to je ta anonymita, kterou tu muze jakoukoli diskusi vyhrat jen ta druha bajecne anonymni strana.

to je to co me zajima.

12. 6. 2010 20:38 tea

ano, je mi 6 let a o designu nemam ani paru:) a jsme u toho. vy neustale preskakujete z vecneho tematu k osobnim vypadum. mel jsem pocit, ze diskuze se vedla vpodstate o tom, zda maji osobni projekty misto v portfoliich grafiku. Na zacatku jste se (nejen v teto diskuzi) ohanel tim, ze je to vyraz neprofesionality a vyvozoval z toho pubertu autoru a jejich nekompetenci. Pred chvili jste rekl, ze to vlastne diletanstvim neni, ale ze se pak takovy autor neuzivi (coz je evidentni a snadno prokazatelny nesmysl, jenz jsem ilustroval na siggim, jednim z nejzadanejsich soucasnych svetovych designeru, a jeho portfoliu). Nyni jste potvrdil, ze na 1+1=2 nema portfolio diskutujiciho zadny vliv: takze, prestanete resit me porfolio, a dokoncite tu zapocatou diskuzi?

12. 6. 2010 20:22 tom vild

pokud jste alespon trochu inteligentni mel/a byste vedet, ze 1+1 jsou dve pouze v jednom v mnoha pripadu.

tak asi to sestilete dite :-)

jisteze se tim vaha nemzeni, i sestilete dite muze mit hezky talent, ale me zajima jaky. a pak me zacne tahle debata opravdu zajimat. zatim je to jen otloukani nekoho se jmenem nekym beze jmena.

a to lze snadno, dokola a umi to pouze zbabelci.

12. 6. 2010 20:16 tea

vysvetlete mi toto: rekneme, ze zde napisu "1+1=2" V jednom pripade se po zverejneni meho portfolia ukaze, ze jsem reinkarnaci Paula Randa, v druhem pripade ze jsem 6lete dite, co se jen bavi retardovanymi diskuzemi na internetu. Co presne to zmeni na hodnote onoho nazoru, ze jedna plus jedna jsou dve? Na jeho objektivni validite? Co to znamena v kontextu vecne diskuze?:)

12. 6. 2010 20:05 tea

ta litost bude vzajemna:)

12. 6. 2010 20:00 tom vild

pak muzu jen rici, ze je mi vas lito.
tohle je pouze zbabelost nic vic.

12. 6. 2010 19:55 tea

myslite si, ze pro siggiho eggertssona je jen zbozne prani se tou praci uzivit?

:)))))))

12. 6. 2010 19:52 tea

a odkaz na me portfolio vam neposlu, proste proto, ze nevidim duvod proc bych mel. predstava, ze clovek musi neco verejne dokazat proto, aby mel pravo si neco myslet a rikat to, je zvracena. Ridi se ji lide, pro ktere je nad jejich sily konstruktivne diskutovat, objektivne hodnotit argumenty a misto toho si hledaji nejake "uredni potvrzeni", zda maji oponentova slova vahu ci ne. Me je uplne jedno, zda pro vas maji ma slova vahu, jestli si z toho neco vezmete nebo ne, opravdu. A jsou mi vpodstate ukradene i vase prace, protoze to neni to, o cem je zde momentalne rec, na validitu vasich arguemtu nema jejich kvalita zadny vliv, byt lze hledat zabavnou spojitost.

12. 6. 2010 19:48 tom vild

portfolio praci jmenuje takproto, ze je to portfolio praci.

jiste, ze takovy clovek neni diletant, ale asi to bude spis jeho zbozne prani se tou praci uzivit.

vidim ze napsani jedne webove adresy je pr otebe nadlidsky vykon.

12. 6. 2010 19:37 tea

portfolio praci preci nemusi byt jen seznam pracovnich referenci, ani u naprosteho profesionala, obzvlast, jde-li o freelancera, co to je proboha za argument? co treba takovej siggi eggertsson, zcela namatkou, to je podle vas taky dilentant protoze zverejnuje hromadu "vlastnich projektu a experimentu?

12. 6. 2010 19:34 tom vild

teo a aji - udelejte pro me jednu vec - postete odkaz na svoje weby. at se muzu pokochat i ja.

12. 6. 2010 19:20 tom vild

ja s itaky hraju, a mam za ta leta doma tuny svych grafickych hricek, ale za reference je nepovazuju.

