Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Nové značky ze studia Kafka Design

                                  

Můžete se podívat na dva projekty redesignu značky a tvorby vizuálního stylu, které v nedávné době realizovalo naše studio. Redesign to byl ale v obou případech spíše revoluční než evoluční, protože jsme nakonec zachovali pouze firemní barevnost… Jak se vám líbí?

LOGIC POINT

Významná IT společnost, zaměřená na projekty CRM. Logic point je jednou ze  tří společností v České a  Slovenské republice, která získala kompetenci Gold Customer Relationship Management společnosti Microsoft.

Byli jsme osloveni k vypracování návrhů změny vizuální identity. Z řady prezentovaných řešení pak vyhrál návrh Ondřeje Kafky, pracovně zvaný „pacman“. :)

        

Následně po tvorbě manuálu jsme realizovali i první konkrétní aplikace, jako je tištěný luxusní firemní profil. Podařilo se nám přesvědčit členy vedení společnosti, aby se nechali nafotit v nestandardních pozicích (pro oživení a odlišení se od stovek jiných IT společností s fotkami manažerů u PC).


Web logicpoint.cz

 

CL-EVANS

Významná stavební firma ze severních Čech (zkratka CL vznikla kdysi podle názvu města Česká Lípa) si nechala poradit a změnila zásadně své logo. Od původního (s klišovitým motivem střechy), které sloužilo od počátku devadesátých let, se tak nyní dostala k veselé značce, symbolizující domy v podobě zajímavého dekorativního tvaru hvězdičky. Předložili jsme více návrhů, ten vítězný je od Kristiny Brunckové, která se pak ujala i tvorby grafického manuálu. Ve studiu jsme firmě navrhli i claim: „Stavíme na serióznosti“.

  

    

Firmě jsme pak navrhli i webové stránky a pomáháme s implementací CI do praxe (polepy aut atd.).

Web cl-evans.cz

 

Ukažte nám i vy své nové projekty!


Komentáře k článku

14. 7. 2012 22:56 Armin

Fonte, Kafko:) ja vas chapu, ocenuju odvahu i vyzvu k ukazani karet, ale ja osobne nemam zajem a potrebu si nechat recenzovat svoji praci. Ja nasemu studiu maximalne verim a kaslu na nazory masy. To co delate na tomto blogu je amaterizovani oboru. A ti nemyslim urovni vasi prace, doufam, ze chapete.

21. 6. 2012 14:43 M ještě jednou

A font je ten největší bullshit!!! Za tím si stojím, jednání s klientem, tím co dělají a ještě se za to nestydí.....

6. 6. 2012 23:36 Honza

lidi asi takhle..... každý designér by měl mít svůj přístup ke značce a to že se někomu logo nepozdává je prostě způsobené tím...... připadá mi celkem nefér takhle tady napadat grafickou společnost která když loga dělá tak je aspon dělá pořádně ikdyž se někdy něco samozdřejmě v některých hlavách najde ;) .... taky bych to řešil třeba jinak a trochu mě zamrzela podobnost loga ale třeba se to prostě jen narodilo ..... mluvím ale taky nejen o těchto logách ale už tu byly i další a bylo jich hodně..... samozřejmě některá loga opravdu můžou naštvat ale ten se zaměřuju na loga nad kterými se aspon někde zamyslel ;) .... nakonec bych chtěl říct že to tady nepíšu proto že si o sobě něco myslím a všichni ostatní jsou mimo protože mít svůj názor je supr ale píšu proto že některé komentáře a kritiky jsou prostě přehnané ;)

6. 6. 2012 16:41 Marek Z.

Mě se obě loga líbí.

3. 6. 2012 15:07 wittgenstein

Stavět to do roviny nemáme právo kritizovat je třpitivý chrám sylogizmu.

3. 6. 2012 14:47 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Reaguji na komentar podemnou.
Aby byl komunikacni design srozumitelny je naprosto beznou a zakladni podminkou. Podobne jako se v restauraci predpoklada ze vari jen z cerstvych surovin. Stavet to do roviny, ze nemame pravo kritizovat servirovany pokrm kdyz byl uvaren z cerstvych surovin je podobny nonsens jako davat studentum body za to kdyz se spravne podepisou pod skolni pisemnou praci.

