Font

reklama

Výběr jazyka

cs / en

 

PIAF navrhl Praze nový slogan

Dear Prague,.. - tak zní vítězný návrh z veřejné soutěže o mezinárodní slogan pro Prahu. Soutěž proběhla z iniciativy reklamního festivalu PIAF. Vítězem se stal Jakub Vysloužil z Hradce Králové.

Mezinárodní porota hodnotila celkem 252 návrhů z 31 zemí.

Porota nehodnotila u vítězného sloganu jeho grafickou podobu, ale ocenila jeho znění. To parafrázuje oslovení v dopise - tedy důvěrný a láskyplný vztah k oslovenému. Mezi návrhy se objevilo mnoho velmi profesionálně vypracovaných s pravidly pro použití i evidentně amatérské pokusy.

„Nedávno před konáním festivalu PIAF proběhla oficiální soutěž, do které se zapojily tuzemské reklamní agentury. Magistrát si ale nakonec z jejich návrhů nevybral. My jsme soutěží oslovili mezinárodní odbornou veřejnost, která náš festival sleduje,“ říká Marek Hlavica, ředitel festivalu PIAF. Porota složená ze špičkových expertů reklamy a marketingu z celého světa nakonec zúžila svůj výběr na šest prací. Z nich vybrala vítěze. "Právě pohled zahraničních tvůrců i porotců je cenný. Vnímají slogan stejně, jako ti, jimž je především určen," dodává Hlavica.

Slogany velkých měst mají za cíl k těmto metropolím upoutat pozornost jako k atraktivním turistickým destinacím nebo je prezentovat jako zajímavé místo pro život a podnikání. Objevují se na webových stránkách, propagačních materiálech či v reklamních spotech a inzerátech. Praha zatím svůj oficiální slogan nemá.

„Podle dohody s magistrátem jsme všechny přihlášené návrhy poskytli městu. Pokud by je některý zaujal, mohou se spojit s autorem a jednat o spolupráci. Naše soutěž však město k ničemu nezavazuje,“ říká Marek Hlavica. Jediným závazkem je poskytnutí víkendového pobytu v Praze pro vítěze. Mezi ostatními finalisty najdeme práce z Itálie, Holandska, Maďarska, České republiky a Portugalska.


Finalisté:

Felix Humm/Daniele Ravenna, Italy

 

Marton Jedlicska, Hungary

João Inacio, Netherlands

 

Claudia Ribeiro, Portugal

Andrea Burtinova, Czech Republic

 

Více zde.


Komentáře k článku

16. 9. 2012 16:58 Matyáš Začátek

Já se jenom nestačím divit, kolik se tu vždy najde odborný na psaný, grafiku a vše kolem......nevím jestli je mi smutno, nebo se mám smát...vám všem kteří si tu honíte své ego.....raději napřete svojí energii tvůrčím směrem a něco vytvořte vy a pak buďte tak stateční, že to necháte podrobit kritice a až to uděláte, tak si každý z vás bude přát, aby ostatní byli schovívaví.....

25. 5. 2012 16:56 creative knight

Dobrý slogan!

22. 5. 2012 11:52 jirka

Tak tomu řikam bezúčelná zbytečnost.. Super že se výherce koukne do Prahy, jistě to bude doživotní zážitek

21. 5. 2012 16:21 Disgrafik

Marek: Víš co je to stálo peněz těch 249 přihlášek, aby to dostali? :D

21. 5. 2012 10:55 Jan Macek

Jeden z významů slova "dear" je i drahý, nákladný (předražený snad ne)...

21. 5. 2012 10:02 lh > Aldus

Aha, priste bych mel pozorneji cist.

19. 5. 2012 21:56 davidkotulan

? Asi nejdu s dobou, ale celé mi to přijde tak nějak celé divné. Nesmyslná soutěž za nesmyslným cílem s nesmyslným výsledkem. Vůbec totiž nechápu proč tahle soutěž vznikla.
O co vlastně v této soutěži šlo? O peníze domů? Utracení vyčleněné dotace? Jméno? Představení? A komu je to vlastně mířené? Turistům z japonska? Holanďanům? Nebo Polákům? Má vůbec nějaký státní slogan v nynějším evropském bordelu smysl?

19. 5. 2012 14:50 Marek

Jasně mágové z reklamek opět bodují...Jsme kreativní máme 249 louskáčků. SUPER

19. 5. 2012 13:51 Aldus

Dear Prague,... je supr. Co furt všichni máte?
Pane "Ih", porota hodnotila verbální znění, ne grafickou podobu. Toto není logotyp. Vyjadřovat se k vizuálu je úplně irelevantní.

18. 5. 2012 20:31 Petr Bernát

Vůbec nechápu znaky použité za slovem Prague. Výpustka to není, čárka taky ne. Co to tedy má znamenat?

18. 5. 2012 17:39 lh

vsechno jsou to klise blaboly, kde misto slova Prague muze byt uplne cokoliv. Graficke zpracovani Dear Prague je katastrofalni.

18. 5. 2012 15:46 bert

Tento slogan je jako od nějakého emigranta, který po letech strávených úplně jinde píše domů.
Nepůsobí to příliš jako slogan pro Prahu, ale jako slogan pro jakékoli jiné destinace, které se potřebují Praze v lepším případě něco pěkného sdělit, v horším - vetřít se jí do přízně, aby tam pak mohly navozit odpadky. :)




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.