Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Ohodnoťte logo TOMSOFT

Marek Tesař nám do redakce poslal návrh loga pro firmu TOMSOFT, která se zabývá zabezpečovacími systémy. Podívejte se na naše hodnocení a přidejte svůj názor…

"Dobrý den, rád bych se zeptal, zdali pomocí časopisu Font zprostředkováváte hodnocení logotypu společnosti
v rámci interakce s čtenáři. S pozdravem a přáním hezkého dne."
Marek Tesař

Naše hodnocení:
Typografie a barevnost jsou podle nás v pořádku, čisté a výrazné. Problém ale máme s výslednou podobou piktogramu. Kresba domečku je nezajímavá až nudná, navíc působí vedle silné kontury štítu drobnější a tím nevyvážená. 3D efekt odlesku je asi pokusem o moderní vzhled značky. Budiž.

Další optická nevyváženost se pak podle nás týká i vztahu symbolu s nápisem. Symbol je méně výrazný, mohl by být větší a blíž nápisu (pro kompaktnější celek). Kresba symbolu nekoresponduje se zaobleným písmem TOMSOFT.

Podíváme-li se na celé logo, upoutá nejprve název TOMSOFT, pak štít a teprve potom si všimneme motivu domečku. Nemělo by to ale z logiky věci být přesně naopak? Neměl by symbol upoutat pozornost jako ústřední grafický prvek, k tomuto účelu ve značce obsažený?

Paradoxně by tato značka byla lepší, kdyby tam symbol vůbec nebyl. :-)

Pokud by se uvedené nedotaženosti opravily, mohlo by jít o dobrou značku, takto musíme hodnotit známkou 2-3.

Můžete stáhnout i grafický manuál k logu (PDF 2,6 MB).

Jaký je váš verdikt?


Komentáře k článku

9. 2. 2009 12:24 Meela

Souhlasím s Lukášem. Nápis TOMSOFT vychází z liter TOM TOM, alespoň na první pohled bych si jej spletl... Dodatek "zabezpečovací systémy" nekoresponduje s nápisem TOMSOFT. Štít je ve finále podle mě vhodný doplněk, avšak s absolutně jinou stylizací a kompozicí. Domeček no comment :-) Základ je dobrý, ale chce to ještě hodně přemýšlet nad finálním ztvárněním. Moje hodnocení je 3.

6. 2. 2009 14:03 Lukas Veverka | www.parasite.cz

to Michal: reaguji na tvuj prispevek ohledne citelnosti vyznamu smerem k zlodejum. Opravdu si myslite ze se toto logo dela aby ho rozpoznal a mel z nej respekt zlodej? To snad ne. Bude se to logo vyskytovat na zabezpecenych objektech? Pak by snad o urcity zpusob varovani jit i mohlo, ale tady jde spis o to vzbudit pocit bezpeci u zakaznika. Kdyz uz tedy by jsme tou znackou chteli neco takove rikat.
Jinak znacka se me nelibi. Vetsina tu uz zaznela. Trapny 3d lesk. Font verzus symbol. Symbol jak z standartni sady dingbatsu. Ale hlavne celkovy dojem me nepresvedcil.

5. 2. 2009 16:15 Michal

to yawn:

Souhlasim, mas pravdu. Ja jsem jen tak reagoval, protoze mam pocit, ze se to tady primo nabizi. Nicmene jakmile Tesar dodal, ze vlastne nejde az tak primo o nejakou "bezpecnostni agenturu", ale "pouze" o firmu vyrabejici, ci dodavajici toto zbozi, tak to asi neni ani tak nutne...

To co psal font, s tim take souhlasim, proto se mi logotyp po vizualni strance nezamlouva = dokonale bych ho prehlidl a nebavi me pohled na nej.

5. 2. 2009 13:54 yawn

to: Michal
Podle mě značka nemusí explicitně ukazovat co firma dělá. Jistě, je to plus, ale když se dají pod sebe nároky na logo jako originalita, estetika, použitelnost, řemeslnost, ... je u mě jednoznačnost firemní činnosti někde hodně dole.
Kolik si vybavíš známých nebo hezkých log které tohle obsahují, mě momentálně napadá snad jen stará ČT a Audi která už ale je taky hodně abstraktní. Jistě bude jich dost, ale neporovnatelně méně než těch co ničím takovým nedisponují. Stejně většinou prezentuješ logo v kontextu jiných firemních věcí (inzerát, leták, web..) A když náhodou někoho sponzoruješ a máš na plakátě jen logo tak můžeš požít variantu s podtitulem jak to tady má Tomsoft. Tohle mi prostě připadá jako zabezpečovací systémy víc než dostatečně.

