Nové značky ze studia Kafka Design
Můžete se podívat na dva projekty redesignu značky a tvorby vizuálního stylu, které v nedávné době realizovalo naše studio. Redesign to byl ale v obou případech spíše revoluční než evoluční, protože jsme nakonec zachovali pouze firemní barevnost… Jak se vám líbí?
LOGIC POINT
Významná IT společnost, zaměřená na projekty CRM. Logic point je jednou ze tří společností v České a Slovenské republice, která získala kompetenci Gold Customer Relationship Management společnosti Microsoft.
Byli jsme osloveni k vypracování návrhů změny vizuální identity. Z řady prezentovaných řešení pak vyhrál návrh Ondřeje Kafky, pracovně zvaný „pacman“. :)
Následně po tvorbě manuálu jsme realizovali i první konkrétní aplikace, jako je tištěný luxusní firemní profil. Podařilo se nám přesvědčit členy vedení společnosti, aby se nechali nafotit v nestandardních pozicích (pro oživení a odlišení se od stovek jiných IT společností s fotkami manažerů u PC).
Web logicpoint.cz
CL-EVANS
Významná stavební firma ze severních Čech (zkratka CL vznikla kdysi podle názvu města Česká Lípa) si nechala poradit a změnila zásadně své logo. Od původního (s klišovitým motivem střechy), které sloužilo od počátku devadesátých let, se tak nyní dostala k veselé značce, symbolizující domy v podobě zajímavého dekorativního tvaru hvězdičky. Předložili jsme více návrhů, ten vítězný je od Kristiny Brunckové, která se pak ujala i tvorby grafického manuálu. Ve studiu jsme firmě navrhli i claim: „Stavíme na serióznosti“.
Firmě jsme pak navrhli i webové stránky a pomáháme s implementací CI do praxe (polepy aut atd.).
Web cl-evans.cz
Ukažte nám i vy své nové projekty!
Komentáře k článku
14. 7. 2012 22:56 Armin
21. 6. 2012 14:43 M ještě jednou
6. 6. 2012 23:36 Honza
6. 6. 2012 16:41 Marek Z.
3. 6. 2012 15:07 wittgenstein
3. 6. 2012 14:47 Lukas Veverka | www.parasite.cz
Aby byl komunikacni design srozumitelny je naprosto beznou a zakladni podminkou. Podobne jako se v restauraci predpoklada ze vari jen z cerstvych surovin. Stavet to do roviny, ze nemame pravo kritizovat servirovany pokrm kdyz byl uvaren z cerstvych surovin je podobny nonsens jako davat studentum body za to kdyz se spravne podepisou pod skolni pisemnou praci.
3. 6. 2012 14:00 Don't try to be original. Just try to be good
2. 6. 2012 23:17 Znovu_M
Martin Dvořák
2. 6. 2012 19:50 Font
1. 6. 2012 21:05 M
30. 5. 2012 18:01 michaelspitz.com
29. 5. 2012 21:23 Charlie
29. 5. 2012 20:49 ...
29. 5. 2012 18:00 Ales
Je to porad ten Telecom z minulyho stoleti co znam z CI Setu.
+ webdesignera take. Ten web je take prumer.
+ Fotky taky ... nevim
29. 5. 2012 16:09 Font OK
Pokud bychom mohli polemizovat a pokusit se některé vaše výhrady obhájit, pak vězte, že u LogicPointu symbol nevznikl bezobsažně nebo snad dokonce prvoplánově jako převzatý motiv pacmana. V rámci redesignu původního symbolu se uvažovalo v souladu s názvem o puntíku (chtěli jsme symbol oddělit od textu pro lepší využití - třeba i samostatně). V jednom z řešení bylo přes tuto tečku (point) položeno negativní písmeno L z prvního slova názvu, tím vzniklo ono vykousnutí, následně doplněné o malý puntík oživující tento geometrický tvar.
U CL-EVANS bychom zase chtěli upozornit na význam claimu "Stavíme na serióznosti". Jeho hlavním smyslem a výhodou je, že jasně říká, že jde o stavební firmu (my stavíme). Takže ve vysvětlujícícm popisku pod logem nemusí být jen pouhé "stavební firma". Zároveň má ve druhém významu (taková slovní hříčka) deklarovat serioznost této stavební společnosti, což je v dnešní době důležitý marketingový argument...
Tolik k vaší kritice, za kterou děkujeme a bereme ji jako upřímně míněnou. Jde jen o dva standardní projekty z našeho studia, věřte že nemáme potřebu se na našem blogu nějak chlubit, ale protože nám dlouho nikdo nic ze své tvorby neposlal, chtěli jsme jít příkladem s kůží na trh a vyzvat ostatní grafiky, aby zde prezentovali své práce a nebáli si je třeba i nechat "strhat".
