Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Redesign loga ALTRON

Vážená redakce, všiml jsem si, že firma ALTRON změnila svou původní a podle mě hodně povedenou značku od studia Najbrt na nějaký zvláštní paskvil ve tvaru 3D kytarového trsátka. Nikde jsem se ale nedočetl, kdo tu novou značku dělal.

Napadlo mě, že byste to mohli zařadit jako další ukázku novodobých 3D značek a nechali čtenáře hodnotit...
Milan Kovařík

Děkujeme za tip!

Jak se vám logo líbí? Souhlasíte s Milanovým názorem? (nám se také původní logo zdálo lepší :-)


Komentáře k článku

14. 7. 2009 17:53 Trhač

Wankelův motor čili trsátko letí! Ale u nás ho již zabraly ČSA :-)

17. 6. 2009 14:32 Martin

Není moc povedené, ale co si budem povídat - to původní na tom bylo ještě hůř ;-) velká NUDA...

10. 6. 2009 02:20 Land

Nové logo mi připadá jako Wankel motor. Takzvaný trendy styl brzy pomine... Aleš Najbrt dělá pěkné věci, ale je možné, že by nebyl tak populární, kdyby nežil Neville Brody.

9. 6. 2009 21:53 miretc

Lukas Veverka: Jasné, logo sony je něco, co myslím ani redesignovat ani nejde, ale takový výrazný typografický, nebo grafický prvek, který lze použít, jako "zkratku" dobře viditelnou na dálku.....mám prostě rád, a samo, že i na ty auta se dá dát cokoliv prudce účinně, tak jak to má třeba Strabag....to mě taky potěší, když to "luštím:)

9. 6. 2009 14:02 Lukas Veverka / www.parasite.cz

:)

9. 6. 2009 12:29 Kanibal

2Aldus: takže tam kde bude málo komentářů, to budeme brát jako špatné? Komentující se často nechávají strhnout davem, to je pravda, ale vyjádřit nesouhlas je podle mě hodně důležité. Altworx od Lukáše Veverky se setkalo s všeobecným přijetím, někdy se to zase nepovede. Altron působí trendy a zároveň tuctově, spíš mi připomíná nějaký search engine (okrajový), takže za mě - nelíbí.

9. 6. 2009 12:27 Komenský

Veverko, chceš snad tvrdit, že opakování je proti účelu značku si zapamatovat?

9. 6. 2009 11:38 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Komensky: To je totalni nesmysl :) To se ani nedivim ze takovou blbost jsem si nezapamatoval. :)

9. 6. 2009 11:35 Pavel Buben

8. 6. 2009 17:18 Ps1cho : Sam bych to lepe nenapsal :-D Precenovani je myslim v tomto pripade to spravne slovo :-)

9. 6. 2009 11:33 Pavel Buben

8. 6. 2009 14:47 Lukas Veverka: No jooo jenze to by me ani ve snu nenapadlo, ze tohle vypadlo z ruky Najbrtovi :-D Jak uz jsem rika, za posledni dobu se mi od Najbrtu nic nelibilo ale tohle bych fakt necekal :-D

9. 6. 2009 11:32 Aldus

Myslím, že by si měl každý místo plyvání sýry sednout ke stroji a začít pořádně makat hlavně na sobě aby přispěl do diskuze svojí vlastní skvělou prací spíš, než negací všeho, co se zde ukáže.

9. 6. 2009 08:19 Komenský

Veverko, kolikrát ti to mám opakovat, že je nutno masírovat mozeček možnými opakováními, tak si to zapamatuje nejlíp. Zdraví tě tvůj Amos.

9. 6. 2009 07:20 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Miretc: Proc by mela znacka, predstavovat pismeno A? Nerozumim k cemu je vyhodne, kdyz mam typograficky napis, delat jeste k tomu napisu pismenko ktere budu pouzivat jako symbol. To je asi ten nejjednodusi princip, ktery muzete u loga pouzit, existujici v tisicich provedeni, kdy vsechny A jsou pro bezne lidi nerozlisitelne od sebe. Proste to fakt nechapu...

9. 6. 2009 02:01 miretc

...teda jestli to dělal on(i), jak sem po zběžném průletu komentáři, asi mylně, pochopil....