K logu: připadá mi docela fajn, až na pár subjektivních drobností jako je lesk, na mě moc malé odsazení podtitulu domeček mohl být víc vyštajlovaný a symbol bych víc spojil s textovou částí (velikostí, kompozicí,... nevím)

4. 2. 2009 23:22 Marek Tesař

Symbol domečku jsme použili záměrně s ohledem na činnost společnosti. Společnost TOMSOFT se nespecializuje na zabezpečení pomocí vlastní zásahové jednotky, nicméně její zaměření je montáž přístupových, zabezpečovacích a dalších systémů, které mohou být napojeny na městské PCO.

V mnoha návrzích jsme vyřadili mnohé, které evokovali mylný dojem o činnosti agentury. Pomocí kombinace štítu (ochrana) a domečku(bydlení, domov, majetek) jsme se snažili naznačit činnost společnosti v oblasti zabezpečení a nikoli v oblasti zabezpečovací agentury.

4. 2. 2009 23:11 Marek Tesař

V tuto chvíli poprvé vidím tento článek a musím souhlasit s panem Trávníčkem. Spolupráci jsem opravdu rozvázali a okamžitě odesílám e-mail redakci o chybě v textu článku. Děkuji za redakci a všem přispěvatelům za současné a budoucí připomínky. Rád bych také uvedl, že nebylo v žádném případě v mém úmyslu, prezentovat logo jako práci pana Trávníčka. Děkuji za pochpení a všem ostatním se omlouvám za zmatky.

4. 2. 2009 23:10 taky Pavel

S Michalem nesouhlasím, mě právě symbol štítu s domem přijde trefný. Mnohem trefnější, než hodně ostatních známých log využivajících tento symbol.
Mé další výhrady už napsal Font.

4. 2. 2009 16:04 Pavel

Definovat ČB verzi loga pomocí sedmi Pantonek, to je docela úlet:)

4. 2. 2009 15:28 Jan Trávníček

Dobrý den.
Rád bych vyjádřil rozhořčení nad tím, že pan Tesař úmyslně prezentuje svoje neprofesionální výtvory, tvořené amaterskými subdodavateli pod značkou smartwill. S tímto mladým pánem jsme na sklonku roku ukončili spolupráci z důvodů přenášení našeho know-how do jeho osobních aktivit. Proto jako majitel agentury žádám autora článku o úpravu obsahu a pana Tesaře vyzývám, aby pokračoval v budování své značky, pod kterou pak své výtvory může hrdě prezentovat.

K tomu mu ostatně může vzhledem k jeho absenci zkušeností v tomto oboru dopomoci každý: http://webtrh.cz/28703-nazev-nove-vznikajici-agentury?s=07859147ae3829e6d36a0e1f504ade84&p=203065

Děkuji.
S pozdravem a přáním pevné ruky a dobrých nápadů každému podstivému kreativci
Jan Trávníček, brand&project manager smartwill.cz

4. 2. 2009 13:59 janzabransky.cz

souhlas s Michalem, dobrý point ...

4. 2. 2009 12:50 Michal

Podle me problem netkvi ve fontu ci v tom jak je symbol domecku zpracovan. Jde o to co ma logo vyjadrovat. Jedna se o ZABEZPECOVACI SYSTEMY. Z logotypu by mel jit citit takovy ten respekt, neco ceho by se "zlocinec" lekl, neco co by takovy clovek, kdyz chce napriklad loupit identifikoval okamzite.
Logo bez napisu zabezpecovaci systemy je neidentifikovatelne. Laik si rekne, ze jde o nejake reality, myslim, ze symbol štítu je málo...

4. 2. 2009 12:39 david

Grafický prvek ve značce je trochu nesmyslný, ten odlesk v horní části, je to marná a trochu trapná snaha udělat klientovi trendy logo, 7 barev mi přijde na značku, trochu moc, chtěl bych vidět, jak to bude vypadat, když si to budou chtít dát třeba jako polep na auta. Celkově mi to přijde podle manuálu trochu nedomyšlené. Celá značka je taková nějaká neskladná, no za mě je to tak 3- a to ještě s odřenýma ušima..

4. 2. 2009 11:54 RS

Barevnost a typografie (zaoblené písmeno M) mi trochu připomíná značku TOMTOM. Viz: http://flickr.com/photos/84479268@N00/2585019090
Ale to je asi náhoda daná podobností názvu. Je tam nicméně vidět, že symbol by opravdu měl být dominantnější než text...




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.