29. 5. 2012 15:29 honza | visualscream.net
29. 5. 2012 15:24 honza | visualscream.net
U Logic Pointu vnímám redesign jako jednoznačný krok zpátky. Původní logo bylo malinko bezobsažné, ale relativně čisté, koncept logotypu bez zbytečného symbolu odpovídal zaměření firmy. Nové logo jde stylově tak o 5, 10 let zpátky, symbol pacmana (velmi doslovný) koncepčně naprosto nechápu -> krásně to ukazuje, jak snaha o vytvoření samostatného symbolu je v tomto případě nesmyslná. Viděno už stokrát jinde, lépe a smysluplněji. Technicky: symbol je vizuálně téměř odpudivý, tečka zaniká v malých velikostech a nesedí ke zbytku, výsek kruhu "potravy" je podivný a vzniká tím zvláštní, nepříjemný tvar. Typo: kombinace light+bold bez mezery je znovu závan let minulých, naprosto zbytečné, jen to rozbíjí celou kompozici, logo dále ztrácí sílu. Problém je také u vztahu písmen CP, ať už kompoziční nebo kerningový, ta písmena na sebe nedosedají dobře. Aplikace jsou skrumáž motivů jejichž jediným cílem je nějak zaplnit prostor, bez jakékoliv čitelné koncepce, znovu ve stylu začátku "masové počítačové grafiky" v 90. letech. Claim vůbec nechápu: stavíme na serióznosti? Krom toho že mi slovo "serióznost" vůbec nejde přes pusu to především nic neznamená. Prázdná, banální hláška, claim pro claim.
CL-Evans je na tom z mého pohledu formálně lépe, značka je celkem příjemná, i když na stavební firmu možná až moc hravá a femininní. U typa mi docela vadí ten zásek v Áčku - ničemu to nepomáhá, nijak to nesouvisí s logem ani podstatou vizuálu, je to jen takové "aby to bylo originálnější", čímž to paradoxně dociluje přesného opaku. Ale, znovu, přístup "vymyslím značku (=symbol), k tomu se pak vybere nějaké to písmo, barvičky a jedem." Uvažování o firemní identitě bylo na západě dál už někdy v 70. letech.
Bez urážky, ale chtělo by to zkusit překročit vlastní stín, podívat se na to trochu sebekriticky a třeba nabrat pár lidí kteří vidí tvorbu firemní identity jinak. Ten zjednodušený pohled identita = symbol + písmo + barva by sám mi ani nevadil, kdyby to vše bylo zvládnuto fakt dobře, kdybych viděl myšlenkou i vizualitou silné, jasné značky. Jenže to se ani vzdáleně neděje, právě naopak. Vnímám to nakonec jako takovou univerzální hnědou omáčku vizuální nijakosti a průměrnosti. Omlouvám se za silná slova soudu, ale když už to sem postujete, věřím, že očekáváte upřímné reakce.
29. 5. 2012 15:14 Jana M.
29. 5. 2012 15:01 omg
29. 5. 2012 14:56 omg
No od studia co poukazuje na ostatní bych očekávál něco víc.
Jak bych to řekl, v prvním logu minimálně dvě genearce uvidí Pacmana - není co řešit. A druhé je jako šablona z desítek stockových webů. Působí lacině.
Pokud ovšem zákazník trval konkrétně na těchto řešeních - není problém. Ovšem tímhle bych se rozhodně nechlubil a nevystavoval to na obdiv, mohlo by to i uškodit reputaci studia IMO.
29. 5. 2012 14:45 Jana M.
PS: když už jsme u podobnosti a "podobnosti", tak teď jsem se dívala na stránky pana Kotulana a např. jeho logo knihovny Zdice mi přijde mnohem více podobné desítkám dalších knihoven (úplně jako Moravská zemská knihovna, podobný nápad má v logu i Svět knihy, Dolní Boušov, Litvínov). A protože jsou to všechno knihovny (jeden obor), tak podle mne jde o závažnější prohřešek:
http://www.coroflot.com/kaza/loga-a-firemni-design-industry/3
http://www.portadesign.cz/fileadmin/user_upload/logo_a_firemni_design/mzk/01_b.jpg
29. 5. 2012 14:29 omg
29. 5. 2012 14:22 Jana M.
29. 5. 2012 13:17 Jakub
Logo Cl-evans ve mě neevokuje stavební firmu, ale možná nějakou realitku. Takže od klišoidní střechy ke klišoidní hvězdičce :-). A také je to dost podobné logu Fashion Arény ve Štěrboholech.
29. 5. 2012 12:18 jakub | variable
Na co ovšem kredit doufám mám jsou ony fotky v profilu. Pro odlišení od stovek jiných IT společností s fotkami manažerů u počítačů jste přesvědčili vedení, aby se nechalo nafotit v nestandardních pozicích ala fotobankový rádoby ulítlý manažerský low-end, využívaný desítkami dalších (nejen) IT firem.
Web cl-evans pak na mě působí jako něco, co by mohlo být považováno za designově čistý web, nicméně né dnes, ale přibližně v roce 2003.
29. 5. 2012 11:06 toldi
http://www.seznamznacek.cz/wp-content/uploads/2011/07/fashion-arena.gif
29. 5. 2012 08:35 david kotulan
29. 5. 2012 07:37 Jan
Ty domečky mi teda připadají o něco slabší.