12. 6. 2010 19:16 tea

zabava, ne prace? co prosim? co kdyz me treba prace bavi tak, ze je to pro me zabava, pak to take nema cenu? Honeni ega, jakoze kdyz si sam s necim experimentuju, tak to delam protoze si honim ego? A co tedy vlastne hodnotite? Ze se dotycny premohl a udelal praci, zatimco zabava vas nezajima? Nemela by vas jako grafika spise zajimat nejaka objektivni vizualni kvalita prace, nehlede na okolnosti tvurcich muk?

12. 6. 2010 19:12 tea

ad áj:

zrovna jsem si prolit to vildovo 31 MB pdfko, a... tezko najit ta spravna slova :D ukladam do slozky "internetovych bizarnosti", na nejaky divoky home-party se to stopro bude hodit.

12. 6. 2010 19:10 tom vild

ze vas to bavi.

nemyslim, ze by ma prace byla tak spatna. ale me zajiam vase prace, abych mohl rict, ze vas nazor ma vahu. a proc mluvim o tech legracnih projektech? protoze to je zabava a ne reference... takze ja takove veci beru spis jako dobijeni ega, nic vic. stejne tak takove diskuse.

12. 6. 2010 18:56 tea

jo, byl :) problem je ze jste agresivni hlupak, co napada kazdeho na potkani a jedinym vasim argumentem je, ze ma nekdo v portfoliu mene klientu nez vy. Zaprve, kdyz ma nekdo v portfoliu osobni projekty, a priznava to, nechapu, co je na tom spatneho, ja hodnotim praci, a ne klienta. pokud se grafik ve volnem case venuje vlastnim experimentum, je to jen dobre. Za druhe, co se mnozstvi klientu tyce - takovy Saul Bass taky treba neudelal nejake ohromujici mnozstvi log za svuj zivot - no a co? Porad ma kazda jedna jeho prace vetsi cenu, nez vase celozivotni dilo. Objektivni kvalita praci a zdravy usudek, to jsou veci ktere vam chybi, Tome Vilde.

12. 6. 2010 18:45 áj

jj, vildova hvězda už se tu blýskla před rokem, když skidila podobný úspěch jeho prezentace rokycanského loga :)

http://www.font.cz/logo/logo-devitisteho-vyroci-zalozeni-mesta-rokycan.html

12. 6. 2010 18:41 tom vild

to neni zadna obhajoba, ale povzdechnuti, ze lidi co tu vynasite do nebes tam odevzdali neco co se neda ani slusne pojmenovat.

vis teo, pro me neni nutny sam pred sebou svou praci obhajovat. to maji zapotrebi jini, ja jsem si jen rekl, ze se zkusim podivat jakou uroven maji lidi, kteri tu hazi spinu na druhe. to me tu bavi nejvic. odhalovat kdo stoji za temi ostrymi argumentu. a jsou to povetsinou lidi, kteri maji za kazdym druhym obrazkem napsano neco jako "my own project" - jak pak muzes takoveho profesionala brat vazne.

a vidim tu porad tu samou vec - malo kdo se tu dokaze prihlasit po vlastnim jmenem. tak troch use bojim, ze ty k tomu nemas odvahu. asi by to na me byl silny cajik vid :-)

12. 6. 2010 17:02 tea

haha, skvela obhajoba vlastni prace: "ti ostatni to meli jeste hnusnejsi, a to jsou slavni!". bravo, tome vilde, svou nezmernou profesionalitou se stavate novou hvezdou fontich diskuzi. taky se vsichni moc tesime na vase budouci navstevy a hodnotne komentare :D

11. 6. 2010 18:05 tom vild

videl jsem tuny navrhu lidi, kteri tam zkouseli svoje prace. a verte mi - bylo to otresne. a byla tam i znama jmena - velmi. a k tem navrhum se jiste nehlasi :-) ale udelali je oni.

me se moje navrhy libi, ale mel jsme na ne par dni behem jine prace a byly predevsim ramcove. ze se nekde budou vystavovat a resit takhle verejne nam bylo receno az velmi pozde. ale to je fuk.

nakonec jsem jim predelal logo, ktere budou zase chvili pouzivat a myslim, ze neni zase tak spatne, az budu mit cas, pridam si ho do portfolia a uvidime zase nejake kritiky. budu to tu ted cist casteji.

11. 6. 2010 14:29 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Z Vildova textu na mě dýchnul závan starých dob. Přehodit zodpovědnost ze sebe na klienta je pro mě nepochopitelné.
Je to jen na nás, jestli klientovi podlehneme, nebo ne. Nikdy jsem nedělal to, že bych vypustil do světa něco, s čím bych vlastně nesouhlasil. A to neznamená že jsem nevyprodukoval X omylů a nesmyslů. Nicméně, se vždy jedná o moje rozhodnutí, moje pochybení, nebo moje neúspěšné hledání cesty.

