PIAF navrhl Praze nový slogan
Dear Prague,.. - tak zní vítězný návrh z veřejné soutěže o mezinárodní slogan pro Prahu. Soutěž proběhla z iniciativy reklamního festivalu PIAF. Vítězem se stal Jakub Vysloužil z Hradce Králové.
Mezinárodní porota hodnotila celkem 252 návrhů z 31 zemí.
Porota nehodnotila u vítězného sloganu jeho grafickou podobu, ale ocenila jeho znění. To parafrázuje oslovení v dopise - tedy důvěrný a láskyplný vztah k oslovenému. Mezi návrhy se objevilo mnoho velmi profesionálně vypracovaných s pravidly pro použití i evidentně amatérské pokusy.
„Nedávno před konáním festivalu PIAF proběhla oficiální soutěž, do které se zapojily tuzemské reklamní agentury. Magistrát si ale nakonec z jejich návrhů nevybral. My jsme soutěží oslovili mezinárodní odbornou veřejnost, která náš festival sleduje,“ říká Marek Hlavica, ředitel festivalu PIAF. Porota složená ze špičkových expertů reklamy a marketingu z celého světa nakonec zúžila svůj výběr na šest prací. Z nich vybrala vítěze. "Právě pohled zahraničních tvůrců i porotců je cenný. Vnímají slogan stejně, jako ti, jimž je především určen," dodává Hlavica.
Slogany velkých měst mají za cíl k těmto metropolím upoutat pozornost jako k atraktivním turistickým destinacím nebo je prezentovat jako zajímavé místo pro život a podnikání. Objevují se na webových stránkách, propagačních materiálech či v reklamních spotech a inzerátech. Praha zatím svůj oficiální slogan nemá.
„Podle dohody s magistrátem jsme všechny přihlášené návrhy poskytli městu. Pokud by je některý zaujal, mohou se spojit s autorem a jednat o spolupráci. Naše soutěž však město k ničemu nezavazuje,“ říká Marek Hlavica. Jediným závazkem je poskytnutí víkendového pobytu v Praze pro vítěze. Mezi ostatními finalisty najdeme práce z Itálie, Holandska, Maďarska, České republiky a Portugalska.
Finalisté:
Felix Humm/Daniele Ravenna, Italy
Marton Jedlicska, Hungary
João Inacio, Netherlands
Claudia Ribeiro, Portugal
Andrea Burtinova, Czech Republic
Komentáře k článku
16. 9. 2012 16:58 Matyáš Začátek
25. 5. 2012 16:56 creative knight
22. 5. 2012 11:52 jirka
21. 5. 2012 16:21 Disgrafik
21. 5. 2012 10:55 Jan Macek
21. 5. 2012 10:02 lh > Aldus
19. 5. 2012 21:56 davidkotulan
O co vlastně v této soutěži šlo? O peníze domů? Utracení vyčleněné dotace? Jméno? Představení? A komu je to vlastně mířené? Turistům z japonska? Holanďanům? Nebo Polákům? Má vůbec nějaký státní slogan v nynějším evropském bordelu smysl?
19. 5. 2012 14:50 Marek
19. 5. 2012 13:51 Aldus
Pane "Ih", porota hodnotila verbální znění, ne grafickou podobu. Toto není logotyp. Vyjadřovat se k vizuálu je úplně irelevantní.
18. 5. 2012 20:31 Petr Bernát
18. 5. 2012 17:39 lh
18. 5. 2012 15:46 bert
Nepůsobí to příliš jako slogan pro Prahu, ale jako slogan pro jakékoli jiné destinace, které se potřebují Praze v lepším případě něco pěkného sdělit, v horším - vetřít se jí do přízně, aby tam pak mohly navozit odpadky. :)