Nový Font 191 se již tiskne!
Na co se můžete těšit v letošním pátém čísle našeho časopisu? Kromě hlavního tématu, kterým je tentokrát CI lodních dopravců, jsou to články a rozhovory ze světa grafického designu, fotografie, ilustrace nebo grafického software a věnujeme se mimo jiné také polygrafii nebo umělé inteligenci, s jejíž pomocí vznikla i obálka tohoto čísla…
V úvodu představíme talentovanou brand designérku Viktorii (Dobrobabenko) Elbirlik, která vytvořila korporátní identitu například startupu Filuta, zabývajícího se umělou inteligencí, nebo barefootové obuvi Ahinsa atd.
Na dalších stranách poreferujeme o varšavském festivalu designu ze střední a východní Evropy – Eastern European Design.
Poreferujeme také o proběhlém 10. ročníku festivalu ilustrace LUSTR, který se nově konal v prostorách Holešovické tržnice.
O vhled do světa umělé inteligence v grafickém designu se s námi podělil zakladatel agentury Ydeal Alex Bruna, který s pomocí AI také připravil obálku tohoto Fontu k tématu lodní dopravy.
V cyklu na pokračování o novinkách ze světa písmolijen tentokrát představíme tvorbu Suitcase Type Foundry (obr. vlevo), Rosetta Type Foundry (uprostřed) a Caron Twice Fonts (vpravo).
Grafický designér Josef Čevora z pardubického studia Mixage má ve svém portfoliu též polep výletní lodi, takže jsme se zeptali na něj i další jeho tvorbu.
Hlavním tématem tohoto čísla je corporate lodních dopravců, věnujeme se značkám velkých výletních i dopravních společností od historie po současnost. Jmenovitě ukážeme například identity společností Maersk, Royal Caribbean a dalších.
Tradičně se hodnotí také úroveň log (znaků) v tomto oboru.
V technicky zaměřené části se dozvíte, jak vypadá aktuální situace v polygrafii. Poreferujeme v krátkosti o festivalu Art Book Fair a pozveme vás na druhý ročník konference pro grafické designéry Brno Bold 2023.
Seznámíme s výsledky mezinárodní soutěže Model Young Package 2023, která se letos zaměřila na design nápojů. Poprvé v historii soutěžě bylo součástí výzvy též řešení na míru, a to na základě zadání potštejnského pivovaru Clock.
Richard Krejčí se tentokrát zaměří na aplikaci Eagle, elegantního správce zdrojů pro designéry.
Michal Wein ve svém tradičním příspěvku rozebírá fenomén kotvy ve znacích, symbolech a logotypech.
Časopis uzavírá tradiční rubrika ve zkratce, kde naleznete přehledně mnohé aktuální zajímavosti z našeho oboru.