Svádět to na klienta je nehoráznost. Klient právě nás platí, aby jsem mu pomohli nedělat chyby. Protože on tomu nerozumí. On chce poradit.

11. 6. 2010 14:21 Karel

2 Tom Vild: Osobně chápu, že zákazník náš pán. Každý grafik se určitě setkal se zakázkou, kterou byl nucen řešit způsobem, který mu byl proti srsti. I když klientovi promluvíte do duše a snažíte se mu doporučit jiné řešení, stejně je někdy neoblomný jako skála a na svém přesto trvá. Pak je volba jasná, buď vše akceptovat nebo klienta odmítnout. Chápu že to tak mohlo být i v tomto případě, ale jak zde píšete že fa Ryor má roztříštěný design, bohužel z návrhů nemám ani trochu pocit tendencí cokoliv sjednotit. Ano, je to na dlouhé polemiky a bez hlubších informací rozhodně není úplně na místě hned vše shazovat. Sám mám za sebou pár projektů, ke kterým bych se po necitelných zásazích ze strany klienta snad radši nehlásil. Pokud by je někdo vytrhl z kontextu a hodil zde k ukamenování, určitě bych nebyl nejšťastnější. Přeji vám hodně štěstí i další spokojené klienty. Věřím, že výše uvedené návrhy jsou právě jen menší klopýtnutí na cestě vpřed.

11. 6. 2010 11:47 tom vild

dobry den vsem,
vidim, ze se dobre bavite na muj ucet. to je bezva. diky za komplimenty. miluju lidi, ktery tohle delaji. vite, to ze web gsz a jejich reference webdesignu nestoji za nic, to vim. u dlouho tu pripravujeme neco noveho. zadna reference neni moje, ale to je pri tech plivancich na oboji asi jedno.
faktem zustava, ze firma ryor ma velmi roztristeny design a vlastne skoro nic, prome loga na obalech nekoresponduje.
co se tyce krabicek - meli jsme na to striktni zadani, ktere se nam prilis nelibilo, kdybyste meli moznost se zucastnit, meli byste stejne drsne zadani. majitelka firmy ma sve predstavy, ktere se nemusi zrovna shodovat s tim co by rad udelal grafik. a soucasti zadani byly i fotograficke materialy, ze kterych toho moc neslo pozit, ale to je jedno. bez znalosti veci se da takhle pomlouvat lehce.

a co se tyce mych referenci - mam je, a cim jsou starsi, tim jsou horsi - to je pravda. ale to plati o vsech nasich graficich v oboru. kazda doba mela svuj styl a moznosti, verim, ze ti pubertaci se sebevedomim v oblacich je maji daleko lepsi, ale na co a kolik. ja porad ziju a mam zakazniky, otazkou je co vy...

a jeste ke krabickam, museli jsme na ten web dodat jen tohle mnozstvi, a vybral si tuusim majitel firmy. a muj text? co byste tam asi napsali vy.

3. 6. 2010 16:25 minduser

No hrubozrný masakr! Smích s pláčem se ve mě perou. Bez komentáře.

Že vůbec existují studia jako Žabka je smutným důkazem "vizuální" negramotnosti naší společnosti... Chjo...

BTW: By mě ještě zjímalo, jak se někdo jako "Mary" vůbec zjeví na stránkách fontu. To je tak haluz.

Radim Dvořák

3. 6. 2010 15:39 vlkula

Mnooo jooo žabka...rozhodně kvalitní studio s kreativními nápady. Opět nezklamali. Doporučuju mrknout se na jejich reference na strankach.

1. 6. 2010 09:43 Wyfka

Ano, já obal Ryoru jen ničím strom v lese :)

31. 5. 2010 21:08 ente

Anketa a nasledujicí grafická realizace nestačí. Trh a zákazníci jsou nekompromisní. Jak mě rozeznáš a čím jsem jedinačný? Tahle otázka je u tohoto obalu zbytečná. Ničím! Strom v lese.

31. 5. 2010 10:49 deck

mary: nivea, oriflame a avon jsou o NEKOLIK levelu vyse nez tyto "obaly"

31. 5. 2010 09:26 Aleš Exler

proč by měl línej člověk dnešní doby vyplňovat nějaký otravný form a rozhodovat se mezi bídou a ještě větší bídou????

to byl zas nápad nějakého firemního snaživce........

30. 5. 2010 22:41 chorche

obaly od studia zabka jsou opravdu odpudive a to ani nemusite byt grafik, aby jste to poznali. O originalite nemuze byt rec. Kazdy rochu zkusenejsi grafik by to poskladal za 5 minut. Neni tam nic, zadna pridana hodnota. Za me palec hodne hodne dole.

