Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Celní správa ČR má nové logo a vizuální styl

homepage

Celní správa České republiky představuje novou podobu své vizuální komunikace. Vítězný koncept od studia Toman Design vzešel z designérské soutěže pořádané organizací Czechdesign.

Moderní štít jako symbol se zkratkou CS tvoří nové logo, pod kterým bude vystupovat Celní správa ČR. To je součástí komplexní vizuální identity, která od roku 2024 promění veškerou komunikaci úřadu.

 

2. Rozvrzeni grafickych prvku

Logotyp CS_RGB

„Podobu štítu osvobozujeme od historických vazeb a posouváme jej k aktuální filozofii celní správy. Štít v novém pojetí sice stále funguje jako ochranný symbol, ale zároveň je i platformou pro komunikaci mezi úřadem a veřejností,“ popisuje koncept loga Lukáš Müller ze studia Toman Design.

 

7. Merkantilni tiskoviny

10. Soc. media
11. Navrh naborove kampane

 

Celým konceptem prostupuje modrá barva, která se používala i v minulosti a dlouhodobě je s celní správou spojována. Aktuální kombinace tmavé a zářivě modré však působí současně a je doplněna širší škálou doplňkových barev. Korporátním písmem je font Söhne od novozélandské písmolijny Klim Type.

3. Prace s vizualnim stylem

Vítězný návrh od Toman Design byl oceněn porotou soutěže, složenou z nezávislých odborníků na grafický design a zástupců vyhlašovatele, jako dynamický a odpovídající hodnotám a prezentaci celní správy.

Kladně bylo hodnoceno celkové vyznění symboliky návrhu, vhodné zmodernizování symbolů i jejich aplikovatelnost v digitálním prostředí.

„V návrhu využíváme i jednotlivé segmenty štítu, které rámují formát a zároveň otevírají prostor pro dialog. Dynamika použití segmentů pak vychází z různých proporcí vizuálních formátů a různých forem aplikací na tiskové nebo online prostředí,“ doplňuje koncept loga Lukáš Müller ze studia Toman Design.

Implementace vizuální identity bude probíhat postupně od roku 2024 a veřejnost se s ní bude moci seznámit i na vozidlech celní správy, webu nebo sociálních sítích, jejichž podobu designéři v soutěži navrhovali také.

Celni sprava Final.mp4

 

6. Web

8. Design polepu auta

 

O soutěži

Soutěž navázala na dvoufázovou soutěž vyhlášenou v roce 2019, která byla zadavatelem z administrativních důvodů po prvním kole zrušena. Do aktuální fáze projektu byla vyzvána studia HMS design a Toman Design, jejichž návrhy byly v původně vyhlášené soutěži porotou ohodnoceny jako nejvhodnější a měly postoupit do 2. fáze soutěže. Soutěž se podařilo po téměř čtyřleté pauze úspěšně dokončit.

Kromě konceptu vizuální identity měli účastníci navrhnout též podobu úvodní stránky webu celní správy, grafické řešení exteriéru služebního vozidla, piktogramy nebo podobu náborové kampaně.

Vítězné studio obdrželo zakázku na dopracování vítězného návrhu, implementaci finálního konceptu a vytvoření grafického manuálu vizuální identity celní správy, studio na druhém místě obdrželo skicovné.

Za nezávislou část poroty hodnotili:
MgA. Petr Štěpán – grafický designér
 MgA. Pavel Frič – grafický designér, pedagog
Mgr. Art. Žaneta Kögler – grafická designérka, emeritní vedoucí ateliéru grafického designu FaVU VUT v Brně

 

Zdroj a více zde.

 

 


Komentáře k článku

23. 12. 2023 11:56 Petr

No, kvalitni navrh to je. Ale lepsi by bylo sjednotit vizualy statni spravy...

16. 12. 2023 16:38 jakub

stačil by jim státní znak...

16. 12. 2023 00:15 Petr

CS GO




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.