3. 6. 2012 14:00 Don't try to be original. Just try to be good

V GD se časteji než v jiných tvořivých činnostech pracuje s banálnímm nápadem, který zajité svádí k domněnce "to při pivu vymyslí leckdo", ale ta myšlenka nikdy nebude dílem na profesionální úrovni. "Autor" by jí k ní neUmněl dotáhnout, protože a to už jsem banalní i já, nemá potřebné odborné vědomosti a skušenosti. Experimentovat jde v literaturě, výtvarnictví, hudbě, ale komunikační design by riskoval nesrozumitelnost. Někoho snad nenadchne, ale říct shit je pomatenost: http://www.logicpoint.cz/ http://twitter.com/#!/logicpointcz

2. 6. 2012 23:17 Znovu_M

Nezlobte se, ale můžu klidně napsal jakékoli fiktivní jméno a nebude to vypadat jako anonimní komentář. Bohužel jsem měl vždy v jednání s vaší společností problém, proto jsem začal komentář takto....shit bych definoval spíš jako podvodník a ano, asi i zloděj.....Ostatní text je i přes to plusem pro vás, nebo to tak alespoň bylo myšleno. Zastavil jsem se tu po roce a slibuju, že už to nikdy neudělám, takže kvůli mě prosím systém blogu neměňte...

Martin Dvořák

2. 6. 2012 19:50 Font

M > napsat o někom, kdo zde představí nějakou práci (a už to zde takto schytal kdekdo), že je shit (zloděj, korupčník, debil...) a přitom se neumět ani podepsat, je přesně to, co nás asi povede ke změně fungování tohoto blogu. Bereme kritiku prezentované práce, ale ne anonymní urážení dotyčného studia nebo grafika od nějakého zababělce, co si tím asi léčí mindrák. Jestli je něco shit, pak jsou to tyto anonymní "komentáře".

1. 6. 2012 21:05 M

Dobrý den, já to vezmu z druhé stránky....Kafka design je pro mě pěkný shit....Ale všem těm co tu hází komentáře plné negativ...nevím jestli máte zkušenosti z oboru, ale často se nekončí u návrhu, který se klientovy představuje. V první řadě se totiž musí vydělat peníze a tedy uspokojit klienta.!! často se pak tedy stane že výsledek je úplně jiný než návrh!! Navíc loga mi připadají dobrá, myyslím že splňují co mají!!

30. 5. 2012 18:01 michaelspitz.com

Re CL-EVANS

DRIBBBLE > http://drbl.in/bcGk

FLICKR > http://flic.kr/p/9yiVWy

29. 5. 2012 21:23 Charlie

Škoda, že koncept CL je ukradený, nebo spíš vykradený.

29. 5. 2012 20:49 ...

o revoluci bych nemluvil, značky jste posunuli dále, ale jinak jste neukázali nic nového...

29. 5. 2012 18:00 Ales

Ac k Vam mam velky respekt panove od Kafky - visualscream.net to vystihl. Je to zasekly opravdu nekde kolem toho r. 98. Pustte si do studia novou krev a dejte ji moznost pracovat na velkejch zakazkach, ktere si muzete dovolit diky vasi reputaci a zkusenostem.

Je to porad ten Telecom z minulyho stoleti co znam z CI Setu.

+ webdesignera take. Ten web je take prumer.
+ Fotky taky ... nevim

29. 5. 2012 16:09 Font OK

honza | visualscream.net >
Pokud bychom mohli polemizovat a pokusit se některé vaše výhrady obhájit, pak vězte, že u LogicPointu symbol nevznikl bezobsažně nebo snad dokonce prvoplánově jako převzatý motiv pacmana. V rámci redesignu původního symbolu se uvažovalo v souladu s názvem o puntíku (chtěli jsme symbol oddělit od textu pro lepší využití - třeba i samostatně). V jednom z řešení bylo přes tuto tečku (point) položeno negativní písmeno L z prvního slova názvu, tím vzniklo ono vykousnutí, následně doplněné o malý puntík oživující tento geometrický tvar.
U CL-EVANS bychom zase chtěli upozornit na význam claimu "Stavíme na serióznosti". Jeho hlavním smyslem a výhodou je, že jasně říká, že jde o stavební firmu (my stavíme). Takže ve vysvětlujícícm popisku pod logem nemusí být jen pouhé "stavební firma". Zároveň má ve druhém významu (taková slovní hříčka) deklarovat serioznost této stavební společnosti, což je v dnešní době důležitý marketingový argument...
Tolik k vaší kritice, za kterou děkujeme a bereme ji jako upřímně míněnou. Jde jen o dva standardní projekty z našeho studia, věřte že nemáme potřebu se na našem blogu nějak chlubit, ale protože nám dlouho nikdo nic ze své tvorby neposlal, chtěli jsme jít příkladem s kůží na trh a vyzvat ostatní grafiky, aby zde prezentovali své práce a nebáli si je třeba i nechat "strhat".