30. 5. 2010 17:26 Kanibal

Kdysi jsme pro Ryor dělali web a grafický návrh nám dodal autor tehdejších obalů. V Ryoru na to vždycky šli od lesa ;)

29. 5. 2010 03:42 Freud

Ten arial je ještě zlatej, když vidím, kdo to patlal, nepřekvapil by mě ani comic sans.

28. 5. 2010 16:36 tea

Mary: jsi troll, nebo si opravdu myslis ze TOHLE je originalita? At tak ci tak, pobavilo to :)

28. 5. 2010 16:23 Mary

Martina K.>> tvuj postoj chapu, ale pokud sis vsimla, tak dostanou slevu i kdyz se jim to nelibi. Ror pouzivam, takze vim, ze je kvalitni.
Naopak si myslim, zenavrhy jsou originalni, podivej se na Niveu, Avon, Oriflame. To jsou tuctovky...

28. 5. 2010 14:47 speedy

To je zajímavá diskuze :-))
Grafici jsou spokojení, klient je spokojený, zákaznice klineta jsou spokojené a návrhy se jim líbí...
Tak co tady nějaký grafici mají co prudit??? :-))

28. 5. 2010 14:35 Martina Krbcová

To mary: Tvůj názor sice do jisté míry chápu, ale nemáš tak úplně pravdu. Nevím, jestli se zabýváš obalovým designem, ale všeobecně to funguje tak, že pokud se udělá kvalitní redesign, zvýší se prodeje. Úspěch designu se dá předem i otestovat na vybraném vzorku zákazníků (tím nemyslím test Ryoru, kde se všem všechno líbí, protože dostanou 10% slevu). Od nich se pak jak zadavatel, tak designéři dozví, jak daleko je možné jít, aby to na lidi fungovalo. Všeobecně však lidé nejsou ochotní měnit své navyky a občas se u testů vyjadřují tak, že by nic neměnili. Na druhou stranu, redesign se dělá v okamžiku, kdy zadavatel chce získat nové zákazníky a ztrácí krok s konkurencí. Měl by mít tedy vytyčený jasný směr. To u Ryoru bohužel nevidím. Není tedy chyba pouze v Žabce, ale i v Ryoru a tam zásadnější. Když se kouknete do zahraničí, obalový design je tam mnohem dál - modernější, kreativnější... Pokud se budeme neustále bát jít dál, naše výrobky nebudou konkurenceschopné.

A věř mi tydle návrhy se lidem moc líbit nebou. V regálech prostě nezafungují tak, jako samostatný malý náhled na webu. Když upustím od ostatních nedostatků, vypadá to strašně levně.

28. 5. 2010 14:06 James Joint

Upatlana amaterska "prace" radoby grafiku. No a portfolio Toma Wilda mluvi za vse. Tfujtajbl.

28. 5. 2010 14:04 Karin

No musím se Jendy zastat, při pohledu na černé brýle mě to taky napadlo :)

28. 5. 2010 13:28 Miki

jan potužník koho urážaš? alebo si chcel byť vtipný? Nebol si!

28. 5. 2010 11:33 Mary

Také si myslím, že RYOR to dělá tak, aby se obal líbil zákaznicím a ne grafikům. Uvědomili jste si páni kolegové někdy to, že sice designéři se snaží něco lidem vnutit dobrý design, ale poptávka je po něčem jiném? Třeba i horším, ale pro firmy je důležité prodat a uspokojit zákazníka a ne designéra...

28. 5. 2010 09:57 Čenda

A hle to logo! Co kus to originál. Žabí kreativita nezná mezí :)

27. 5. 2010 22:11 taky honza ale jinej

Pevně doufám ve výhru stylu č.1. Jen to písmo by mohlo být takové lidovější. Třeba comic sans. Přísahám, že bych si pár produktů koupil a vystavil je na poličce kuriozit.

27. 5. 2010 21:22 m2s / ideafirst.cz

A co teprv komentáře fiktivních zákaznic:

"Vendula Krupová říká k vizuálnímu stylu 5

barevné,jemné,nepřehlédnutelné.Jen bych možná změnila písmo za nějaké jemnější,ne takové tvrdé, rovné,"



"Vendula Motzová říká k vizuálnímu stylu 5

Na první pohled cítím čistotu, a dokonce i vůni, krému. Určitě upoutá jasnými barvami jak mladé tak starší."