9. 6. 2009 01:59 miretc

rozhodně toto nové logo více koresponduje se zaměřením firmy, ale přijde mi to šité horkou jehlou...chtělo to ještě více stylizace toho "A", tak že by tam nemuselo být to modré "trsátko", a přechod v názvu by si to svištěl ze zelené do modré....dle mého. Není to čistá práce, na jakou jsme si u pana Najbrta zvykli...myslím si

8. 6. 2009 23:16 Versini

Obavam sa ze mna nepresvedcilo ani to pouzitie na webe.

8. 6. 2009 21:42 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Přidávám se. Jan Šturc umí. Pěkné práce v portfoliu. Super

8. 6. 2009 21:30 Ondra

Jan Šturc: Vaše logo je parádní! A vůbec mi v něm nevadí možná už trochu otřepané zjednodušené A. I celý vizuál vypadá čistě a profi. Dobrá práce!

8. 6. 2009 18:48 Martin Gross

Ján Sturc výborne!

8. 6. 2009 18:38 honza ( RA30412.com )

asi jsem divnej, ale mě to nepřijde tak špatný. trsátko / štít / znak supermana, whatever, ano je to celkem bez hlubší myšlenky, ale jaký koncept měla předchozí verze? že A je jako N? Souhlasím s Lukášem v tom, že u "mateřské" společnosti bych šel do minimalističtějšího řešení, zatímco produkty by měly být víc "rozjeté", ale staré logo Altron mi dobré nepřijde ani trochu, působí to... dusně, česky, devadesátkově. To nové není rozhodně geniální, ale když člověk trochu vypne mozek, je to příjemné, na webu to funguje dobře a nakonec to vlastně celé dohromady celkem dává smysl. Takže za mě to rozhodně žádný průšvih není.

8. 6. 2009 17:22 Monika

Nové logo se mi opravdu nelíbí, osobně bych také dala přednost panu Šturcovi, nebo jen lehkému redesignu starého...

8. 6. 2009 17:18 Ps1cho

Dobrý den,

osobně považuji už delší dobu dílo studia Najbrt za poněkud přeceňované, v tomto ohledu bych vytknul především logo OSTRAVA!!! a nový nátěr vlaků českých drah, tento nový počin mě v mém názoru jenom utvrzuje. Nevykládejte si to prosím špatně, neříkám, že jsou Najbrti špatní, jenom přeceňovaní.

S čím nesouhlasím je také tvrzení, že jde o ukázku moderních 3D značek. Nové logo aldaron mi nepřipadá ani příliš moderní, ani příliš 3D.

8. 6. 2009 16:53 m2s

Jan Sturc: se pridavam, fajn prace + motion - tak to ma byt

8. 6. 2009 16:14 janzabransky.cz

Jan Sturc: povedené, moc. O dost lepší než vybraný návrh.

8. 6. 2009 16:12 janzabransky.cz

ble

8. 6. 2009 14:47 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Ačkoliv mám dost prací od Najbrtů rád, tak se mě toto taky nelíbí.
Těžko se mě to ovšem hodnotí, protože jsem sám autorem loga produktu z překrývajícího se segmentu s firmou ALTRON, ovšem my jsem šli koncepčně jinudy. Logo firmy máme spíše podobné původnímu logu ALTRONU a naopak logo produktu (ALTWORX, byl tu nedavno na kriticke posouzeni) je zpracováno tendenčněji čímž se řadí k logám stejného typu jako je nový ALTRON. Rozepisuji se zde o tom proto, že právě ten v uvozovkách produktový vzhled loga pro firmu která pod sebou zastřešuje mnoho služeb a produktů, technologických i software řešení, bych spíše nechal tou typografii, a pohrál bych si se značkami jednotlivých produktů. Ale jak řikám, oni si vybrali jinou cestu a já to těžko z své pozici mohu hodnotit jinak, než že pouze konstatuji.

Ale je vtipný první komentář Pavla Bubena :)

8. 6. 2009 14:15 Janacek

Tak sem se hezky pokochal praci naseho velikana grafickeho designu, a vubec vseho grafickeho. Myslim tim pana Najbrta. Proste se jmeno prodavalo lepe nezli jeho prace. Pokud teda za timto logotypem je studio Najbrt. Zapomina se tady to, ze se to klientovi asi libilo, kdyz si to vybral. To neovlivni ani nejtrefnejsi komentar a kritika. V Ceske republice me uz nic neodrovna, to same toto nijak me to neprekvapilo. Jasne stare logo je lepsi nezli to nove. A tak se smeju a tak bla bla bla.