29. 5. 2012 15:29 honza | visualscream.net

*to s tím claimem patřilo až do následujícího odstavce. Záměna ale ilustruje můj problém s ním :)

29. 5. 2012 15:24 honza | visualscream.net

Nemůžu si pomoct, ale práce studia Kafka jsou prostě a jednoduše zaseklé někde v roce 1998. Je to mimo, kvalitativně, konceptuálně, i stylově.

U Logic Pointu vnímám redesign jako jednoznačný krok zpátky. Původní logo bylo malinko bezobsažné, ale relativně čisté, koncept logotypu bez zbytečného symbolu odpovídal zaměření firmy. Nové logo jde stylově tak o 5, 10 let zpátky, symbol pacmana (velmi doslovný) koncepčně naprosto nechápu -> krásně to ukazuje, jak snaha o vytvoření samostatného symbolu je v tomto případě nesmyslná. Viděno už stokrát jinde, lépe a smysluplněji. Technicky: symbol je vizuálně téměř odpudivý, tečka zaniká v malých velikostech a nesedí ke zbytku, výsek kruhu "potravy" je podivný a vzniká tím zvláštní, nepříjemný tvar. Typo: kombinace light+bold bez mezery je znovu závan let minulých, naprosto zbytečné, jen to rozbíjí celou kompozici, logo dále ztrácí sílu. Problém je také u vztahu písmen CP, ať už kompoziční nebo kerningový, ta písmena na sebe nedosedají dobře. Aplikace jsou skrumáž motivů jejichž jediným cílem je nějak zaplnit prostor, bez jakékoliv čitelné koncepce, znovu ve stylu začátku "masové počítačové grafiky" v 90. letech. Claim vůbec nechápu: stavíme na serióznosti? Krom toho že mi slovo "serióznost" vůbec nejde přes pusu to především nic neznamená. Prázdná, banální hláška, claim pro claim.

CL-Evans je na tom z mého pohledu formálně lépe, značka je celkem příjemná, i když na stavební firmu možná až moc hravá a femininní. U typa mi docela vadí ten zásek v Áčku - ničemu to nepomáhá, nijak to nesouvisí s logem ani podstatou vizuálu, je to jen takové "aby to bylo originálnější", čímž to paradoxně dociluje přesného opaku. Ale, znovu, přístup "vymyslím značku (=symbol), k tomu se pak vybere nějaké to písmo, barvičky a jedem." Uvažování o firemní identitě bylo na západě dál už někdy v 70. letech.

Bez urážky, ale chtělo by to zkusit překročit vlastní stín, podívat se na to trochu sebekriticky a třeba nabrat pár lidí kteří vidí tvorbu firemní identity jinak. Ten zjednodušený pohled identita = symbol + písmo + barva by sám mi ani nevadil, kdyby to vše bylo zvládnuto fakt dobře, kdybych viděl myšlenkou i vizualitou silné, jasné značky. Jenže to se ani vzdáleně neděje, právě naopak. Vnímám to nakonec jako takovou univerzální hnědou omáčku vizuální nijakosti a průměrnosti. Omlouvám se za silná slova soudu, ale když už to sem postujete, věřím, že očekáváte upřímné reakce.

29. 5. 2012 15:14 Jana M.

Tak jistě, kdo chce psa bít, vždycky si hůl najde. To jsme zde viděli v komentářích u většiny prezentovaných značek, vč. třeba těch od studia Najbrt. Jde o to, jak moc chcete toho psa bít a jak moc komplikovaně musíte pak tu hůl hledat. :)

29. 5. 2012 15:01 omg

BTW, kerning u cl-eVAnc trochu hapruje, nemluvě o tom, že použité písmo mi připomíná jedno free písmo, které jednu dobu bylo hodně přeužívané. Možná je to dokonce ono. Nejsem si jistý.

29. 5. 2012 14:56 omg

@ Jana M.