27. 5. 2010 20:55 tea

"1: Důraz u tohoto návrhu je kladen na velké stříbrné logo RYOR a jasně čitelné texty." Vše arial. Logo RYOR, arialem...?! Nemá to ani upravený kerning... rozepsal bych se o delikátní díře mezi YO, ale byl by to jen zoufalej výkřik, v kontextu všeho ostatního je to asi už jedno... Tohle je fakt zlej sen. Then again, umím si představit po jaké cílovce to jde, a že kvalitní design by mohl být v konečném důsledku na překaždu, "nelidový".

27. 5. 2010 15:28 ?

Po bližším prozkoumání jsem zjistila, že oni vlastně nemají jednotné logo. Zde http://www.ryor.cz/cz/ryor-caviar-care.htm je jedno v rohu webu, další na krémech a v novinkách http://www.ryor.cz/cz/novinky/samoopalovaci-mleko.htm je zase něco jiného. Nyní budou mít další na nových obalech. Tomu tedy tleskám

27. 5. 2010 15:22 ?

Co sem zase plete logo nemosnice Frýdek-Místek? Na obalech pro Ryor je logo také změněno a to by si zasloužilo komentář. Očividně berou logo pouze jako součást nové krabičky na krém, kam se dají kytičky, linečky, stříbrná a panim se tu bude líbit...

27. 5. 2010 14:45 Ondra

Catcomix: Logo si snad ani nezaslouží komentář :(

27. 5. 2010 14:34 catcomix

to Ondra: logo do soutěže jsem zkoušela taky, ale překvapilo mě, jaký návrh si nakonec vybrali....:(

27. 5. 2010 14:19 jan putuznik

Už to chápu, vedoucí grafického oddělení je slepý
http://www.gsz.cz/cz/kontakty.htm

27. 5. 2010 14:15 iva

Koukněte se určitě na stránky sutdia, které pro ně pracuje. Reference jsou moc zábavné. Mají tam otisky obrazovky pochvalných mailů od klientů. Konkrétně k Ryoru je tam toto:
Ráda bych za kosmetickou firmu RYOR poděkovala Grafickému studiu Žabka za skvělou spolupráci, která trvá již několik let.
Chvíli jsme se spoluprací váhali, protože změnit dodavatele na tvorbu webových stránek nebo tisk prezentačních a reklamních předmětů je podstatná věc. Nakonec se tento krok ukázal jako správný.
Mezi hlavní aspekty Grafického studia Žabka patří kreativní nápady, rychlost, efektivní a vstřícný přístup a především dlouholetá zkušenost, díky které dokážou uspokojit každého klienta.

Tak o uspokojení každého hlienta vážně pochybuji :)

27. 5. 2010 14:09 jana

Myslím, že u konceptu, který je zde vidět na pleťové masce se snažili o něco takového http://www.b-glowing.com/vanilla-blossom-roll-on-perfume/
Bohužel, když 2 dělají totéž není to totéž

27. 5. 2010 14:04 Jan

komentář hlasující Hany: Svěží,krásně barevný a nápadný zaujme.Doufám ,že takový bude krem.Je to něco nového ,vypadá luxusně i vkusně není přeplacaný.

27. 5. 2010 13:53 Jan

Připadá mi to jako kříženec socialistického designu 70. let s TESCO produkty... Ano, pokud obal působí, pak i obal prodává. V tomto případě bych se nedivil, kdyby v případě výživné masky klesl prodej pod bod mrazu a nakonec nedošlo k jejímu celopološnému stažení. Firmě Ryor držím palce, aby tento velmi netradiční experiment ustála bez krachu :)

27. 5. 2010 13:19 honza

ano, to byl sarkasmus :)

27. 5. 2010 12:39 ---

to uz bol ten sarkazmus? ;) tiez kupujem podla obalu a nemam sa za snoba

27. 5. 2010 11:23 jana

Obaly jsou zcela průměrné. Je vidět, že to dělal někdo, kdo se obalovému designu nevěnuje. Obaly jsou kapitola sama pro sebe a to v Ryoru to bohužel nepochopili. U návrhu číslo 3 vidím aspoň snahu o to se odlišit, ale díky příšerné typografii to celé padá o kategorie nejlevnější kosmetika. Kdyby se se vzorem aspoň snažili pracovat tak, aby měl nějakou vypovídací hodnotu o výrobku. Ostatní návrhy jsou naprostá levná tuctovka. Ryor očividně neví kudy kam, když si nechává radit i o sloganu. Ten by měl být výsledkem nějaké strategie stejně jako obaly.

27. 5. 2010 11:17 honza

pobavilo! pro značku Rior jsou totiž na prvním místě zákaznice, a ne nějaký ten snobácký dizajn.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.