Jinak chválím Jana Štruce. Jeho redesign CID Altronu je lepsi nezli redesign studia Najbrt. Alespon za me to tak je.

8. 6. 2009 14:05 dresing

do prdele

8. 6. 2009 13:49 Pavel Buben

8. 6. 2009 12:50 Mirek - To jako fakt, ze tohle delal Najbrt? :-D Urcite ale ani to nedokaze zmenit muj nazor na soucasne logo. Osobne totiz prace studia Najbrt nejak neprozivam :-D a uz vubec je neberu jako nejake meritko. Fakt je ten, ze to logo nechapu at uz provedeni nebo to trsatko :-D

8. 6. 2009 13:45 SKAKALA

To o tom Najbrtovi posilal odkaz nas kolega Divim Se: http://www.ictsecurity.cz/copy-of-o-spolecnostech-na-trhu/nove-logo-jako-symbol-dalsiho-smerovani-skupiny-altron.html

Me se to nicmene teda moc nelibi. Ale zas si to dokazu predstavit animovany.

Je to asi snaha o neco moderniho, ktera se zrovna dvakrat nepovedla. Mozna kdyby tam nebyla takova jakasi dira (u strany toho rovnostrannyho trojuhelniku, co je v pravo nahore) a bylo to cely v tom pseudo 3D.

8. 6. 2009 13:39 Jan Sturc

Muzu jen potvrdit, ze autorem noveho podoby loga (stejne jako stare) je studio Najbrt. Spolecnost Altron, resp. jeji komunikacni agentura, totiz vyhlasila soutez pro vyzvane, mezi nimiz oslovila i nase Dynamo. Jeden z nasich neuspesnych navrhu muzete shlednout na mych osobnich strankach – www.ideograf.net

8. 6. 2009 13:36 Pavel Richter

Ač bych to opravdu nečekal, asi bude pravda, že nové logo má na svědomí studio Najbrt. Myslím si, že původní logo bylo na monohem lepší úrovni, než to nové. Tady je důkaz: http://www.itnews.sk/buxus_dev/generate_page.php?page_id=60154

8. 6. 2009 13:19 Michal Malina:.

taky neverim, ze redesign ma na svedomi Najbrt...

8. 6. 2009 13:04 m2s

To jste vzali kde, ze tohle delali Najbrtovci? Neverim - dukaz

8. 6. 2009 12:50 Mirek

No nevím koho tím "kvalifikovanějším" Pavel myslí, ale pro informaci všem – redesign loga je opět práce studia Najbrt. Tak jsem zvědav kolika lidem se to bude zdát jako naprosto "skvělé logo", když to přeci dělali Najbrtovci… :-/
Za mě je to docela podprůměr (ale to je pouze můj názor, který nikomu nenutím).

8. 6. 2009 12:48 Roman Kyselý

To, že tahle diskuze dopadne totálním lynčem nového loga je předem jasné. Dejme možnost se vyjádřit se druhé straně, samotné společnosti Altron. Otázka může být naprosto jednoduchá: "proč zrovna takhle", respektive, "co bylo špatné na starém logu?"

Osloví Font společnost Altron o komentář?

8. 6. 2009 12:47 divim se

Nové logo, které pochází z dílny Studia Najbrt grafika Aleše Najbrta, vychází z dlouholeté tradice modrého loga skupiny a grafický prvek umožní jednoznačnou identifikaci společností, které do skupiny ALTRON patří. Aleš Najbrt byl i autorem loga, které skupina ALTRON dosud používala.

http://www.ictsecurity.cz/copy-of-o-spolecnostech-na-trhu/nove-logo-jako-symbol-dalsiho-smerovani-skupiny-altron.html

8. 6. 2009 12:42 m2s

staré logo by si vsak mirny redesign zaslouzilo

8. 6. 2009 12:30 petr

Nové logo nikdo dělat neměl, nechápu důvod tak fatálního redesignu... A moderní web je možné udělat i s původním logem.

8. 6. 2009 12:27 Pavel Buben

Je to nablejskane trsatko :-D Nadruhou stranu, je videt, ze redesign loga probehl s redesignem webu. Web je ocividne modernejsi a vic svezi. Stare logo by se mi k novemu webu nehodilo. To nemeni ale nic na tom, ze nove logo mel udelat nekdo kvalifikovanejsi. :-)




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.