No od studia co poukazuje na ostatní bych očekávál něco víc.
Jak bych to řekl, v prvním logu minimálně dvě genearce uvidí Pacmana - není co řešit. A druhé je jako šablona z desítek stockových webů. Působí lacině.
Pokud ovšem zákazník trval konkrétně na těchto řešeních - není problém. Ovšem tímhle bych se rozhodně nechlubil a nevystavoval to na obdiv, mohlo by to i uškodit reputaci studia IMO.

29. 5. 2012 14:45 Jana M.

omg : a to vám opravdu připadá podobné? To je jako kdyby grafik použil motiv třeba měsíce nebo ryby a vy byste řekli, že měsíců a ryb už bylo milion. Podle mne to teda vůbec originalitě tohoto loga v oboru IT nijak neubírá (osobně bych mu vytkla snad jen malou mezeru mezi slovy LOGIC a POINT)..

PS: když už jsme u podobnosti a "podobnosti", tak teď jsem se dívala na stránky pana Kotulana a např. jeho logo knihovny Zdice mi přijde mnohem více podobné desítkám dalších knihoven (úplně jako Moravská zemská knihovna, podobný nápad má v logu i Svět knihy, Dolní Boušov, Litvínov). A protože jsou to všechno knihovny (jeden obor), tak podle mne jde o závažnější prohřešek:

http://www.coroflot.com/kaza/loga-a-firemni-design-industry/3
http://www.portadesign.cz/fileadmin/user_upload/logo_a_firemni_design/mzk/01_b.jpg

29. 5. 2012 14:22 Jana M.

Mě se obě značky líbí. Záleží samozřejmě vždy i na klientech, zda si vyberou to nejodvážnější řešení. Nechápu ale ty reakce typu pana Kotulana. Jistě, téměř na každé logo se dá dnes říci, že už jsme „něco podobného“ někde viděli, ale můžete mi ukázat alespoň pár log podobných LogicPointu s pacmanem? Hledala jsem je a nenašla. Díky.

29. 5. 2012 13:17 Jakub

Bohužel jsem z těchto redesignů zklamaný, nevím či za to může klient nebo pan Ondřej, ale u loga Logic Point mi to příjde velký krok zpět. Nechápu proč je použit symbol připomínající pacmana, který se objevuje ve spoustě jiných aplikací různých firem, to akorát sráží jeho originalitu a nezaměnitelnost. Nebo prostě asi nebyl jiný nápad... taktéž typografie, použití light a bold řezu je tak stará a okoukaná věc, že to působí jako narychlo spíchnuté. Přitom stačilo si pohrát s typografií u starého loga a dopadlo by to lépe - symbol kolečka ve čtverci mi přijde silnější. Ostatní aplikace jsou hezké a čisté.

Logo Cl-evans ve mě neevokuje stavební firmu, ale možná nějakou realitku. Takže od klišoidní střechy ke klišoidní hvězdičce :-). A také je to dost podobné logu Fashion Arény ve Štěrboholech.

29. 5. 2012 12:18 jakub | variable

Mě se teda ty loga moc nelíbí. Pacman na mě mimojiné působí dost zastarale , u CL-Evans jsem přemýšlel, proč mě to evokuje nějakou módu, což za mě nakonec v předchozím příspěvku asi vyřešil toldi. Bohužel nemám dostatečný kredit na sofistikovanější hodnocení.

Na co ovšem kredit doufám mám jsou ony fotky v profilu. Pro odlišení od stovek jiných IT společností s fotkami manažerů u počítačů jste přesvědčili vedení, aby se nechalo nafotit v nestandardních pozicích ala fotobankový rádoby ulítlý manažerský low-end, využívaný desítkami dalších (nejen) IT firem.

Web cl-evans pak na mě působí jako něco, co by mohlo být považováno za designově čistý web, nicméně né dnes, ale přibližně v roce 2003.

29. 5. 2012 11:06 toldi

29. 5. 2012 08:35 david kotulan

bez urážky, ale vytvořit někdo jiný v logu pacmana, tak se na fontu objeví článek popisující 1000 a 1 použití této herní ikony v logách :-D

29. 5. 2012 07:37 Jan

Mě teda u toho PACMANA dráždí použitý font v tiskovinách, ale uznávám že to je věc vkusu. Jinak nápad není úplně zlý, ale taky nijak převratný.
Ty domečky mi teda připadají o něco slabší.

28. 5. 2012 22:19 omg

Pacman rules. A to druhé - to už jsem někde viděl. Mám smíšené pocity;o)




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.