Ohodnoťte logo TOMSOFT
Marek Tesař nám do redakce poslal návrh loga pro firmu TOMSOFT, která se zabývá zabezpečovacími systémy. Podívejte se na naše hodnocení a přidejte svůj názor…
"Dobrý den, rád bych se zeptal, zdali pomocí časopisu Font zprostředkováváte hodnocení logotypu společnosti
v rámci interakce s čtenáři. S pozdravem a přáním hezkého dne."
Marek Tesař
Naše hodnocení:
Typografie a barevnost jsou podle nás v pořádku, čisté a výrazné. Problém ale máme s výslednou podobou piktogramu. Kresba domečku je nezajímavá až nudná, navíc působí vedle silné kontury štítu drobnější a tím nevyvážená. 3D efekt odlesku je asi pokusem o moderní vzhled značky. Budiž.
Další optická nevyváženost se pak podle nás týká i vztahu symbolu s nápisem. Symbol je méně výrazný, mohl by být větší a blíž nápisu (pro kompaktnější celek). Kresba symbolu nekoresponduje se zaobleným písmem TOMSOFT.
Podíváme-li se na celé logo, upoutá nejprve název TOMSOFT, pak štít a teprve potom si všimneme motivu domečku. Nemělo by to ale z logiky věci být přesně naopak? Neměl by symbol upoutat pozornost jako ústřední grafický prvek, k tomuto účelu ve značce obsažený?
Paradoxně by tato značka byla lepší, kdyby tam symbol vůbec nebyl. :-)
Pokud by se uvedené nedotaženosti opravily, mohlo by jít o dobrou značku, takto musíme hodnotit známkou 2-3.
Můžete stáhnout i grafický manuál k logu (PDF 2,6 MB).
Jaký je váš verdikt?
Komentáře k článku
9. 2. 2009 12:24 Meela
6. 2. 2009 14:03 Lukas Veverka | www.parasite.cz
Jinak znacka se me nelibi. Vetsina tu uz zaznela. Trapny 3d lesk. Font verzus symbol. Symbol jak z standartni sady dingbatsu. Ale hlavne celkovy dojem me nepresvedcil.
5. 2. 2009 16:15 Michal
Souhlasim, mas pravdu. Ja jsem jen tak reagoval, protoze mam pocit, ze se to tady primo nabizi. Nicmene jakmile Tesar dodal, ze vlastne nejde az tak primo o nejakou "bezpecnostni agenturu", ale "pouze" o firmu vyrabejici, ci dodavajici toto zbozi, tak to asi neni ani tak nutne...
To co psal font, s tim take souhlasim, proto se mi logotyp po vizualni strance nezamlouva = dokonale bych ho prehlidl a nebavi me pohled na nej.
5. 2. 2009 13:54 yawn
Podle mě značka nemusí explicitně ukazovat co firma dělá. Jistě, je to plus, ale když se dají pod sebe nároky na logo jako originalita, estetika, použitelnost, řemeslnost, ... je u mě jednoznačnost firemní činnosti někde hodně dole.
Kolik si vybavíš známých nebo hezkých log které tohle obsahují, mě momentálně napadá snad jen stará ČT a Audi která už ale je taky hodně abstraktní. Jistě bude jich dost, ale neporovnatelně méně než těch co ničím takovým nedisponují. Stejně většinou prezentuješ logo v kontextu jiných firemních věcí (inzerát, leták, web..) A když náhodou někoho sponzoruješ a máš na plakátě jen logo tak můžeš požít variantu s podtitulem jak to tady má Tomsoft. Tohle mi prostě připadá jako zabezpečovací systémy víc než dostatečně.
K logu: připadá mi docela fajn, až na pár subjektivních drobností jako je lesk, na mě moc malé odsazení podtitulu domeček mohl být víc vyštajlovaný a symbol bych víc spojil s textovou částí (velikostí, kompozicí,... nevím)
4. 2. 2009 23:22 Marek Tesař
V mnoha návrzích jsme vyřadili mnohé, které evokovali mylný dojem o činnosti agentury. Pomocí kombinace štítu (ochrana) a domečku(bydlení, domov, majetek) jsme se snažili naznačit činnost společnosti v oblasti zabezpečení a nikoli v oblasti zabezpečovací agentury.
4. 2. 2009 23:11 Marek Tesař
4. 2. 2009 23:10 taky Pavel
Mé další výhrady už napsal Font.
4. 2. 2009 16:04 Pavel
4. 2. 2009 15:28 Jan Trávníček
Rád bych vyjádřil rozhořčení nad tím, že pan Tesař úmyslně prezentuje svoje neprofesionální výtvory, tvořené amaterskými subdodavateli pod značkou smartwill. S tímto mladým pánem jsme na sklonku roku ukončili spolupráci z důvodů přenášení našeho know-how do jeho osobních aktivit. Proto jako majitel agentury žádám autora článku o úpravu obsahu a pana Tesaře vyzývám, aby pokračoval v budování své značky, pod kterou pak své výtvory může hrdě prezentovat.
K tomu mu ostatně může vzhledem k jeho absenci zkušeností v tomto oboru dopomoci každý: http://webtrh.cz/28703-nazev-nove-vznikajici-agentury?s=07859147ae3829e6d36a0e1f504ade84&p=203065
Děkuji.
S pozdravem a přáním pevné ruky a dobrých nápadů každému podstivému kreativci
Jan Trávníček, brand&project manager smartwill.cz
4. 2. 2009 13:59 janzabransky.cz
4. 2. 2009 12:50 Michal
Logo bez napisu zabezpecovaci systemy je neidentifikovatelne. Laik si rekne, ze jde o nejake reality, myslim, ze symbol štítu je málo...
4. 2. 2009 12:39 david
4. 2. 2009 11:54 RS
Ale to je asi náhoda daná podobností názvu. Je tam nicméně vidět, že symbol by opravdu měl být dominantnější než text...